Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMG! Lapsen äiti suuttui, kun olimme....

Vierailija
17.04.2015 |

Laittaneet lapselle omasta halusta korvikset! Laps halus heti soittaa tietenkin äidille koska oli jännittävä tapahtuma! Laps siis 4v. Ja asuu isällään eli miesystävälläni yleensä jokat.viikko. Vietettiin tänään mun vapaapäivänäni tyttöjen shoppailupäivä kaupungilla ja käytiin kummatkin ottaan korvikset. Isältään kyllä kysyin onko ok etukäteen. Nyt lapsen äiti tulee linjoja pitkin :D

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:36"]

Av mammat käy hiilenä :D :D D:D

[/quote]

No itse asiasta kyllä, vaikka tämä onkin provo . Todellakin raivostuisin tuollaisesta, lähenee jo lapsen pahoinpitelyä.

t. se lääkäri, joka on joutunut hoitamaan useitakin revenneitä korvalehtiä

Vierailija
62/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikei ap myönnä että on väärässä... jos puolituttu menis laittamaan sun neljä veelle korvakorut tai napakorun yma. Niin eikö sua vituttaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:42"]Mikei ap myönnä että on väärässä... jos puolituttu menis laittamaan sun neljä veelle korvakorut tai napakorun yma. Niin eikö sua vituttaisi
[/quote] no näin tapahtui mun kaverin lapselle valkeakoskella.....eikä tullu mitää :D

Vierailija
64/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?! Ne on korvikset eikä mikään tatuointi naamassa. Ei se lapsi niihin kuole eikä varmasti niiden laittamisesta traumatisoitunut. Miks tällainen mouhotus?

Vierailija
65/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:15"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:08"]Ei se mitään. Annan korujen olla puhdistamatta, niin korvanlehdet mätänevät ja lapsi oppii, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen korut laittaneesta liikkeestä ilmoituksen. Lupa tarvitaan vanhemmilta, ei lapsen kanssa satunnaisesti liikkuvalta. Vai oikeastiko oletat, että minä puhdistan niitä korvalehtiä? Kun lapsi valittaa kipua niin muistutan, kuka ne korut halusi ja kenen mielestä kipeät korvat on lapselle ihana asia. [/quote] no toivottavasti et oikeasti käske "olla puhdistamatta"! Mikä hirviö sä olet.... [/quote] Ai sinä kuvittelet, että 4v osaa itse puhdistaa ne reiät? Tietenkään en kiellä, mutta kunnon tulehdus tulee jo parissa päivässä ja sen saa sitten isin uusi tyttöystävä hoitaa. Terveyskeskuksessa on varmasti kiva jonottaa. [/quote] en toki kuvittele, että itse puhdistaa. Isä puhdistaa omalla viikolla ja äitille ostimme oman puhdistuspullon. Ei se tulehdus nyt mikään kaupanpäällinen ole. -ap

[/quote]

Mutta ei äidin tarvitse niitä korvalehtiä puhdistaa ja jos on fiksu, niin ei puhdistakaan. Tietenkin sinä huolehdit niistä korvalehtien rei'istä, koska ne mahdollistit. Kolmessa päivässä niinhin tulee sellaiset mätivät patit, joista valuu kellertävää märkää ja sinulla on pieni työ löytää turvonneesta korvalehdestä se koru.

Vierailija
66/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:36"]

Av mammat käy hiilenä :D :D D:D

[/quote]

No itse asiasta kyllä, vaikka tämä onkin provo . Todellakin raivostuisin tuollaisesta, lähenee jo lapsen pahoinpitelyä.

t. se lääkäri, joka on joutunut hoitamaan useitakin revenneitä korvalehtiä
[/quote] ja yhtäänkö nyt et liioittele.... :D

Vierailija
67/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:08"]Ei se mitään. Annan korujen olla puhdistamatta, niin korvanlehdet mätänevät ja lapsi oppii, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen korut laittaneesta liikkeestä ilmoituksen. Lupa tarvitaan vanhemmilta, ei lapsen kanssa satunnaisesti liikkuvalta. Vai oikeastiko oletat, että minä puhdistan niitä korvalehtiä? Kun lapsi valittaa kipua niin muistutan, kuka ne korut halusi ja kenen mielestä kipeät korvat on lapselle ihana asia. [/quote] no toivottavasti et oikeasti käske "olla puhdistamatta"! Mikä hirviö sä olet....

[/quote]

Ai sinä kuvittelet, että 4v osaa itse puhdistaa ne reiät? Tietenkään en kiellä, mutta kunnon tulehdus tulee jo parissa päivässä ja sen saa sitten isin uusi tyttöystävä hoitaa. Terveyskeskuksessa on varmasti kiva jonottaa.

[/quote]

Nykyisten hoitosuositusten mukaan niitä korvalävistyksiä nimenomaan EI putsailla, desinfioida ja räpelletä vaan niiden annetaan olla mahdollisimman rauhassa. Suihkussa puhtaalla vedellä suihkuttelu on ainoa "hoito".

[/quote]

Ja siellä sitten korvalehdessä kehittyy pienoinen tulehdus, jonka ansiosta tyttö saa repaleiset korvalehdet.

Vierailija
68/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista!
[/quote]
No mitä välijä sillä on kummalta vanhemmalta ei kysytä? Mautonta on kumminkin.
[/quote] se väliä että äidin tunteita täällä? miettii valtaosa...
[/quote]
Aijjaa isähän tässä on se uhri. Sinulta kysyttiin, mutta ei se tarkoita että olette molemmat samaa mieltä. Mitä sä oikein haluat? että sua surkutellaan?
[/quote] tasa-arvo huoltajana. Se.

Vierailija
69/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin on selvää että ap on aivan törkeän kiero ämmä joka on tällä tempulla tähdännyt tasan siihen, että saisi luotua eripuraa lapsen toimeentulevien vanhempien välille. 

Jos kuvittelen, että rei'ietty lapsi olisi omani, olisi selvää ettei ko ihminen tule enää koskaan viettämään aikaa kahdenkesken lapseni kanssa. Teollaan osoittanut, ettei ansaitse minkäänmoista luottamusta. Sitä taisi ihan itse halutakin.

Jos isä todella on linjoilla, niin kehottaisin miettimään. Tilanne voi vaikuttaa sinusta mitättömältä, mutta usko pois että jokainen nainen tajuaa, kuinka iso juttu korviksien laittaminen äidin selän takana on. On päivänselvää, että tämä naisesi on halunnut sohaista ex-vaimosi tunteisiin täysin tieten ja harkitusti ja sotkea välejänne huolimatta siitä, että suurin kärsijä on tyttö. Ajattelisin tytärtäni ja koittaisin jatkossa etsiä kumppanin, joka kunnioittaa teidän lasta ja yhteishuoltajuutta.

Oksettavaa käytöstä, pirullinen ämmä äitipuoleksi. Sääli lasta!

Vierailija
70/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kurjaa kun ei äidiltä kysytty..mutta en kyllä itse tuosta silti raivostuisi, eri asia jos ne olisi laitettu lapsen vastustelusta huolimatta. Mutta jos lapsi on itse niitä toivonut ja toinen vanhempi on tiennyt asiasta ei mielestäni ole niin vakavaa..vaikka saattaisi harmittaa.

Vierailija
71/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain reiät korviin 8-vuotiaana ja toinen repesi kun jäi kiinni äitini paitaan kun halattiin. Kahdella samanikäisellä kaverilla tulehtui ne ja joutuivat ottamaan pois.

Vierailija
72/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä suuttui todella paljon kun etävanhempi oli nyxänsä kanssa käyneet leikkauttamassa lapsen hiukset ilman lupaa. Lävistykset on vielä hiukan isompi juttu...

Vierailija
73/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:59"]Mä sain reiät korviin 8-vuotiaana ja toinen repesi kun jäi kiinni äitini paitaan kun halattiin. Kahdella samanikäisellä kaverilla tulehtui ne ja joutuivat ottamaan pois.
[/quote]....niin......?

Vierailija
74/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitikö saa ainoastaan päättää hiustenleikkuusta/korviksista/pukeutumisesta/kavereista jne? Missäs teidän peräänkuuluttama TASA-ARVO vahempana????

Vierailija
75/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista!
[/quote]
No mitä välijä sillä on kummalta vanhemmalta ei kysytä? Mautonta on kumminkin.
[/quote] se väliä että äidin tunteita täällä? miettii valtaosa...
[/quote]
Aijjaa isähän tässä on se uhri. Sinulta kysyttiin, mutta ei se tarkoita että olette molemmat samaa mieltä. Mitä sä oikein haluat? että sua surkutellaan?
[/quote] tasa-arvo huoltajana. Se.
[/quote]
Olen samaa mieltä! molemmilta pitää kysyä tasavertaisesti.

Vierailija
76/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää katkerat ylipainoset kananperseet täällä meuhkaa? Jos 50/50 vanhemmalta kysytty lupa, what is the problem?

Vierailija
77/136 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teinipersumustalainen?

Vierailija
78/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:15"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:08"]Ei se mitään. Annan korujen olla puhdistamatta, niin korvanlehdet mätänevät ja lapsi oppii, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen korut laittaneesta liikkeestä ilmoituksen. Lupa tarvitaan vanhemmilta, ei lapsen kanssa satunnaisesti liikkuvalta. Vai oikeastiko oletat, että minä puhdistan niitä korvalehtiä? Kun lapsi valittaa kipua niin muistutan, kuka ne korut halusi ja kenen mielestä kipeät korvat on lapselle ihana asia. [/quote] no toivottavasti et oikeasti käske "olla puhdistamatta"! Mikä hirviö sä olet.... [/quote] Ai sinä kuvittelet, että 4v osaa itse puhdistaa ne reiät? Tietenkään en kiellä, mutta kunnon tulehdus tulee jo parissa päivässä ja sen saa sitten isin uusi tyttöystävä hoitaa. Terveyskeskuksessa on varmasti kiva jonottaa. [/quote] en toki kuvittele, että itse puhdistaa. Isä puhdistaa omalla viikolla ja äitille ostimme oman puhdistuspullon. Ei se tulehdus nyt mikään kaupanpäällinen ole. -ap

[/quote]

Ei niitä reikiä muuten putsata millään puhdistusaineella. Tästä jo selvis että olet provo. Uudet suositukset kieltää puhdistusaineiden käytön, niitä käytetään vain jos korvat tulehtuu. Tämä teille olis kyllä kerrottu jos olisitte tosiaan käyneet ne reiät tekemässä :)

aika hyvä provo silti, aikaansai kiivasta keskustelua.

Vierailija
79/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään, että tässä on ollut äitipuolella motiivina lapsen ilahtuminen korviksista. Ihminen on psykologinen otus, jonka toimintaa ohjaa tunteet ja tavoitteet. Keskitasoista heikommallakin tunneälyllä varustettu ihminen ymmärtää, mikä loukkaus äitiä kohtaan on, että isän uusi kumppani vie lapsen korvat rei'itettäväksi ilman, että katsoo tarpeelliseksi keskustella asiasta äidin kanssa. Vaikka reiät neljävuotiaan korvissa ovat ongelma jo sinänsä, mutta mielestäni tässä keskeisintä on huomata, että äitipuolella on ollut vakaa tahtotila osoittaa äidille, ettei halua tai pysty kunnioittamaan tätä vaan tekee mitä tahtoo hänen lapsensa suhteen. 

T. Psykologi, jota kuvatunlainen toiminta ahdistaa, vaikka omat lapset asuvatkin tiiviisti ydinperheessä turvassa mahdollisilta ikäviltä äitipuolilta

Vierailija
80/136 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:56"]No onhan se kurjaa kun ei äidiltä kysytty..mutta en kyllä itse tuosta silti raivostuisi, eri asia jos ne olisi laitettu lapsen vastustelusta huolimatta. Mutta jos lapsi on itse niitä toivonut ja toinen vanhempi on tiennyt asiasta ei mielestäni ole niin vakavaa..vaikka saattaisi harmittaa.
[/quote]
4-vuotiaan "toivomukset" tällaisessa asiassa ohitetaan. Ei tuon ikäinen tajua vielä mitään korviksista saati miten niitä hoidetaan ja että kuinka niitä pitää varoa. Jotain rajaa nyt siihenkin, mitä pikkulasten "toivomuksia" toteutetaan. Seuraavaksi 4v. sanoo et haluaisin saada Leijonan lemmikiksi, niin ap varmaan tämän toivomuksen toteuttaa, eiks niin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän