Voiko miestä kieltää tekemästä vasektomiaa?
Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:21"] Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta. [/quote] Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa. [/quote] En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) . [/quote] Teillä on tosi ihana liitto. Nyt täytyy kysyä miksi olet tuollaisessa liitossa? Et selvästikää oikeasti halua ja vielä huijaat toista.
[/quote]
En haluakaan mutta vaimo sanoi että ero tulee ellen suostu yhteiseen lapseen, antoi vuoden aikaa miettiä. Puolet ajasta jo mennyt ja ajattelinkin "suostua" asiaan. Sitten kun aletaan testeistä puhumaan minä alan puhumaan erosta, enkä vain puhumaan. Mutta hyvin jää aikaa varautua tulevaan eroon ;) . (Onneksi vaimoni ei palstaile täällä)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:51"]
Et voi kieltää ja kyllä normaalit pariskunnat keskustelevat tälläisistä asioista suht pitkään ja hartaasti.
[/quote]
Miksi pitkään ja hartaasti?
Abortti = vain naisen asia, miehen vasektomia = myös naisen asia. Mikäs järki tässä on?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:53"]En haluakaan mutta vaimo sanoi että ero tulee ellen suostu yhteiseen lapseen, antoi vuoden aikaa miettiä. Puolet ajasta jo mennyt ja ajattelinkin "suostua" asiaan. Sitten kun aletaan testeistä puhumaan minä alan puhumaan erosta, enkä vain puhumaan. Mutta hyvin jää aikaa varautua tulevaan eroon ;) . (Onneksi vaimoni ei palstaile täällä)[/quote]
Eikö sinua yhtään vituta, kun tiedät että olet ajamassa päin seinää? Miksi olet mennyt naimisiin naisen kanssa, jolta et halua kuin panokaveruutta? Ymmärtäisin sen, jos pitkittäisit huonoa liittoa yhteisten lasten ja omaisuuden takia, mutta sinun ikäinen mies saa seksiä helpommallakin tavalla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:51"]
Et voi kieltää ja kyllä normaalit pariskunnat keskustelevat tälläisistä asioista suht pitkään ja hartaasti.
[/quote]
Mitä keskustelemista tuossa on? Vilpitön kysymys.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]
Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.
Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.
Mies 77
[/quote]
Miten kehtaat laukoa tuollaisia kommentteja asiasta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään? Eikö sinua hävetä oma typeryytesi, vai etkö yksinkertaisesti tiedosta sitä?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:37"]Mitä keskustelemista tuossa on? Vilpitön kysymys.[/quote]
Eikö teillä keskustella lapsien teosta? Niitä vain tulee jos on tullakseen ja te ette voi valinnoillanne vaikuttaa? Luultavasti useimmilla pariskunnilla on jossain vaiheessa erimielisyyttä siitä, kuinka monta lasta tehdään. Niiden tilanteiden ratkaisu vaatii keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:25"]Ei jumalauta voine olla totta kun täällä ilmeisesti ihan vakavissaan ollaan sitä mieltä että joku muu kuin mies itse saisi asian päättää?? Miettikääpä keskusteluja joissa naiselle halutaan ehdottaa esim. aborttia. Kauhea huuto siitä miten NAINEN saa päättää omasta kehostaan ihan itse, mieskö siis ei?
[/quote]
Mä olen samaa mieltä kanssasi siitä että TIETYSTI mies päättää haluaako vasektomian. MUTTA onhan se nyt ihan selvää että parisuhteessa tästä keskusteltaisiin YHDESSÄ koska se vaikuttaa myös vaimon tulevaisuuteen. Jos keskustelun jälkeen mies on yhä sitä mieltä että vasektomia tulee, vaimo voi a) olla samaa mieltä, tai b) olla eri mieltä ja erota. Mun mielestä tämä on ihan itsestäänselvyys kun puhutaan näin isoista asioista. En itsekään hanki mitään ehkäisyä keskustelematta miehen kanssa, vaikka se ehkäisy kohdistuisikin minuun.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:25"]Ei jumalauta voine olla totta kun täällä ilmeisesti ihan vakavissaan ollaan sitä mieltä että joku muu kuin mies itse saisi asian päättää?? Miettikääpä keskusteluja joissa naiselle halutaan ehdottaa esim. aborttia. Kauhea huuto siitä miten NAINEN saa päättää omasta kehostaan ihan itse, mieskö siis ei? [/quote] Mä olen samaa mieltä kanssasi siitä että TIETYSTI mies päättää haluaako vasektomian. MUTTA onhan se nyt ihan selvää että parisuhteessa tästä keskusteltaisiin YHDESSÄ koska se vaikuttaa myös vaimon tulevaisuuteen. Jos keskustelun jälkeen mies on yhä sitä mieltä että vasektomia tulee, vaimo voi a) olla samaa mieltä, tai b) olla eri mieltä ja erota. Mun mielestä tämä on ihan itsestäänselvyys kun puhutaan näin isoista asioista. En itsekään hanki mitään ehkäisyä keskustelematta miehen kanssa, vaikka se ehkäisy kohdistuisikin minuun.
[/quote]
Miten kommentoisit vaikuttaako abortti tai sen tekemättömyys miehen tulevaisuuteen, pitääkö abortista keskustella tulevan isän kanssa vai päättääkö tässä tapauksessa nainen ihan itse kehostaan?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:53"]En haluakaan mutta vaimo sanoi että ero tulee ellen suostu yhteiseen lapseen, antoi vuoden aikaa miettiä. Puolet ajasta jo mennyt ja ajattelinkin "suostua" asiaan. Sitten kun aletaan testeistä puhumaan minä alan puhumaan erosta, enkä vain puhumaan. Mutta hyvin jää aikaa varautua tulevaan eroon ;) . (Onneksi vaimoni ei palstaile täällä)[/quote]
Eikö sinua yhtään vituta, kun tiedät että olet ajamassa päin seinää? Miksi olet mennyt naimisiin naisen kanssa, jolta et halua kuin panokaveruutta? Ymmärtäisin sen, jos pitkittäisit huonoa liittoa yhteisten lasten ja omaisuuden takia, mutta sinun ikäinen mies saa seksiä helpommallakin tavalla.
[/quote]
Ei vituta ollenkaan, miksi pitäisi? Ei panokaveruuskaan huono juttu ole kun ei ole isompia riskejä. Miten ikäiseni mies saisi vielä helpommin seksiä kuin yli kolmekymppiseltä vauvakuumeiselta naiselta? Ja kuten sanoin aikaa on varautua edessäolevaan melko varmaan eroon mutta se on vasta kaukana edessäpäin. Ei ole huolta tulevista elareista ja omaisuuskin onnistuu jakaa ongelmitta joten hätäkös tässä, antaa mennä vaan :D .
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:10"]
Abortti = vain naisen asia, miehen vasektomia = myös naisen asia. Mikäs järki tässä on?
[/quote]
Naisen logiikka ja "järki"
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]
Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.
Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.
Mies 77
[/quote]
Miten kehtaat laukoa tuollaisia kommentteja asiasta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään? Eikö sinua hävetä oma typeryytesi, vai etkö yksinkertaisesti tiedosta sitä?
[/quote]
Itse ainakin tunnen myötähäpeää koko miessukupuolen takia, onko tietämyksemme omista vehkeistämme tosiaan tätä tasoa?
Tosin kyseessä lienee reaalimaailmastakin tuttu "asian tuntia" jolla on painava mielipide sanottavana joka asiaan riippumatta siitä tietääkö asiasta yhtään mitään tai onko häneltä ensinnäkään kysytty minkäänlaista kommenttia asiaan. Kaikkihan tuntevat tällaisen besserwisserin lähipiirissään. Mitä vähemmän tietoa sitä reteemmät kommentit.
Eiköhän kaksi saatanansikiötä ole jo aivan tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:03"]Ei vituta ollenkaan, miksi pitäisi?
En sano, että pitäisi, mutta se on luonnekysymys. En ainakaan minä osaa olla vatvomatta tulevaa onnettomuutta koko ajan, jos tiedän että sellainen on edessä. Tiedän, että se on tyhmää, mutta ei sille oikein mitään voi, jos ei osaa elää hetkessä.
Toinen asia on se, että minä kokisin tuollaisen olevan väärin naista kohtaan. Jos joku haluaa lapsia, niin en minä halua olla valehtelullani vuosia vievä hidaste. Etsiköön isäksi halukkaan ja minä etsin naisen, joka ei halua lapsia. Molempia on valtavasti tarjolla.
Ei panokaveruuskaan huono juttu ole kun ei ole isompia riskejä. Miten ikäiseni mies saisi vielä helpommin seksiä kuin yli kolmekymppiseltä vauvakuumeiselta naiselta?
Nelikymppisiltä yksinhuoltajilta ilman sitoumuksia. Helppous on mielipideasia, mutta kyllä minä pidän esimerkiksi asunnon jakamista melkoisen vaikeana asiana. Se on siedettävä kompromissi, jos tuntee suhteen olevan oikea elämänkumppanuus, mutta minun olisi hyvin vaikea elää yhdessä sellaisen naisen kanssa, jonka koen hetken huviksi ja jolla on vielä lapsia, joiden isä minä en ole. Varsinkin kun naisilla on yleensä aika vankkoja mielipiteitä tilojen käytöstä ja varsinkin siitä mihin niitä ei saa käyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:57"]Miten kommentoisit vaikuttaako abortti tai sen tekemättömyys miehen tulevaisuuteen, pitääkö abortista keskustella tulevan isän kanssa vai päättääkö tässä tapauksessa nainen ihan itse kehostaan?[/quote]
Kyllä tuossakin tapauksessa keskustelu on hyvin suotavaa, mutta viime kädessä päätösvalta on naisella. Niin kuin miehellä vasektomiassa. Mutta rehelliseen suhteeseen kuuluu pitää toinen selvillä tuollaisista suhteeseen ja elämään vaikuttavista asioista.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:57"]Miten kommentoisit vaikuttaako abortti tai sen tekemättömyys miehen tulevaisuuteen, pitääkö abortista keskustella tulevan isän kanssa vai päättääkö tässä tapauksessa nainen ihan itse kehostaan?[/quote]
Kyllä tuossakin tapauksessa keskustelu on hyvin suotavaa, mutta viime kädessä päätösvalta on naisella. Niin kuin miehellä vasektomiassa. Mutta rehelliseen suhteeseen kuuluu pitää toinen selvillä tuollaisista suhteeseen ja elämään vaikuttavista asioista.
[/quote]
Entäpä kohta "vaikuttaako abortti tai sen tekemättömyys miehen tulevaisuuteen..." ,vaikuttaako mielestäsi miehen tulevaisuuteen?
Alunperin mainitset vaimon tulevaisuuden:
Mä olen samaa mieltä kanssasi siitä että TIETYSTI mies päättää haluaako vasektomian. MUTTA onhan se nyt ihan selvää että parisuhteessa tästä keskusteltaisiin YHDESSÄ koska se vaikuttaa myös vaimon tulevaisuuteen. Jos keskustelun jälkeen mies on yhä sitä mieltä että vasektomia tulee, vaimo voi a) olla samaa mieltä, tai b) olla eri mieltä ja erota. Mun mielestä tämä on ihan itsestäänselvyys kun puhutaan näin isoista asioista. En itsekään hanki mitään ehkäisyä keskustelematta miehen kanssa, vaikka se ehkäisy kohdistuisikin minuun.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]...Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.
Mies 77
[/quote]
Kannattaisi ehkä tarkistaa asennettasi, hommat sängyssä kun voi hoitaa mukavalla tavalla myös ehkäisyn kanssa, nimenomaan ilman pelkoa ei-toivotusta raskaudesta :)
Eroat ja pyöräytät taas muksun uuden miehen kanssa. Kyllä se siitä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:21"] Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta. [/quote] Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa. [/quote] En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) . [/quote] Teillä on tosi ihana liitto. Nyt täytyy kysyä miksi olet tuollaisessa liitossa? Et selvästikää oikeasti halua ja vielä huijaat toista.
[/quote]
Kaikki toimii kuten pitääkin, ei valittamista, minulla ainakaan :) . Sitten voi vähän yskittää jos vaimo tuleekin raskaaksi yllättäin.