Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyynel tuli silmäkulmaan äänestyskopissa

Vierailija
19.04.2015 |

Äänestäminen on aina mulle niin liikuttava hetki. Se tunne, kun minä pieni ihminen saan olla vaikuttamassa Suomen tulevaisuuteen. Käykö muille samalla tavalla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Käyn vääntämässä numeron lappuun, vaikka se ei minun kohdallani ihan kirjaimellisesti vaikuta yhtään mihinkään.

"Jos äänestämisellä voisi vaikuttaa mihinkään, se olisi jo kielletty."

Vierailija
2/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, itkin niin hysteerisesti, että mut piti taltuttaa viimein etälamauttimella.. joka kerta tää on tätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D hauska

Vierailija
4/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kyllä arvostan sitä, että Suomessa on kaikilla mahdollisuus äänestää, ja vaalituloksiin voi luottaa. Että sikäli äänestäminen tuntuu kyllä juhlalliselta. Hieno oikeus :)

Vierailija
5/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on juhlallinen hetki.

Minut kasvatettiin niin ettei saa äänestää. Kasvoin Jehovan todistajien lapsena. Erottuani järjestöstä olen äänestänyt ja siksi äänestän kaikissa vaaleissa.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 18 000 ihmistä jotka eivät voi/saa tänään äänestää vakaumuksensa vuoksi, toki osa heistä on alaikäisiä.

Tietääkö juku onko mitään muuta uskontoa tai ryhmittymää jotka eivät saa äänestää.

Vierailija
6/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

palan tunne kurkussa oli kyllä

Vierailija
7/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:53"]Ei, mutta kyllä arvostan sitä, että Suomessa on kaikilla mahdollisuus äänestää, ja vaalituloksiin voi luottaa. Että sikäli äänestäminen tuntuu kyllä juhlalliselta. Hieno oikeus :)
[/quote]Kokoomuksen menestys viimeisellä vuosikymmenellä pistää epäilemään jossainmäärin tätäkin?

Vierailija
8/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut äänestää ja äänestänytkin jo niin monen vuosikymmenen ajan, että se on arkistunut. Mutta voin kuvitella, miten juhlava hetki oli 110 viuotta sitten, kun naiset ensimmäisen kerran saivat sekä asettua ehdolle että äänestää valtiollisissa vaaleissa - ensimmäisinä koko maailmassa.

Vierailija
9/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää lähinnä sen tajuaminen, ettei tällä ole mitään merkitystä mihinkään.

Vierailija
10/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:03"]

Olen saanut äänestää ja äänestänytkin jo niin monen vuosikymmenen ajan, että se on arkistunut. Mutta voin kuvitella, miten juhlava hetki oli 110 viuotta sitten, kun naiset ensimmäisen kerran saivat sekä asettua ehdolle että äänestää valtiollisissa vaaleissa - ensimmäisinä koko maailmassa.

[/quote]

Uusi Seelanti ja Australia sijaitsevat mielestäsi jossain maailman ulkopuolella?

11/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:03"]

[/quote]

Uusi Seelanti ja Australia sijaitsevat mielestäsi jossain maailman ulkopuolella?
[/quote]

Tämä oli niin, että näissä kahdessa maassa naiset sai äänestää ensimmäisenä ja Suomessa asettua ehdolle.

Vierailija
12/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin. Sä et äänestämällä vaikuta kuin siihen, että taas muutama tyyppi pääsee nauttimaan isoista rahoista ja ajamaan omia etujaan muutenkin. Yleensä ei koko kansan-etuja, vaan jotakin hyvin turhaa)Ihan sama ketä äänestät.

Vierailija
13/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:56"]

Minut kasvatettiin niin ettei saa äänestää. Kasvoin Jehovan todistajien lapsena. Erottuani järjestöstä olen äänestänyt ja siksi äänestän kaikissa vaaleissa.

Suomessa on tälläkin hetkellä n. 18 000 ihmistä jotka eivät voi/saa tänään äänestää vakaumuksensa vuoksi, toki osa heistä on alaikäisiä.

Tietääkö juku onko mitään muuta uskontoa tai ryhmittymää jotka eivät saa äänestää.

[/quote]

Tätä en tiennyt.

Miksi Jehovan todistajat eivät saa äänestää? Mikä siihen on syy? Ja nyt haluaisin jotain perusteltua syytä, eikä vaan "koska uskonto." Vai eikö sitä perusteltua syytä ole?

Vierailija
14/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Kyllä minustakin tuntuu juhlalliselta ja vähän liikuttuneelta äänestäminen.

Vierailija
15/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pala tulee kurkkuun aina...

Vierailija
16/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:42"]

No ei. Käyn vääntämässä numeron lappuun, vaikka se ei minun kohdallani ihan kirjaimellisesti vaikuta yhtään mihinkään.

"Jos äänestämisellä voisi vaikuttaa mihinkään, se olisi jo kielletty."

[/quote]Radiossakin sanottiin, että tänään on ainoa päivä vuodesta, kun kansalainen pystyy vaikuttamaan. Vain yhtenä päivänä! Tämä on meidän osa. Pitäkää sekin vähä!

Vierailija
17/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:56"]

[/quote]

Tätä en tiennyt.

Miksi Jehovan todistajat eivät saa äänestää? Mikä siihen on syy? Ja nyt haluaisin jotain perusteltua syytä, eikä vaan "koska uskonto." Vai eikö sitä perusteltua syytä ole?
[/quote]
Koska Jehovan todistajat eivät ota poliittista kantaa, vaan uskovat että tätä maailmaa ei enään pelasteta millään puolueilla yms:) ja jokaikinen ihminen saa äänestää jos haluaa, mutta silloin ei voi sanoa että on Jehovan todistaja. Sama kuin esimerkiksi työpaikassa on omat säännöt ja jos niitä ei halua noudattaa, ei voi olla kyseisessä työpaikassa. Itsekin kasvoin tuossa uskonnossa ja vaikka en enään olekkaan siinä, arvostan todella paljon sitä ja ihmisiä jotka ovat siinä:)

Vierailija
18/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:51"]

joo, itkin niin hysteerisesti, että mut piti taltuttaa viimein etälamauttimella.. joka kerta tää on tätä!

[/quote]

apua, meinas lirahtaa :D reps kops :)

Vierailija
19/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan tunteen kanssasi, ap.

Vierailija
20/27 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:56"] Minulle se on juhlallinen hetki. Minut kasvatettiin niin ettei saa äänestää. Kasvoin Jehovan todistajien lapsena. Erottuani järjestöstä olen äänestänyt ja siksi äänestän kaikissa vaaleissa. Suomessa on tälläkin hetkellä n. 18 000 ihmistä jotka eivät voi/saa tänään äänestää vakaumuksensa vuoksi, toki osa heistä on alaikäisiä. Tietääkö juku onko mitään muuta uskontoa tai ryhmittymää jotka eivät saa äänestää. [/quote]

Tätä en tiennyt. Miksi Jehovan todistajat eivät saa äänestää? Mikä siihen on syy? Ja nyt haluaisin jotain perusteltua syytä, eikä vaan "koska uskonto." Vai eikö sitä perusteltua syytä ole? [/quote]

Koska Jehovan todistajat eivät ota poliittista kantaa, vaan uskovat että tätä maailmaa ei enään pelasteta millään puolueilla yms:) ja jokaikinen ihminen saa äänestää jos haluaa, mutta silloin ei voi sanoa että on Jehovan todistaja. Sama kuin esimerkiksi työpaikassa on omat säännöt ja jos niitä ei halua noudattaa, ei voi olla kyseisessä työpaikassa. Itsekin kasvoin tuossa uskonnossa ja vaikka en enään olekkaan siinä, arvostan todella paljon sitä ja ihmisiä jotka ovat siinä:)

[/quote]

Ahaa. Kiitos tästä selvennyksestä.

nro 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän