Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miestä kieltää tekemästä vasektomiaa?

Vierailija
17.04.2015 |

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:53"]En haluakaan mutta vaimo sanoi että ero tulee ellen suostu yhteiseen lapseen, antoi vuoden aikaa miettiä. Puolet ajasta jo mennyt ja ajattelinkin "suostua" asiaan. Sitten kun aletaan testeistä puhumaan minä alan puhumaan erosta, enkä vain puhumaan. Mutta hyvin jää aikaa varautua tulevaan eroon ;) . (Onneksi vaimoni ei palstaile täällä)[/quote]

Eikö sinua yhtään vituta, kun tiedät että olet ajamassa päin seinää? Miksi olet mennyt naimisiin naisen kanssa, jolta et halua kuin panokaveruutta? Ymmärtäisin sen, jos pitkittäisit huonoa liittoa yhteisten lasten ja omaisuuden takia, mutta sinun ikäinen mies saa seksiä helpommallakin tavalla.

[/quote]

Ja miksi tuon suhteen nainen on mennyt naimisiin, kun ei halua kuin lasta. Kyllä raskaaksi pääsee helpomminkin.

Vierailija
2/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:21"] Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta. [/quote] Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa. [/quote] En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) . [/quote] Teillä on tosi ihana liitto. Nyt täytyy kysyä miksi olet tuollaisessa liitossa? Et selvästikää oikeasti halua ja vielä huijaat toista.

[/quote]

Kaikki toimii kuten pitääkin, ei valittamista, minulla ainakaan :) . Sitten voi vähän yskittää jos vaimo tuleekin raskaaksi yllättäin.

[/quote]

Ja sinä saat sydärin, kun todetaan että se lapsi onkin sinun. Vasektomia voi pettää, vuosienkin jälkeen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on täytynyt valehdella lääkärille. Lähetteeseen tarvitaan ja kirjataan puolison mielipide. Lähete ainakin julkisella tehdään pari-kolme kk ennen toimenpidettä. Ja hyvä syy tarvitaan, miksi puoliso ei ole mukana hakemusta tekemässä.
T. Lääkäri

Vierailija
4/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:23"]

Vasektomia voi pettää, vuosienkin jälkeen :)

[/quote]

Ei voi. Jos vasektomia on tehty oikein, ja vuoden kuluttua näyte on puhdas, rekanalisaatiota ei voi enää tapahtua.

Vierailija
5/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:18"]

Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.

Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Mies 77

[/quote]

Miten kehtaat laukoa tuollaisia kommentteja asiasta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään? Eikö sinua hävetä oma typeryytesi, vai etkö yksinkertaisesti tiedosta sitä?

[/quote]

Itse ainakin tunnen myötähäpeää koko miessukupuolen takia, onko tietämyksemme omista vehkeistämme tosiaan tätä tasoa?
Tosin kyseessä lienee reaalimaailmastakin tuttu "asian tuntia" jolla on painava mielipide sanottavana joka asiaan riippumatta siitä tietääkö asiasta yhtään mitään tai onko häneltä ensinnäkään kysytty minkäänlaista kommenttia asiaan. Kaikkihan tuntevat tällaisen besserwisserin lähipiirissään. Mitä vähemmän tietoa sitä reteemmät kommentit.

[/quote]

Tämä !

[/quote]

Mikä niin tämä? Jäiko sinulta jotain kirjoittamatta?

Vierailija
6/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:28"]

Miehen on täytynyt valehdella lääkärille. Lähetteeseen tarvitaan ja kirjataan puolison mielipide. Lähete ainakin julkisella tehdään pari-kolme kk ennen toimenpidettä. Ja hyvä syy tarvitaan, miksi puoliso ei ole mukana hakemusta tekemässä. T. Lääkäri

[/quote]

noh noh, höpö höpö ;) tiesit kai että aborttiinkin tarvitaan "puolison mielipide" mutta käytännössä kysytään vaan "No mitäs mieltä se mies on" ja puolisoa ei kuulla niinkuin kuuluisi. ja mieshän voi tuossa valehdella ettei ole vaimoa.

Vierailija
7/79 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:01"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:21"] Minä kävin jo 5 v. sitten vasektomiassa edellisen suhteen aikana, nykyiselle en ole vielä 3:n vuoden yhdessäolon jälkeen hiiskunut sanaakaan. Elän jännittäviä aikoja, vaimo on ottanut puheeksi jos hankkisimme vielä yhteisen lapsen. Molemmilla meillä on jo yksi lapsi edellisestä liitosta. [/quote] Tällaisesta aiheesta on ollut hiljattain täällä ketju. Av-mammat olivat sitä mieltä, että on naisen oma asia onko steriloinut itsensä ja ettei miehelle tarvitse kertoa. [/quote] En aiokaan kertoa, jännittää vaan tilanne jos päätämme lisääntyä eikä lasta kuulukaan, tai mikä vielä jännempää jos alkaa kuulua ;) . [/quote] Teillä on tosi ihana liitto. Nyt täytyy kysyä miksi olet tuollaisessa liitossa? Et selvästikää oikeasti halua ja vielä huijaat toista.

[/quote]

Kaikki toimii kuten pitääkin, ei valittamista, minulla ainakaan :) . Sitten voi vähän yskittää jos vaimo tuleekin raskaaksi yllättäin.

[/quote]

Ja sinä saat sydärin, kun todetaan että se lapsi onkin sinun. Vasektomia voi pettää, vuosienkin jälkeen :)

[/quote]

Totta, vähintään rytmi menee sekaisin kyllä  :D  .

Vierailija
8/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toista voi kieltää itseään leikkelemästä. Olen itse sitämieltä että kenenkään ei pitäisi leikellä itseään kuin pakon edessä. "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä" ajatus toimii tässä mallina. Siemenneste muodostuu eturauhasessa. On tutkittu juttu että säännöllinen ejakuloiminen ehkäisee mielellä eturauhassyöpää.

Entäpä kun piuhat on poikki? Miten eturauhassyövän ehkäisy onnistuu silloin? Ei pitäisi lähteä leikkimään asioilla mistä ei sitten kuitenkaan ole riittävää ja pitkäaikaista tietoa. Mielestäni ihmisen keho toimii parhaiten kun sitä ei peukaloi turhaan. Minä en antaisi leikellä itseäni mistään hinnasta. Hommat voi sängyssä hoitaa monella mukavalla tavalla, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä ollenkaan. Eikä ole pelkoa ei toivotusta raskaudesta. Asennekysymys lähinnä.

Mies 77

[/quote]

Häh? Kyllähän yhdynnässä on aina raskauden riski, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Itseä naisena ei ainakaan mikään suuseksi tai käsiseksi tyydytä. Mulle yhdyntä on se juttu, ei mikään muu seksi.  Joten todellakin sterilisaatio olisi hyvä juttu, ei tarvisi häiritä omaa hormonitoimintaansa pillereillä tai käyttää kondomia joka vähentää naisenkin nautintoa.

Vierailija
9/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:39"]

Mies 77

[/quote]

Miten kehtaat laukoa tuollaisia kommentteja asiasta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään? Eikö sinua hävetä oma typeryytesi, vai etkö yksinkertaisesti tiedosta sitä?

[/quote]

Itse ainakin tunnen myötähäpeää koko miessukupuolen takia, onko tietämyksemme omista vehkeistämme tosiaan tätä tasoa?
Tosin kyseessä lienee reaalimaailmastakin tuttu "asian tuntia" jolla on painava mielipide sanottavana joka asiaan riippumatta siitä tietääkö asiasta yhtään mitään tai onko häneltä ensinnäkään kysytty minkäänlaista kommenttia asiaan. Kaikkihan tuntevat tällaisen besserwisserin lähipiirissään. Mitä vähemmän tietoa sitä reteemmät kommentit.

[/quote]

Just, näitä tämän sortin viisaita miehiä. Häpeäisin jos ois joku tuttuni.

Vierailija
10/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 02:45"]

Ollaan 3-kymppisiä, perheessä on 2 lasta (mun oma kouluikäinen + 2-vuotias yhteinen) ja mies yhtäkkiä ilmoitti, että on menossa ensi keskiviikkona vasektomiaan. Siis täh???? Kai nyt tuollaisista asioista pitäisi keskustella yhteisesti! Oon ihan hämmentynyt, tämä tuli niin äkkiä :(

[/quote]

Fiksua se kyllä olisi keskustella etukäteen,jos aikoo tehdä molempien elämään vaikuttavia päätöksiä(siis että lapsiluku on täynnä.) Et voi kieltää vasektomiaa,miehellä on samalla tavalla itsemääräämisoikeus kehoonsa kuin naisellakin.Jos on kovin eriävät mielipiteet siitä,pitäisikö hankkia lisää lapsia vai ei,kannattaa erota,tuollaisessa asiassa ei voi tehdä kunnollista kompromissia.

Vierailija
11/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:09"]

Eiköhän kaksi saatanansikiötä ole jo aivan tarpeeksi.

[/quote]

Ei niistä ollut kuin toinen sen miehen lapsi.

Vierailija
12/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit kieltää, mutta et voi estää.

Mitä mies sanoi kun kerroit mielipiteesi?

Vierailija
13/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hän saa sen tehdä mutta ei kerro hyvää teidän suhteen tilasta että ei hiiskahda sinulle noin isosta asiasta. Siinäkään tapauksessa että ei uskalla koska sinä ottaisit siitä kauheat kilarit. Silloinhan hän pelkää olla rehellinen puolisolleen, ei ikinä ennusta hyvää.

Vierailija
14/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap yhteyttä paikkaan, jossa sterilisaatio on tarkoitus tehdä. Sterilisaatiopaperit tehnyt lääkäri on toiminut lainvastaisesti, lain mukaan puolisoa TULEE KUULLA kun sterilisaatioon tehdään lähetettä. Voit ehkä vielä saada perutuksi toimenpiteen. 

Vierailija
15/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:49"]Ota ap yhteyttä paikkaan, jossa sterilisaatio on tarkoitus tehdä. Sterilisaatiopaperit tehnyt lääkäri on toiminut lainvastaisesti, lain mukaan puolisoa TULEE KUULLA kun sterilisaatioon tehdään lähetettä. Voit ehkä vielä saada perutuksi toimenpiteen.[/quote]

Meinaatko, että mies tekee sen jälkeen innosta hihkuen pari lasta? Kyllä tuossa tapauksessa suhde on se, mikä perutaan. Toimenpide voi pahimmillaan vain viivästyä.

Vierailija
16/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:49"]

Ota ap yhteyttä paikkaan, jossa sterilisaatio on tarkoitus tehdä. Sterilisaatiopaperit tehnyt lääkäri on toiminut lainvastaisesti, lain mukaan puolisoa TULEE KUULLA kun sterilisaatioon tehdään lähetettä. Voit ehkä vielä saada perutuksi toimenpiteen. 

[/quote]Mahdollisuus tasan 0 perumiseen, jos mies on päättänyt että hän sen vasektomian tekee, kuultiin tätä naista tai ei.

Usko nyt jo hyvällä, ei jaksaisi jankuttaa itsestäänselvyyksistä. On kyse aivan samasta asiasta abortin kohdalla, ei paljon auta vaikka kuultaisiin ukkojumalaa tai jeesusta, nainen sen päättää loppupeleistä.

Sitäpaitsi jos suhde on tuollaisessa pisteessä, että ei edes keskustella ja ollaan vielä täysin eri linjoilla noin tärkeistä asioista, rupeaa jo keskustelut olemaan keskusteltu ja voidaan laittaa ne lusikat jakoon.

Vierailija
17/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh. Onko miehelläsi jossain pari lasta ennestään? Kolme taitaa olla se steriloinnin alaraja ja ikärajan pitää täyttyä. T. Steriloitu kolmen äippä

Vierailija
18/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:27"]

Eh. Onko miehelläsi jossain pari lasta ennestään? Kolme taitaa olla se steriloinnin alaraja ja ikärajan pitää täyttyä. T. Steriloitu kolmen äippä

[/quote]

ei vaan jomman kumman ehdon pitää täyttyä, ei molempien.

Vierailija
19/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:25"]Ei jumalauta voine olla totta kun täällä ilmeisesti ihan vakavissaan ollaan sitä mieltä että joku muu kuin mies itse saisi asian päättää?? Miettikääpä keskusteluja joissa naiselle halutaan ehdottaa esim. aborttia. Kauhea huuto siitä miten NAINEN saa päättää omasta kehostaan ihan itse, mieskö siis ei? [/quote] Mä olen samaa mieltä kanssasi siitä että TIETYSTI mies päättää haluaako vasektomian. MUTTA onhan se nyt ihan selvää että parisuhteessa tästä keskusteltaisiin YHDESSÄ koska se vaikuttaa myös vaimon tulevaisuuteen. Jos keskustelun jälkeen mies on yhä sitä mieltä että vasektomia tulee, vaimo voi a) olla samaa mieltä, tai b) olla eri mieltä ja erota. Mun mielestä tämä on ihan itsestäänselvyys kun puhutaan näin isoista asioista. En itsekään hanki mitään ehkäisyä keskustelematta miehen kanssa, vaikka se ehkäisy kohdistuisikin minuun.

[/quote]

Se onkin sitten eri asia mitä se keskustelu tarkoittaa. Kaikki naisystäväni ovat yksipuolisesti ilmoittaneet että syövät/ eivät syö pillereitä. Ei siitä ole minun mielipidettä mitenkään tiedusteltu. Silloin keskusteltiin oikeasti kun vaimon kanssa päätettiin jättää ehkäisy pois. Tosin hänkin ilmoitti sitten 3 lapsen jälkeen kierukkaan siirtymisestä kertomalla että on varannut ajan.

Vierailija
20/79 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:18"]

Ha ha, AV:n logiikkaa parhaimmillaan, näinhän se menee:

"sama asia jos päätät jättää ehkäisyn pois ilman keskustelua. On se kumma jos ei kelpaa nyt kun mies ottais vastuun ehkäisystä."

"Toki voit kieltää - eri asia suostuuko mies tottelemaan. Miehelläkin on oikeus päättää kehostaan."

[/quote]

Sun mielestä foorumilla on aivot joilla se voi ajatella loogisesti? Vai tarkoitatko että kaikilla jotka kommentoivat samaa asiaa täytyy olla yhtenevä mielipide? Oletko täysin urpo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän