Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet jouluaterialla ainut ruokarajoitteinen

Vierailija
04.12.2022 |

Löydätkö kuitenkin syötävää, vaikka sua ei ole erikseen huomioitu?

(riippumatta rajoituksesta)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos ei ole perunaa keitettynä, niin en löydä mitään.

Vierailija
2/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sieltä jotain löytyisi. Mutta miksi menisin tuollaiselle jouluaterialle? Kuka tai mikä taho sen järjestäisi? Vähän outoa, miksi ruokarajoitteita ei olisi huomioitu, koska kaikissa virallisimmissa yhteyksissäkin ne selvitetään nykyisin etukäteen, ja miksi taas läheiset ihmiset eivät huomioisi jonkun ruokarajoitteita, jos kutsuisivat tämän syömään? Toki voisin itse ottaa mukanani jotain ja syödä sitten sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löydän. 

Vierailija
4/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, ollaan ulkoistettu joulu kylpylään.

Vierailija
5/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti aseteltu kysymys.

Vierailija
6/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin asiasta huolissani niin tekisin itse jotain sellaista joka sopisi minulle.

Vierailija
7/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina jotakin.

T. Kala-allergikko

Vierailija
8/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki riippuu joulupöydästäkin: olen ollut paikoissa, joissa on ollut ihan taviksille vihreää salaattia ja kurkkua. Kinkkua ei ole kruunattu sinapilla eikä korppujauholla. Lisäksi on ollut kalkkunaa ja mustaviinimarjahyytelöä.

Vierailija
9/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ensin, että mitä se jouluateriasi pitää sisällään. Vastaan sitten.

Vierailija
10/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy syötävää, ruokarajoitteet ovat nirsoilua, joten minusta ruokapöydässä on aina kaikille syötävää, pitää vain ymmärtää, että se oma "en voi syödä sitä ja tätä" -malli on oikeastaan huomionhakua.

Vierailija
11/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalalle allerginen ja löydän kyllä muuta syötävää. Jouluruokailut juuri siitä hyviä että ovat monipuolisia. 

Vierailija
12/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tietää, mitä minun jouluateriani sisältää? Et sinä tule minun jouluaterialle.

Vierailija
13/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kupillisen kahvia niin ok

Vierailija
14/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olenkin luumuallerginen vegaani joka ei pidä jouluruoasta?

Vierailija
15/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti aseteltu kysymys.

Kerro parempi.

Vierailija
16/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy syötävää, ruokarajoitteet ovat nirsoilua, joten minusta ruokapöydässä on aina kaikille syötävää, pitää vain ymmärtää, että se oma "en voi syödä sitä ja tätä" -malli on oikeastaan huomionhakua.

Sanopa tuo esimerkiksi kananmuna-allergiselle, kun hän saa oireina kurkkunsa turpoamisen tai muun oikeasti hengenvaarallisen reaktion. Luulen, että tulee aika nopeasti noutaja sinulle, jos sattuu vähän agressiivisesti käyttäytyvä omainen kuulemaan tuon.

Vierailija
17/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pystyisin ottamaan kinkkua, kaloja, keitettyä perunaa, karjalanpaistia ja salaatteja.

Vierailija
18/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tietää, mitä minun jouluateriani sisältää? Et sinä tule minun jouluaterialle.

Juu en. Mutta jos et kerro, mitä jouluateriasi sisältää, en voi vastata aloituksesi kysymykseen.

Vierailija
19/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihanaa, kun toisten sairauden hoitoa alapeukutetaan. Alapeukutatko myös syöpäsairaan sädehoitoa?

Vierailija
20/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ruokarajoitteet on nirsoilua ja oma valinta. Itse en kärsi lehmänmaitotuotteita syötyäni vain viikkoja kestävästä pahoinvoinnista, vatsakivuista, oksentelusta, vesiripulista, vaan bonuksena tulee myös veriripuli ja pari kk kestävä suolistotulehdus, joka pitää kuumetta yllä kuukausitolkulla ja paino laskee romahtamalla jonkun kymmenen kiloa/kk jos en saa kortisonia (se sitten kyllä painoa nostaakin). Oma tilanne on kuitenkin sinällään lievä, etten ole kuolemassa. Anafylaktikolta voi lähteä henki saman tunnin aikana. Mutta tietysti nää on omia valintoja ja pohjimmiltaan olla vaan nirsoja, joille ei ehtoisten emäntien herkut kelpaa.

Joulupöydästä löydän kyllä yleensä syötävää. Sinällään kyllä harmittaisi, koska suuri osa lisää noihin perusreseptiltään maidottomiinkin laatikoihin (lanttuun ei tarvitse laittaa, eikä välttämättä imellettyym perunahyssyynkään) aina kermaa, enkä tietenkään voi niitä sitten syödä. Mutta onneksi perinteisessä joulupöydässä on paljon maidotontakin, joten syön sitten niitä. Itselle nuo lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot on mieluisia, niin kokisin kyllä pientä pettymystä, mutten nälkää. Ja tietenkin ite teen itelleni kaikkea noita maidottomina, niin ei mulla mitään hätää näiden suhteen ole oikeasti. Mutta en tietenkään hakeudu mihinkään toisten tekemiin joulupöytiin syömään yleensä, suurimmalle osalle muista kun se kerman/maidonpuute on kauhistus, vaikka kaiken voi kaura/kookoskermalla korvatakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi