Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miestä kieltää tekemästä vasektomiaa?

Vierailija
17.04.2015 |

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 07:12"]

Tämä on kyllä tosi hurjaa, että hän on tehnyt ison päätöksen liittämättä sinua siihen mitenkään. Mulle tulisi mieleen, että mitä muuta on menossa mistä en tiedä, missä on meidän luottamus ja keskusteluyhteys, avoimuus jne...

[/quote]

Sinun kaltaisesi kaiken kaikkeen liittävät ihmiset ovat kyllä parisuhteessa rasittavia tapauksia.

Vierailija
42/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit kieltää - eri asia suostuuko mies tottelemaan. Miehelläkin on oikeus päättää kehostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha, AV:n logiikkaa parhaimmillaan, näinhän se menee:

"sama asia jos päätät jättää ehkäisyn pois ilman keskustelua. On se kumma jos ei kelpaa nyt kun mies ottais vastuun ehkäisystä."

"Toki voit kieltää - eri asia suostuuko mies tottelemaan. Miehelläkin on oikeus päättää kehostaan."

Vierailija
44/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:45"]

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

[/quote]

Tietenkin voit kieltää ja se kannattaa tehdä mahdollisimman pian. Jos hän ei usko, siihen on vaikeampi puuttua, mutta kyllä tuollainen kuuluu parisuhteessa molemmille.

Vierailija
45/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:59"]Joo, siit on se lakikin olemas.[/quote]

Laki ei vaadi vaimon suostumusta. Ne kysyvät, että onko asiasta keskusteltu, mutta se ei ole toimenpiteen ehto, jos ikä tai lapsiluku täyttyy.

Vierailija
46/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta.

Vierailija
47/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta voine olla totta kun täällä ilmeisesti ihan vakavissaan ollaan sitä mieltä että joku muu kuin mies itse saisi asian päättää?? Miettikääpä keskusteluja joissa naiselle halutaan ehdottaa esim. aborttia. Kauhea huuto siitä miten NAINEN saa päättää omasta kehostaan ihan itse, mieskö siis ei?

Vierailija
48/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi voi pakottaa sinut tekemään abortin, niin sitten sinä saat kieltää vasektomian. Muuten ei ole varaa sanoa asiasta mitään. Tässä, kun ollaan taas sen kuuluisan oman kehon itsemääräämisoikeuden äärellä.

Vierailija
49/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:21"]

Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta.

[/quote]

Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa.

Vierailija
50/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"]

[/quote]

Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa.

[/quote]

En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) .

Vierailija
51/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"]En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) .[/quote]

Oletko vakavissasi? Seuraavassa vaiheessa vaimo alkaa vaatia lapsettomuustutkimuksia ja sinulle käy käry armotta. Miksi pidät vaimoasi löysässä hirressä vuoden pari, vaikka tiedät että totuus tulee esiin? Eikö se ole sinullekin stressaavaa? Vai nautitko pelaamisen tunteesta?

Vierailija
52/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.

Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Mies 77

Vierailija
53/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"]En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) .[/quote]

Oletko vakavissasi? Seuraavassa vaiheessa vaimo alkaa vaatia lapsettomuustutkimuksia ja sinulle käy käry armotta. Miksi pidät vaimoasi löysässä hirressä vuoden pari, vaikka tiedät että totuus tulee esiin? Eikö se ole sinullekin stressaavaa? Vai nautitko pelaamisen tunteesta?

[/quote]

Kyllä kieltämättä hiukan kutkuttava tilanne on tulossa päälle.Aluksihan kysellään onko ennestään lapsia, jos on niin oletetaan että sperma on kelvollista eli hetikään asia ei paljastu. Ja siihen mennessä saa nauttia runsain mitoin seksistä, yleensä sitä on reilusti tarjolla kun halutaan lapsia panna alulle :) . Ja minkäpä minä voin jos paljastuu ettei ole siittiöitä, voi voi sitten.

Vierailija
54/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]

Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.

Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Mies 77

[/quote]

Öh.. sterilisaatiossa postetaan eturauhanen vai mitä yrität kertoa? Oletko nyt ihan kartalla?

Vierailija
55/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin?

Miten olisi säännöllinen ejakulaatio? Ne piuhat pistetään poikki kivesten ja eturauhasen väliltä. Sperma näyttää ja tuntuu toimenpiteen jälkeen aivan samalta ja sitä erittyy yhtä paljon. Vain hyvä mikroskooppi paljastaa eron.

Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa.

Vasektomiaa on tehty vuosikymmeniä ja sen haitat tiedetään vähäisiksi. Ainakin minulle arjen selvä helpottuminen on niin suuri hyvä, että voin ottaa vähäisen riskin syövästä vanhana. Parempi hyvä elämä kuin pitkä elämä.

Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Se on sinun mielipiteesi. Minä valitsen toisin.

Vierailija
56/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 77

[/quote]

Kerrotko miten sterilisaatio vaikuttaa ejakuloimiseen muuten paitsi ettei siinä nesteessä ole siittiöitä. Mistä luulet sen nesteen tulevan, kiveksistäkö? Vai sotketko sterilisaation ja kastraation kenties keskenään?
Oletkohan mies vai naispuolinen trolli..

Lainaus mehiläinen.fi sivulta:

Miehen Sterilisaatio toimenpiteenä

Toimenpide tehdään yleisimmin paikallispuudutuksessa. Ennen toimenpidettä on mahdollisuus saada esilääkitys.

Toimenpiteessä kiveksistä tulevat siemenjohtimet katkaistaan kivespussiin tulevista pienistä viilloista niin, että siittiöt eivät pääse enää kulkeutumaan katkaisukohdan ohi.

Siemenneste ja -syöksy säilyvät silti muuten entisellään, ainoastaan hedelmöityskyky poistuu.

Vierailija
57/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:22"]

Mies 77

[/quote]

Öh.. sterilisaatiossa postetaan eturauhanen vai mitä yrität kertoa? Oletko nyt ihan kartalla?

[/quote]

Trolli tai tampio joka aukoo päätään asiasta josta ei mitään tiedä.

Vierailija
58/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"]

[/quote]

[/quote]

En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) .
[/quote]

Teillä on tosi ihana liitto. Nyt täytyy kysyä miksi olet tuollaisessa liitossa? Et selvästikää oikeasti halua ja vielä huijaat toista.

Vierailija
59/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lassukoiden mukaan miehen pitäisi saada päättää abortista, joten tasa-arvon nimissä naisenkin pitäisi saada päättää miehen vasektomiasta. Ah, miten ihanaa, kun kukaan ei saa enää päättää omasta kropastaan.

Vierailija
60/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 77

[/quote]

http://lmgtfy.com/?q=miehen+sterilisaatio

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi