Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset pois koirapuistosta!

Vierailija
31.12.2021 |

Mikä järki on tuoda lapsia sisälle koirapuistoon? Kaikki koirat eivät pidä lapsista ja koirat voivat leikkiessään kaataa lapset.
Jos se kapsi pitää olla mukana, niin voi odottaa ulkopuolella, ei samassa tilassa koirien kanssa.

Lapsille on leikkipuistot, koirille koirapuistot.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli semmonen hädin tuskin pystyssä ole mukula isojen koirien aitauksessa. Sanoin tällöin, etten ota omasta koorasti mitään vastuuta, jos juoksee kumoon. Äitihän tästä hermostoi. Laskin koirani vapaaksi ja sanoin, että katso lapsesi perään ja lähdin itse kävelee puistoa ympäri.

Vierailija
102/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän nauraneeni ääneen, kun isokokoinen koirani juoksi koirapuistoon tuoneen lapsen kumoon. Eihän se toki lapsen vika ole, että on tyhmät vanhemmat. Vai ovatko kaikki lapsiaan koirapuistoon raijaavat jotain yksinäisiä yh-vanhempia, joilla ei ole edes koiranulkoilutuksen ajaksi ketään, jonka hoiviin sitä lasta laittaa?

No et se sinäkään kovin fiksulta kuulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat eivät kuulu lasten leikkipuistoon, eivätkä lapset koirapuistoon, piste.

Ja lapsilla tarkoitan ennen kaikkea semmosia 0-12-vuotiaita. Itsekin olen teininä ulkoiluttanut koiraa koirapuistossa, mutta jokainen tajuaa varmaan pointin, 15-vuotias on todella eri asia kuin 5-vuotias....

Ja hei, muistakaahan te koiranulkoiluttajat pitää ne piskinne kiinni!!! Espoon keskuspuistossa näen joka päivä, kyllä, JOKA hemmetin päivä jonkun ulkoiluttavan koiraansa irrallaan!! Joka kerta olen huomauttanut asiasta. Kerran todistin, kun joku isompi koira juoksi metsässä arviolta noin 3-vuotiaan pienen tytön päälle, siis juoksi tyttöä kohti ja vaikka tyttö koitti paeta, koira hyppäsi päin!!?

Ja nää koiranomistajat lähinnä hymistelee kun heille huomauttaa asiasta "Tää meiän rekku on tosi kiltti", "tää on nyt ihan mun hallinnassa ja niiin tottelevainen ja luotettava" - juuuu, varmasti... Huoh.

Itselläni on siis sekä koira että pieniä lapsia, jos joku nyt täällä alkaa väittää, että joku koiravihaaja satuilee...

N36

Vierailija
104/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, lapset ja koirat ovat perheenjäseniä, ja kaikilla on oikeus tulla koirapuistoon. Sen sijaan oikeutta ei ole niillä koirilla, jotka käyttäytyvät aggressiivisesti ihmisiä tai toisia kohtaan. Näitä koiria on paljon, jotka laumassa terrorisoivat puistoissa sekä muita koiria, että pahimmillaan ihmisiäkin.

Koiraa pitää pienestä pitäen sosiaalistaa niin että se tottuu kaikenikäisiin ihmisiin. Ihan taaperoita en tosin itsekään veisi kuin pakon edessä ihan senkin takia, että koirat voivat telmiessään kaataa kumoon, mutta kyllä lapsilla on todellakin oikeus ulkoiluttaa koiria ja myös koirapuistossa.

Koira on eläin. Vaikka kuinka opettaisit koiran se saattaa joskus yllättää (sen viimeisen kerran)

Vierailija
105/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsilla tarkoitan ennen kaikkea semmosia 0-12-vuotiaita. Itsekin olen teininä ulkoiluttanut koiraa koirapuistossa, mutta jokainen tajuaa varmaan pointin, 15-vuotias on todella eri asia kuin 5-vuotias....

Ja hei, muistakaahan te koiranulkoiluttajat pitää ne piskinne kiinni!!! Espoon keskuspuistossa näen joka päivä, kyllä, JOKA hemmetin päivä jonkun ulkoiluttavan koiraansa irrallaan!! Joka kerta olen huomauttanut asiasta. Kerran todistin, kun joku isompi koira juoksi metsässä arviolta noin 3-vuotiaan pienen tytön päälle, siis juoksi tyttöä kohti ja vaikka tyttö koitti paeta, koira hyppäsi päin!!?

Ja nää koiranomistajat lähinnä hymistelee kun heille huomauttaa asiasta "Tää meiän rekku on tosi kiltti", "tää on nyt ihan mun hallinnassa ja niiin tottelevainen ja luotettava" - juuuu, varmasti... Huoh.

Itselläni on siis sekä koira että pieniä lapsia, jos joku nyt täällä alkaa väittää, että joku koiravihaaja satuilee...

N36

Koira on helppo laittaa vaikka lyhtypylvääseen kiinni ennenkuin mennään leikkipuistoon. Sen sijaan jos laittaa lapsen lyhtypylvääseen kiinni koirapuiston ulkopuolelle ja menee sitten koiran kanssa sisään, niin todennäköisesti joutuu noutamaan lapsensa sen jälkeen lastensuojelun huomasta.

Vierailija
106/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N36

Muuta pous sieltä Espoosta. Siellä asuu paljon mulukkuja koiraihmisiä. Juurikin noita "meidän fifi saa kulkea vapaana kun son nii fiksu! Tuitui ei se tekis pahaa kärpäsellekkään"

Mua ei yllätä toi pikku taaperon päälle hyökännyt koira. On vaan ajan kysymys millon jotain sattuu siellä suunnalla!

T. Espoossa vuosia miehen työn takia asunut, nyttemmin pois muuttanut

Vierailija
107/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti kuka vie tenavat koirapuistoon.Ei eikä toisinaan päin.Miettikää vähän...

Vierailija
108/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Muuta pous sieltä Espoosta. Siellä asuu paljon mulukkuja koiraihmisiä. Juurikin noita "meidän fifi saa kulkea vapaana kun son nii fiksu! Tuitui ei se tekis pahaa kärpäsellekkään"

Mua ei yllätä toi pikku taaperon päälle hyökännyt koira. On vaan ajan kysymys millon jotain sattuu siellä suunnalla!

”Sittemmin pois muuttanut”

Vierailija
109/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N36

Vähän odotinkin jo, milloin te keskuspuistossa koiria vapaana pitävät ilmaannut alapeukuttamaan viestiäni :DDD

N36

Vierailija
110/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

”Sittemmin pois muuttanut”

Heh, pisti silmään tuo sama kommentti :D oikeastaan koko viestin oikeinkirjoitus, vaikka ihan asiaa tyyppi puhuu! Olen huomannut saman ilmiön.

T. Espoolainen

Vierailija
111/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/44b30820-6cc9-4c91-b60f-e8ff5a512d…

Tämä nyt on aika ohi aiheen, mutta tässä hyvä esimerkki ettei yhteenkään koiraan vaan voi täysin luottaa. Eli katsokaa niiden lastenne kasvoja tarkkaan ennen kuin menette sinne puistoon koska voi olla ettei sitä nassua enää hetken päästä ole.

Vierailija
112/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaunut ole kovin turvallisia koirapuistossa ole. Kaatuvat kumoon helposti. Niiden paikka ei ole aitauksen sisäpuolella.

Vierailija
113/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pois lapsipuistosta!

Vierailija
114/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi pientä koiraa. Käy joka päivä pienten koirien puistossa ja usein on kuopus mukana.

Siellä on kaikki koirat pieniä, useimmat aika vanhoja ja ulkoiluttajat mummeleita.

En usko että se mun 4H-kerholainen on vaaraksi siellä kellekään😂

Vierailija
115/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään 5 v poikkeuksellisesti koirapuistossa, mutta olen kyllä pääpiirteittäin samaa mieltä siitä, että ei ole sopivaa.

Vierailija
116/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkäytöksiset ja eläinten kohtaamiseen tottuneet lapset voisivat vielä mennäkin, mutta en jaksa niitä äityleitä joiden yksisarviserityisille nepsyhedelmille ei mene perille, jos sanoo että (pieni ja söpö) koirani pelkää lapsia ja voi purra, jos lapsi tunkee väkisin silittämään sitä. Itsediagnosoitu erityisherkkä kedonkukkanen ei tajua selkosuomea, vieressä tonottava äityli ei hänkään reagoi sanomisiini ja kun koira sitten näykkää, äityli alkaa ulista. (Tätä on tapahtunut myös mm. junaa odottaessa, ei vain koirapuistossa - että esikouluikäinen lapsi änkeää kielloista huolimatta kiinni koiraan ja sitten ulvotaan, kun se murahtaa.)

Onneksi nämä perseääliöt ovat vähemmistössä ja useimmat lapset vanhempineen normaalijärkisiä. Kai tuollainen käytös on sitten nykyaikaan muodikasta jossain yhyhyy mä haluun ja oon niin erityinen -lumihiutalepiireissä.

En antaisi tuollaisen edes koskea pikkukoiraan, rutisvat sen hengiltä hetkessä.

Vierailija
117/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se lapsi olla siellä koirapuistossa, kun opettaa ja vahtii lapsensa olemaan koko ajan vierellään, ei kiljumaan ja huutamaan tai juoksemaan keppikädessä, kuten kerran yksi teki. Sanoin tästä vanhemmille, että kannattaisiko lasta pyytää laittaa keppi kädestä pois, kun tarhassa juoksee viisi isokokoista koiraa villinä.

Lapselle on syytä opettaa, että koirapuisto on koirien leikkipaikka, jossa koirat ovat vapaana ja leikkiessään kiihtyvät. Huutaminen, heiluminen ja ’kkinäiset liikkeet voivat pelästyttää koiran, etenkin jos sitä lähestyy takaa päin.

Ja lapsi on aina vanhempana vastuulla siellä koiratarhassa.

Vierailija
118/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin kerrostaloon on pakattu ihan liian monta koiraa ihan vääränlaisiin oloihin. Kärsijöinä ensisijaisesti ne koirat (ei koiran paikka ihan oikeasti ole kerrostaloluukussa, ellei ole poikkeukselliset olosuhteet), toissijaisesti me naapurit (paskaa jokapuolella ympäristössä, kusta heti etuoven edessä, haukkumaratonit muutamista huoneistoista joka jumalan päivä, kun postimies liikkuu).

Mitä tähän toteatte, koiraihmiset?

Eipä ole vastaavaa haittaa ollut lapsista.

Joten kärsikää nyt siellä puistoissanne, lapsivastaiset koiraihmiset.

Tuota voisi tietysti vielä täydentää niillä oheisvaikutuksilla, jotka eivät juuri nyt näy tai kuulu jokapäiväisessä elämässä, mutta jotka ovat kuitenkin totta. Eli ilmastovaikutukset (ruokaa ja hupia alati kasvavalle koirakansalle, kyllä markkinamiehet keksii), jossakin teidän rakkaassa pikku tessussanne muhiva superbakteeri (joka aloittaa ehkä koko porukan lähtölaskennan), muut inhottavat taudit, jotka saattavat tulla etenkin rescue-koirien mukana tai muuten rajan yli tuotavien koirien mukana (jos joku epidemia alkaa levitä, voi esim. metsämarjasadot olla pysyvästi mennyttä).

Kiinnostaako? Mitä mieltä?

Olet toki oikeassa monessa haitta-asiassa mutta oletko koskaan miettinyt mitä hyötyä ihmiskunnalle on ollut ja nykyihmiselle on koirasta? Auttaa metsästyksessä ja paimennuksessa, etsii kadonneita ja huumerikollisia, auttaa näkövammaisia ja liikuntavammaisia ja on monelle omistajalleen tärkeä mielenterveyden kannalta ja myös työllistää ihmisiä. Kyllähän niitä egonjatkeharrastajiakin löytyy. Superbakteeri? Tietoa ja valvontaa että ei hankita rescue-seropeja ulkomailta. Ja haittaa lapsista? Ei lapsista mutta mitä lapsista kasvaa? Ei koirat esim porukalla kiusaa kaveriaan hengiltä kun ne koulutettu ja ne eivät ole irti.

Vierailija
119/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/44b30820-6cc9-4c91-b60f-e8ff5a512d…

Tämä nyt on aika ohi aiheen, mutta tässä hyvä esimerkki ettei yhteenkään koiraan vaan voi täysin luottaa. Eli katsokaa niiden lastenne kasvoja tarkkaan ennen kuin menette sinne puistoon koska voi olla ettei sitä nassua enää hetken päästä ole.

Nopeasti pitää kommentoida tähän koiraihmisenä. Enkä nyt vieritä syytä uhrin niskaan, vaan omistajan olisi pitänyt puuttua tuohon. Omistajan pitää tuntea sen koiran lajityypillinen käytös; halaaminen on monesta koirasta hyvin ahdistavaa. Koira voi monesti näyttää vaikka kuinka pitkään niitä rauhoittavia signaaleita, mutta niitä ei osata lukea ja täten sitten "hyökkäys tuli ihan ennalta arvaamatta". Harvemmin se on totuus. Sitä koiraa ei ole vain osattu lukea. Ja toistan, ei ole uhrin vika; omistajalla on vastuu koirastaan ja koira kommunikoi koiran tavoin, ei ihmisen tavoin. Se on meidän (koiranomistajien) velvollisuus oppia lukea sitä eläintä. Niitä ei painosteta eikä halailla.

Vierailija
120/123 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas tyhmyys ja itsekkyys huipussaan tai sitten trolleja vain jota todella toivon. Koirapuisto ei ole lapsia varten! Omalla porukalla ei ongelmaa tietenkään tai tuttujen kanssa, mutta ei sinne vieraiden sekaan. Ei ole kenestäkään kivaa jos jotain käy.

Vasta luin jonkun vanhan uutisen missä oli lapsi jonka kasvot koira rapinyt ja leikkauksia oli tehny jo montakymmentä, mutta naama oli täysin tohjona silti. Mitäs sitten jos tämä ääripää tilanne käy teille? Aika laiha lohtu alkaa siinä vaiheessa koiran omistajaa syyttämään kun lapsen loppuelämä on pilalla. Noinkin voi käydä muistakaa se jos väkisin pakko ne lapse asettaa vaaraan.

Oliko tämän lapsen naaman raapiminen tapahtui koirapuistossa?

Mitä ihmeen väliä missä tapahtui? Pointtina se että noinkin voi käydä ja vanhempi ottaa aina tietoisen riskin kun vie lapsensa vieraiden koirien sekaan

Eli eikö lapsi saa kävellä ulkona muualla kuin aidatussa leikkipuistossa. Aika vaikea välttyä vierailta koirilta kaupungissa. Eripituisten hihnojen päässä niitä tulee päivittäin vastaan.

Älä esitä tyhmää. Muualla ulkona koirat ovat kytkettynä (ja jos eivät ole niin rikkovat lakia). Hihnassa oleva, ohikulkeva koira on ihan eri asia kun pienessä aitauksessa vapaana juokseva lauma tuntemattomia koiria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän