Millä tavalla e-pillerit ovat muuttaneet persoonaasi?
Muuttuukö käytös? Voimistuuko tunteet? Huomasitko itse muuttuneesi?
Pohdin, kun olen itsekin aloittanut syömään e-pillereitä ja en ole huomannut mitään muutosta. Olen kuitenkin kuullut, että jotkut tulee niistä "hulluksi". Tuo vain ei oikein avaudu minulle, että millä lailla tämä "hulluus" esiintyy? Ja huomaako sitä itse?
Kommentit (27)
Olen normaalisti harvinaisen stabiili ihminen, menkatkaan ei aiheuta mitään tunnepuolella. Kokeilin pillereitä jonkun aikaa ja muutuin käytännössä ihmishirviöksi jonka tunteet ailahteli miten sattuu vailla mitään logiikkaa. Saatoin olla tosi vihainen tai itkuinen ilman mitään järkevää syytä. Loppu aika nopeaa se kokeilu, ja vaikka jos joku toinen merkki olisi ollut parempi niin en kyllä halua ottaa sitä riskiä että kokeilisin toista kertaa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:38"]
Olen normaalisti harvinaisen stabiili ihminen, menkatkaan ei aiheuta mitään tunnepuolella. Kokeilin pillereitä jonkun aikaa ja muutuin käytännössä ihmishirviöksi jonka tunteet ailahteli miten sattuu vailla mitään logiikkaa. Saatoin olla tosi vihainen tai itkuinen ilman mitään järkevää syytä. Loppu aika nopeaa se kokeilu, ja vaikka jos joku toinen merkki olisi ollut parempi niin en kyllä halua ottaa sitä riskiä että kokeilisin toista kertaa.
[/quote]
Minkä merkkisiä käytit?
Suurimmaks osaks olen ihan normaalisti, mutta parina päivänä kuussa aina välillä fiilis hettelee _rajusti_.
Esim. olin koulussa ja näin poikaystävää, olin iloinen ja menin tämän luokse, mutta kun tämä yritti halata, niin mulkasin niiin vihaisesti, että poikaystävä otti muutaman askeleen taaksepäin. Näytin kuulemma siltä, että vedän ihan just sen kaulan auki tms. Eikä itsellä ole pienintäkään ideaa miks tai mistä se fiilis ykskaks iski päälle. Olisin halunnut halin, joten ei ollut siitäkään.
Sit nykyään on kauheesti mielihaluja. Jatkuvaan haluaisin sipsejä, leivoksia, makeaa, suolaista, rasvaista. Olen välillä ollut karkki-, ja sokerilakossa useamman kuukauden, eikä ole auttanut mitään. Joka päivä vain mennyt pahemmaksi. Paino sentään ei ole noussut, koska kuntoilen aktiivisesti. Varmasti olisi noussut ilman kuntoilua.
Eli noita kohtauksia on joskus harvoin, mutta mieluhaluja eri ruokiin yms mässyyn on päivittäin, lähes koko ajan.
Kesti 2-3s ja sen jälkeen olin taas normaali. Näitä kohtauksia on tullut nyt kolme. Yaz-pillerit ovat olleet käytössä 1,5v, seurustelu kestänyt päälle 2,5v, eikä ikinä ennen pillereitä ollut tälläistä. Jos jotain positiivista, niin menkkakivut ovat poissa! :) Ennen pillereitä olin menkkojen aikaan poissa pelistä 2-4 päivää. Vain makasin sängyssä/suihkussa ja oksensin kivusta. Särkylääkkeet eivät auttaneet.
N17
Kulkeeko mielialanvaihtelut käsi kädessä muiden sivuoireiden kansssa? Ovatko siis yleensä kokonaisvaltaisesti sopimattomat joillekin? Ap
Puhelin vähän sääti noi kappalejaot ^, sori.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:54"]
Suurimmaks osaks olen ihan normaalisti, mutta parina päivänä kuussa aina välillä fiilis hettelee _rajusti_.
Esim. olin koulussa ja näin poikaystävää, olin iloinen ja menin tämän luokse, mutta kun tämä yritti halata, niin mulkasin niiin vihaisesti, että poikaystävä otti muutaman askeleen taaksepäin. Näytin kuulemma siltä, että vedän ihan just sen kaulan auki tms. Eikä itsellä ole pienintäkään ideaa miks tai mistä se fiilis ykskaks iski päälle. Olisin halunnut halin, joten ei ollut siitäkään.
Sit nykyään on kauheesti mielihaluja. Jatkuvaan haluaisin sipsejä, leivoksia, makeaa, suolaista, rasvaista. Olen välillä ollut karkki-, ja sokerilakossa useamman kuukauden, eikä ole auttanut mitään. Joka päivä vain mennyt pahemmaksi. Paino sentään ei ole noussut, koska kuntoilen aktiivisesti. Varmasti olisi noussut ilman kuntoilua.
Eli noita kohtauksia on joskus harvoin, mutta mieluhaluja eri ruokiin yms mässyyn on päivittäin, lähes koko ajan.
Kesti 2-3s ja sen jälkeen olin taas normaali. Näitä kohtauksia on tullut nyt kolme. Yaz-pillerit ovat olleet käytössä 1,5v, seurustelu kestänyt päälle 2,5v, eikä ikinä ennen pillereitä ollut tälläistä. Jos jotain positiivista, niin menkkakivut ovat poissa! :) Ennen pillereitä olin menkkojen aikaan poissa pelistä 2-4 päivää. Vain makasin sängyssä/suihkussa ja oksensin kivusta. Särkylääkkeet eivät auttaneet.
N17
[/quote]
Tuliko sulle sellainen tunne että: "painu helvettiin siitä". Vai olitko vain mulkaissut pahasti, vaikka oikeasti olit ihan hyväntuulinen?
No itselleni riitti kuukausi nuita pillereitä. Olin jatkuvasti kiukkuinen, suorastaan raivoissani asioista, joista normaalisti en hermostuisi ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:54"]
N17
[/quote]
Tuliko sulle sellainen tunne että: "painu helvettiin siitä". Vai olitko vain mulkaissut pahasti, vaikka oikeasti olit ihan hyväntuulinen?
[/quote]
Osaks tuli, osaks ei. Olin hyvällä fiiliksellä, mutta samaan aikaan jostain syystä, mitä en edes itse tiedä, raivoissani poikaystävälle ja sen päälle teki vielä mieli itkeä. Kaikki se sen 2-3s aikana.
N17
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:35"]
Mulla ei muuttunut mikään, paitsi menkat väheni ja se oli vain positiivista. Luulen, että ne joille ei heti löytynyt oikeaa pillerimerkkiä mesoavat netissä niiden kamaluudesta. Tyytyväisten määrä on isompi, mitä netti antaa ymmärtää, heillä ei vain ole tarvetta kirjoitella niistä
[/quote]
Mulla myös menkat lyhentyneet viikosta 4 päivään, kierto tasaantunut ja pms hävinnyt, joten pelkkää positiivista sanottavaa pillereistä. Niillä rantalomakin pelastui, kun menkkoja pystyy tarvittaessa helposti siirtämään.
Minä en tunne oikein mitään, mutta sitten välillä iskee itkukohtaus. Ilon tunteet ovat laimeita ja seksihaluja ei ole. Näin ollut muutaman vuoden... Pitäisi vaihtaa ehkäisyä, mutta hormoneja en tahtoisi ja kumi kuivattaa.
Saivat kilahtamaan ja itkemään pikkuasioista. Onneksialoin epäillä pillereitä kun en aiemmin ole ollut luonteeltani tuollainen (muutos ei tapahtunut yhdessä yössä) ja olin itsekin mielestäni aika mahdoton. Kokeeksi lopetin, olo normalisoitui kohtuu nopeasti ja tyhjästä skitsoilut jäivät pois. Myöhemmin mies kertoi että oli alkanut tosissaan miettiä suhteen katkaisua kun olin niin hankala :/ Tämä tapahtui kun olimme olleet ehkä 1,5 v yhdessä, nyt yhteisiä vuosia 15.
Minulle puhkesi jonkinasteinen masennus ja paniikkihäiriö. Pääsin niistä eroon lääkkeillä ja e-pillereiden lopettamisella. Ei ikinä enää! Merkki oli silloin Femoden. Vieläköhän niitä on olemassa, vai onko merkki lopetettu?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:23"]
Saivat kilahtamaan ja itkemään pikkuasioista. Onneksialoin epäillä pillereitä kun en aiemmin ole ollut luonteeltani tuollainen (muutos ei tapahtunut yhdessä yössä) ja olin itsekin mielestäni aika mahdoton. Kokeeksi lopetin, olo normalisoitui kohtuu nopeasti ja tyhjästä skitsoilut jäivät pois. Myöhemmin mies kertoi että oli alkanut tosissaan miettiä suhteen katkaisua kun olin niin hankala :/ Tämä tapahtui kun olimme olleet ehkä 1,5 v yhdessä, nyt yhteisiä vuosia 15.
[/quote]
Ai joo, lisätään vielä että seksihalut hävisi lähes täysin. Vähän turhan tehokas ehkäisy...
Itselle ei mitään muuta kuin se, että syön pillereitä, joissa ei taukoja, eli ei menkkoja puhumattakaan mistään pmsstä vuosiin. En ymmärrä, miksi naiset viitsii menkkaragee (jotkut ovat tästä oikein ylpeitä), kun käynti gynekologilla muuttaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:16"]Minä en tunne oikein mitään, mutta sitten välillä iskee itkukohtaus. Ilon tunteet ovat laimeita ja seksihaluja ei ole. Näin ollut muutaman vuoden... Pitäisi vaihtaa ehkäisyä, mutta hormoneja en tahtoisi ja kumi kuivattaa.
[/quote]
Kumi kuivattaa? Öh, olen 45- vuotias ja aina käyttänyt kumia. Kostun hyvin, koskaan mitään liukkaria tarvinnut ja panettaa monta kertaa viikossa. Älkää hyvät naiset sekoittako elimistöänne hormonaalisella ehkäisyllä!
Söin ja musta tuli epästabiili itkupilli. Jolla oli isommat tissit. Huhhuh, ei enää ikinä, itkin kaikkea
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:33"]Söin ja musta tuli epästabiili itkupilli. Jolla oli isommat tissit. Huhhuh, ei enää ikinä, itkin kaikkea
[/quote]
+ lihoin
Itselläni taas hävisi pahat pms-oireet sekä epäsäännöllinen kuukautiskierto (joiden vuoksi alun perinkin lähdin etsimään sopivia e-pillereitä), joten ei voi valittaa! N26
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:33"]Söin ja musta tuli epästabiili itkupilli. Jolla oli isommat tissit. Huhhuh, ei enää ikinä, itkin kaikkea
[/quote]
+ lihoin
[/quote]
Mitä pillereitä söit? Itse aloitin mercilonit 3viikkoa sitten. Vähän on mielialat heitelleet, mutta lihomista pelkään ihan järkyttävästi.
Mulla ei muuttunut mikään, paitsi menkat väheni ja se oli vain positiivista. Luulen, että ne joille ei heti löytynyt oikeaa pillerimerkkiä mesoavat netissä niiden kamaluudesta. Tyytyväisten määrä on isompi, mitä netti antaa ymmärtää, heillä ei vain ole tarvetta kirjoitella niistä