Lapset pois koirapuistosta!
Mikä järki on tuoda lapsia sisälle koirapuistoon? Kaikki koirat eivät pidä lapsista ja koirat voivat leikkiessään kaataa lapset.
Jos se kapsi pitää olla mukana, niin voi odottaa ulkopuolella, ei samassa tilassa koirien kanssa.
Lapsille on leikkipuistot, koirille koirapuistot.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten alkaa muita syyttelemään, jos vahinko sattuu ja se on just se sun lapses jota purraan tai lyö päänsä kaatuessaan. Puisto on sitä varten, että siellä saa koirat juosta ja leikkiä ja siinä vauhdissa meinaa välillä aikuisetkin saada osumaa.
Eikä yhdestäkään koirasta voi 100% sanoa, että ei ikinä missään tilanteessa purisi.
Minä aikuisena luonnollisesti olen vastuussa sekä lapsestani että koirastani.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin kerrostaloon on pakattu ihan liian monta koiraa ihan vääränlaisiin oloihin. Kärsijöinä ensisijaisesti ne koirat (ei koiran paikka ihan oikeasti ole kerrostaloluukussa, ellei ole poikkeukselliset olosuhteet), toissijaisesti me naapurit (paskaa jokapuolella ympäristössä, kusta heti etuoven edessä, haukkumaratonit muutamista huoneistoista joka jumalan päivä, kun postimies liikkuu).
Mitä tähän toteatte, koiraihmiset?
Eipä ole vastaavaa haittaa ollut lapsista.
Joten kärsikää nyt siellä puistoissanne, lapsivastaiset koiraihmiset.
Tätäkään aloittajan ongelmaa ei olisi, jos koirahuuma ei olisi koskaan tullut kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiathan on aina niin mustavalkoisia. Meillä lapset on toisinaan mukana koirapuistossa, hui kamala! Jos on vieraita koiria, lapset pysyy minun lähellä, eivät huseeraa koiralaumassa, saati mene vieraiden koirien luo. Mikäli jotain koiraa lapseni pelottaa, omistaja voi avata suunsa ja kertoa asiasta, sitten mietitään paras ratkaisu tilanteeseen. Koirat jotka saattavat purra, lasta tai aikuista tai toista koiraa, ei koirapuistoon tarvitse tuoda, jos siellä muita on.
Meidän isokokoinen koira saattaa purra lapsia, koska pelkää niitä. Tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kanssa, samoin aikuisten. Todellakin käymme koirapuistossa, jotta koira saa olla vapaana ja leikkiä muiden koirien kanssa. Sinun lapsesi paikka ei ole koirapuistossa!
Jos olisit fiksu, näkisit ne koiraperheiden lapset apuna, joiden avulla koirasi voi tutustua lapsiin. Minullakin on ollut lapsia pelkäävä rescue-koira, joka tottui lapsiin, kun sai kohdata lapsia, joilla oli koirien käsittelytaito.
Jos ymmärtäisit jotain koirista niin tietäisit, että koirapuistossa koira hyvin vireässä tilassa, jopa ylikierroksilla silkasta innosta. Se ei ole paras tilanne totuttaa ja opettaa koiraa, joka aidosti pelkää juoksevia ja huutavia lapsia ja tällainen käytös saa koirassa pel8n lisäksi saalisvietin päälle.
Koiraa on totutettu lapsiin eikä lasten kanssa ole ongelmia rauhallisissa tilanteissa, koska koira on totutettu lapsiin huonojen pentukokemusten jälkeen (Lapset heittivät pennun mahan alle pieniä raketteja ja juoksivat, siinä trauman syy).Vain vastuuton vanhempi tuo lapsen koirapuistoon.
Totta kai ne kaupunkiasunnoissa kituvat koirat ovat ylivireystilassa, kun sen harvan kerran pääsevät vähän maistamaan edes jotain vapautta.
Vain vastuuton ihminen pitää koiraa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiathan on aina niin mustavalkoisia. Meillä lapset on toisinaan mukana koirapuistossa, hui kamala! Jos on vieraita koiria, lapset pysyy minun lähellä, eivät huseeraa koiralaumassa, saati mene vieraiden koirien luo. Mikäli jotain koiraa lapseni pelottaa, omistaja voi avata suunsa ja kertoa asiasta, sitten mietitään paras ratkaisu tilanteeseen. Koirat jotka saattavat purra, lasta tai aikuista tai toista koiraa, ei koirapuistoon tarvitse tuoda, jos siellä muita on.
Meidän isokokoinen koira saattaa purra lapsia, koska pelkää niitä. Tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kanssa, samoin aikuisten. Todellakin käymme koirapuistossa, jotta koira saa olla vapaana ja leikkiä muiden koirien kanssa. Sinun lapsesi paikka ei ole koirapuistossa!
Jos olisit fiksu, näkisit ne koiraperheiden lapset apuna, joiden avulla koirasi voi tutustua lapsiin. Minullakin on ollut lapsia pelkäävä rescue-koira, joka tottui lapsiin, kun sai kohdata lapsia, joilla oli koirien käsittelytaito.
Jos ymmärtäisit jotain koirista niin tietäisit, että koirapuistossa koira hyvin vireässä tilassa, jopa ylikierroksilla silkasta innosta. Se ei ole paras tilanne totuttaa ja opettaa koiraa, joka aidosti pelkää juoksevia ja huutavia lapsia ja tällainen käytös saa koirassa pel8n lisäksi saalisvietin päälle.
Koiraa on totutettu lapsiin eikä lasten kanssa ole ongelmia rauhallisissa tilanteissa, koska koira on totutettu lapsiin huonojen pentukokemusten jälkeen (Lapset heittivät pennun mahan alle pieniä raketteja ja juoksivat, siinä trauman syy).Vain vastuuton vanhempi tuo lapsen koirapuistoon.
Siis koskeeko tuo kaikkia lapsia? Eivät kaikki lapset juokse ja huuda koirapuistossa. Mitä te oikein sekoilette. Kait nyt lapsikin saa siellä seisoskella ihan niinkuin aikuinenkin. Tai istua rattaissa. Minun 10-vuotias lapseni on pienen aikuisen kokoinen pituudeltaan. Hänkö ei saa tulla kävelylenkillä minun kanssani koirapuistoon? Älkää nyt naurattako. Melkosia typeryksiä olette.
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten alkaa muita syyttelemään, jos vahinko sattuu ja se on just se sun lapses jota purraan tai lyö päänsä kaatuessaan. Puisto on sitä varten, että siellä saa koirat juosta ja leikkiä ja siinä vauhdissa meinaa välillä aikuisetkin saada osumaa.
Eikä yhdestäkään koirasta voi 100% sanoa, että ei ikinä missään tilanteessa purisi.
Jos koira puree koirapuistossa, vastuu on kyllä sen omistajalla. Ei siellä saa pureksia koiria eikä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut koiria 45 vuotta eikä yksikään niistä ole koskaan tilassa jossa olisi vaarallinen tai ei olisi hallinnassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan suu, jonka tarvittaessa saat auki ja voit kertoa tuon, jos puistossa sattuisi joku mukula olemaan? Tietää lapsen vanhempi sitten väistää.
Tämä lienee nyt itsestäänselvyys.
Mutta yllättävän paljon on niitä vanhempia, joiden mielestä heidän uniikilla lumihiutaleellaan on oikeus olla koirapuistossa - tosin nämä ovat juuri niitä vanhempia, joiden mieleen tulee ottaa se lapsi sinne koirapuistoon sisälle.
Ja tarkoitan nyt ensisijaisesti alle kouluikäisiä lapsia.
Meidän koirapuistossa on isojen ja pienten puolet erikseen. Meillä iso ja pieni koira ja mennään niiden kanssa sille puolelle, missä ei ole sillä hetkellä muita. Ja lapsi on mukana. Meillä on pienimuotoista kenneltoimintaa, lapsi on ollut pikkupojasta alkaen koiranäyttelyissä ja koirapuistossa mukana ja esittänyt koiran ekan kerran näyttelyssä 8 vuotiaana, eli osaa toimia koirien kanssa oikein. Kun tulee muita koirien kanssa puistoon, me lähdetään pois. Ei jäädä ottamaan selvää mitä sekopäitä saatettaisiin kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi olla kenellekkään epäselvää?? Sinne ei niitä lapsia viedä koska siinä voi sattua pahasti. Eikä sinne viedä koiria jotka eivät tule toimeen muiden kanssa. Puiston ollessa tyhjä voi toki mennä, mutta jos joku haluaa tulla niin se koira lähtee joka ei tule toimeen. Eikä koiria viedä lasten leikkipaikoille ne on lapsia varten.
Koirat on kielletty leikkipaikoilta, lapsia ei ole kielletty koirapuistoista.
Tietenkin toimeen tulematon koira ei mene koirapuistoon. Se lukee siellä säännöissäkin.
Varmaan liikaa luotettu aikuisten arviointikykyyn. Ei ole tajuttu, että jotkut vanhemmat oikeasti ovat niin välinpitämättömiä ja typeriä, että raahaavat lapsensa jopa vapaana olevien vieraiden koirien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan suu, jonka tarvittaessa saat auki ja voit kertoa tuon, jos puistossa sattuisi joku mukula olemaan? Tietää lapsen vanhempi sitten väistää.
Tämä lienee nyt itsestäänselvyys.
Mutta yllättävän paljon on niitä vanhempia, joiden mielestä heidän uniikilla lumihiutaleellaan on oikeus olla koirapuistossa - tosin nämä ovat juuri niitä vanhempia, joiden mieleen tulee ottaa se lapsi sinne koirapuistoon sisälle.
Ja tarkoitan nyt ensisijaisesti alle kouluikäisiä lapsia.
Uniikilla lumihiutalerakilla, joka PUREE IHMISIÄ, ei ole mitään oikeutta olla koirapuistossa. Ei missään olosuhteissa.
Piikille, jos ei onnistu.
Koirapuistossa koirat saavat telmia vapaana, turha sitten NelliNiklaksen äidin marista kun pari juoksevaa rotikkaa on jyrännnyt hänen kullanuppunsa.
Vierailija kirjoitti:
Koirapuistossa koirat saavat telmia vapaana, turha sitten NelliNiklaksen äidin marista kun pari juoksevaa rotikkaa on jyrännnyt hänen kullanuppunsa.
Ai rotikat on sitä varten, että ne jyräävät lapsia?
Ei, kyllä osa koiranomistajista tuntuu olevan sekaisin. Pahemmanlaatuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut koiria 45 vuotta eikä yksikään niistä ole koskaan tilassa jossa olisi vaarallinen tai ei olisi hallinnassani.
Koira on loppupeleissä viettiensä varassa oleva eläin. Vain tietämätön koiranomistaja vannoo, että koira on aina 100% hallinnassa.
Minulla tosin on ollut koiria vain 35 vuotta ja kaikki ovat olleet hyvin koulutettuja (lenkit vapaana, kisattu tokoa jne), siitä huolimatta en voi sanoa 100% koiran olevan hallinnassa, koska aina on se promillen riski viettien takia. Tämä olisi hyvä jokaisen koiranomistajan tiedostaa.
Kyllä on taas tyhmyys ja itsekkyys huipussaan tai sitten trolleja vain jota todella toivon. Koirapuisto ei ole lapsia varten! Omalla porukalla ei ongelmaa tietenkään tai tuttujen kanssa, mutta ei sinne vieraiden sekaan. Ei ole kenestäkään kivaa jos jotain käy.
Vasta luin jonkun vanhan uutisen missä oli lapsi jonka kasvot koira rapinyt ja leikkauksia oli tehny jo montakymmentä, mutta naama oli täysin tohjona silti. Mitäs sitten jos tämä ääripää tilanne käy teille? Aika laiha lohtu alkaa siinä vaiheessa koiran omistajaa syyttämään kun lapsen loppuelämä on pilalla. Noinkin voi käydä muistakaa se jos väkisin pakko ne lapse asettaa vaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen vanhempi ei anna lasten huutaa ja juosta koirapuistossa ollessaan.
Joo no nykyvanhempia ei juuri kiinnosta kasvattaa lapsiaan käyttäytymään. Harva opettaa esimerkiksi käyttäytymään kirjastossa rauhallisesti ja hiljaa. Ennen kirjastot olivat introverttien ja lukutoukkien paratiiseja. Saattoi hyllyjen välissä innostautua pitkäksikin aikaa lukemaan kirjaa kun valkkasi. Nykyään sielläkin lapset vain huutavat ja meluavat. Paikka kuin paikka niin lapset saa riehua. Koirapuisto sama juttu. Ei vanhempia kiinnosta opettaa lapsiaan käyttäytymään. Tässäkin ketjussa näkee, että lapset saavat tehdä mitä vain. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon 80kg ja koirapuistossa juoksi kultainennoutaja kylki edellä täysiä mun polvitaipeisiin, jonka seurauksena lensin selälleni maahan. Ilmat pihalle ja hetki meni ennen kuin kykenin siitä ylös. Jos siinä olis ollu lapsi mun tilalla, ties miten paljon pahemmin olis käyny.
Oon 60 kg nainen ja lentänyt koiran törmäämisen vuoksi maahan parikin kertaa, itseäni kuitenkaan loukkaamatta. Koira on myös juostessaan osunut polveen suoraan sivulta päin ja ihmettelen, etten saanut siitäkään pahempaa vammaa, isku oli melkoinen. Koirapuistossa on välillä vauhti todellakin päällä kun useampi koira vetää rinkiä ja vaikka ne väistää haluaakin ja onnistuukin suurimmaksi osaksi, vahinkoja voi sattua aina. Törmäyksen seurauksena lapsi voi lyödä vaikka päänsä pahoin, itse en halua sitä riskiä ottaa joten lapset ei tule mukaan.
Koirapuistoissa nyt voi olla suurempiakin ongelmia kuin lapsi. Jokainen on vastuussa omistaan, koirista tai lapsista, ja jos toinen kokee vastapuolen millään tavalla hankalaksi, voi jättää käynnin toiseen kertaan. Puistoissa on nähty sikailevia aikuisia ja hyvin käyttäytyviä lapsia, ja toisinpäin. Myös hallitsemattomia koiria. Minä itse arvioin tilanteen, että vienkö koiraani sinne sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin kerrostaloon on pakattu ihan liian monta koiraa ihan vääränlaisiin oloihin. Kärsijöinä ensisijaisesti ne koirat (ei koiran paikka ihan oikeasti ole kerrostaloluukussa, ellei ole poikkeukselliset olosuhteet), toissijaisesti me naapurit (paskaa jokapuolella ympäristössä, kusta heti etuoven edessä, haukkumaratonit muutamista huoneistoista joka jumalan päivä, kun postimies liikkuu).
Mitä tähän toteatte, koiraihmiset?
Eipä ole vastaavaa haittaa ollut lapsista.
Joten kärsikää nyt siellä puistoissanne, lapsivastaiset koiraihmiset.
Tuota voisi tietysti vielä täydentää niillä oheisvaikutuksilla, jotka eivät juuri nyt näy tai kuulu jokapäiväisessä elämässä, mutta jotka ovat kuitenkin totta. Eli ilmastovaikutukset (ruokaa ja hupia alati kasvavalle koirakansalle, kyllä markkinamiehet keksii), jossakin teidän rakkaassa pikku tessussanne muhiva superbakteeri (joka aloittaa ehkä koko porukan lähtölaskennan), muut inhottavat taudit, jotka saattavat tulla etenkin rescue-koirien mukana tai muuten rajan yli tuotavien koirien mukana (jos joku epidemia alkaa levitä, voi esim. metsämarjasadot olla pysyvästi mennyttä).
Kiinnostaako? Mitä mieltä?
Vierailija<br />
kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Itse oon 80kg ja koirapuistossa juoksi kultainennoutaja kylki edellä täysiä mun polvitaipeisiin, jonka seurauksena lensin selälleni maahan. Ilmat pihalle ja hetki meni ennen kuin kykenin siitä ylös. Jos siinä olis ollu lapsi mun tilalla, ties miten paljon pahemmin olis käyny.
Oon 60 kg nainen ja lentänyt koiran törmäämisen vuoksi maahan parikin kertaa, itseäni kuitenkaan loukkaamatta. Koira on myös juostessaan osunut polveen suoraan sivulta päin ja ihmettelen, etten saanut siitäkään pahempaa vammaa, isku oli melkoinen. Koirapuistossa on välillä vauhti todellakin päällä kun useampi koira vetää rinkiä ja vaikka ne väistää haluaakin ja onnistuukin suurimmaksi osaksi, vahinkoja voi sattua aina. Törmäyksen seurauksena lapsi voi lyödä vaikka päänsä pahoin, itse en halua sitä riskiä ottaa joten lapset ei tule mukaan.
Todennäköisempää on todellakin jyrätyksi tuleminen kuin se, että koira puree koirapuistossa.
Vastuullinen vanhempi ei anna lasten huutaa ja juosta koirapuistossa ollessaan.