Miksi moni suomalainen urheilija kiertää veroja ja muuttaa Monacoon?
Miljoonia on, Suomessa kelpaa punaiset matot ja valokeilat. Mutta sitten veroja ei haluta maksaa tänne.
Ja sit näitä juhlitaan jonain kansallissankareina.
Ei voi ymmärtää. Miksi sitten pyörivät täällä Suomessa alituiseen, jos tämän maan hyvinvointi ei kiinnosta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä sitten sanotaan suomalaisiksi?
Koska ovat Suomen kansalaisia. Suomessa verotus perustuu asuinpaikkaan, ei kansalaisuuteen. Mutta on niitäkin jotka ovat hakeneet asuinmaansa kansalaisuutta ja saaneet sen, esimerkiksi ralliautoilija Ari Vatanen aikoinaan.
Ihme höpinää taas tämä.
Itse en ainakaan arvosta näitä ulkosuomalaisia. Suomeen kyllä halutaan rakentaa mökit, ilman lupia ruoppailla rantoja ja ökyillä kunnolla ikään kuin raha antaisi pelkkiä oikeuksia muttei mitään velvollisuuksia.
Rannoilta ei saa kaataa puita ne pitää maan kiinteänä mutta kyllä Suomessa maksetaan kiinteistövero asunnoista mökeistä jne ja sähköt sekä vesimaksut ei täällä mitään ilmaista ole mökeillä maksetaan tiemaksut jätemaksut ja auraus maksut. Älytöntä kuvitella että joku olisi ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Monacossa ei ole veroja, siellä he maksavat kaikesta itse.
Siellä ei yhteiskunta anna ilmaisia etuja missään asiassa. Ei ole terveyskeskuslääkäreitä, eikä korvata lääkekuluja, kaikilla on tiemaksut ja verot joissa kuljetaan. Ei ole ilmaista koulutusta eikä kirjastoja eikä mitään muutakaan.
Siellä asuvat maksavat vain siitä, mitä itse kuluttuvat.
Heidän ei tarvitse maksaa siitä, mitä muut kuluttavat, kuten Suomessa.
Kuten Suomessa jossa verorahoilla elätetään suuria määriä työhaluttomia nuoria ja aikuisia suoraan sohvalle ja annetaan toimeentulotukena vielä rahaa ostaa siideriä ja kaljaa ja tupakkaa.
Koska Monacossa on niin esimerkillisen hyvin asiat, miksei toteuteta samaa tänne? Sama tänne heti!
Korjattu ulìna pois
Ulina? Eli tästä juhlittujen urheilusankareiden toiminnasta ei saa puhua edes? Arvostan enemmän SuperCellin kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti, kansalaisuushan määritellään nykyoppien mukaan asuinpaikan perusteella. Esim jos muuttaa suomeen, vaikka ilman oleskelulupaa saa kelasta elatuksen ja suomen passin. Räikkönen ja selänne ei ole suomalaisia, räikkönen on monacolainen ja selänne amerikkalainen.
Kimi asuu Sveitsissä joka ei käsittääkseni ole osa Monacoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tekisit itse saman, jos tulosi olisivat luokkaa 60 miljoonaa € ja verotus 60 %?
Vaikka tuosta menisi se 60% vero, jää jäljelle niin paljon rahaa, että ihme jos ei yhdelle perheelle riitä. Vaikka ahneellehan ei riitä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei yhteiskunta anna ilmaisia etuja missään asiassa. Ei ole terveyskeskuslääkäreitä, eikä korvata lääkekuluja, kaikilla on tiemaksut ja verot joissa kuljetaan. Ei ole ilmaista koulutusta eikä kirjastoja eikä mitään muutakaan.
Kuten Suomessa jossa verorahoilla elätetään suuria määriä työhaluttomia nuoria ja aikuisia suoraan sohvalle ja annetaan toimeentulotukena vielä rahaa ostaa siideriä ja kaljaa ja tupakkaa.
Jos Monacossa on niin esimerkillisen hyvin asiat, miksei toteuteta samaa tänne? Jos se olisi toimiva ratkaisu, näin varmaan olisi täälläkin.
Liian moni saa rahansa vero/valtionvelkapumpusta tulonsiirtoina. Hyvät rahat näennisillä titteleillä viroilla ja eläkeoikeuksillaan.
Ette ehkä tajua että Monacossa ei tosiaan ole vastaavia lämmityskuluja mitä meillä ilmaston takia. Jos on Intiassa halpaa niin johtuu ilmastosta ja kun on edullista Afrikassa johtuu ilmastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Monacossa on niin esimerkillisen hyvin asiat, miksei toteuteta samaa tänne? Sama tänne heti!
Korjattu ulìna pois
Ulina? Eli tästä juhlittujen urheilusankareiden toiminnasta ei saa puhua edes? Arvostan enemmän SuperCellin kavereita.
Sä vingut kuin joku tyttönen joka saa ekaa kertaa isoa mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tekisit itse saman, jos tulosi olisivat luokkaa 60 miljoonaa € ja verotus 60 %?
Vaikka tuosta menisi se 60% vero, jää jäljelle niin paljon rahaa, että ihme jos ei yhdelle perheelle riitä. Vaikka ahneellehan ei riitä mikään.
Näinhän ne hoitsut ja työttömät vaatii lisää ja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pienituloiset savustetaan ulos Monacosta tai heillä ei alunperinkään ole mahdollisuutta päästä asumaan sinne?
Oletettavasti ihmiset maksavat vanhempiensa hoidon ja sairaalakulutkin.
Monacolaisille on eri säännöt kuin siellä asuville ulkomaalaisille. Kaikki Monacossa asuvat ulkomaalaiset ovat kyllä rikkaita. Paikallisissa ihan taviksia. Maksavat paljon vähemmän esim. asumisesta ja koulutuksesta. Monacon kansalaisuus on aika arvokas juttu ja sitä ei kovin helposti saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat Suomen kansalaisia. Suomessa verotus perustuu asuinpaikkaan, ei kansalaisuuteen. Mutta on niitäkin jotka ovat hakeneet asuinmaansa kansalaisuutta ja saaneet sen, esimerkiksi ralliautoilija Ari Vatanen aikoinaan.
Ihme höpinää taas tämä.
Niin. Suomi kiinnostaa kyllä sen verran, että voi heiluttaa sitä sinivalkoista lippua. Oman kortensa kekoon kantaminen ei sitten kiinnostanutkaan.
Oikein isänmaallista väkeä.
Esim. Räikköstä Suomi ei ole koskaan tukenut sentilläkään vaan vanhempansa ja sponsorit joten miksi hänen pitäisi tukea Suomea?
Ne asuu ulkomailla. Miksi urheilija joka on vain käynyt syntymässä täällä maksaisi veroja tänne kun ei se kerran asu täällä`?
Ja miksi asuisi? Paska ilmasto, kateelliset ihmiset. Kämppä olis varmaan rikottu aina kun se käväsee... Kateellisten ulìen paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme höpinää taas tämä.
Niin. Suomi kiinnostaa kyllä sen verran, että voi heiluttaa sitä sinivalkoista lippua. Oman kortensa kekoon kantaminen ei sitten kiinnostanutkaan.
Esim. Räikköstä Suomi ei ole koskaan tukenut sentilläkään vaan vanhempansa ja sponsorit joten miksi hänen pitäisi tukea Suomea?
Sen lisäksi Räikkönen omistaa täällä firmoja joten hän työllistää ihmisiä. Se maksaa veroja moneen kertaan.
Mutta eihän se ap:lle riitä. Ap vaatii lisää työkkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjattu ulìna pois
Sä vingut kuin joku tyttönen joka saa ekaa kertaa isoa mustaa.
Sulta loppui järkevät argumentit urheiluhenkilöiden puolesta. Eli olet siis myöntänyt minun olevan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne asuu ulkomailla. Miksi urheilija joka on vain käynyt syntymässä täällä maksaisi veroja tänne kun ei se kerran asu täällä`?
Ja miksi asuisi? Paska ilmasto, kateelliset ihmiset. Kämppä olis varmaan rikottu aina kun se käväsee... Kateellisten ulìen paratiisi.
Eipä tartte sitten kun vanhenee niin tulla tänne takaisin. Pysyköön siellä mihin ovat halunneet mennä.
Miten ne kiertää veroja jos asuvat Monacossa ja siellä tuloveroprosentti on nolla?
Ei niin tosiaan sopeutuseläkettä tarvi jos työssä on mutta työttömyys korvaus kuten muillakin on kun työt loppuu. Ministerit usein päättää nostella muiden eläkeikää mutta itse nostavat 30-40 vuotiaana sopeutuseläkkeitä mikä tulee olla työttömyyskorvaus. Meillä laskettiin eläkeikää koska haluttiin nuoret töihin ja vanhoille aikaa elää ennen kuolemaa ja ostovoimaa samalla molemmille. Nyt olette huonontaneet asioita. Ja vanhat eläkkeet pitääkin säilyttää tai menee loputkin asiakkaat yrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme höpinää taas tämä.
Saman on saanut kuin me kaikki. Koulutuksen ja lapsena terveydenhoidon.
Tuolla perusteella, miksi kenenkään veronmaksajan pitäisi tukea Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Miten ne kiertää veroja jos asuvat Monacossa ja siellä tuloveroprosentti on nolla?
Heitä ei kiinnosta maksaa veroja Suomeen. Mutta se, että heitä täällä osa hehkuttaa jonain Suomen sankareina, tuntuu kiinnostavan kyllä.
Muutenhan tuskin kävisivät täällä lainkaan.
Hyvää uutta vuotta . Kun ihminen kuolee ei mitään ota mukaan että turhaa on varastelukin. Viipurin vei varkaat ahneuksissaan nekin on jo kuollut enimmäkseen jotka siihen aikaan eli mutta nyt heidän lapsilla on varastettua kirouksena sitten.