Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän mun vielä sen verran sanoa, että meillä on kaikilla lapsilla ollut paksu musta tukka syntyessään, eikä ole kyllä juuri lähtenytkään vauva-aikana. Ja nyt isompina kaikilla on ihan hirveän paksut hiukset, mutta se taitaa olla vähän perinnöllistä, kun itsellä on ihan samanlaiset..... ;)

Tuike

Vierailija
22/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tuo otsikko! Kirjoitin äsken pitkän jutun ja nyt se sitten katos ruudusta kun sormi osui väärään näppäimeen. Joo¿ eli viikonloppu oltiin lasten kanssa Helsingissä kavereita moikkaamassa. Hyvin meni reissu, vaikka kahtena päivänä tuli istuttua n.550km:n matka junassa. Hyvin uskalsin reissuun lähteä vaikka äitini kauhisteli että vauva pian syntyy matkalla. Eipä tuo pikkukaveri ole mitään ilmoitellut halustaan päästä ulkomaailmaan. Tuolla se masussa myllertää. En usko että on vieläkään laskeutunut/kiinnittynyt. masun kasvu on kyllä totaalisesti pysähtynyt. Välillä tuntuu että se alkaa jo kutistua! Onneksi ylihuomenna on neuvolakäynti niin kuulee taas missä mennään (paino, sf-mitta, vauvan asento). Itsellä kun ei täällä ole nyt edes vaakaa niin ei ole omasta painosta mitään tietoa.

AIEMMAT SYNNYTYKSET: Esikoisen syntymä käynnistyi lapsivedenmenolla. Yöllä 2:n aikaan heräsin ja luulin että maha on ihan sekaisin. Ei se ollut, mutta vessareissulla alkoi lapsivesi valumaan. Vasta aamulla alkoivat supistukset ja aamulla 7:n aikaan menin sairaalaan (ehkä turhaan niin aikaisin). Iltapäivällä 1:ltä alkoi tulla säännöllisiä tosi kipeitä supistuksia. Loppujen lopuksi vauva syntyi vasta seuraavana yönä (jouluyö!) 1:ltä. Eli mulla kaikki alkoi yöllä ja päättyi yöllä. Välillä en saanut yhtään nukuttua joten oli pikkasen hönö olo, vielä kun olin synnytyksen aikaan 40asteen kuumeessa! Toinen lapsi meille syntyi sektiolla, aamupäivällä. Ihan varmaan nytkin alkaa tää synnytys yöllä, että on sit tosi väsynyt synnytyspuuhissa.

NÄRÄSTYS: Välillä on, välillä ei. Sama juttu aiemmissa raskauksissa. Molemmilla lapsilla oli jonkin verran hiuksia syntyessään, mutta ei mitään peikkotukkaa kuitenkaan. Toisella oli ihan mustat hiukset, toisella punertavat/vaaleat. Saa nähdä minkä väriset hiukset tällä tulokkaalla on. meillä nuo lapset ovat kyllä ulkonäöltään kuin yö ja päivä. Poika on tumma kuin mikä ja tyttö taas ihan blondi. Ja huvittavinta on se, että ollaan miehen kanssa molemmat melko tummia. Tyttö lienee perinyt papalta (miehen isältä) tuon vaaleuden.

Ai niin, ostin tänään kaupasta aivan ihanan sinisen vanupuvun vauvalle. Ja sen lisäksi potkuhousut ja paidan. Olivat niin syötävän suloisia. Pakko oli ostaa vaikka olin jo muka päättänyt että mitään vaatetta en enää vauvalle osta. Ja viikonloppuna kävin ostamassa itselle vielä yhdet uudet mammafarkut ja paidan. Mun lempparimammahousuista alkoi strech-kuminauhat tulla esiin niin että poika jo yks päivä huomautti että ¿äiti sulla on karvoja housuissa¿. Ovat jo niin kuluneet. Kalliita nuo mammafarkut ovat mutta onneksi noista saa leikattua sen trikoo-osan pois niin saa normaalit farkut joita voi pitää sitten synnytyksen jälkeen. Muuten en ehkä enää tässä vaiheessa raskautta olisikaan viittinyt tuhlata rahaa äitiysvaatteisiin.

Nyt taidan taas jatkaa opiskelua. Mukavaa alkanutta viikkoa ja onnea aleksanterille vaavin syntymän johdosta!

MaryJ ja poju 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä edelleen yhtenä kappaleena ;) Viime yö oli taas ihan kauhee*nyyh* Sormia poltti ja särki ihan helvetisti, en voinut maata vaan nuokuin täällä alakerrassa vielä ennen viittä. Jos menee liian aikasin maaten, ettei se polte ole ehtinyt " hellittämään" niin joutuu taas hetken päästä ponkasemaan pystyyn!! Harmittaa vaan ravata ees taas, kun meillä vanha talo ja lattiat narisee eli isäntä herää jokaseen vessakäyntiin sun muuhun(tai ainakin alkaa vähtäämään..). No, sitten kuudesta kymppiin nukuin " Kuin tukki" . Tänään on siis päikkärit otettava taas!!!

Voi että mä melkein kateellisena luen noita teijän suppailuja, niitä on kuitenkin suhteellisen monella jo!!!! Missä helkutissa meikäläisen supistelut viipyvät??????!! Ne alapäähän kohdistuvat iskut on muuten just kuten puukon iskuja (vaikkei kokemusta moisesta olekaan, heh). Todella ilkeitä viiltoja tuli eilenkin koko illan ja herra on masussa edelleen ihan mahdoton menijä :D Yölläkin koko aika ollut liikkeellä kuin minäkin ja tunkee jalkojaan kylkiluihin.

Illalla oli sellanen " happi loppuu" tunnelma...piti vähän väliä vetää oikein syvään henkeä! Kait se johtuu just siitä, kun toinen puskee jaloilla keuhkot kasaan.

Käytiin isännän kanssa eilen ravintolassa syömässä. Mulle on jotenkin tullut turvotuksesta sen verran suuri " kammo" , että en ees PYSTY ottamaan mitään tikkuperunoita tai muita, koska tiedän MITEN PALJON niissä onkaan suolaa ja se taas lisää turvotusta. Vaikka ihan sikana tekisikin mieli jotain Hesen ateriaa tai vaan ihan ranskalaisia niin koitan malttaa mieleni ja sorrun moisiin vasta synnytyksen jälkeen :) Otin sitten ihan riisiä ja kanaa...tosin se kana oli juustokuorrutuksen alla ja siinähän ei tietty suolaa ole :( No, onneks tällä hetkellä turvotuskaan ei ole niinkään paha.

BB:stä putosi JUST oikea henkilö ja vielä kun Henalla oli asenne, että varmasti Mira tippuu niin olen TOSI happy tuosta putoamisesta! Tosin nyt ei varmaan niin paljon siellä sählätä mitä tähän asti???! Tuo uuden asukkaan taloon tuleminen oli aika ylläri ja aika jänskä nimi sillä on:D Sirella...ei ku Sorella...ei ku...No joku tollanen kuiteski, antoivat muutoin sille lempparinimen: Sorbus :D Mut se siitä aiheesta taas!!!

Mä muuten meinaan pakata sairaalaan mukaan oman yöpaidan...sellasen flanellipaitulin missä on napit eessä ja sitten sen kanssa ihan ohuet collegehousut. Toivottavasti saan niitä siellä myös käyttää sillä mä kammoksun kyllä sairaalavaatteita aika tavalla. Miten ne voikin olla niin järkyttäviä??! Voisivat ees sadan vuoden välein vähän uusia niitä :(

Mies kävi ostamassa itelleen collegehousut sairaalaan, ettei kans tarvii sairaalan kuteissa siellä pomppia.

Mulla on iso reppu ihan täynnä tavaraa...olenkohan mä muuttamassa sinne, vai??? Jostain täältä luin, että kantsii korvatulpatkin ottaa mukaan ja niinhän mä sitten pakkasin sellasetkin :D Tosin mistä sitten kuulee, että oma vauva on itkuinen/nälkäinen.....?

Voi että, ihan liikaa varmaan mietin kaikkia miten siellä pärjää sitten vauvan syntymän jälkeen....ja mitä tarvii ja mitä ei ja....*huokaus*

Täällä näyttäis tulevan kovin pilvinen päivä ja luultavimmin saadaan myös vettä niskaan vielä tänään. Ihanaa, kun ei ole lämmintä :)

Keskiviikkona on seuraava neuvola ja toivottavasti myös viimeinen tällä erää...:D Mä niin toivon, jotta tää vauveli syntyisi viimeistään laskettuna, jottei kasvaisi mitenkään liian suureksi ja ettei jouduttaisi käynnistelemään. Ainahan varmasti on parempi, että lähtee luonnollisesti käyntiin....?! No, josko sitten ensi yönä ;)

NAZU: Tosiaan olisi kiva vaihdella ajatuksia tuon syömishäiriön osalta jossain vaiheesa!!!! Vaihdellaan vaikkapa meiliosotteita ja kirjotellaan sitten, ok???! Ja siitä ISKIAKSESTA niin mulla oli pari-kolme päivää jossain vaiheessa iskias suhteellisen pahana ja voin vain kuvitella millaista se on sulla ollut ;( Erittäin v-mäinen vaiva!!!! Toivottavasti on helpottamaan päin ja poistuu kokonaan vauvan synnyttyä!!!

Nyt toivottelen kaikille LOISTAVAA MAANANTAITA JA MITÄ KAIKKEA KIVAA TÄMÄ VIIKKO MAHTAAKAAN TUODA TULLESSAAN:) Veikkaan, että ainakin yksi lokavauva syntyy tälläkin viikkoa, mutta sellanen kutina kyllä on, että heitä tulisi jo enemmänkin! Mitäs mieltä muut ovat??

Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 38+1

P.s Tuosta närästyksestä ja vauvan tukan paksuudesta...Mua ei ole närästänyt juurikaan, mutta äiti oli unessa nähnyt pojalla oiiikein paksun mustan tukan-sellainen on ollut itsellänikin syntyessäni:) Olenkin sanonut, että toivon vauvan perivän multa paksun tukan ja siniset silmät-loput saa sitten tulla isukilta ;)

Vierailija
24/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo sun kysymykset mitään hassuja olleet!! Ihan samoja on tääläkin mietitty, kun ekaa odottelen minäkin:)

Mulla on maha ollut sekaisin jo varmaan....hmmm...pari viikkoa lähes koko ajan enemmän ja vähemmän. Yölläkin saa käydä isolla asialla:( Olen myös ollut huomaavinani, että on välillä huono olo... Siihen miten aikaisin näitä voisi tulla ennen synnytyksen alkamista, en osaa sanoa! Toivon, että nää mulla viittaisivat synnytyksen lähestymiseen, kun viikkoja jo 38+1, mutta sulla ne saisivat vielä kestää kyllä jokusen viikon:)

Ja sitten limatulpasta. Olen ymmärtänyt, että kaikki eivät sitä huomaa mitenkään ja varsinkin, jos on limaista vuotoa muutoinkin niin eihän sitä huomaa, vai?? Kertokaa viisaammat! Mulla on valkovuotoa todella niukasti ja voin vaikka vannoa huomaavani mikäli limatulppa irtoaisi! Ei ole näkynyt ainakaan vielä :) Tarkkaan tulee kyllä syynättyä tilanne jokasella vessareissulla :D

Tällasia ajatuksia....ja *hih* täällä toinen siivousintoilija...alkoi jo alkuraskaudessa ja loppua ei näy-joka päivä tulee siivottua koko talo ja muutoinkin olen järkännyt kaikkia kaappeja sun muita ihan kuin tekisin joulusiivousta tai jotain :D No, ei tarvii sitten jouluna käydä ihan kaikkia kaappeja läpi-voi olla meinaan silloin " jotain" muutakin tekemistä...

T. Je_Ni

Vierailija
25/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Aleksanterille! Just eilen illalla miehen kanssa mietittiin, että parin viikon päästä meilläkin on vauva! Pisti aika hiljaiseksi...

Gallupeihin en oikein osaa vastata, kun ei ole kokemusta edellisestä synnytyksestä tai närästys/tukka-suhteesta.

PIXELINA, täällä kanssa alavatsaa, alaselkää, reisiä ja koko hiivatin lantiota juilii niin mahdottomasti. Aamulla tilanne on yleensä ok, mutta iltaa kohti pahenee ja yltyy sellaisiksi viiltäviksi vihlaisuiksi. Ihan kun olis iskias ja menkkakivut samaan aikaan ja lisäksi vielä jalat jotenkin huonosti kiinni lonkissa. Pahinta on, että tunnen itseni ihan luuseriksi kun valitan näistä kivuista - synnytys sattuu varmasti paljon paljon enemmän; toisaalta se kestää pahimmillaankin vain puolesta vuorokaudesta vuorokauteen, kun nämä lantiokivut saattavat jatkua vielä viikkoja!

Iltapäivällä menen käymään lääkärissä yksityisellä. Kertaakaan en ole raksausaikana käynyt, mutta nyt tuntuu että pitää varmistaa vauvan koko ja asento, kun synnytys on niin lähellä.

GALLUPIA: Tuntuu, ettei vauvan tulemisen läheisyys mene itsellä vieläkään ihan jakeluun. LA on siis 9.10. ja vielä lokakuun alulle olen sopinut kaiken maailman tapaamisia. Miten muilla? Maltatteko lepäillä ja ottaa rennosti?

Hyvää vointia!

Ketsup ja Into 37 tasan!!!

Vierailija
26/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten tulin neuvolasta, taas sijaiselta.

Hb: 132 (en syö vieläkään rautaa)

Pissa: puhdas

Paineet: 120/79

Paino: laskenut 100 grammaa, jippii!

Sf-mitta: sama 31,5

Mua on ruvennut huolestuttamaan tuo sf-mitta kun se oli kolmatta kertaa ihan sama. Siis kasvaako vauva ollenkaan vai onko siellä ihan vähän lapsivettä vai mitä? (Esikoisesta samoilla viikoilla jo 35) Ensi kerralla jos on pysynyt samassa, niin pitää mennä ultraan. Olisin kyllä halunnut lähetteen heti! Vauva on kyllä vähän laskusuunnassa, mutta ei vielä kiinnittynyt. Ja sitten tuo paino ihmetyttää. Mä olen syönyt herkkuja ihan entiseen tahtiin, mutta yhtäkkiä ei enää paino nouse. Kummallista.

NÄRÄSTYKSESTÄ: On vähentynyt huomattavasti, mutta välillä vieläkin vaivaa. Viimeksikin närästi ja paksu musta tukka oli esikoisella. En kyllä usko tuohon närästys ja vauvan hiusten pituus- juttuun yhtään ;)

EDELLINEN SYNNYTYS: Lähdettiin sairaalaan yöllä ja aamupäivällä tyttö syntyi.

Mitäs muuta juttua täällä olikaan. Ai niin, ALEKSANTERILLE suuret onnittelut vauvan syntymästä ja kiitos synnytyskertomuksesta. Sitä oli ilo lukea!

Nyt menen valmistelemaan mun tämän päivän gradun esittelyä (apua, jännittää sikana...). Huomenna olis vielä kampaaja ja sitten saisi syntyä mun puolesta tämä vaavi. Pitää varmaan kokeilla sitä tehokkainta ja mukavinta S:ää :)

Hyvää päivänjatkoa,

S-I ja Lumikukka 37+6

p.s Se mun veikkaus oli 29.9 vauvan syntymäpäiväksi.

Vierailija
27/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JENI ja muut jotka mietitte, että mitä kaikkea siellä sairaalassa tarvii. Ei kannata stressata; mulla on ollut joka kerta mukana vain ja ainostaan neuvolakortti (se on se tärkein!!) ja hiusharja ja olen pärjännyt oikein hyvin :) Sitten tosiaan mies on voinu tuoda myöhemmin jotain, jos on tullu mieleen. Kotiin oon valmiiksi laittanu kaukaloon vauvan kotiintulovaatteet ja ne on mies tuonut sitten, kun on meitä tullut hakemaan kotiin. Nyt kyllä aattelin ottaa lisäksi omia pikkuhousuja, kun ne sairaalan on mitä on.. Mutta esim. yöpaita sotkeutuu jo parissa päivässä NIIN monta kertaa, että käytän ihan mielellään niitä sairaalan. Nimittäin verta, hikeä, maitoa ja kyyneliä erittyy ekoina päivinä :D

LIMATULPPAA tuli täällä nyt aamupäivällä, aivan selvästi. Eli kai tuolla alkaa kuitenki pikkuhiljaa paikat kypsymään. Esikoisesta en moista edes huomannut, mutta muilla kerroilla on tullut. Ja mun mielestä sen kyllä erottaa valkovuodosta selvästi. Se on sitkeää, siinä on vähän verta ja se voi tulla myös isona könttinä. (No niin, toivottavasti kukaan ei syö ja lue tätä :) Mutta tosiaan, viime raskaudessaki mulla tuli limatulppaa selkeesti päivän ajan joskus vkolla 32/33 ja sitten toisen kerran, kun synnytys käynnistyi vkolla 39+4.

MAHAN SEKAISIN olosta en osaa sanoa mitään. Esikoisen aikaan mulla suoli tyhjeni tosi rajusti heti ekojen kipeiden supistusten aikana, muulloin ei oo moista tapahtunut.

Minä sain just kassillisen vauvanvaatteita takasin yhdeltä tutulta, jolla niitä oli lainassa. Puolet oli kyllä niin tyttömäisiä, että laitoin syrjään, mutta onneksi oli myös neutraaleja ja jopa pari vaaleansinistä. " Oikean" punaiset aion käyttää pojallakin, mutta vaaleanpunaista ja/tai oikein kukkaröyhelöä ei tuu varmaan puettua ihan hevillä.

Nyt on vaunuja / kantokoppaa vaille kaikki hankittuna vauvalle. Paitsi että kuopus nukkuu YHÄ pinniksessä, täytyy kattoa miten se asia ratkeaa..

Vierailija
28/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko syöty ja omppupiirakkakin tuolla tuoksuu jo nenään :)

Vastaillaan vähän:

Je_ni: Mä olen aikoinani joutunut TOSI paljon olemaan sairaalassa ja kammoksuin niitä sairaalasukkia niin paljon ettei tosikaan. MUTTA nyt kun olin esikoista siellä hakemassa niin voi mahdotonta kun olikin mukava ottaa puhtaat sairaalavaatteet kaapista ja pitää sen aikaa kun pysyi puhtaana ja heittä sitten pyykkiin. Ihanaa kun ei tarvinnut omia vaatteita liata maito ynnä muihin möhniin ;)

Mutta jos siinä omassa yökkärissään tuntee olonsa mukavaksi niin miksei :) Mutta ainakin oman kokemuksen mukaan ne sairaalavaatteet oli oikein mukavia sen aikaa kun siellä oli :)

Sitten...

LIMATULPASTA:

Mulla se selvästi tuli ekassa raskaudessa ja se oli kyllä selkeästi erilaista kuin tavan valkovuoto. (Yäks, ihanat aiheet;). Lisäksi se oli sellaista verensekaistakin ja oikeestaan sellainen " kasa" :D

Ja sitä tuli useana päivänä varmaan viikon ennen pojan syntymää :)

Mustakin se Hena jouti lähteä, ois joutanut kyllä Mirakin. Ilmeet on joskus niin raivostuttavia hällä...aargh!

Mutta oli se Hena kyllä niin itteesä täynnä, ettei ollut ollenkaan mies mun makuun. Mutta makunsa kullakin ;)

Nyt jos hetkeks menis pötköttään ja lukemaan muksulle kirjaa. Kohta tuleekin mummu ja pappa. Tuskin malttaa nukkua päikkäreitä ollenkaan :)

Päivän jatkoja!

Ja hei...ei kukaan saa vielä lähteä synnyttään...Sovittaisko että kaikki odotettais ainakin sinne lokakuun puolelle ettei meidän loppukuisten tartteis niin kauaa olla täällä ja odotella ;)

Vierailija
29/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi SYNTYMÄPÄIVÄ VEIKKAUSTA: eli veikkaan 20 tai 22.10. Eli reilusti yli lasketunajan, kuten esikoinenkin.

Sitten SAIRAALAVAATTEISTA: nehän ovat siis kaameita! Vaaleanpunainen (mikä ainakin täällä Treella käytössä) ei ole todellakaan lempivärini. Sujuvasti niitä kuitenkin edelliselläkin kerralla pidin. Nimittäin kuten joku jo tuossa aikaisemmin mainitsi, niin vaatteita tulee vaihdettua tiuhaan tahtiin, kun eritettä pukkaa vähän jokaisesta reiästä : / Oli kuitenkin ihana pujahtaa omaan flanelliseen yöpaitaa viimeisenä päivänä. Niin ja omien vaatteiden pesusta pitää tietysti itse huolehtia.

NÄRÄSTYKSESTÄ: mulla on ollut selvästi vähemmän närästystä tästä pikkukakkosesta. Tuntuu että vauva osaa vähän kääntyä parempaan asentoon että ei niin kovasti paina ylävatsaa. Esikoinen taas tunki luistatakapuoltaan kylkiluiden alle niin että ihan tuskissa huusin. Niin ja molempiin närästyksiin on auttanut KIVENNÄISVESI, joihin olenkin jäänyt ihan koukkuun - siis niihin makuvesiin : )

art 37+1

Vierailija
30/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi loppukuinen ilmoittautuu pitkästä aikaa. Eipä ole tullut kirjoiteltua kun ei ole oikein mitään kuulumisia ollut, mutta lueskelemassa olen käynyt täällä päivittäin.

Tuntuu kyllä tosi hassulta että täällä porukka on jo viittä vaille synnyttämässä. Itellä kun menee varmasti se reilu kuukausi vielä ja ihan päivä kerrallaan tässä elelen enkä vielä odota synnytystä lainkaan!

Mulla on olo oikeastaan mitä mainioin ollut edelleenkin, ei mitään isompia kremppoja tms. Pieniä tuntemuksia tuolla häpyliitoksessa on ollut ja takareisissä vähän jomotusta, mutta koiran kanssa lenkit sujuu edelleen. Mahan kovettumista on ollut paljon, mutta mitään varsinaisia supistuksia en ole tunnistanut. Vauva on vielä tosi ylhäällä mutta pysynyt sitkeästi pää alaspäin.

Närästystä ei ole ollut kertaakaan. Ainoana riesana onkin yövalvominen, josta aloitin jo oman topicinkin. Mulla nimittäin vauva melskaa öisin niin pahasti, että vasta aamuyöstä saan unta. Vuorokausirytmi onkin ihan sekaisin, kun nukun sitten puoliin päiviin.

Synnytysvalmennukset on käyty, samoin mies on käynyt MLL:n isyysvalmennuksissa. Varsinainen superisä onkin kuoriutumassa mun miehestäni, on kyllä niin tohkeissaan kaikesta.

Vyöhyketerapiaa voin kyllä lämpimästi suositella kaikille, joilla jotain vaivoja on. Se on auttanut tosi hyvin mun suonikohjuihin ja turvotukseen. Pari viikkoa ennen laskettua aikaa siellä aletaan tekemään käynnistäviä paineluita, joten toivoa on ettei ihan yliaikaiseksi menisi.

Mullakin alkaa viimein huomenna äitiysloma, sitä nyt ei tosin mun arjessani huomaa kun olen ollut jo kesäkuun alusta lähtien kotona. Ensi viikon neuvolalääkäriä jo odottelen uteliaana, että kuulee tuon kohdunsuun tilanteen.

Hyvää alkuviikkoa kaikille ja tottakai suuret onnittelut jo synnyttäneille!

Vierailija
31/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, viikolopusta selvitty kunnialla.Oltiin sukuloimassa miehen suvun puolella ja hyvin meni. Yhdessä vaiheessa ehti alkaa sappi kiehumaan, kun koko suku oletti että TOTTAKAI TE TULETTE SITTEN HETI VAUVAA NÄYTTÄMÄÄN, kun tuli aluksi puhetta, että joulun pyhinä saavutaankin sitten neljän hengen porukalla. Kyllä musta saavat sitten tulla meille katsomaan(eivät ole edes miehen ihan lähisukua...) enkä ala suunnitella synnäriltä päästyäni reissua reilun sadan kilsan päähän...Huhuh...

Mitenkäs teillä muilla, ONKO OLETETTU ETTÄ AJELUTATTE VAUVAA SUKULAISISSA YM? No, ehkä teen kärpäsestä härkäsen, mut en todellakaan pakkaudu autoon viikkosen vauvan ja 3-vee vilpertin kanssa. Muutenkin kaikki uutta ym.

NÄRÄSTYKSESTÄ: Esikoisesta ei ollut ja pojalla hiukan vaaleaa tukkaa. Nyt närästänyt senkin edestä, joten saas nähdä millanen peruukki vauvalta löytyy =)

VAUVAN SYNTYMÄ: Veikkaukseni olisi 9.10...eka meni 4 pvää yli, eli josko tämäkin. Silloin ei kyllä myöskään ollut ennakoivia suppareita, toisin kuin nyt. Että ans kattoo...kaverit myös ovat huomanneet, että silminnähden vatsa laskeutunut. Samoin itseni mielestä Huh, alkaa tosissaan kohta jännittää =D

Tyyppi töksäyttelee " mukavasti" kylkiluihin ja välillä änkee peppuakin sinne...taitaa olla hieman tukalat paikat jo vuokralaisellakin jos on emännälläkin =D

Eipä tule mieleen nyt muuta, en yksinkertasesti muista galluppeja tai puheenaiheita, vaikka just luin pinon...se on niin tätä!!!!

Nyt kalakeiton tekoon! Oikein hyvää maanantain jatkoa kaikille!!

JA ONNEA ALEKSANTERILLE PIENESTÄ NYYTISTÄ!!!

levila+Tyyppi 37+2

Vierailija
32/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas kerennyt viime aikoina koneelle, on tää äitiysloma sen verran kiireistä!!

Viikonloppuna kotona järjestivät perhepiirissä yllätyksenä " babyshowerin" , vaikka ei ollutkaan mikään amerikkalainen versio vaan sellaiset yllätysjuhlat. Oli kiva yllätys, ei ollut mitään tietoa. Luulin vain, että mennään vanhempien luokse moikkaamaan siskoa ja hänen perhettään, jotka tulivat kaukaa. Tuli syötyä paljon ja saatiin lahjaksi leffaan sarjalippu. Pitäisi nyt käydä ahkerasti, että tulee käytettyä, koska laskettu aika sunnuntaina!! Uskomatonta, eilen alkoi 40. vko! Vointi on kyllä vieläkin niin hyvä, että veikkaan, että yliajalle mennään, mutta ei voi enää laittaa kalenteriin ohjelmia muuten kuin varauksella.

Tuli kiire nyt käydä kampaajalla ja kasvohoitoonkin varasin ajan, kun yhtäkkiä tuli mieleen, ettei sellaistakaan enää kerkeä luultavasti pitkään aikaan harrastamaan.

Pitäisi yrittää itse olla asiallisen näköinen, kun vauvalle täytyy pitää juhlat (sellaiset nimiäiset, meillä kun ei ole ristiäisiä) jo kuukauden päästä, että keretään, ennenkuin mies joutuu lähtemään taas ulkomaille. Kiva, kun vauva ei ole edes vielä syntynyt ja joutuu jo miettimään juhlien järkkäämistä. Toivottavasti syntyy suhtkoht pian, että mieskin kerkee tutustumaan kunnolla tulokkaaseen!

Aleksanterille paljon täältäkin sylikaupalla onnea! Huomasin muiden onnentoivotuksista, että tieto on tytöstä tullut. Millä päivällä se lukee? Onko synnytysjuttua vai pelkkä tieto jossain? En ole tosiaan moneen päivään kerennyt seuraamaan lokakuisten juttuja. Onko nyt siis 2. lokavauva maailmassa? Nyt niitä varmaan alkaa syntymään tasaiseen tahtiin. Uskomatonta, vielä tuntui vähän aikaa sitten, että synnytys on kaukana tulevaisuudessa ja koteihin jo viedään pieniä nyyttejä.

Itsekin jännään nyt joka päivä, olenkohan vielä samana päivänä sairaalassa..

Vielä kysymys loppuun, ajattelin ottaa uuden hug-a-bubin sairaalaan mukaan, että mahdollisimman pian tulisi käyttöön. Pitääkö se pestä ennen käyttöä? Vaatteet ja muut on jo pesty, mutta mitä mieltä ootte kantoliinasta, voiko käyttää pakkauksesta suoraan?

Hyvää odotusviikkoa kaikille ja tsemppiä vauva-arkeen jo synnyttäneille!

Morena 39+1

Vierailija
33/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuntuu, että olis niin paljon kommentoitavaa. Yritän muistaa edes jotain.

LIMATULPPA; mäkin olen miettinyt, että mikä se on, esikoisen aikana en huomannut mitään, joka olisi vähäänkään vastannut niitä kuvauksia - taitaapi olla siis yksilöllistä.

MAHA SEKAISIN; myöskään tätä vaivaa ei ollut esikoisen synnytyksen edellä - päinvastoin. Nyt taas vatsa toimii joskus liiankin hyvin rautatabujen kanssa..

SAIRAALAVAATTEET: mä en ota omia vaatteita, paitsi sukat mukaan just sen takia ettei kerrankin tarvi itse pestä vaikka olisivat kuinka likaiset. Sukat tosin pakko olla kun ahdistaa ne sairaalasukat jotka pyörii ja menee koko ajan ruttuun jaloissa.

POTKUISTA; en tiedä onko meidän vauva joku superpitkä vai mistä johtuu mutta vaikka vauva on ollut jo jonkin aikaa lantiossa niin potkut tuntuvat kyllä tosi korkealla kylkiluissa. MUITA??

IHANAA, että sain päivän " lisäaikaa" eli veikkaukseni olikin vasta huomiselle päivälle.. Nyt vauva voisikin jo syntyä kun mieskin on sen verran tervehtynyt että flunssaltaan pystyisi mukaan synnyttämään.

G. Kutiaako muilla masu?? Mulla on ruvennut masunahkaa kutittamaan kovasti, mut voi tietty johtua siitä että ensin mulla on alla tuo tukivyö ja sitten vielä äippähousut. Koko ajan pitää rasvata että helpottais.

Ja vielä lopuksi hehkutus; SELKÄ/ISKIASKIPU ON TÄNÄÄN SELLAISTA, JONKA KANSSA PYSTYY OLEMAAN! JEEEEEEEEEE-E!! (varmaan kostautuu kun ääneen sen sanoo...)

Vielä tuosta synnytyksestä joka pyörii niin monen mielessä että mulla ei esikoisen aikana synnytys antanut MITÄÄN merkkejä etukäteen, ei tullut yhtään ainoata tuntuvaa supistusta ennen h-hetkeä joka siis tapahtui 40+3 eli ei mitenkään hirveästi mennyt yli. Joten JENI; ei niitä suppareita välttämättä tule etukäteen. KOhtu siellä saattaa valmistella " salassa" .

Musta kyllä tuntuu, että MIANNI pääsee tositoimiin tässäkin raskaudessa ennen LA:aa.

Ja JENILLE vielä, että vaihdetaan vaan meiliosoitteita ja toiseksi että kyllä mullakin oli esikoisen aikana kassi ihan täynnä - ja on nytkin - ja melkein kaikkea tarvitsin. En tosin tarvinnut niitä kuulosuojia;) Omat shampoot, hammasharja ja tahna, deodorantti ja meikit piristivät kummasti ekana päivänä kun pääsin ekaa kertaa kunnolla kuumaan suihkuun (jossa huomasin, että voi jukelis miten isot tissit sitä onkaan yön aikana pamahtanut!!!!) Omat imetysliivit oli myös kivat mukana. Ja kännykkä ehdottomasti!

Nyt tarttis mennä tekemään ruokaa kun neiti vielä nukkuu. Oli niin väsy että nukahti päikkäreille ennen ruokaa.

Nazu ja täydet 38rv

Vierailija
34/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vilaseen, olisko uusia synnyttämään lähtijöitä. No ehtiihän sitä, kasvakoon vauvat vielä. Tulee vaan jotenki konkreettisemmaks omankin vauvan syntymä kun lukee muiden synnytysjuttuja. Ootellaan...

Närästyksestä oli puhetta... Mulla on kaikilla edellisillä kerroilla närästäny ihan sikana... Nytte vähempi, ihme kyllä. Kai mä vaan syön jotenki vähempi kerrallaan. Ohuttukkaisia olleet paitsi keskimmäinen, Kuopus melkein kalju, siis sellaista hentoa, lyhyttä tukkaa pää täys. Esikolla semmonen heittis päälaella, tytsyllä tuuhea, ruskea tukka. Oliko tarpeeks sekavaa..?

Mulla synnytykset käynnistetty, kaks ekaa geelillä ja vika tableteilla. Siis kohdunsuulle. On pitänyt joka kerta uusia mutta alettuaan synnytykset olleet nopsia. Eka jotain 7 tuntia, toka jotain 5 tuntia ja vika vajaa 2 tuntia. Olis kiva jos sattuis vaikka vedet meneen tai jotai... Miehelle sanoin eilen että nyt aletaanki puuhasteleen joka ilta että vaavi tajuis syntyä joskus. Eipä se kyl taida auttaa saati että sitä jaksais joka ilta ;)

Nukuin hyvin luulisin jonnekin viiteen, Sitten torkuin kellon soittoon saakka. Onneks ei oo jokaöistä tommonen. Mitenhän sitä jaksaa vauvan kaa yöt kukkua?

Koululaiset tuli kotiin... Kuullaan taas ja vointeja kaikille!

Sanna ja baby rv 36+6

Vierailija
35/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten pinot kasvaneet hurjasti :). Kiva kun on myös uusia lokamasuja tullut mukaan.

Vierailija
36/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että meidän vauva syntyy 1.10 rv 38+1.

Niina rv 36+3

Vierailija
37/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, kaikki muuten ok mutta hemppa vaan 98 :/. Pitäis alkaa pupeltaa rautaa oikein urakalla mut kun ällöttää se hajukin kun avaa purkin.

Painoa oli tullut kahdessa viikossa 2kg, hah :) Noh, nyt on tullut alkupainoon lisää 8kg niin ei niin mahdottomasti huoleta, toivottavasyi kuitenkaan ei loppuun asti mennä kilo per viikko tahtia...

Syntymäpäiväveikkaukseen:

Aikaisemminkin laitoin jo että mun veikkaus on 11.10 (tarkottais siis rv 38+5)

Närästyksestä:

Mua ei normaalisti närästä yhtään, mutta jokaisessa raskaudessa on hiukan... Eikä yksikään lapsista oo (tähän mennessä ainakaan ollut) syntyessään kalju :)

Synnyttämään lähdöstä:

Mä olen aina lähtenyt yöllä ja maailmaan vauvat ovat putkahtaneet klo 9.02, 19.00 ja 5.15.

Vähän tuntuu että yöllä nytkin tulee lähtö, eii osaa muuten ajatellakaan :)

Keskiviikkona pitäis mennä synnytysvalmennukseen ja tutustumaan Tyksiin, miehelle kun tä on eka lapsi niin siksi mennään ja onhan se ihan kiva itsekin käydä kun on kulunut jo kuusi vuotta siitä kun Tyksissä viimeksi synnytin. Siellä pitäis vuodeosastolla alkaa ens kuun alusta(?) remontti ja neuvolassa sanoivat ettei siellä kovin kauaa äitejä pidetä, saapa nähdä kuinka pian sit ajavat pois (tietty jos kaikki vaan on hyvin niin mielelläni suht aikaisin lähdenkin).

Hyvät päivänjatkot ja jaksuja kaikille näitten ihanien raskausvaivojen kanssa!

merileijona 35+3 (vasta...)

Vierailija
38/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANTOLIINASTA: kannattaa pestä ennen käyttöönottoa (eikä sitten mitään hajusteita pesuaineeseen)

VAUVAN NÄYTTÄMISESTÄ: me matkustimme sukulaisiin 150km ensinmäisen kerran kun synnytyksestä oli muistaakseni 2vkoa ja sain siinä samalla kivat peräpukamat autossaistumisesta, joten en suosittele liian pian istumista pitkiäaikoja : /

Vierailija
39/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin vauvan syntyvän 9.10 (laskettu aika on 13.10). Aikaisemmat ovat syntyneet: Ensimmäinen laskettuna päivänä ja toinen neljä päivää yli lasketun ajan. Mieheni veikkaa kuitenkin päiväksi 15.10, olisi helppo muistaa kun muutkin lapset ovat syntyneet 15. päivä tosin eri kuukausina ja vuosina.

Viime viikolla kävin neuvolalääkärissä, kaikki oli OK. Kehitystä viime tarkastuksesta ei ollut paljoa tapahtunut, hiukan kohdunkaula pehmentynyt. Kohdunsuuhan oli jo viime tarkastuksessa sormelle auki. Hemoglobiinit ja verenpaineet olivat myös hyvät, painoa tullut nyt yhteensä 12 kg. Vauva oli jo laskeutunut mutta ei kiinnittynyt, kohdunpohjan korkeus oli säilynyt samana 30 cm. Vauvan koosta ei lääkäri muuta sanonut kuin että on sellainen keskikokoinen, suunnilleen samaa luokkaa syntyessään kuin edelliset riippuen tietysti millä viikolla syntyy.

Olimme viikonloppuna mökillä, se on näillä näkymin viimeinen reissu joka tehdään ennen vauvan tuloa. Hyvin meni parin tunnin ajomatkat suuntaansa. Oli oikein rentouttava viikonloppu, uskaltauduin jopa kastautumaan järvessä.

Aikaisemmista synnytyksistä vielä sen verran, että ensimmäinen syntyi aamulla, supistukset alkoivat illalla ja sairaalaan lähdettiin yöllä. Toisen kohdalla lapsivedet menivät vähän ennen puoltayötä ja sairaalaan lähdettiin taas yöllä ja lapsi syntyi käynnistystablettien avulla seuraavana iltana puoli tuntia ennen puolta yötä.

Nyt täytyy lähteä ottamaan omenapiirakka pois uunista.

terv. Iris73 (rv 36+3)

Vierailija
40/49 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä mitään sen kummoisempia uusia tullut. Pissi oli onneksi edelleen puhdas ja vauva on nyt tullut jo hieman alemmas, tosin ei vieläkään ihan riittävästi. Suppareita terveydenhoitaja vaan toivotteli mulle tulemaan ja kyllähän noita jo melkein kipeitäkin on tullu perjantaista alkaen. Ja tänäänkin olen jo kaksi sellaista ihan kunnollista, ei kuitenkaan vielä kipeää, huomannut. No mullahan oli sitä kohdun kaulaa ja solaosaa sellaiset huimat 7 senttiä, että on sitä mitä lyhennellä... Niin ja menkkamaiset jomotukset ovat saapuneet, tosin sehän on kai sitten vaan hyvä asia meikäläisellä.

Keksiviikkona menenkin sitten niihin toksemiaverikokeisiin ja samalla otetaan viimenen veriryhmävasta-ainekoe. Olen siis rh-. Mulla kuulema ei kannata odotella sinne rv 36 tuon kokeen ottamista, kun käynnistys voipi olla jo siinä 9.10. tienoilla rv 37 ja jotain päiviä... Niin että otetaankos mun uusi veikkaus tuosta syntymästä sitten huomioon? Minä niin positiivisessa mielessä olen uudeksi päiväksi veikkaamassa nääs 16.10. Elikkästä käynnistystä vasta 38+2 tilanteessa... Tosin perjantaina menen taas lääkärille ja sitten ilmeisesti jo vähän tarkemmin sitä päivämäärää mulle kertovat. Mun äiti vaan on jäämässä silloin 16. pv syyslomalle ja hän itse sanoi, että silloinhan olisi helppo esikoinen jättää heille, että mieskin sitten sinne synnytykseen pääsisi rauhassa mukaan. Viimeksi kun se synnyttäminen kesti " vaan" 16h 37min. Josta onneksi ponnistamista vain 12 min. Kätilö ei silloin meinannut ennättää hanskoja laittaa käsiin. Käskikin sanoa seuraavassa synnytyksessä kätilölle hyvissä ajoin, että laittaa hanskat käteen... No vaikeapa sitä on mennä ketään neuvomaan, kun mistä sitä voi tietää kuinka nopeasti tai hitaasti vauva sitten päättää tulla maailmaan. Tosin helpottavaa oli saada kuulla, että alakautta saan synnyttää, kun se myooma ei ole kasvanut ja on niin pieni, että mahtuu vauva ulos turvallisesti.

Mullahan on tuo esikoisen hoito ollut käytännössä järjestyksessä jo ihan alusta alkaen, mutta miehen pääseminen mukaan synnytykseen on vähän mietityttänyt, kun ajaa rekkaa ja on yleensä jossain toisella puolella maata. Mutta nyt toiveissa siis olisi sekin järjestyä helposti, jos käynnistämispäivämäärä on tiedossa etukäteen. Tosin vannomatta paras, koskaan ei voi tietää milloin vauvat päättää tulla. Vaikkakin kyllähän siellä alapäässä sitten pitäisi jotain ennakoivia merkkejä olla ja minulla niitä siis ei vielä ole...

Sairaalavaatteista oli puhetta. Itse kyllä huomasin myös sen, että mieluummin niissä sairaalatamineissa kuitenkin oli kun ei niitä tarte itse pestä ja puhtaita saa vaan kaapista hakemalla. Meidän sairaalassa muuten värivaihtoehtoja on ruskea, vihreä, sininen, vaaleanpunainen ja vielä keltainen!! Ja niissä on napit niin hyvin edessä, että imettäminenkin sitten oli helppoa. Joissakin omissa paidoissa tuntui aluksi hirvittävän vaikealta yrittää saada tissi kunnolla näkyviin... Imetysliivit otan ehdottomasti mukaan ja liivinsuojia. On nääs nyt oikeasti alkanu hieman tihkua jo nyt ja jos sitten jatkossa tihkuu enempi, niin se on jotenkin ikävää ja jopa noloa kävellä paita märkänä.

Niin ja se vuoto oli mulla ainakin ekana parina päivänä jotain sellaista, että sai olla vaihtamassa alkkareitakin koko ajan. Ja ne sairaalan äklöt siteet tai suorastaan vaipat olivat aivan uskomattoman ihania kun oli kokeillu normaaleita omia siteitä ja huomannut olevansa veressä heti vessasta ulos tultua. Niin ne monet minuakin kummitelleet ennakkoluulot vaan kääntyivät positiivisiksi kun huomasi itse ihan käytännössä niiden toimivan paremmin kuin ensin luuli. Ja nyt kun olen jo harjoitellut siellä sairaalassa oloa tässäkin raskaudessa ja ero esikoiseen tuli niin yllättäen, niin ei enää sekään jännitä. Vaikka kyllä ikävä oli suuri molemmin puolin. Tosin esikoisen ja miehen vierailukin onnistui tosi hyvin ja minua ei onneksi itkettänyt lapsen nähden. Sitten olisi voinut olla vaikea pojankin lähteä isin kanssa kotiin. Mutta sitten synnytettyä tietysti on kaikki tunteet niin pinnassa, että voipi olla tilanne ihan toinen.

Mutta nyt lähden antamaan juuri heränneelle pojalle välipalaa...

tikru ja Agentti 34+2