Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassa kassa Mai, 22, kertoo, mikä asiakkaiden ”ärsyttävin tapa” hidastaa työtä – itsepalvelukassat ja lähetit toivat myös uusia ilmiöitä

Vierailija
30.12.2021 |

Mai'lle ja muille kassatyöntekijöille täysi tukeni ja kiitokseni. Mutta olen ällistynyt tästä lausunnosta:

"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."

Tilaamme kotiimme kerran viikossa ruokaostokset. Nesteitä tulee varmaan se n. 10 litraa ja sitten muut tuotteet. Yhteensä 4-5 laatikkoa tavaraa, laatikot ovat aina väljästi pakatut. Olemmeko siis toimineet väärin lähettejä kohtaan, kun varmaankin se 10-15 kiloa ostokset painavat? En siis vaan ole tajunnut, että näissä tilauksissa pitäisi himmailla. Jos tilaisin pienempiä eriä, ei olisi mitään järkeä maksaa joka kertaa se keräily- ja kuljetusmaksu, tulisi liian kalliiksi.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008504408.html?

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksi paikallisessa cittarissa pakataan kuljetuslaatikot tosi vajaiksi, tyyliin 1/3 tilavuudesta. Ensinnäkin asiakas joutuu maksamaan 70snt/laatikko, ja vielä kierrättämään/hävittöäämään ne laatikot. Toiseksi kuljetusautoon mahtuu paljon vähemmän tavaraa kuin jos laatikot olisi pakattu täyteen. Menisi kolme kertaa vähemmän aikaa, vähemmän bensaa, vähemmän palkkaa kuljetusfirmalle... Luulisi tällä olevan merkitystä jo kauppiaallekin.

Vierailija
182/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi paikallisessa cittarissa pakataan kuljetuslaatikot tosi vajaiksi, tyyliin 1/3 tilavuudesta. Ensinnäkin asiakas joutuu maksamaan 70snt/laatikko, ja vielä kierrättämään/hävittöäämään ne laatikot. Toiseksi kuljetusautoon mahtuu paljon vähemmän tavaraa kuin jos laatikot olisi pakattu täyteen. Menisi kolme kertaa vähemmän aikaa, vähemmän bensaa, vähemmän palkkaa kuljetusfirmalle... Luulisi tällä olevan merkitystä jo kauppiaallekin.

Kaupan työntekijöitä kaivattaisiin ketjuun vastailemaan. Täällä me asiakkaat spekuloidaan keskenämme :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mitään maininnut yksityisasiakkaiden tilausten painosta? Kuinka moni edes luki tuota juttua kunnolla?

"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."

Yksityisen ihmisen tilaamat 20 vissypulloa painaa vähemmän kuin yrityksen tilaamat? Ehkä kaupan sitten pitäis pistää yrityksille rajoituksia tilauksiin, jos se kerran on iso ongelma. 

Vierailija
184/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asiakkaana en heviosastolla ymmärrä, minkä vuoksi niin monta kertaa on joku jonottanut perässäni, kun olen punninnut hedelmiä ja vihanneksia vaa'alla, vaikka muita vaakoja on ollut vapaana ihan muutaman askeleen päässä. No, oli miten oli, minä en sen vuoksi ala kiirehtimään ostosteni punnituksessa ollenkaan! Ei ole minun ongelmani, jos ei viitsi niitä muutamia askelia ottaa ja mennä jollekkin niistä vapaista vaaoista punnitsemaan.

Vierailija
185/185 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupan kassa kassa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme