Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos naiset halutaan miesten töihin

Vierailija
18.04.2015 |

Työelämä on alunperin suunniteltu miehiä varten, naisen paikka on ollut kotona lasten kanssa. Jos naiset halutaan miesten töihin, niin silloin asevelvollisuus pitää koskea myös naisia. Norjasta mallia ja tasa-arvoinen asevelvollisuuslaki käyttöön. http://www.hs.fi/kotimaa/a1393484561954

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sinänsä ole mitään tätä vastaan, mutta myös miehet pitäisi päästää vastaavasti "naisten töihin" ja rohkaista hakeutumaan "naisten aloille". 

Naisille on erilaisia kampanjoita, kuten eräskin peliyhtiö, joka nimenomaan etsi naiskesätyöntekijää. Ei mikään sairaala ole ilmoittanut etsivänsä mieskesätyöntekijää. Tuollaisilla pienillä 'rohkaisuilla' voitaisiin saada miehiä ja naisia enemmän ulos omista lokeroistaan. 

Vierailija
2/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ns. miesten töissä, eikä siihen mitään armeijaa tarvittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:41"]

Mä olen ns. miesten töissä, eikä siihen mitään armeijaa tarvittu.

[/quote]

Jep, sama homma.

On muutenkin typerää puhua intistä ja työelämästä samassa lauseessa. Ne kaksi kun eivät liity millään tavoin toisiinsa.

Vierailija
4/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri-nainen täällä hei! Tulipa tuo armeijakin käytyä ihan menestyneesti, itse vaikutat sen sijaan aika neidiltä mieheksi.

Vierailija
5/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon naisia on jo miesten töissä, ollut jo vuosikymmeniä. Miten tähän intti liittyy? Eniten naisia oli ns. miesten töissä sota-aikana, jolloin ensimmäinenkään nainen ei ollut armeijaa käynyt eikä moista osattu varmaan edes kuvitella. Ei siis nämä asiat liity mitenkään toisiinsa.

Vierailija
6/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:40"]

Minulla ei sinänsä ole mitään tätä vastaan, mutta myös miehet pitäisi päästää vastaavasti "naisten töihin" ja rohkaista hakeutumaan "naisten aloille". 

Naisille on erilaisia kampanjoita, kuten eräskin peliyhtiö, joka nimenomaan etsi naiskesätyöntekijää. Ei mikään sairaala ole ilmoittanut etsivänsä mieskesätyöntekijää. Tuollaisilla pienillä 'rohkaisuilla' voitaisiin saada miehiä ja naisia enemmän ulos omista lokeroistaan. 

[/quote]

Kyllä, esim. mieshoitajia syrjitään sukupuolen perusteella ja toisaalta lastenhoitoalalle hakeutuva mies leimataan pedoksi jne. 

Vierailija
7/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihinkä ne lapset laitetaan siksi aikaa kun äiti on armeijassa? Hoitaako ne isät sitten? Mutta jos isäkin on yhtäaikaa armeijassa? Entäs yh? Kuka niitten lasta hoitaa armeijan ajan? Tai jos olet viimeisillään raskaana. Hypippä itse ison mahan kanssa pitkin metsiä. Ja jos olet lesta saat lapsia noin 20 vuoden ajan joka vuosi. Taitaa siinä armeija jäädä väliin.Ja eihän nykyajan miehistäkään suuri osa käy armeijaa. Kuka mistäkin syystä jättää väliin.

Vierailija
8/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työskennellyt 20 vuotta miesvaltaisella alalla ja sitä ennen opiskelut myös. Muihin naisiin alalla olen törmännyt näinä vuosina noin 3 krt. Inttiä en ole tähän tarvinnut, vaan olen ollut mieluinen esimies ihan omana itsenäni.

Vierailija
9/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:40"]

[/quote]

Kyllä, esim. mieshoitajia syrjitään sukupuolen perusteella ja toisaalta lastenhoitoalalle hakeutuva mies leimataan pedoksi jne. 
[/quote]
PETO ON IRTI! woooou ja sylkee vaihtuu... (sori, en sietänyt kiusausta! :D)

Vierailija
10/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:46"]

[/quote]

Niin vaikka mies "tarhasetänä" olisi varmasti erityisesti poikien mieleen. Leikit ja muut olisi helpompi säätää poikien näkökulman mukaan. Sääli tosiaan, että alalle hakeutuminen on miehenä niin hankalaa. 

Vierailija
11/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:40"]

[/quote]

[/quote]

Sinä itse tunnut tekevän noin, ei kukaan täysjärkinen tuollaista tee. Mieshoitajia näkee jo yllättävän paljon, ja mieslastentarhanopettajat ovat ainakin tällä paikkakunnalla lähes järjestään päätyneet päiväkodin johtajiksi.

Vierailija
12/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä on työelämällä (miesten töillä?) ja intillä? Omat veljeni ovat aina tehneet miestentöitä ja kukaan ei käynyt inttiä. Ja kun opiskelin omaan ammattiin oli meidän luokalla sekä miehiä,että naisia. Olenko siis miesten vai naisten töissä?Kuntoutusalalla ollaan.

Vierailija
13/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:44"]Metsuri-nainen täällä hei! Tulipa tuo armeijakin käytyä ihan menestyneesti, itse vaikutat sen sijaan aika neidiltä mieheksi.
[/quote]
Ihan kuin käyttäisit neitiä haukkumasanana. Loukkaat sillä vain nuoria naisia :(

Vierailija
14/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:44"]Metsuri-nainen täällä hei! Tulipa tuo armeijakin käytyä ihan menestyneesti, itse vaikutat sen sijaan aika neidiltä mieheksi.
[/quote]
Ihan kuin käyttäisit neitiä haukkumasanana. Loukkaat sillä vain nuoria naisia :(
[/quote]
Neidittely lienee intissä opittua.

Vierailija
15/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua naisia miesten töihin. Ei se pakottamalla toimi. Jos naine taas haluaa miesten töinin niin se on ok. Tervetuloa vaan.

Vierailija
16/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eivät ruikuta ja vaadi erityiskohtelua sukupuolensa vuoksi niin mulle on aivan sama vaikka olisi nainen työkaverina. 

Vierailija
17/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:37"]Työelämä on alunperin suunniteltu miehiä varten, naisen paikka on ollut kotona lasten kanssa. Jos naiset halutaan miesten töihin, niin silloin asevelvollisuus pitää koskea myös naisia. Norjasta mallia ja tasa-arvoinen asevelvollisuuslaki käyttöön. http://www.hs.fi/kotimaa/a1393484561954
[/quote]
No ei siellä Norjassa mikään ole entiseen verrattuna muuttunut.
Naiset on kautta aikojen tehneet niin ne ns naisten kuin miestenkin työt. Nykyäänkin moni ns mies vetää sitä kaljaa lähikapakassa yhteiskunnan laskuun ja manaa kun ne soskuämmät ei anna tarpeeksi rahaa s..nan h....t!

Vierailija
18/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tasa-arvoisuutta asevelvollisuudessa kannatan. Tällöin voitaisiin lisätä valikoivaa puolustustehtäviin kouluttamista mikä takaa paremman reserviläisten laadun, vakaumusten ym. syiden paremman huomioimisen ja asepalvelusta (niin aseellisessa palveluksessa kuin siviilipuolella) voitaisiin käyttää yhtenä keinona nuorten syrjäytymisen ehkäisyssä. Win-win!

Sen sijaan työelämän sukupuolittuneisuutta asevelvollisuus ei poista, koska työnantajan näkökulmasta mikään sotilasarvo ei poista raskaaksitulemisen mahdollisuutta. Kuluja on jaettava jotta kynnys palkata nuoria naisia myös "miesten töihin" (mitä itsekin teen) madaltuisi. Ja palkkaerojen vahvasti sukupuolittuneiden alojen välillä tasaannuttava, jotta "naisten työt" kelpaisi miehillekin.

Vierailija
19/19 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miesmäinen pitää naisen olla että kelpaa miesten töitä tekemään?