Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyynel tuli silmäkulmaan äänestyskopissa

Vierailija
19.04.2015 |

Äänestäminen on aina mulle niin liikuttava hetki. Se tunne, kun minä pieni ihminen saan olla vaikuttamassa Suomen tulevaisuuteen. Käykö muille samalla tavalla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin äänestäminen ja demokratia ovat hienoja asioita! En halua kyynistyä liikaa, olemme etuoikeutettuja kun saamme elää vapaassa maassa.

Vierailija
22/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:53"]Ei, mutta kyllä arvostan sitä, että Suomessa on kaikilla mahdollisuus äänestää, ja vaalituloksiin voi luottaa. Että sikäli äänestäminen tuntuu kyllä juhlalliselta. Hieno oikeus :) [/quote]Kokoomuksen menestys viimeisellä vuosikymmenellä pistää epäilemään jossainmäärin tätäkin?

[/quote]

Miten  niin? Muistan vielä kahdeksan vuoden takaiset vaalit kun kokoomus oli onnistunut vakuuttamaan työväestölle olevansa työläisen paras kaveri. Sen seurauksena lähärit sun muut mesosi täällä kuukausitolkulla todella rasittavasti kuinka vain kokoomus voi pelastaa lähärin. Nyt se sama yksinkertaisto meuhkaa että vain persut voi pelastaa Suomen eikä mitään ole opittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee siellä kopissa tippa linssiin! huh, onneks en olekaan ainoa "höperö".

Vierailija
24/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset voisivat vaikuttaa äänestämällä, mutta kun nuoret ja köyhät ei äänestä, antavat vanhojen ja rikkaiden käyttää valtaa. Mikä siinä on kun ihmiset haluavat muutosta, mutta tosipaikan tullen eivät äänestä eduskunnan ulkopuolisia puolueita? Sieltä on vihreätkin aikoinaan ponnistaneet ja paljon ovat hyvää saaneet aikaan muutamassa vuosikymmenessä, kuka olisi uskonut 30 vuotta sitten? Entäs persut? Heillä oli kyllä SMP:n perua valtion rahahanat auki, mutta kansa sen jytkyn teki, tosin persut sen ryssi, mutta silti.

Nyt taas ihmiset jotka haluavat erota EUsta, äänestävät persuja kun kuvittelevat persujen ajavan eroa, mutta sitten esim. IPUa eivät äänestä vaikka se juuri ajaa eroa EUsta, mutta kun IPUlla ei ole rahaa isoihin mainoskampanjoihin, ihmiset äänestävät muka "voittajaa".

Suomalaiset ovat poliittisesti melko heikkolahjaista kansaa, mutta toivon että tämäkin kansa vielä joskus herää.

Vierailija
25/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muka ulkopuolella tämän asiainjärjestelmän kuitenkin kaikki palvelut ja etuudet kelpaa.

Samaa on jauhettu vuosikymmenet. Jos kukaan ei tässä maassa tai muissa maissa olisi hoitanut asioita edes tällä tasolla miten todistajatkaan olisivat voineet täällä elää ja olla.

Palkka kelpaa jonka ay-väki on taistellut sopimusneuvotteluissa jne.

Todistajat ovat vapaamatkustajia. Aikoinaan heillä oli rokotuskielto ja lapsia ei rokotettu ja oltiin vapaamatkustajia. Nyt onneksi ei rokotuskieltoa enää ole.

Verikielto oli ennen ehdoton, nyt saa ottaa osia verestä.

Oli myös elinsiirtokielto ja nyt siitä on luovuttu.

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:56"] Minulle se on juhlallinen hetki. Minut kasvatettiin niin ettei saa äänestää. Kasvoin Jehovan todistajien lapsena. Erottuani järjestöstä olen äänestänyt ja siksi äänestän kaikissa vaaleissa. Suomessa on tälläkin hetkellä n. 18 000 ihmistä jotka eivät voi/saa tänään äänestää vakaumuksensa vuoksi, toki osa heistä on alaikäisiä. Tietääkö juku onko mitään muuta uskontoa tai ryhmittymää jotka eivät saa äänestää. [/quote]   Tätä en tiennyt. Miksi Jehovan todistajat eivät saa äänestää? Mikä siihen on syy? Ja nyt haluaisin jotain perusteltua syytä, eikä vaan "koska uskonto." Vai eikö sitä perusteltua syytä ole? [/quote] Koska Jehovan todistajat eivät ota poliittista kantaa, vaan uskovat että tätä maailmaa ei enään pelasteta millään puolueilla yms:) ja jokaikinen ihminen saa äänestää jos haluaa, mutta silloin ei voi sanoa että on Jehovan todistaja. Sama kuin esimerkiksi työpaikassa on omat säännöt ja jos niitä ei halua noudattaa, ei voi olla kyseisessä työpaikassa. Itsekin kasvoin tuossa uskonnossa ja vaikka en enään olekkaan siinä, arvostan todella paljon sitä ja ihmisiä jotka ovat siinä:)

[/quote]

Vierailija
26/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tirahti tippa linssiin kun laitoin vähempiosasille kerääykseen 70 senttiä vaalihuoneistossa. Miten kiitollisia he tulevatkaan olemaan! Kokoomuksen äänestäjä.

Vierailija
27/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:56"]Minulle se on juhlallinen hetki.

Minut kasvatettiin niin ettei saa äänestää. Kasvoin Jehovan todistajien lapsena. Erottuani järjestöstä olen äänestänyt ja siksi äänestän kaikissa vaaleissa.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 18 000 ihmistä jotka eivät voi/saa tänään äänestää vakaumuksensa vuoksi, toki osa heistä on alaikäisiä.

Tietääkö juku onko mitään muuta uskontoa tai ryhmittymää jotka eivät saa äänestää.
[/quote]

Miksei ne saa äänestäää? Edellee vahvistu käsitys aivan huuhaahihhulihei uskonnosta:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi