Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassa kassa Mai, 22, kertoo, mikä asiakkaiden ”ärsyttävin tapa” hidastaa työtä – itsepalvelukassat ja lähetit toivat myös uusia ilmiöitä

Vierailija
30.12.2021 |

Mai'lle ja muille kassatyöntekijöille täysi tukeni ja kiitokseni. Mutta olen ällistynyt tästä lausunnosta:

"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."

Tilaamme kotiimme kerran viikossa ruokaostokset. Nesteitä tulee varmaan se n. 10 litraa ja sitten muut tuotteet. Yhteensä 4-5 laatikkoa tavaraa, laatikot ovat aina väljästi pakatut. Olemmeko siis toimineet väärin lähettejä kohtaan, kun varmaankin se 10-15 kiloa ostokset painavat? En siis vaan ole tajunnut, että näissä tilauksissa pitäisi himmailla. Jos tilaisin pienempiä eriä, ei olisi mitään järkeä maksaa joka kertaa se keräily- ja kuljetusmaksu, tulisi liian kalliiksi.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008504408.html?

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää kaupassa ne keräilijät. Pyörivät kärryineen asiakkaiden tiellä ja tukkivat käytävät. Missään muussa maassa keräilyä ei hoideta kaupan puolella, mutta Suomi onkin...no, Suomi.

Prismassa nämä häärii pahimpaan ruuhka-aikaan keräilemässä, cittarissa ei onneksi. 

Prismassa oli kamalaa käydä jouluostoksilla, kun keräilijöitä oli kolme tai neljä per käytävä. Asiakkaitahan oli muutenkin paljon jo valmiiksi.

Mutta ajattele, jos sen keräilijän sijaan siellä olisi ollut 3-4 henkilön perhe per kärry? Hyvä, että ihmiset malttavat pysyä pois ruuhkista jos se vain on mahdollista.

22/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, saihan Mai nyt tässä sen 15 minutes of fame. Jos ei tästä vielä ura aukea tempparitähtenä, niin vähän avonaisempi kaula-aukko, silikonia tisseihin, paksut tekoripset ja fillereitä huuliin, niin kyllä se siitä sitten…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaapa tämä Mai olla miestä etsimässä, kun vaikuttaa lähinnä Tinder-profiililta koko juttu.

Iltapäivälehdet nykyään hyödyntävät lähes aina haastateltavien omia kuvia. Olisipa tosiaan ollut kiva nähdä Mai vaikka myyjän tehtävissä toimittajan kuvaamana. Mutta ajatus seuranhausta on tässä yhteydessä aika kaukaa haettu. Ihan ammattiasioistahan tuossa puhutaan, ja Mai'lla on mukavat, hymyilevät kuvat. 

Kaukaa haettu, heh. Kyllähän noissa hieman itseään paljastelevissa kuvissa nyt hieman paistaa sellainen tietynlainen huomionhaku mahdollisesti juurikin vastakkaiselta sukupuolelta.

No ei nyt kritisoida 22 v. tuntematonta nuorta naista täällä, hei jooko? Kysymys oli kuitenkin siitä, onko ok tilata isoja määriä tavaraa. Miksi kaikki aiheet menee aina naisten lyttäämiseen. 

Vierailija
24/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo

Vierailija
25/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää kaupassa ne keräilijät. Pyörivät kärryineen asiakkaiden tiellä ja tukkivat käytävät. Missään muussa maassa keräilyä ei hoideta kaupan puolella, mutta Suomi onkin...no, Suomi.

Tuupatkaa kerääjät reilusti sivuun. Niin teen minä.

Aika narukäsiä on töissä lähetteinä jos ei jaksa 10-15kg laatikkoa kantaa. Tervetuloa raksalle kokeilemaan.

Vierailija
26/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkoon kassalle ne puntarit kuten Lidlissä, on nopeaa.

Vierailija
27/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puolentoista viikon välein morkkis siitä, että taas olen vaivaamassa Prisman kuljettajaa painavilla ostoksillani. Itse en pystyisi kantamaan yhtään laatikkoa portaita ylös, mutta nämä riuskat kuskit kantavat kolme kerrallaan eivätkä edes puuskuta.

Vierailija
28/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Käytävillä on muutenkin vain kapeat kulkuväylät, kun keskelle on pinottu aina niitä muovilaatikoita, ja jokaisella kulkuväylällä on vähintään yksi keräilijä jättikärryineen, niin ettei mistään tahdo päästä läpi. Väistäisivät edes, mutta eivät ole edes huomaavinaan asiakkaita.

Vierailija
29/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muuten kiva työ mutta kun vaan pääsisi noista asiakkaista eroon...

Vierailija
30/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiä nää milleniaalit on....

Milleniaalit syntyivät 1981-1996

Vierailija
31/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ne ärsytä yhtään, kun mä oon se tilaaja enkä pyöri siellä kaupassa. No just siitä syystä...

Vierailija
32/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Käytävillä on muutenkin vain kapeat kulkuväylät, kun keskelle on pinottu aina niitä muovilaatikoita, ja jokaisella kulkuväylällä on vähintään yksi keräilijä jättikärryineen, niin ettei mistään tahdo päästä läpi. Väistäisivät edes, mutta eivät ole edes huomaavinaan asiakkaita.

Miksi ihmeessä pyörit siellä kaupassa itse kun ne tuotteet voi tilata keräiltynäkin??

Vierailija
33/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut tänä vuonna monta kertaa monenkin viikon ruuat eikä koskaa ole ollut ongelmaa tilauksen kanssa, K-citymarket Easton kyseessä. Läheteillähän on kärryt, joiden kanssa on kärrätty laatikot minunkin ovelleni. Mikä ihmeen painorajoitus pitäisi tilauksissa olla? Pienenä, autottomana naisena nimenomaan tilaan ruuat ja painavat tavarat kotiin, koska muuten minulla ei ole siihen muuten mahdollisuutta. 

Vierailija
34/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytän kotiinkuljetuspalveluita nimenomaan sitä varten, että autottomana ja useamman kilometrin päässä kaupasta asuvana saisin ne painavimmat ostokset kerralla kotiin. Ei kiinnosta yhtään kaupankassan mielipide siitä, mikä on liian painava ostos ja mikä ei. Hyllyttäjät ja keräilijät joutuvat joka tapauksessa kanniskelemaan painavia pulloja ja kodintuotteita paikoilleen, joten tuskin tilauksen pakkaaminen pahvilaatikoihin ja kuorma-autoon aiheuttaa työtä, johon ei olisi jo totuttu.

Jos tämä nyt todella on niin ärsyttävää käytöstä asiakkailta, saisi Mai enemmän aikaiseksi, kun kehittelisi paremman idean painavien tilausten toimittamiselle ja esittelisi sen esimiehelleen. Vaikka työpaikan intran kautta.

Vierailija
35/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin minäkin, jos tilaan ostokset kotiin niin tilaan sitten kerralla enemmän. En näe mitään järkeä tilata maksullista palvelua ostaakseni pari-kolme tuotetta. Ne voin hakea ihan itse sieltä kaupasta. Tilatessani kotiinkuljetuksella ajatus on päästä itse vähemmällä ja tilata isompi satsi. Sellainen josta olisi itsellekin iso vaiva. Maksan siitä, että joku muu näkee sen vaivan mun puolesta.

Tänään meille tuli cittarista 4 laatikkoa ostoksia. Mukana huomiselle limua useampi pullo, vissyä 24 pack ja lisäksi maitoa 6 litraa. En tiennyt ollenkaan, että niissä ehkä on joku määrärajoitus. Jos on niin ehkä se kannattais kertoa asiakkaalle tai estää liika osteleminen ihan suoraan siellä verkkokaupassa. Jos näin ei tehdä niin oletan voivani ostaa kerralla vaikka sitten sen 20 pulloa vissyä jos sen määrän tarvin.

Kerran muuten oli jonkun toisen ostoksista tarttunu mun laatikkoon laatikossa oleva tarra. Siitä näki että tää toinen oli tilannut tavaraa 11 laatikon verran 😮 Mulla suurin tilaus on ollut vain 5 laatikkoa. 

Vierailija
36/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä muuten joku suomalaisille tyypillinen piirre, että tilataan kaupasta ja maksetaan palvelusta ja sitten vielä häpeää, kun "vaivaa" lähettejä tällä asialla. Siis tunnistan itsestäni tämän ihme häpeän. 

Vierailija
37/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä muuten joku suomalaisille tyypillinen piirre, että tilataan kaupasta ja maksetaan palvelusta ja sitten vielä häpeää, kun "vaivaa" lähettejä tällä asialla. Siis tunnistan itsestäni tämän ihme häpeän. 

Koskee naisia. Miehet ei tuollaisia "häpeä"

Vierailija
38/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellanlettas sentään. Miten minäkin nuorena selvisin kun sementtisäkit vielä saivat painaa 40kg ja niitä nosteltiin ja kannettiin kymmeniä päivässä.

Eikös selkävaivat olleet yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeelle jäämiseen vuosikymmeniä, kunnes vihdoin mielenterveysongelmat meni ohi? Joku irvileuka voisi heittää, että sen siitä saa kun jätetään se sementtisäkkien nostelu vähemmälle ja keskitytään vain kiireen lisäämiseen työelämässä.

Vierailija
39/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei hävetä enkä aio hävetä jatkossakaan. Palvelutaloihin ruokakuskit kantavat moninkertaisesti nuo määrät ruokia ja juomia vanhuksille - ja heillä on muuten ihan kärryt käytössään.

Mutta onko jokin syy, miksi tämä artikkeli on "asuminen" osiossa iltapulussa?

Vierailija
40/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoh.. ”asiakas ei käytä itsepalvelukassaa vaan tulee tavalliselle kassalle, vaikka näee, että kassalla on muita töitä”.

Tuota, niin kauan kuin joudun maksamaan saman hinnan kuin muutkin, saa se kassa tehdä sen työnsäkin. Heti kun itseplvelukassasta saa alennusta, käytän sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän