Lapset pois koirapuistosta!
Mikä järki on tuoda lapsia sisälle koirapuistoon? Kaikki koirat eivät pidä lapsista ja koirat voivat leikkiessään kaataa lapset.
Jos se kapsi pitää olla mukana, niin voi odottaa ulkopuolella, ei samassa tilassa koirien kanssa.
Lapsille on leikkipuistot, koirille koirapuistot.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan koirat pidetään pois lasten leikkipaikoilta, niin sopii mulle. Myös niin, ettei koiraa sidota aitaan kiinni, ja kuseskele tylsyyttään aidan tolppia keltaisiksi. Hyi hitto.
Myös niillä perheillä, joilla on koira, on tarve ulkoiluttaa lastansa.
Kävelytiet on meidän perheessä sopineet hyvin tähän tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas tyhmyys ja itsekkyys huipussaan tai sitten trolleja vain jota todella toivon. Koirapuisto ei ole lapsia varten! Omalla porukalla ei ongelmaa tietenkään tai tuttujen kanssa, mutta ei sinne vieraiden sekaan. Ei ole kenestäkään kivaa jos jotain käy.
Vasta luin jonkun vanhan uutisen missä oli lapsi jonka kasvot koira rapinyt ja leikkauksia oli tehny jo montakymmentä, mutta naama oli täysin tohjona silti. Mitäs sitten jos tämä ääripää tilanne käy teille? Aika laiha lohtu alkaa siinä vaiheessa koiran omistajaa syyttämään kun lapsen loppuelämä on pilalla. Noinkin voi käydä muistakaa se jos väkisin pakko ne lapse asettaa vaaraan.Oliko tämän lapsen naaman raapiminen tapahtui koirapuistossa?
Mitä ihmeen väliä missä tapahtui? Pointtina se että noinkin voi käydä ja vanhempi ottaa aina tietoisen riskin kun vie lapsensa vieraiden koirien sekaan
Eli eikö lapsi saa kävellä ulkona muualla kuin aidatussa leikkipuistossa. Aika vaikea välttyä vierailta koirilta kaupungissa. Eripituisten hihnojen päässä niitä tulee päivittäin vastaan.
Niin. Pointti onkin se, että koirapuistossa ne koirat eivät ole kytkettyinä, joten ÄLÄ TUO LAPSIASI SINNE.
Kenen vastuulla jos koirapuistossa koirani kaataa vieraan lapsen ja tämä lapsi loukkaantuu niin että joutuu sairaalahoitoon? Tai koirani leikkiessään puree lasta? Tai koirani rikkoo lapsen vaatteet? Emme me koiranomistajatkaan työnny koirinemme leikkipuistoihin. Yksi kauhuskenaario vielä: pienten puolella minun 1,9kg minikoira katkoo jalkansa kun jonkun pershedelmä kaatuu sen päälle. Mitäs sitten? Minusta ehdottomasti lapset pois koirapuistosta, aiheuttavat pahimmillaan vaaratilanteita ja vaikka kaikki koirapuistossa kävijät ymmärtää että koira on eläin ja toimii sen mukaan mutta en epäile sekuntiakaan ettei joku mamma vetäisi kierroksia jos hänen pershedelmä joutuu oman koiralaumani keskelle ja jotain pahempaa sattuu. Kyllä siinä vaan minua syytetään mikä on ihan hullua.
Onneksi en harrasta enää koirapuistossa käyntejä, mm.juurikin tämän vuoksi että äitylit tuovat sinne jälkikasvunsa juoksemaan vieraiden koirien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää lapselliset sanoisi, jos mentäisiin koirien kanssa lasten leikkipaikoille??
Mulla on iso ja pahannäköinen koira, on kyllä todella lempeä. Viimeksi joku 8 vee kiljui suoraa huutoa kun mun koira tuli lähellekin. Koirakin ihmetteli ja kersan äiti ei tehnyt mitään. Kersa juoksi koirien joukossa ja jouduin omaa koiraani pitään kiinni, koska kaataisi lapsen takuuvarmasti.
Ens kerralla annan olla irti. Koska se on KOIRApuisto
No minuahan ei haittaisi yhtään jos koirat pääsisi lasten leikkipuistoihin.
Monia muita haittaisi, kaikki koirat eivät siedä lapsia tai toisia koiria, kaikki omistajat eivät siivoa kakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan koirat pidetään pois lasten leikkipaikoilta, niin sopii mulle. Myös niin, ettei koiraa sidota aitaan kiinni, ja kuseskele tylsyyttään aidan tolppia keltaisiksi. Hyi hitto.
Koirat ei kuseskele tylsyyttään.
Minusta on ihan ok että koira on siinä aidan tolpassa, kun pidetään huolta että se koira ei pääse lasten lähelle, osa pelkää ja että sitä pissaa ja kakkaa ei ole puisto täynnä, niinkuin täällä päin näyttää olevan tapana...
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastuulla jos koirapuistossa koirani kaataa vieraan lapsen ja tämä lapsi loukkaantuu niin että joutuu sairaalahoitoon? Tai koirani leikkiessään puree lasta? Tai koirani rikkoo lapsen vaatteet? Emme me koiranomistajatkaan työnny koirinemme leikkipuistoihin. Yksi kauhuskenaario vielä: pienten puolella minun 1,9kg minikoira katkoo jalkansa kun jonkun pershedelmä kaatuu sen päälle. Mitäs sitten? Minusta ehdottomasti lapset pois koirapuistosta, aiheuttavat pahimmillaan vaaratilanteita ja vaikka kaikki koirapuistossa kävijät ymmärtää että koira on eläin ja toimii sen mukaan mutta en epäile sekuntiakaan ettei joku mamma vetäisi kierroksia jos hänen pershedelmä joutuu oman koiralaumani keskelle ja jotain pahempaa sattuu. Kyllä siinä vaan minua syytetään mikä on ihan hullua.
Onneksi en harrasta enää koirapuistossa käyntejä, mm.juurikin tämän vuoksi että äitylit tuovat sinne jälkikasvunsa juoksemaan vieraiden koirien sekaan.
Pershedelmä? Lienet alemman sosiaaliluokan väkeä, kun kutsut lasta noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas tyhmyys ja itsekkyys huipussaan tai sitten trolleja vain jota todella toivon. Koirapuisto ei ole lapsia varten! Omalla porukalla ei ongelmaa tietenkään tai tuttujen kanssa, mutta ei sinne vieraiden sekaan. Ei ole kenestäkään kivaa jos jotain käy.
Vasta luin jonkun vanhan uutisen missä oli lapsi jonka kasvot koira rapinyt ja leikkauksia oli tehny jo montakymmentä, mutta naama oli täysin tohjona silti. Mitäs sitten jos tämä ääripää tilanne käy teille? Aika laiha lohtu alkaa siinä vaiheessa koiran omistajaa syyttämään kun lapsen loppuelämä on pilalla. Noinkin voi käydä muistakaa se jos väkisin pakko ne lapse asettaa vaaraan.Oliko tämän lapsen naaman raapiminen tapahtui koirapuistossa?
Mitä ihmeen väliä missä tapahtui? Pointtina se että noinkin voi käydä ja vanhempi ottaa aina tietoisen riskin kun vie lapsensa vieraiden koirien sekaan
Eli eikö lapsi saa kävellä ulkona muualla kuin aidatussa leikkipuistossa. Aika vaikea välttyä vierailta koirilta kaupungissa. Eripituisten hihnojen päässä niitä tulee päivittäin vastaan.
Niin. Pointti onkin se, että koirapuistossa ne koirat eivät ole kytkettyinä, joten ÄLÄ TUO LAPSIASI SINNE.
Lapsi voi helposti joutua vaaraan myös kytketyn koiran kanssa.
En veisi lapsia enkä koiraakaan suurimpaan osaan koirapuistoista. Niissä näkyy useimmin huono-osaisten kapisia rescue-pitt bulleja riehumassa, ei ole lasten eikä oikeiden koirienkaan paikka.
Olen ollut todistamassa tilannetta jossa lapset olivat koirapuistossa mukana. Perheen koira koki että vieras koira meni liian lähelle lapsia ja suojelusvietti heräsi. Lasten ohi kulkenut koira sai vakavat vammat..
Toinen tapaus äiti tuli vaunujen kanssa isojen koirien puolelle puistoon estelyistä huolimatta. Suurikokoinen uros koira sitten nosti jalkansa vaunuja vasten. Äiti suuttui, koska vaunujen alaosassa ollut huivi ja vaunut olivat kusessa.
Lopuksi lisään etten ole lapsivihamielinen minulla on itsellänikin kaksi lasta. Lapsille on omat puistot ja koirille omat. Koirapuistossa lapsilla on muutenkin riski jäädä juoksevien koirien alle, joten jo turvallisuutta ajatellen jättäisin menemättä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut todistamassa tilannetta jossa lapset olivat koirapuistossa mukana. Perheen koira koki että vieras koira meni liian lähelle lapsia ja suojelusvietti heräsi. Lasten ohi kulkenut koira sai vakavat vammat..
Toinen tapaus äiti tuli vaunujen kanssa isojen koirien puolelle puistoon estelyistä huolimatta. Suurikokoinen uros koira sitten nosti jalkansa vaunuja vasten. Äiti suuttui, koska vaunujen alaosassa ollut huivi ja vaunut olivat kusessa.Lopuksi lisään etten ole lapsivihamielinen minulla on itsellänikin kaksi lasta. Lapsille on omat puistot ja koirille omat. Koirapuistossa lapsilla on muutenkin riski jäädä juoksevien koirien alle, joten jo turvallisuutta ajatellen jättäisin menemättä lasten kanssa.
Nukutettiinko se hyökännyt koira?
Vierailija kirjoitti:
Toinen tapaus äiti tuli vaunujen kanssa isojen koirien puolelle puistoon estelyistä huolimatta. Suurikokoinen uros koira sitten nosti jalkansa vaunuja vasten. Äiti suuttui, koska vaunujen alaosassa ollut huivi ja vaunut olivat kusessa.Lopuksi lisään etten ole lapsivihamielinen minulla on itsellänikin kaksi lasta. Lapsille on omat puistot ja koirille omat. Koirapuistossa lapsilla on muutenkin riski jäädä juoksevien koirien alle, joten jo turvallisuutta ajatellen jättäisin menemättä lasten kanssa.
Hah siitäs sai tuo vaunujen kanssa änkenyt. Ei kukaa ilkeyttään tai huvikseen estele muita tulemasta puistoon vaan sille on hyvä syy miksi niitä lapsia ei sinne haluta.
Meilläpäin puistoreissut on onnistuneet aina hyvin vaikka koiramme ei pidä kaikista muista koirista. Mennään aina aikaisin aamulla tai myöhään illalla kun ei ole muita. Jäädään siihen portin luo että nähdään jos joku tulee. Kertaakaan ei ole tarvinnut poistua vaan toinen tulija on mennyt isojen puolelle jolloin koirat ovat eripuolilla eikä kenelläkään ongelmaa. Kyllä epäsosiaalisetkin koirat tarvitsevat vapaanaoloa ja missä muualla kuin koirapuistossa sen mahdollistat jos ei ole omaa pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiathan on aina niin mustavalkoisia. Meillä lapset on toisinaan mukana koirapuistossa, hui kamala! Jos on vieraita koiria, lapset pysyy minun lähellä, eivät huseeraa koiralaumassa, saati mene vieraiden koirien luo. Mikäli jotain koiraa lapseni pelottaa, omistaja voi avata suunsa ja kertoa asiasta, sitten mietitään paras ratkaisu tilanteeseen. Koirat jotka saattavat purra, lasta tai aikuista tai toista koiraa, ei koirapuistoon tarvitse tuoda, jos siellä muita on.
Meidän isokokoinen koira saattaa purra lapsia, koska pelkää niitä. Tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kanssa, samoin aikuisten. Todellakin käymme koirapuistossa, jotta koira saa olla vapaana ja leikkiä muiden koirien kanssa. Sinun lapsesi paikka ei ole koirapuistossa!
Jos olisit fiksu, näkisit ne koiraperheiden lapset apuna, joiden avulla koirasi voi tutustua lapsiin. Minullakin on ollut lapsia pelkäävä rescue-koira, joka tottui lapsiin, kun sai kohdata lapsia, joilla oli koirien käsittelytaito.
Minulla on ollut lapsiin tottumaton koira, ja nuo lapsiin totuttamiset tehdään ennalta suunnitellen, hallituissa ympäristöissä eikä missään koirapuistossa random lapsen terveyden ja turvallisuuden vaarantaen. Ihan perus aivojenkäytöllä ymmärrettävä tilanne.
Joidenkin vanhempien ei olisi ikinä pitänytkään hankkia lapsia. Sen verran ajattelematonta ja typerää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
En veisi lapsia enkä koiraakaan suurimpaan osaan koirapuistoista. Niissä näkyy useimmin huono-osaisten kapisia rescue-pitt bulleja riehumassa, ei ole lasten eikä oikeiden koirienkaan paikka.
En minäkään vie enää. Joskus koiran ollessa nuori käytiin pari kertaa ja se riitti. Liian paljon kaiken rotuisia todella huonosti käyttäytyviä koiria, joiden omistajilla ei ollut MITÄÄN taitoja lukea koirien eleitä tai saada koiraansa käskystä luokse, jos meinasi mennä yli. Meillä päin ei mitään pittikoiria näkynyt, mutta kaikkia chihuahuoista saksanpaimenkoiriin... Pienten puolella yhdestäkin miehestä oli hauskaa, kun hänen chihuahuansa räyhäsi, rähjäsi ja puri muita pieniä koiria. Ei sellaisen koiran paikka ole koirapuistossa.
Miksi yh-vanhemmilla on edes koira?
Luulisi, että raha on muutenkin tiukassa.
Viekö lapsen saaminen aivot nykyään?
Kuka on niin tyhmä, että veisi lapsen koirapuistoon?
Jos koiran ulkoiluttaminen ei onnistu kuin viemällä lapsi koirapuistoon, niin ehkä siitä koirasta (tai lapsesta) pitäisi luopua.
Lasten ollessa pieniä oli mies välillä työmatkoilla useamman viikon putkeen ja minä hoidin lapset ja koirat. Lenkillä käytiin lasten ja koiran kanssa, metsässä saattoi mennä pitkäkin aika, kun lapset taapersivat ja koira tutki paikkoja. Vauhdikkaammin Mentti kävelyteillä, lapset rattaissa / ja tai toinen kantorinkassa. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä koirapuistoon, vaikka yksin lasten kanssa olinkin.
Ja välillä lapset olivat naapurissa / isovanhemmat olivat käymässä ja pääsin koiran kanssa koirapuistoon tai juoksulenkille - mutta ilmankin pärjättiin.
Miten ihmeessä osa näistä laosi-koiraperheistä on niin avuttomia nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa.
No jos joutui piikille, niin se oli kyllä täysin sen typerän vanhemman vika, joka toi sekä lapsensa että koiransa koirapuistoon. Käytännössä tapatti oman perhekoiransa siinä tapauksessa ja vammautti toisen koiran. Totta kai koiralla voi herätä suojeluvaisto lapsia kohtaan vapaana olevan koiralauman ympäröimänä, vaikka muut koirat eivät mitään tekisikään. Toivottavasti sen toisen koiran vammat paranivat. Kamalaa kerta kaikkiaan. Mutta jotkut ihmiset ovat idi ootteja.
En vie koiraani enää koirapuistoon. Se on varma paikka saada nenäpunkki, kennelyskä tai jotain muuta tarttuvaa.