**LOKAMASUJEN MAANANTAI***
Kommentit (49)
Jaksuja Hexulle! Kyllä tämä loppuraskaus taitaa olla useimmille tosi väsyttävää aikaa..
Itsekään en kovin häävisti nukkunu viime yönä. Oli niin kuuma, että alkuyö meni pyörimiseksi ja sitten piti monta kertaa käydä juomassa ja vessassa. Mies paistoi eilen iltapalaksi muikkuja ja tuli sitten ahdettua niitä kupu täyteen, aivan ähkyyn asti. Oli niin hyviä (ja suolasia). Nyt on sormet ja nilkat aivat pökkelöinä turvotuksesta...
Muuten olo ennallaan eikä mitään uutta :)
Täälläkin kuopus heräsi, täytyy mennä.
Mianni 35+2
hexulle jaksamisia! mulla kanssa iskenyt hirmuinen väsymys, just tolleen että kokoajan haukottaa ja aamusta asti tuntuu että vois mennä yöunille! täytyy ehkä taas muistaa ottaa rautaa,jos vaikka johtuu tuosta hempasta...
aleksanterille paljon onnea pienestä tytöstä! ihanaa!!!
(.)..turvotusta, jaloissa hirmuista paineen tunnetta, kävely ja seisominen vaikeaa, vauva työntelee jalkojaan ihanasti läpi masunahasta!
eipä kummempaa..
huomenna neuvola, kiva mennä mutta kyllä myös pelottaa tuo painon nousu..
eilen tais olla myös puhetta edellisestä synnytyksestä..
täällä synnytys käynnistyi illalla, kaheksan aikaan tuli ekat supparit heti voimakkaina mutta väli oli ekan tunnin yli 10 minuuttia, sitten nopeni ja väli olikin jo 1-3 min, kahdeltatoista lähdettiin sairaalaan, ja kolmelta syntyi poika 9min ponnistuksen jälkeen. olen kyllä ihan varma että olin jo aikaisemmin auki sen 10cm,mutta kätilö ei ehtinyt paikalle toisesta synnytyksestä ja siinä sitten kärvisteltiin,oli kyllä kauheaa tuo ponnistuksen tunne ja kipu!
poika vaihteeksi tihutöissä, pitää mennä hätiin..
ihanaa alkanutta viikkoa masuille!
fiikuna ja ♥mytty♥ rv 36+5 (huih!!)
ps.nyt ollaan jo yli puolenvälin syyskuuta!! kohta..
ainiin mianni, piti vielä kiittää siitä tsemppauksesta! joo kyllä välillä jo nyt tuntuu että apua, miten me koskaan pärjätään kahden pienen kanssa, mutta tosiaan mekin toivottu tätä pientä ikäeroa ja kyllä luotan jotenkin että kaikkki menee hyvin:) hihii, TOIVOTAAN!
edelleen fiikuna ja mytty rv36+5
en ole pitkiin aikoihin tänne kirjoitellut mutta jos vielä sopisin porukkaa...
täällä on vointi suhteellisen hyvä ja yötkin tulee nukuttua hyvin..
närästyksessä olen päässyt helpommalla kuin esikoisesta... ainoa kamaluus on se kun on jatkuva paineen tunne alapsassa..
meillä on vauvasta ollut koko seuranta kun luulivat välissä vauvan olevan liian suuri. vauva on kuitenkin normaali käyrillä hyvinkin tällä hetkellä.
pieni oli vain ottanut kasvu spurtin juuri samaan aikaan kun oli ultra.
koko on tällä hetkellä n.3kg.
huomenna meillä on jälleen ultra kun havaitsivat viime viikolla että lapsivettä on aika niukasti. normaalin alarajoilla mennään siinä.
jos vettä on vieläkin vähemmän huomisessa kontrollissa niin voivat käynnistää jo huomenna..
huolestuttaa mistä veden vähyys voi johtua?
ja jännittää tietenkin jos huomenna on jo käynnistys..
edellisestä synnytyksestä kun on jo seitsämän vuotta :)
sitten vähän noita vastauksia kysymyksiin..
edellisestä närästi paljon ja tytöllä oli syntyessään paksut hiukset
eli kohdallani tuo piti paikkansa.
meillä vauvalle on kaikki jo valmiina kotona.. sairaala kassi on kyllä itselläni vielä pakkaamatta...
täytyisi vissiin tänään palata varmuuden vuoksi..
nyt en muista muita kyselyitä mutta käyn vielä päivällä' kirjoittelemassa
paremmin. nyt esikoinen koulu tielle..
taru ja tahmis 36+0
Tuntuu, että vihdoin ehkä päästään nornaaliin rytmiin takaisin. Iskiaskipu tosiaan illalla hellitti, nyt yön jälkeen taas sattuu, mutta tänä aamuna olen luottavainen. Heti tukivyö päälle ja toivotaan, että se taas siitä alkaa helpottaa. Toista viikkoa en tahtoisi enää olla vuodelevossa.
Yö oli kuin unelma. Kerran vessassa ja muuten 11 tuntia unta kupoliin. Mies on jo lähes parantunut flunssassa, tyttö vielä tukkoinen, mutta ei enää pahasti. Itsellä näyttäisi jäävän kurkun käheyteen tuo tauti.
(.) Tänään tulee 38rv täyteen ja tätä päiväähän itse ennustin silloin COE:n veikkauslistaan lapsen syntymäpäiväksi, mutta taitaapi jäädä haaveeksi, että pääsisi laitokselle tositoimiin. Ollaan menossa srk:n perhekerhoon tänään, en ole aiemmin siellä tytön kanssa käynyt, mutta pakko tehdä kaikenlaista tällä viikolla jos ja toiv. vaan pystyy. Ajattelin leipoa pari kuivaa kakkua pakkaseen ja sellaista ja tehdä loput siivot mitä pystyn. Kun ei siihen nyytin hakuun VOI kuitenkaan enää NIIN kauaa mennä kun viikkoja on jo kerran 38.
Torstaina mulla on taas lääkäri, kun mulle laitettiin se extra lääkäri silloin 35 rv lääkärikäynnin yhteydessä kun itse olin huolissani siitä vauvelin painosta. No ihan kiva nähdä vauva vielä ja tietää onko paikat alkaneetkaan vielä valmistautua synnytykseen...;) Torstaihin on kuitenkin vielä pitkä aika.
JENI, nyt vasta muistan mainita, että täällä on toinen pahasta syömishäiriöstä aikoinaan kärsinyt mammanen. Voi kun olisi joskus mukava vaihtaa kuulumisia tuosta aiheesta lisää!
Nyt tyttö hokee " meikkaa, meikkaa" eli pitää mennä siis meikkaamaan;) Hän muistaa heti jos olen maininnut että lähdetään johonkin ja puhunut meikkaamisesta, niin pitää kyllä huolen siitä että hän pääsee mukaan touhuun.. Se on tosi suloista! Tietää jo tarkkaan, mitä milläkin vehkeellä tehdään!
Mukavaa maanantaita ja alkanutta viikkoa!
Paljon pirteämpi Nazu ja viikkoja kasassa tänään huimat 38!!!!!!!!!!!!
Tanne ei mitaan ihmeellista, vauva liikkuu ja potkii entiseen malliin eli aikas kovasti. Kumma juttu tuo kun eilen niin hiljaa melkein 12 tuntia, mutta nyt onneksi ei tarvitse huolestua kun ilmoittelee itsestaan=)
Tuohon narastys juttuun voisin arvella, etta jos paikkansa pitaa se, etta mita enemman narastaa niin sen paksumpi tukka on vauvalla niin tuon perusteella meille tulee oikea superperuukkivauva. Sen verran on kylla ollut kamalaa tuo narastys... Mutta jaa nahtavaksi pitaako paikkansa;-)
Millian ja pikkuneiti 35+3
Hoh hoijaa...Sama väsymys taitaa vaivata täälläkin. Nukkumasta herättyä voisi alkaa heti uudelleen nukkumaan. Edes nukkuminen ei virkistä yhtään..
Eilen illalla alkoi aika mielenkiintoisesti supistelemaan säännöllisesti. Joka supistukseen tuli hirveä kipupiikki myös selkään. Esikoiselta supparit ei missään vaiheessa tuntunut selässä, mutta monella ilmeisesti niin tekee?!
Koko yön supisteli enemmän ja vähemmän, ja nyt onkin maha ihan hellänä :/
En usko että tuo mitään synnytystä enteilisi kunhan kiusaa vaan mua..
Mulla synnytys alkoi monta päivää ennen sairaalaanmenoa, ei siis mitenkään yht´äkkiä. Mutta sairaalaan mentiin päivällä ja poika syntyi aamuyöstä.
