Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miestä kieltää tekemästä vasektomiaa?

Vierailija
17.04.2015 |

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:37"]Mitä keskustelemista tuossa on? Vilpitön kysymys.[/quote]

Eikö teillä keskustella lapsien teosta? Niitä vain tulee jos on tullakseen ja te ette voi valinnoillanne vaikuttaa? Luultavasti useimmilla pariskunnilla on jossain vaiheessa erimielisyyttä siitä, kuinka monta lasta tehdään. Niiden tilanteiden ratkaisu vaatii keskustelua.

[/quote]

Ei keskustella. Olen aikaa sitten ilmoittanut, etten tule hankkimaan lapsia. Aloittajan mieskin on aika selvästi ilmaissut kantansa. En ymmärrä, mitä keskustelemista tässä asiassa on. Oma keho, oma päätös.

Voisitko antaa esimerkin, miten tuollainen keskustelu voisi mennä?

Vierailija
22/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:18"]

Ha ha, AV:n logiikkaa parhaimmillaan, näinhän se menee:

"sama asia jos päätät jättää ehkäisyn pois ilman keskustelua. On se kumma jos ei kelpaa nyt kun mies ottais vastuun ehkäisystä."

"Toki voit kieltää - eri asia suostuuko mies tottelemaan. Miehelläkin on oikeus päättää kehostaan."

[/quote]

Sun mielestä foorumilla on aivot joilla se voi ajatella loogisesti? Vai tarkoitatko että kaikilla jotka kommentoivat samaa asiaa täytyy olla yhtenevä mielipide? Oletko täysin urpo?

[/quote]

Rautalankaa: AIhe Vapaa-foorumilla yleisesti esiintyvä av-mammojen mielipide on että...
"sama asia jos päätät jättää ehkäisyn pois ilman keskustelua. On se kumma jos ei kelpaa nyt kun mies ottais vastuun ehkäisystä."

Jos ihan vakavissasi kirjoitat etkä saivartelumielessä niin eipä ole omissakaan aivoissasi kauheasti kehumista. Uskon että valtaosa lukijoista kuitenkin ymmärsi mitä viestillä tarkoitettiin, jopa niillä naisen aivoilla tai logiikalla. Seuraava vaihe lienee oikeinkirjoitukseen puuttuminen kun asiaan ei mitään oikeasti järkevää ole sanottavana. Ja tarkennus kirjoitettavana kun kerran foorumilla ollaan jolla ei ole aivoja eikä puhekykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]

Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.

Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Mies 77

[/quote]

Miten kehtaat laukoa tuollaisia kommentteja asiasta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään? Eikö sinua hävetä oma typeryytesi, vai etkö yksinkertaisesti tiedosta sitä?

[/quote]

Itse ainakin tunnen myötähäpeää koko miessukupuolen takia, onko tietämyksemme omista vehkeistämme tosiaan tätä tasoa?
Tosin kyseessä lienee reaalimaailmastakin tuttu "asian tuntia" jolla on painava mielipide sanottavana joka asiaan riippumatta siitä tietääkö asiasta yhtään mitään tai onko häneltä ensinnäkään kysytty minkäänlaista kommenttia asiaan. Kaikkihan tuntevat tällaisen besserwisserin lähipiirissään. Mitä vähemmän tietoa sitä reteemmät kommentit.

[/quote]

Tämä !

Vierailija
24/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies aiemmin jo sanonut, ettei halua lisää lapsia?

Vierailija
25/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kieltää ja kyllä normaalit pariskunnat keskustelevat tälläisistä asioista suht pitkään ja hartaasti.

Vierailija
26/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei voi kieltää, mutta asiasta olisi ollut järkevintä keskustella ensin ja sinulla on oikeus tietää tuollaisesta etukäteen.

Mutta jos on jo niin päättänyt ei keskustelut paljonkaan auta.

Eli joko elät sen kanssa tai eroat.

Vierailija
27/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä voi kieltääkään, sen enempää kuin toiset yrittää pakottaa.

Kyllähän tuosta loukkaantuisin, jos olisi itsenäisesti päätöksen tehnyt keskustelematta edes ensin. Vasektomia on myös parisuhde juttu, vaikkakin miehen päätös. Keskusteltavia asioita!

Vierailija
28/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Pidät käsiäsi miehen kiveksissä koko ajan ja liität katesi vaikka nippusiteellä kulkusiin.

Vierailija
29/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:45"]

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

[/quote]

Joo, siit on se lakikin olemas.

Vierailija
30/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

My body, my choice.

Vierailija
31/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa oli ekat kuukaudet tosi vaikeaa, kun sillä oli kaiken maailman vaivoja ja itki yötä päivää. Ja silloin mies kiukuspäissään tokaisi, ettei ikinä halua enää yhtään uutta lasta. Mutta sitten tilanne rauhoittui ja kaikki on ollut ihan ok. Ja nyt yhtäkkiä melkein parin vuoden jälkeen, tulee ihan puun takaa että vasektomia-aika on varattu!

Mulla ei nyt mitään erityistä vauvakuumetta ole, ajattelen, että kyllä mulle 2 lasta riittäisi, mutta jos kolmas olisi tullakseen niin tulkoon. Ja nyt mies tavallaan pakottaa minut oman päätöksensä takia tähän tilanteeseen näin yllättäen vaikka asiasta ei olla yhtään keskustelt. Ehdin jo miettiä ties mitä kamaluuksia, että pettääkö se mua jonkun kanssa :(

Ap

Vierailija
32/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:54"]

Mielestäni ei voi kieltää, mutta asiasta olisi ollut järkevintä keskustella ensin ja sinulla on oikeus tietää tuollaisesta etukäteen.

Mutta jos on jo niin päättänyt ei keskustelut paljonkaan auta.

Eli joko elät sen kanssa tai eroat.

[/quote]Mielestäni, oletko nyt ihan tosissasi, ihanko oikeasti mietit että jollain on mahdollisuus kieltää jotain tekemästä vasektomiaa. Ei kuule paljon ole sinulla tai kellään muulla nokan koputtamista jos mies vasektomian päättää tehdä.

Vierailija
33/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, tarkoitukseni oli sanoa, että ei voi kieltää sitä tekemästä. Sotkeennuin sanoissani. -4-

Vierailija
34/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö sinä ap lapsen vain siksi että mies haluaa? Saako mies päättää sinun ehkäisyn käytöstäsi? Miehellä on täysi oikeus tehdä vasektomia.

Vierailija
35/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oikeissa parisuhteissa asioista keskustellaan, kommuuniviritelmissä ei tarvitse, vaikka yhteinen virhehankintakin olisi tehty.

Vierailija
36/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä tosi hurjaa, että hän on tehnyt ison päätöksen liittämättä sinua siihen mitenkään. Mulle tulisi mieleen, että mitä muuta on menossa mistä en tiedä, missä on meidän luottamus ja keskusteluyhteys, avoimuus jne...

Vierailija
37/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit yleensä kyselee sen puolison mielipiteen perään ja erityisesti kun on vaan 2 lasta. 30-kymppisellä pitäisi olla 3 lasta, että juttu hoituu kyselemättä.

Vierailija
38/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 07:44"]Lääkärit yleensä kyselee sen puolison mielipiteen perään ja erityisesti kun on vaan 2 lasta. 30-kymppisellä pitäisi olla 3 lasta, että juttu hoituu kyselemättä.
[/quote]
Eiiii! 30-kymppinen...

Vierailija
39/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama asia jos päätät jättää ehkäisyn pois ilman keskustelua. On se kumma jos ei kelpaa nyt kun mies ottais vastuun ehkäisystä.

Vierailija
40/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miestensuojeluilmoitus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi