Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin matkustaisit pääsiäiseksi? Onko kukaan ollut keväällä Saksassa, Berliinissä?

Vierailija
03.03.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai munchenissä?

Vierailija
2/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin kevät on Suomea pidemmällä. Yleensä kummassakin paistaa aurinko ja ravintolaterassit ovat auki. Suosittelen kumpaa tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini ruma harmaa kaupunki

Vierailija
4/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä olen ollut. Kaunista ja keväistä, puut kukkivat. Hyviä museoita. Laadukkaat vaatteet ja kengät halvempia kuin Suomessa. Ruoka oli pääsääntöisesti hyvää, etenkin tuore parsa keväisin, en ole Suomessa koskaan saanut niin hyvää.

Vierailija
5/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliini ruma harmaa kaupunki

Mutta hyvät makkarat ja kebabit.

Vierailija
6/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ulospäinsuuntautunut kulttuuri. Ihmiset ystävällisiä, paljon hyviä ravintoloita.Hyviä merkkikauppoja. Nämä minun muistoja Berliinistä.

Vierailija
7/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Kuusamoon, mutta ei vielä nyt tiedä mihin jäätilanne kehittyy.

Vierailija
8/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa on oikein hyvä matkustaa pääsiäisenä (eli nyt huhtikuussa). Sää voi olla sateinen ja kolea (olipa kerran Pariisissakin 12 asteista huhtikuun lopussa) mutta jaksaa kierrellä hyvin kaupungissa. 

Itse reissaan mieluummin etelämmäs

Vierailija
9/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on globaali juhla, joten lentojen ja hotellien hinnat pilvissä tuolloin. itse vältän matkustamista tuolloin.

Vierailija
10/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä olen ollut toukokuussa (vuosia sitten) ja oli harmillisen huono tuuri sään suhteen. Satoi vettä ja oli 12 astetta.

Pääsiäinen olisi sään puolesta kivaa aikaa käydä Etelä-Euroopassa, mutta se on siellä niin suuri uskonnollinen juhla, että en tiedä mihin menisi.

Ei tää oikein vastannu sun kysymykseen, sori. Periaatteessa missä tahansa on yleensä lämpimämpää kuin täällä. Minä ehkä menisin johonkin päin Puolaa tai sitten vaikka Prahaan.

Vierailija
11/11 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on monin paikoin hyvin katolisia alueita, joissa pääsiäinen on yksi vuoden tärkemipiä juhlia. Varsinkin, jos aikoo mennä jonnekin Etelä-Saksaan, kannattaa tarkistaa, miten siellä on vaikkapa kaupat ja ravintolat auki. Ja tosiaan, se aika voi olla myös normaalia kalliimpaa matkustusaikaa.