Mulla ei närästänyt kuin ihan satunaisesti ekassa raskaudessa ja poika oli aivan kalju, nyt onkin hiuksia senkin eestä :)
Tässäkin raskaudessa on satunnaisesti närästänyt, että saapi nähdä pitääkö uskomukset paikkansa :)
Ei ajatus nyt oikein kulje, pitäis ruoka saada uuniin, muttei oo kyllä yhtään energiaa...*huoh*
Mukavaa ja toivottavasti virkeämpää päivää teille muille :)
Terkuin,
Camelot 35+4
Tänne ei kuulu mitään sen kummempia, kuin voimistuvia kipuja. Nyt tuntuu siltä, etten viitsi joka päivä kirjoittaa, koska elämä meinaa pyöriä vain kipujen ympärillä ja niistä tulis vaan kirjoitettua.
Viikonloppuna meillä oli mun äiti ja isä käymässä. Niitä piti " viihdyttää" niin, etten koneelle oikein ehtinytkään.
Radikaali muutos liitoskipujen ym. suhteen tapahtui toissaviikon ja viimeviikon aikana. Mulla on lisäksi häntäluu vinossa ja se tekee kipuja koko lantion alueelle, kun vauvan pää painaa sitä vasten. Alamaha ja alaselkä on ihan tulessa koko ajan. Varsinkin aamut ja päivät on pahimpia. Istuminen on hankalaa ja tietysti käveleminen. Ainut asento jossa kipuja ei niin paljoa tunnu on kylkiasento tyyny jalkojen välissä. Ei vaan tunnu kovin kivalta ajatella, että tässä täytyis maata kylkiasennossa 4-6 viikkoa. Yksikin päivä tuntuu niin pitkältä ja raskaalta. Kotihommia en pysty tekemään, kun en voi kumarrella enkä kyykkiä. Tämäkin aamu alkoi siten, että jo ennen kuin nousin sängystä, alkoi raastamaan alamahaa ja selkää. Sellaista 10*menkkakipujen tyylistä kipua. Ja ylös noustessa vaan pahemmaksi menee.
Lupaan, etten joka kirjoituksessa valita näin paljoa. Nyt vaan tuntui, että on pakko purkautua.
Keskiviikkona on lääkäri. Toivottavasti hän pystyis (haluais) määrätä jotain kipulääkettä. Panadol ei juurikaan auta. Kiva muutenkin saada tietoon kohdunsuun tilanne. Täytyy toivoa, että jotain edistystä olis tapahtunut. Kohta jo nimttäin ollaan niillä viikoilla, ettei enään haittais jos jotain alkais tapahtua. :)
Närästys on mulla ollut paha, joten kunnon tukka pitäis meidän vauvalle tulla. :)
Lähden tästä suihkuun..
Aleksanterille paljon onnea!
Pixelina rv 35+6
Huomenta kaikki, tänään on sitten meikäläisellä eka lakisääteinen ÄITIYSLOMAPÄIVÄ. Eipä se tietenkään mitenkään vaikuta mihinkään, itse asiassa sen kunniaksi lähden kouluun :) Tänään on VIHOVIIMEINEN SEMINAARI! Tämän jälkeen korkeintaan yksi graduseminaari, enkä tiedä onko sitäkään. Mutta ikinä enää ei tarvitse mennä luennoille eikä seminaari-istuntoihin - paitsi jos sitten lähden jatkokoulutukseen...
SYNNYTYSVEIKKAUS: Nyt meitsi on mokannut ja mulla on tallessa vain osa veikkauksista :/ Tiedän, että lisää niitä oli, luulen että olen tallentanut vain ekan päivän version listasta! Tässä alla ne jotka on tallessa, kertokaa muut vielä uusiksi niin panen listaan ja pidetään lukua :) Sektioajan tietävät MILLIAN ja LUPICAIA eivät kelpaa enää ennustajiksi, puhumattakaan SASKUSTA ja ALEKSANTERISTA... :)
sasku 8.9.
nazu 19.9.
Je_Ni 24.9.
myttynen75 29.9.
ketsup 1.10./12.10.
vimati78 5.10.
Peggy75 8.10.
bernuski 9.10.
päivänsäde79 10.10.
Wades 10.10.
MaryJ 13.10.
lillis06 16.10.
Katsura 18.10.
Santsu-75 22.10.
coecahill 25.10.
Mianni 26.10.
Camelot 29.10.
Minea_78 3.11.
NAZULLA on näköjään tosiaan vielä yksi päivä armonaikaa veikkauksen toteutumiseen :) saskulla meni 2 pv pieleen veikkaus, joten parantaa vielä voi.
(.) - Ei mitään uutta. Eilen oli pari tuntia taas menkkakipuja. Odotan jännityksellä keskiviikon lääkäriä, että onko ollut edistystä. Minusta suppareita ja menkkakipuilua on ollut sen verran, että odotan kyllä jotain tapahtuneen, hämmästyn jos on edelleen 3 cm kaulaa ja kiinteät paikat ja niin edelleen.
EDELLINEN SYNNYTYS: Käynnistyi noin klo 23 ja supistukset jatkuivat 21h taukoamatta ennen kuin tyttö syntyi, koko ajan koventuen. En ollut kuitenkaan yhtään väsynyt :) Kai ne hormonit vaikutti. Minullakin on sellanen käsitys, että synnytys käynnistyy usein yöllä, ja minusta tämä sama ilmiö toistuu myös eläinkunnassa. Eli se liittyisi ymmärtääkseni juurikin äidin rentoutumiseen jollain lailla?
Täytyy kohta vissiin ruveta meikkaamaan ja laittamaan vähän hiuksia, kun kerran kaupunkiin on matka. Minuakin väsyttää, toisaalta illalla ei meinannut väsyttää yhtään kun olin päivällä nukkunut 1,5 h.
Hyvää viikon alkua! Toivotaan, että tämä viikko etenee vähän nopeammin kuin se viime viikko jota tuskailtiin yksissä...
Coe rv 35+1
Uusi viikko jälleen..
Voimia teille väsymyksen " kourissa" oleville!
Aiemmista synnytyksistä.. mulla kaksi niistä ovat alkaneet yöllä lapsivesien menolla. Keskimmäisestä vedet meni 23:n jälkeen ja poika syntyi vaille 5. Nuorimmaisesta vedet meni samoihin aikoihin ja poika syntyi kolmelta. Esikoisesta lähdettiinkin sairaalaan kivuliailla suppareilla. Tuosta keskimmäisestä, kun meni vedet niin heräsin siihen POKS ääneen ja sitten alkoi tulvimaan.
Närästyksestä.. olipa tai ei närästystä raskaudessa niin kaikilla on ollut tumma tuuhea tukka syntyessä.
(.) päätä särkee jo toista päivää, liekkö sitten flunssa tulossa, kun joutuu aivastelee. Tietty mä heti pelkään, et päänsärky on oire pahemmasta. Keskiviikkona olis neuvola. Turvotuksia ei ole.
Eilen tuli muutama kipeempi suppari ja mulla tuli tavallaan paniikki, et tätähän se sitten on ja sata kertaa kipeempänä. Ei oo muuta tietä ulos tästä tilanteesta. Masussa möngerretään välillä hurjasti, peppu työntyy kylkiluitten alle ja alapäähän tulee iskuja kuin puukosta.
Täytyis mennä pukee ja lähtee ruokakauppaan..mitähän sitä taas keksis laittaa ruoaks.
Ai niin se piti kysyä, että te jotka menette Hyvinkäälle synnyttämään niin pitääkö sinne ottaa vauvalle tutti mukaan?
Mukavaa maanantaita, saadaankohan tällä viikolla lisää vauvauutisia??
myttynen 37+3
Mukava viikonloppu takana!
Lauantaina kaverini järjestivät mulle vauvakutsut ja ne onnistuivat oikein hyvin! Oli peliä ja leikkiä ja lahjoja ja ruokaa ja jotenkin ne mun ystävät on niin herttaisia että halusivat tuollaista järjestää... On aika onni:) Tosi mahtavasti menivät juhlat ja sain paljon hyödyllisiä lahjoja vauvalle. Yksi kaverini oli kasannut omien lastensa vaatteista sellaisen " kierrätysäitiyspakkauksen" ja se oli aivan loistava! Lisäksi sain vastasyntyneen kestovaipan, Unikkotutin ja -pullon, vannan, synnytä rentoutunena-CD:n, vauva-Mozartia, vaatteita, vaatteita... Eipä tarvitse mennä ensimmäiseen puoleen vuoteen ostamaan vauvalle yhtään vaatekappaletta, sen verran paljon niitä on nyt kerääntynyt.
Eilen illalla ajoimme vielä mieheni kanssa Tammisaareen katsomaan ystävämme 3 vrk vanhaa tyttöä. 10 pisteen kaunis neitokainen oli aivan ihana! Oli muuten ollut kaikki pääkaupunkiseudun synnytyspaikat täynnä keskiviikon ja torstain välisenä yönä ja sen tähden olivat menneet Tammisaareen asti nyytin hakuun. Aleksanteri kirjoittelikin, että Kätilöopistolla oli ollut yksi osasto suljettuna epidemian takia. Se selittänee ruuhkan.
Niin... ONNEA ALEKSANTERILLE JA PIKKUPRINSESSALLE + KOKO PERHEELLE!!
Coe taisi kysellä niistä viime hetken matkasuunnitelmista. Meillä on tarkoitus mennä 30.9. Tampereelle teatteriin ja silloin mulla on viikkoja kasassa 37+3. Ajattelin synnyttää vasta sen jälkeen... Toki sen teatterilipun voi sitten antaa jollekin, jos pikkukaveri haluaa maailmaan ennen sitä. Itse uskon, että vauveli viihtyy masussa vielä muutaman viikon...
Nyt arkiaskareiden pariin eli petaamaan ja pyykkäämään!
Bluewish 35+5
Voisin minäkin veikata...
10.10. TAI 24.10., joista jälkimmäinen todennäköisempi.
Liputuspäiviä molemmat:):)
Moikka pitkästä aikaa,
aloitin siis äitiysloman viime torstaina. Meillä ei toiminut vauva-lehden sivut muutamaan päivään enkä siksi päässyt heti hehkuttamaan ;) Hyvin jaksoin käydä töissä loppuun asti, enkä ollut yhtään päivää saikulla.
Äitiysloma alkoi aktiivisesti torstaina ja perjantaina, nyt olen vähän ihmeissäni, että mitä tässä tekisi - tai lähinnä, että mistä aloittais... Jospa sitä alkais raivaamaan tuota vauvan huonetta sopivaan kuntoon. Siellä on nyt vaan kannettuna kaikkea tavaraa, sikinsokin. Ikkunoitakin pitäisi pestä. Ja ne vauvan vaatteet pestä.... Tälle viikolle on jo sovittuna parit kahvitreffit parin äitiyslomakaverin kanssa. Eli kyllähän tuo aika kuluu varmasti.
Viime torstaina oli viimeinen neuvolalääkäri. Kaikki oli ok ja kohdunsuu vielä kiinni ja kiinteä. Lääkäri ei puhunut mitään siitä, että onko vauva laskeutunut (tosin sen varmaan huomaisin itsekin) eikä antanut minkäänlaista kokoarviota. Noh, kaipa terkkari taas ensi viikolla sanoo jotain koosta. Toivottavasti ainakin. Torstaina tuli myös käytyä tutustumassa synnärille. Ihan hyvähän tuolla oli vierailla, niin tietää mihin mennä ja minkälaiset tilat siellä oli.
Aloitin torstaina myös käymään äitiysjoogassa. Se oli sellaista rauhallista venyttelyä lähinnä. Lantiota avaavien ja alaselkää rentouttavien liikkeiden luulisi olevan ihan hyödyksi.
Hurjan paljon onnea jo vauvansa saaneille Santsulle ja Aleksanterille!
Jännää seurata, että milloin kukanenkin lähtee synnyttämään :)
Mukavaa viikkoa kaikille,
-Motko-
voi että meillä on hiljasta...ukkokulta nukkuu vielä ja jannu on ollut yökylässä mummulassa. ihanaa! vaikkakin mulla oli jo illalla ihan hirvee ikävä! vaan oli kyllä luksusta nukkua yks yö heräilemättä (yhesti kävin pisulla).
(.) ei vaivoja tällä hetkellä. tässä onkin muutama päivä mennyt ihmeen hyvin. ei tosiaan oo ollut muuta, ku niitä kuuluisia " puukon iskuja" alapäähän. eilen illalla jo miehelle naureskelin, että taitaa meiän vauva ruveta pitää äitiä hyvänä, ettei äiti kaikkia kipuja muista sitten, kun junnu päättää tulla tuolta pois (esikoisen odotus maailman helpoin, ei mitään oireita (paitsi ihan alussa palelu ja pään särky), kipuja ei mitään. raskaana tiesin olevani siitä, että masu kasvoi), kun on nyt raskausaika ollut sen verran hankalaa...liikkeet kyllä tuntuu jämäköinä venytyksinä, ahasta taitaa olla. mutta ne semmoset äkilliset tumpsaukset on loppunut...
EDELLINEN SYNNYTYS: lähti käyntii tiistai-iltana n.klo23 vesien menolla, jolloin lähettiin synnärille, supistukset alko vasta ke puolen päivän jälkeen, jonku tipan avulla kipee en ollut kuin viimesen puoli tuntia, jolloin paikat aukes viimeset 4cm ja jannu syntyi to-aamuna klo 2.14. eli eka synnytys kesti yli 27h, ponnistus tosin vaan 5min.
NÄRÄSTYKSESTÄ: mulla ollut aivan kauheeta. rennietä mennyt monta pakettia. edellisen aikana ei ollutkaan ja kekkoseksi on jannua " haukuttu" (tosin syntyessään oli jonki verran tummaa tukkaa ja pulisongit, kuten isällään. oli hauskan näkönen vauva) eli, jos tuo tukkajuttu on totta, niin kyllä tällä junnulla pitäis olla ihan älytön pehko.
SYNTTÄRIPÄIVÄVEIKKAUS: esikoinen syntyi meillä rv 39+3 ja silloin lääkärit höpötti varhaisen laskeutumisen takia, ettei pysy loppuun asti. tämän kanssa sama homma. ollut kiinnittynyt jo rv 32+5, muuten silti luota siihen että tulis aikasemmin, supistuksista ja muista huolimatta. veikkaan siis päiväksi 15.10. se kuulostas/tuntus musta hyvältä ja miehellä ois sillo pari päivää vapaata, samoin kun miehen vanhemmilla, jotka myös tekevät vuorotyötä. oispa helppo lähtä synnytttää ja jannun hoitopaikka ois lähellä.
ainiin siitä vielä. onko muilla " pikkukakkosen" odottajilla synnytystapa-arviointia ja/tai vielä ultria jäljellä. mulla ois vielä viikon päästä kontrolliultra vauvan pienuuen takia. oonkin aikonut kysellä siitä, vaan on aina unohtunut. minkäs kokoisia vauvoja kaikille on veikkailtu. meillä oli painoarvio rv 32+5 1700-1800g joka oli kuulemma lääkärin mielestä liian vähän. minähä siitä sitte huolestuin ja kyselin viimeksi neuvolassa vähä tarkemmin (kun ei sitä osaa ikinä siinä samassa siltä lääkäriltä kysellä), niin terkka meinas, että ois sitten suurinpiirtein samaa kokoluokkaa,kun isoveljensä (syntyessä 3370g ja 49cm), minusta ihan ok kokonen. no ens viikollapa sen sitten taas näkee ja kuulee. en mää haluaiskaa mitää kauhee isoo vauvaa puskeekaan, ku en itekkää oo kovin iso...
mitäs sitä vielä oli...en nyt muista. mutta minäpä lähen laittaa ittelleni jotai aamupalaa ja sitten voisin ruveta petaa vauvan sängyn valmiiksi. sitten vois vaikkas vielä siivota vaatehuoneen ja pestä ikkunat, ku sais tuon ukon ylös tuolta kaveriksi =)
mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja jaksamisia kivuliaille!
-rual ja junnu rv 35+4-
Minä veikkaan että meijän muksu vois syntyä vaikka 28.10 ja TOIVONKIN että syntyy viimestään sillon, vaikka se nyt välillä tuntuukin jotenki epätodelliselta, mutta esikoisen hoidon takia toivon tuota :)
Eihän se nyt oo paljon pyydetty että syntys 3pvä etuajassa;)
Yön nukuin aika heikosti, kun ei oo taas masu toiminu kunnolla varmaan 4pvä. näin sitte kaikkia painajaisia ja oli tosi hankala olla. Vaikutti varmaan tuo mahan toimimattomuus niin paljon. Pitäs vissiin ruveta ottamaan sitä Movicolia mutta ku se on niin pahaa :/
Pixelinalle voimia, jospa saisit jonku ytyn lääkkeen niihin särkyihin!
Ja Hexulleki jaksamista väsymyksen kanssa- et oo ainut joka siitä kärsii :o Taitaa olla loppuajan vaiva sekkii. Vai onko joku elämänsä kunnossa ?:)
(.) Vauva ei enää tosiaankaa liiku niin paljon mitä ennen. Mutta illallaki oli hirmu jännän tuntonen ku se jotenki värisytteli takapuolta :) Ja punkasi jalalla kylkeen niin että kylki " rutisi" .
Tuon mahan toimimattomuuden kanssa alan olla oikeasti jo NIIN kyllästyny. Ootan vaan että synnytys lähtis käyntiin- viimeks tyhjeni maha totaalisesti heti ekan supparin aikana.
Hui..tässä ku miettii synnytystä, niin alkaa vähän kyllä pelottaa. Onneksi th lupasi että jutellaan tuossa seur. käynnillä synnytyksestä ja kivunlievityksistä. Ei sinänsä pelota muu ku se, että miten sitä taas jaksaa kärvistellä kotona niin pitkään ku mahollista. Viimeks koitin suihkussa istumista mutta se ei oikein tuntunu mulle auttavan.
No, pitäs vissiin nakella matot kartanolle ja alkaa siivoamaan kun jäi viikkosiivous pe tekemättä. Ei vaan jaksanu.. ei nytkään oo kovin energinen olo, mutta pakkohan se on joskus siivota:( Kun ei tuota miestä tunnnu tää sekasotku haittaavan, niin ei se sen eteen sitte mitään teekkää.
Jääsydän rv 33+6
Hyvinkäällä ' Synnytys tutuksi' - tilaisuudessa kätilö sanoi että tutin voi halutessaan ottaa mukaan. Ymmärsin etteivät siellä mielellään anna tuttia koska haluavat että imetys lähtisi ensin sujumaan ennen kuin vauvalle edes tuttia tarjottais... Näin mä ne puheet ymmärsin ja olen pojalle pakannut tutin mukaan varmuuden vuoksi jos tosiaan ovat nihkeitä sen suhteen. Toivottavasti en nyt ymmärtänyt ihan omiani ettet saa väärää infoa..
Pikaisia kuulumisia sen verran täältä suunnalta, että perjantaina oli synnytystapa-arvio ja edessä alatiesynnytys. Vauva on nyt ultran perusteella n.3kg joten laskettuna aikana olis 3700-3800g ja sehän mahtuu ihan hyvin tulemaan lantiostani joka kuulemma onkin ihan normaalisti levinnyt eikä ole yhtään ahtaan tuntuinen kuten nlalekuri väitti! Eli nyt odotellaan ja ihmetellään koska alkaa jotain tapahtua.
Pelkopolille menen kätilön juttusille ens viikolla, jos sais nää kauheat painajaiset ja pelot vähän edes kuriin...! joka kerta kun ajattelen tai puhun tulevasta synnytyksestä, alan täristä kauttaaltani, sen verran on paniikkia ilmassa:(
Onnea jo vauvansa saaneille, perässä tullaan kunhan keritään;)
vimati ja vötkäle 36+3
Tästä ei meinaa tulla enää yhtikäs mitään! Yöt kamalia ja päivälläkään ei uni ota tullakseen.En oo jaksanu edes pinoutua. Muutenkin tuntuu että taas tulee flunssa.Vastahan se edellinen loppu.Mitään ei jaksa ja mikään ei huvita.
Jotenki synnytys jännittää,mutta taas toisaalta voisin vaikka lähteä tältä istumalta.No joo se siitä.
ALEKSANTERILLE ja perheelle onnea ja vaaleanpunaista arkea pikkuisen kanssa!!
Ihan kateeks käy,mutta eiköhän se oma aikakin joskus koita.
NÄRÄSTYKSESTÄ:Mua ei kummallakaan edellisellä kerralla oo närästäny,en edes tienny mitä närästys tarkoittaa.Syntyessään molemmilla on ollut vain vähän hentoa vaaleaa tukkaa.Nyt on närästäny muutaman satunnaisen kerran,ja eilen vähän enemmänkin.Mitään lääkettä ei tosin oo ainakaan vielä tarvinu ottaa.
MUUTA:Huomenna on loppuraskauden lääkärikäynti.Mukava tietää onko alakerrassa tapahtunu muutoksia.Puntarille meno hirvittää.Turvotusta löytyy aamusta iltaan.Liitoskivut on mahottomat ja iskiaskin vihoittelee muutaman kerran päivässä.Josta tulikin mieleen NAZU.Tsemppiä sulle! Mulla on jokaisessa kolmessa raskaudessa ollu tosi vaikeeta iskiaksen kanssa.Jos yhtään lohduttaa niin vaiva on jääny kyllä synnärille.Toivottavasti näin käy tälläkin kertaa.
Nyt koitan saada jotain aikaiseks.
Väsynyt Päivänsäde 37+1
Viimeksi viikko sitten kirjoittelin. Säännöllisesti luen kuitenkin kuulumisianne ;)
Itsellä kun on eka raskaus menossa niin olisi muutama kysymys lähestyvästä synnytyksestä eli
G1: Mistä tietää/huomaa, että limatulppa irtoaa, jos on muutenkin runsas valkovuoto?
G2: Kuinka paljon ennen synnytystä alkaa mahdollinen pahoinvointi ja vatsan sekaisin olo?
Mulla on nyt ollut jo muutaman päivän tosi huono olo. Kakkosella saa käydä koko ajan ja maha on ihan sekaisin. Limaa tulee hirvittävästi, eikä pikkuhousunsuojat auta... Viikkoja on kasassa vasta reilut 34. Vatsa kovettuu myös ilm. ennakoivien suppareiden takia varsinkin iltaisin.
Muuten olo ihan jees. Jaksaa kyllä tehdä hommiakin. Täällä pitäisi gradu viimeistellä ja palauttaa ja kirjoitella muitakin koulujuttuja. Muistan lukeneeni, että jollakin muulla oli iskenyt kova siivousinto nyt raskaana ollessa. Täällä sama homma. Koko ajan tekisi mieli vaan järjestellä paikkoja, vaikka ihan siistiä onkin. Hassua ;)
NÄRÄSTYS: Sitä on löytynyt kohtalaisesti, riippuen ihan päivästä ja siittä, mitä on syönyt. Meidän suvussa on yleensä vauvoilla paksu, musta tukka. Saa nähdä, miten nyt sitten käy :)
Kivaa päivää ja hieno juttu, jos joku viittii vastailla mun ehkä jopa hassuihinkin kysymyksiin! ;)
Susuliini 34+2
Mulla taas viikonloppu mennyt niin vauhdilla, etten edes koneelle ole kerinnyt... No, ihan hyvä vaan, kun töissä saa sitten taas istua 8 tuntia päivässä nenä kiinni ruudussa :(
NÄRÄSTYSTÄ mulla on ollut joka raskaudessa. Ekalla kerralla join kahvia ja se aiheutti aina närätstystä. Näiden muiden kohdalla jätinkin kahvin kokonaan pois, mutta edelleen rasvaiset ja mausteiset ruuat aiheuttaa sen. Varsinkin jos syö illalla viimeiseksi..
EDELLINEN SYNNYTYS oli niin nopea, ettei sitä voi oikein synnytykseksi sanoakaan... Supistukset alkoi klo 1 yöllä ja kuopus syntyi klo 2.38. Hyvä, että edes sairaalaan ehdittiin! Sen takia tässä jännitetäänkin, että mitenkähän nyt käy. Onneksi asutaan ihan sairaalan vieressä ja lapsenvahtikin on vain kilsan päässä ;) Voi kyllä olla, että tällä kertaa kestää sen normaalin 7-8 tuntia, kun viime kerrasta on melkein 7 vuotta aikaa.
SYNNYTYSPÄIVÄKSI tälle pikkuiselle veikkaisin 9.10. Se kun olisi menkoista laskettu " oikea" päivä. Meidän kuopus kun on syntynyt ihan laskettuna päivänä, ja silloin ultra ei vielä määrännyt sitä päivää. Se oli siihen aikaan vain viitteellinen päivä.... Vanhin on tosin syntynyt 4 päivää lasketun jälkeen ja keskimmäinen 4 päivää ennen laskettua. Mutta keskiarvo meillä on se laskettu päivä! Eihän siitä voi nytkään siis poiketa ;)
Täälläkin yöt on aika piinallisia, kun tunnin välein pitää herätä kääntämään kylkeä ja 3 tunnin välein täytyy vessassa käydä. Mutta ei se niin pahalta tunnu, kun tietää mitä varten sitä heräilee. Ja onhan siitä edellisestä kerran jo niin pitkä aika ja tässä on saanu viimeiset 6 vuotta nukkua läpi yön, niin eiköhän sitä vielä pari viikkoa jaksa ;)
Muita " vaivoja" ei pahemmin olekaan, supistuksia silloin tällöin, mutta niitä ei aina edes huomaa. Olisi vaan kiva päästä käymään vielä lääkärillä, että tietäisi jos ne olis saaneet edes vähäsen jotain aikaiseksi tuolla alhaalla ;) Vauva tuntuu olevan jo aika alhaalla, mutta TOSI vilkas on edelleenkin -hyvä niin, eipähän tartte niitä liikkeitä sitten NIIN paljon miettiä...
Mutta kotityöt kutsuu taas, pitäisi kuopuksen ulkohousut vielä tehdä tänään, että saa sitten huomenna ne päälle eskariin....
Tuike ja pikkuinen rv 37+3
täällä tytöt heräsivät taas ajoissa.
Minä olen itse ihan silmät ristissä. mua on nyt muutaman päivän väsyttänyt aivan hirveästi, eilenkin koko päivän vain haukottelin ja sinnittelin hereillä.
Masussa voidaan hyvin. Liikkeet tuntuu oikeen hyvin mutta on mielestäni rauhottunut, kai alkaa olla niin ahdasta.
Välillä tuntuu että vauva iskisi puukolla tuonne alas..
Harjoitus supistuksia taas tullut mut ei muuta, nyt aamulla niihin heräsinkin.
Aamu kahvin keittoon :)
hexu ja poju rv 38+0