Kaupan kassa kassa Mai, 22, kertoo, mikä asiakkaiden ”ärsyttävin tapa” hidastaa työtä – itsepalvelukassat ja lähetit toivat myös uusia ilmiöitä
Mai'lle ja muille kassatyöntekijöille täysi tukeni ja kiitokseni. Mutta olen ällistynyt tästä lausunnosta:
"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."
Tilaamme kotiimme kerran viikossa ruokaostokset. Nesteitä tulee varmaan se n. 10 litraa ja sitten muut tuotteet. Yhteensä 4-5 laatikkoa tavaraa, laatikot ovat aina väljästi pakatut. Olemmeko siis toimineet väärin lähettejä kohtaan, kun varmaankin se 10-15 kiloa ostokset painavat? En siis vaan ole tajunnut, että näissä tilauksissa pitäisi himmailla. Jos tilaisin pienempiä eriä, ei olisi mitään järkeä maksaa joka kertaa se keräily- ja kuljetusmaksu, tulisi liian kalliiksi.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ratkaisu (ihmiset pitävät yksinkertaisista ratkaisuista). Toimituskulut painon mukaan: alle 3 kg = 4,99 euroa, 3-5 kg = 8,99 euroa, yli 5 kg = 15,01 euroa.
Yksinkertainen ratkaisu on juuri tämä nykyinen: 9,90-11,90 euroa ajankohdan mukaan. Ihmiset tilaavat enemmän, kun ison erän kuljetuksen saa samaan hintaan kuin pienen.
Mihin pahviaatikot laitetaan, joissa tavarat tuodaan?
Nyt varovasti lausuntojen kanssa, kyseessä kuitenkin lienee tuleva pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Niistä kasataan pahvilaatikkolinna jonka sakaramuurin väleistä ammuskellaan piirittäjää kuminauhoilla.
Odotin että olisi kertonut siitä toisesta ammatista edes hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puolentoista viikon välein morkkis siitä, että taas olen vaivaamassa Prisman kuljettajaa painavilla ostoksillani. Itse en pystyisi kantamaan yhtään laatikkoa portaita ylös, mutta nämä riuskat kuskit kantavat kolme kerrallaan eivätkä edes puuskuta.
Nokkakärryllä ne laatikot kannetaan hissitaloissa.
Mielenkiintoinen juttu tavallaan. Reilun vuoden ajan Prisman kuljetukset tulivat Postin kyydissä, ja tänä syksynä kuljettamassa ovat Prisman omat kuljettajat. Postin kuskeilla en nähnyt kertaakaan nokkakärryjä, mutta näillä nykyisillä on kärryt melkein joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kaupan työntekijöitä, jotka voisivat varmistaa tuon Main kommentin? Onko paljon kerrallaan tilaaminen tosiaan ikävä asia läheteille?
No ei ole ikävä asia. Nuoret neidot nyt vaan ei ole tottuneet fyysiseen työhön, siinä kun tulee hiki ja illalla väsyttää. Joku 10-15 kg ostos ei ole suurta nähnytkään. Mitä enemmän ostat sitä parempi kaupalle ja työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa takaisin kun seuraavan kerran tuovat ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoh.. ”asiakas ei käytä itsepalvelukassaa vaan tulee tavalliselle kassalle, vaikka näee, että kassalla on muita töitä”.
Tuota, niin kauan kuin joudun maksamaan saman hinnan kuin muutkin, saa se kassa tehdä sen työnsäkin. Heti kun itseplvelukassasta saa alennusta, käytän sitä.
Joku voi mennä tavalliselle kassalle vaikka sen takia, että tilillä ei satu olemaan yhtään rahaa ja siksi on pakko maksaa käteisellä.
Tai siksi, että käteisellä maksaminen tulee pyöristyksen vuoksi halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna ne seuraavalla kerralla kuljettajille takaisin. He vievät ne kierrätykseen. Ainakin Prisma ottaa tyhjät laatikot vastaan.
Itse olen joutunut kantamaan juurikin yli 20 litraa vissyä portaita pitkin 7 kerrokseen. Ei edes nokkakärryjä tai hissiä käytössä.
Sitten ollaan minulle vihaisia, sekä esimies että asiakkaat, kun aikataulut venyy, kun joutuu monta kertaa ramppaamaan portaat edestakaisin enkä halunnut rikkoa selkääni yrittämällä kuljettaa liian suurta määrää kerralla. Vissyjen lisäksi oli vielä muut ostokset. Tuolloin kaikki ostokset olivat vielä muovikasseissa, niin niitä ei edes olisi saanut nokkakärrylle.
Jos haluaa ostaa tukkumääriä tavaraa, niin miksei voi ostaa niitä tukusta?
Ei se prismakaan hakisi täydennystä hyllyihinsä alepasta.
Ukko39 kirjoitti:
Minä en kehtaisi omalla nimellä ja naamalla kritisoida valtakunnan lehdessä asiakkaitani..
Olen pahoillani puolestasi, että et kehtaa. Kyllä minä ainakin voisin helposti sanoa, jos/kun asiakas on urpo. Rivät nuo muuten opi käyttäytymään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoh.. ”asiakas ei käytä itsepalvelukassaa vaan tulee tavalliselle kassalle, vaikka näee, että kassalla on muita töitä”.
Tuota, niin kauan kuin joudun maksamaan saman hinnan kuin muutkin, saa se kassa tehdä sen työnsäkin. Heti kun itseplvelukassasta saa alennusta, käytän sitä.
Nostetaan hintoja ensiksi 10% ja annetaan 5% alennus itsepalvelukassoja käyttäville, niin sinun kaltaisesi pöljät intopiukeena jonottavat automaateille...
No todellakin jos kerran saa 5% alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa tämä Mai olla miestä etsimässä, kun vaikuttaa lähinnä Tinder-profiililta koko juttu.
Eiköhän tuon näköinen nainen löydä miehen ilmankin tällaista stunttia.
M40
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärtänyt kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut kantamaan juurikin yli 20 litraa vissyä portaita pitkin 7 kerrokseen. Ei edes nokkakärryjä tai hissiä käytössä.
Sitten ollaan minulle vihaisia, sekä esimies että asiakkaat, kun aikataulut venyy, kun joutuu monta kertaa ramppaamaan portaat edestakaisin enkä halunnut rikkoa selkääni yrittämällä kuljettaa liian suurta määrää kerralla. Vissyjen lisäksi oli vielä muut ostokset. Tuolloin kaikki ostokset olivat vielä muovikasseissa, niin niitä ei edes olisi saanut nokkakärrylle.Jos haluaa ostaa tukkumääriä tavaraa, niin miksei voi ostaa niitä tukusta?
Siksi en osta tukusta kun ne saa tuosta lähikaupastakin, miksi ostaisin tukusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa tämä Mai olla miestä etsimässä, kun vaikuttaa lähinnä Tinder-profiililta koko juttu.
Iltapäivälehdet nykyään hyödyntävät lähes aina haastateltavien omia kuvia. Olisipa tosiaan ollut kiva nähdä Mai vaikka myyjän tehtävissä toimittajan kuvaamana. Mutta ajatus seuranhausta on tässä yhteydessä aika kaukaa haettu. Ihan ammattiasioistahan tuossa puhutaan, ja Mai'lla on mukavat, hymyilevät kuvat.
Miksi minun pitää tietää miltä tämä muikkeli näyttää hymyilevänä kotonaan toinen olkapää paljaana, kun puhutaan kauppa-asioista?
Miksi yksi tällainen uutinen menee sinulla noin tunteisiin? Murjottaako siinä pitäisi?
Ohita kuva, jos noin paljon ahdistaa hymyilevä nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ollaan minulle vihaisia, sekä esimies että asiakkaat, kun aikataulut venyy, kun joutuu monta kertaa ramppaamaan portaat edestakaisin enkä halunnut rikkoa selkääni yrittämällä kuljettaa liian suurta määrää kerralla. Vissyjen lisäksi oli vielä muut ostokset. Tuolloin kaikki ostokset olivat vielä muovikasseissa, niin niitä ei edes olisi saanut nokkakärrylle.Jos haluaa ostaa tukkumääriä tavaraa, niin miksei voi ostaa niitä tukusta?
Entinen kyläkauppias on paljastanut minulle sellaisen salaisuuden, että moni tuote maksaa tukussa enemmän kuin Prismassa, jos ei ihan kokonaisia rekkakuormia osta.
Joku voi mennä tavalliselle kassalle vaikka sen takia, että tilillä ei satu olemaan yhtään rahaa ja siksi on pakko maksaa käteisellä.