Hoitoalalla - Ajattelin jäädä työttömäksi
Eli: Paljonko kelalta saa fyrkkaa jos jää ansiosidonnainen jakso päättyy /mitä kela kaiken maksaa?
Mulla omakotitalo mistä maksan asuntolaina lyhennystä ja pankissa n. 115.000 tilillä.
Eikö kelalta saa ehkä n. 700€ kuussa? Sillä perjäisin ihan hyvin aika pitkään.
Kommentit (87)
Hoitajana voi olla työtön, kun kirjoittaa työhakemuksessa omaavansa erittäin korkean työmoraalin ja että haluaa tehdä työn eettisesti oikein ja haluavansa saada sellaisen työpaikan, jossa töitä saa tehdä rauhalliseen tahtiin, koska itse ei edes yritä olla tehokas ja nopea.
Ja jos pääsee työhaastatteluun, Kannattaa korostaa yllä mainittuja asioita.
Näillä keinoin voi olla vaikeuksia löytää hoitoalan työpaikkaa, kun työnantajat etsivät sellaisia työntekijöitä, jotka suhtautuvat potilaiden hoitoon kuin liukuhihnatyöhön ja jotka ajattelevat, että potilaita voi kohdella kuin roskaläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne Kelan tuet on sitten 0 euroa jos kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta. Se kannattaa pitää mielessä. Olettaen että aiot jäädä vuosiksi kotiin, etkä ainoastaan odottamaan ansiosidonnaisen päättymistä.
Kuntouttava työtoiminta on niille, ketkä eivät kykene opiskelemaan. Tarvittavat opintopisteet tarkastelujakson aikana oikeuttavat työttömyyskorvauksen jatkumiseen. Siis silloin kun liitonrahakausi on käytetty.
Minulla oli kyllä AMK- tutkinto suoritettu, kun olin kuntouttavassa 3 kuukautta ja perään alkoi palkkatukityö samassa työpaikassa.
Kuntouttavassa vai työkokeilussa? Ne ovat eri asioita.
Aloitus kertoo kaiken. :D Jos ei osaa itse katsoa noita Kelan sivuilta, niin ei kyllä ole ÄO sitä luokkaa että voisi toimia hoitoalalla. Joutuuhan siinä toimessa handlaamaan muun ohella nekin vaativat tehtävät, että päättelee kummin päin kynää pidetään kädessä ja laitetaanko käytetty vessapaperi suuhun vai pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää lähinnä se, et porukka makaa sossu- ym tuilla himassa, siis veronmaksajien kustantamana, kun Suomessa esim työvoimapula. Joo, ja sit joku vielä jolla on varoja, himoaa myös yhteiskunnan tukia.
Lakkaa ärsyyntymästä ja jää itse kotiin nostamaan niitä triljoonien eurojen tukia, kun kerran tiedät sen niin helpoksi, kannattavaksi ja yleiseksi tavaksi toimia. ;)
Työvoimapulaa taas valittavat keskimäärin ns. sankariyrittäjät, jotka eivät viitsi maksaa asianmukaista palkkaa tai tarjota työsuhteita, joihin keston puolesta kannattaisi ruveta. Sillä periaatteella voi sitten tehdä itse duuninsa, ei sitä muiden tarvitse ilmaiseksi tulla tekemään. Jo nyt lehdet täynnä juttuja siitä, miten tekijöitä alkoi kummasti löytyä kun parannettiin työsopparin sisältöä ja tarkistettiin palkkausta vähän ylöspäin. Ei kukaan ole niin tyhmä, että tekee työtä harrastuksena.
Hoitajia jotka eivät ole piikittäneet itseensä myrkyllisiä aineita ja ovat muuten terveitä saavat töitä samoin lääkärit. Ne mainitut ja kuolemia aiheuttaneet eivät jatka työssään.Tarvitaan puhtaita ihmisiä.
Nyt monet eivät.ole menneet esim. verikokeisiin joilla seurataan jonkun sairauden tilaa tai lääkitystä. esim pitkä sokeri, elekrolyytit. Joillakin on jäänyt alkava sairaus huomaamatta em takia. Koska jos olisi mennyt mistä tahansa syystä tv keskukseen olisivat pakottaneet vaaralliseen pcr testiin. Koska luottamus mennyt lääkäreihin. Globalisten agenda on sairas. Hoitoalalla on sinne sopimattomia ja niin muissakin ammateissa.
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta lähtien on haettava neljää työpaikkaa kuukaudessa tai pamahtaa karenssi. Osaako kukaan veikata millaisia työpaikkoja te-palvelut pistää työttömän lähi(?)hoitajan hakemaan? Niinpä.
Kyllä sulle ehdotuksia pukkaa. Kaupan kassa, rappusiivooja, mainosten jakelu, löytyyhän noita, senkun vaan valitset.
Minua ärsyttää lähinnä se, et porukka makaa sossu- ym tuilla himassa, siis veronmaksajien kustantamana, kun Suomessa esim työvoimapula. Joo, ja sit joku vielä jolla on varoja, himoaa myös yhteiskunnan tukia.