OMG! Lapsen äiti suuttui, kun olimme....
Laittaneet lapselle omasta halusta korvikset! Laps halus heti soittaa tietenkin äidille koska oli jännittävä tapahtuma! Laps siis 4v. Ja asuu isällään eli miesystävälläni yleensä jokat.viikko. Vietettiin tänään mun vapaapäivänäni tyttöjen shoppailupäivä kaupungilla ja käytiin kummatkin ottaan korvikset. Isältään kyllä kysyin onko ok etukäteen. Nyt lapsen äiti tulee linjoja pitkin :D
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:00"]
Laittaneet lapselle omasta halusta korvikset! Laps halus heti soittaa tietenkin äidille koska oli jännittävä tapahtuma! Laps siis 4v. Ja asuu isällään eli miesystävälläni yleensä jokat.viikko. Vietettiin tänään mun vapaapäivänäni tyttöjen shoppailupäivä kaupungilla ja käytiin kummatkin ottaan korvikset. Isältään kyllä kysyin onko ok etukäteen. Nyt lapsen äiti tulee linjoja pitkin :D
[/quote] tottakai täytyy kysyä lapsen äidiltä. Itse en antaisi laittaa lapselle minkäänlaisia korviksia kun vasta kenties 15 v. Onneksi ei oo tyttöä. Poika taas ei välitä koruista, ei hiusvärjäyksistä, ei tatskoista, on 18 vee.
No OIKEA äiti sitten voi varmaan ottaa ne pois. Itse tekisin niin ja antaisin kasvaa umpeen. Sanoisin että saa uudet kun on vanhempi ja molemmilta vanhemmilta on kysytty.
Idiootti. Tuollaiset päätökset eivät todellakaan kuulu sinulle, ap. Olisin itsekin raivoissani, kun kyse ei ole mistään hiuspannasta tai vaatteesta vaan terveyteen liittyvästä asiasta, josta jää vielä ikuiset jäljet. Myöhemmin varmaan käytte laittamassa muita lävistyksiä ja tatuointeja? Kai edes kävit lävistysliikkeessä, ettei ampumalla tehty, kun repii kudokset eikä ole steriili laite? Nimim. Kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]No OIKEA äiti sitten voi varmaan ottaa ne pois. Itse tekisin niin ja antaisin kasvaa umpeen. Sanoisin että saa uudet kun on vanhempi ja molemmilta vanhemmilta on kysytty.
[/quote]
Jää arvet.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]Mikä laps?
[/quote] laps eli lapsi täällä meilläpäin. Pus Pus lapsparka !
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista!
[/quote]
No mitä välijä sillä on kummalta vanhemmalta ei kysytä? Mautonta on kumminkin.
[/quote] se väliä että äidin tunteita täällä? miettii valtaosa...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:17"]Mä elän ihan parisuhteessa lapseni isän kanssa ja siltikin kysyin isältä että onko hälle ok jos tyttärelle 8v. laitetaan reiät. Minusta molemmilta vanhemmilta kysytään, ei vaan toiselta. Molemmat on huoltajia, toinen ei voi yksin päättää. Toisen yli ei voi kävellä, ei varsinkaan jos reikien teettäjä ei edes ole se isä vaan äitipuoli. Sulla ei ole minkäänlaista päätäntävaltaa siihen lapseen. Sä et ole sen huoltaja etkä voi reikiä mennä teettämään. Et edes vaikka isä lupais, isä ei yksin sitä lupaa voi antaa.
[/quote]
Näin.
Millainen bimbo vie taaperon shoppailemaan ja laitattaa sille lävistyksiä? Haisee kyllä vahvasti provolta. Jos tämä tapaus kuitenkin on oikeasta elämästä ja isä on oikeasti linjoilla niin onnitteluni, äärimmäisen harkintakykyisen ja älykkään, kaikin puolin laadukkaan naikkosen olet saanut napattua exäsi tilalle. :'D
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]No OIKEA äiti sitten voi varmaan ottaa ne pois. Itse tekisin niin ja antaisin kasvaa umpeen. Sanoisin että saa uudet kun on vanhempi ja molemmilta vanhemmilta on kysytty.
[/quote] Huoh. No tämä "feikki" äiti sai lapsen isältä luvan ja toimi sen mukaan, niin mikä ongelma?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]
Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista!
[/quote]
Ei olisi yhtään sen enempää ok. Korvakoruja on valvottava ja puhdistettava huolella, joten niitä ei yhteishuoltajuudessa saa toinen osapuoli laitattaa kysymättä toiselta. Juuri siksi, että niistä on vaivaa ja paljon riskejä, ja toinenkin vanhemmista joutuu vuorollaan asiasta kärsimään.
Porvoossahan aina tälläsiä tapahtuu... Mutta jos nyt ajatusleikkinä tätä mietin niin jos mun lapsesta ois kyse ni oisin varmaan kuristanu sen v.tun idiootin ketä menee ja tekee jotain tollasta! Ajatuksena jo niin törkeä! Tollastahan ei voi perua. Kuvitellun ap:n miehelle vinkki JSS.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:00"]
[/quote] tottakai täytyy kysyä lapsen äidiltä. Itse en antaisi laittaa lapselle minkäänlaisia korviksia kun vasta kenties 15 v. Onneksi ei oo tyttöä. Poika taas ei välitä koruista, ei hiusvärjäyksistä, ei tatskoista, on 18 vee.
[/quote] tarviiko isältä kysyä??
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]
No OIKEA äiti sitten voi varmaan ottaa ne pois. Itse tekisin niin ja antaisin kasvaa umpeen. Sanoisin että saa uudet kun on vanhempi ja molemmilta vanhemmilta on kysytty.
[/quote]
Näin tekisin minäkin ja paikasta, missä laitetaan reiät, vaikka huoltaja ei ole matkassa, tekisin ilmoituksen. Asia olisi siten loppuunkäsitelty.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:08"]Ei se mitään. Annan korujen olla puhdistamatta, niin korvanlehdet mätänevät ja lapsi oppii, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen korut laittaneesta liikkeestä ilmoituksen. Lupa tarvitaan vanhemmilta, ei lapsen kanssa satunnaisesti liikkuvalta. Vai oikeastiko oletat, että minä puhdistan niitä korvalehtiä? Kun lapsi valittaa kipua niin muistutan, kuka ne korut halusi ja kenen mielestä kipeät korvat on lapselle ihana asia. [/quote] no toivottavasti et oikeasti käske "olla puhdistamatta"! Mikä hirviö sä olet....
[/quote]
Ai sinä kuvittelet, että 4v osaa itse puhdistaa ne reiät? Tietenkään en kiellä, mutta kunnon tulehdus tulee jo parissa päivässä ja sen saa sitten isin uusi tyttöystävä hoitaa. Terveyskeskuksessa on varmasti kiva jonottaa.
[/quote]
Nykyisten hoitosuositusten mukaan niitä korvalävistyksiä nimenomaan EI putsailla, desinfioida ja räpelletä vaan niiden annetaan olla mahdollisimman rauhassa. Suihkussa puhtaalla vedellä suihkuttelu on ainoa "hoito".
Voi ZIISUS! Ei voi olla totta! Kuka saatanan kaheli laittaa nelivuotiaalle korvikset? Sitten vasta kun ei juosta pitkin pöpelikköjä, kiipeillä hulluna puissa ja riehuta kuin apina. Mulla repesi toinen korva puussa kun oli 8 ja juuri saanut korvikset. Tyttäreni sai ne 10-vuotiaana kun osasi ITSE pyytää, oli kohtuullisen valmis päätökseen ja ihan kaikilla muillakin oli muka jo. Lapsen äitinä haluan myöskin tehdä tälläiset päätökset. Miehelle se oli aika sama.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista!
[/quote]
No mitä välijä sillä on kummalta vanhemmalta ei kysytä? Mautonta on kumminkin.
[/quote] se väliä että äidin tunteita täällä? miettii valtaosa...
[/quote]
Aijjaa isähän tässä on se uhri. Sinulta kysyttiin, mutta ei se tarkoita että olette molemmat samaa mieltä. Mitä sä oikein haluat? että sua surkutellaan?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:29"]No OIKEA äiti sitten voi varmaan ottaa ne pois. Itse tekisin niin ja antaisin kasvaa umpeen. Sanoisin että saa uudet kun on vanhempi ja molemmilta vanhemmilta on kysytty. [/quote] Jää arvet.
[/quote]
Ei jää ainakaan kaikilla. Mun kymmenvuotiaalla korvisreiät tulehtui - vaikka hän oli todella huolellinen ja reiät otettiin hyvämaineisessa kultasepänliikkeessä. Jouduttiin jättämään korvikset pois. Reiät umpeutuivat, ja nyt kun tyttö on 15-vuotias, korvalehdissä ei näy mitään. Eri asia tietysti, jos korvalehdet repeytyvät tms.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:23"]Isä itse linjoilla: mitäpä jos kyseisen lapsen äiti olisi käynyt laitattaan lapselle korvikset, kysymättä minulta eli isältä? Kiitos vastauksista! [/quote] No mitä välijä sillä on kummalta vanhemmalta ei kysytä? Mautonta on kumminkin. [/quote] se väliä että äidin tunteita täällä? miettii valtaosa...
[/quote]
No osa miettii jotakin äiti-tytär-hetken menetystä, valtaosa miettii sitä että lapsen asioista ei päätetä tuolla tavalla, että toiselle vanhemmalle tulee ilmoitusluontoisena asiana että näin tehtiin. Tässä tapauksessa voi olla vielä, että kun kerran antoi luvan, asia oli isälle ihan-sama eikä hän tajunnut ettei kyse ole mistään elokuviin menoon tai hiusten letittämiseen verrattavasta jutusta, vaan lävistyksestä vaikka ei paljon maksamaan. Se että laitetaanko nelivuotiaalle reiät korviin vai ei, on iso asia ja äidiltä olisi pitänyt kysyä. Jos isä ei tajunnut, ehkä isän naisystävän olisi pitänyt tajuta, ettei ole välttämättä ihan pikkujuttu. Nyt ei kysytty ja äiti olisi saattanut hyvin vastustaa, lisäksi epäluottamus mistä seuraavaksi ei häneltä kysytä (ei haluta tai ymmärretä kysyä). Jos äiti olisi vienyt tyttärensä rei'itettäväksi kysymättä isältä, niin sekin olisi ollut väärin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:08"]Ei se mitään. Annan korujen olla puhdistamatta, niin korvanlehdet mätänevät ja lapsi oppii, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen korut laittaneesta liikkeestä ilmoituksen. Lupa tarvitaan vanhemmilta, ei lapsen kanssa satunnaisesti liikkuvalta. Vai oikeastiko oletat, että minä puhdistan niitä korvalehtiä? Kun lapsi valittaa kipua niin muistutan, kuka ne korut halusi ja kenen mielestä kipeät korvat on lapselle ihana asia. [/quote] no toivottavasti et oikeasti käske "olla puhdistamatta"! Mikä hirviö sä olet....
[/quote]
Ai sinä kuvittelet, että 4v osaa itse puhdistaa ne reiät? Tietenkään en kiellä, mutta kunnon tulehdus tulee jo parissa päivässä ja sen saa sitten isin uusi tyttöystävä hoitaa. Terveyskeskuksessa on varmasti kiva jonottaa.
[/quote] en toki kuvittele, että itse puhdistaa. Isä puhdistaa omalla viikolla ja äitille ostimme oman puhdistuspullon. Ei se tulehdus nyt mikään kaupanpäällinen ole. -ap