Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla paksut pitkät hiukset

Vierailija
15.04.2015 |

Onko hiustenpesu vaikeaa

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]

Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä.

[/quote]

Jos mä laitan hiukset märkinä illalla letille, ovat ne vielä aamulla aivan märät. Kuivuminen kestää hiukset aukikin pari tuntia. 

Minä en koe pesua, huuhtelua enkä hoitoaineen huuhtelua mitenkään hankalana. Nykyään pesen hiukset vain pari kertaa viikossa, nuorempana pesin joka aamu.

Hiukseni ovat luonnonkiharat, joten, jos käytän hiustenkuivaajaa, on minun pakko käyttää sen jälkeen harjakiharrinta (vain metallipiikkinen käy), koska muuten hiuspehkoni on todellinen pehko...pelottava näky suorastaan.

Näin vanhemmiten olen kyllä lyhennyttänyt hiuksiani, nykyään ne ovat reilusti olkapäille entisen puolen selän sijasta. 

Mutta, kuten kampaajani totesi, yksikään nainen ei ole tyytyväinen hiuksiinsa:)

[/quote]

Kyllä minä olen. :)  Paitsi ne muutamat kerrat elämäni aikana, kun olen lähtenyt kampaajan tuolista suoraan kotiin ja suihkuun pöyristyneenä siitä, miten tyylitajuni ja kampaajan tyylitaju voivatkaan olla niin kaukana toisistaan.

Nro 6

Vierailija
2/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peseminen mutta se kuivaus....Jos ei muista/jaksa kuivata hiuksia ennen nukkumaanmenoa, hiukset on kosteat vielä seuraavan päivän puoleenpäivään asti :D
Kesä on kauhea, tuntuu että letti on koko ajan kosteana....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä. [/quote] Oletko varma, että sun hiukset on paksut? Ei taida paksut hiukset tunnissa kuivua...

[/quote]

Joo, ei todellakaan kuivu paksut hiukset tunnissa ilman kuivaajaa! :D Eikä niitä selvitellä märkänä kammalla, tai yrittää voi, mutta siinä menee ikä ja terveys + hiukset kärsii, kun niitä repii märkänä.

Vierailija
4/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onka kaikilla paksuhiuksisilla täällä luonnonkiharat? Mulla on aivan suorat, lähes vyötärölle ja painavat ihan tuhottomasti. Mutta kuivuvat kyllä vartissa ja pysyvät selvinä. Kampaajatkin ihmetelleet kun tukkaa joutuu koko ajan kosteuttamaan lisää leikatessa.

Vierailija
5/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:55"]

On, ja kuivattaminen kestää ikuisuuden. Yhtä perkelettä. Ja jos ei ne ole koko ajan kiinni (tyyliin tiukalla nutturalla), ne menee jatkuvasti silmiin, suuhun ja oven väliin. Liimautuvat huuliin ja poskiin, jos on esim. aurinkorasvaa naamassa. Yöllä sängyssä kääntyminen on pirullinen operaatio, kun ensin pitää kaapia se moppi selän alta pois ja asettaa pois tieltä. Ottaa päähän niin paljon koko hemmetin pöheikkö. Ei todellakaan voi suositella.                  Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.

[/quote]

Normaalisti pitkähiuksiset pitävät yöllä hiuksensa kiinni. Tai ehkä meillä on vähän eri käsitys siitä, mitä pitkät hiukset tarkoittavat.

Pesu ei ole ongelma, oikeanlaisilla ja omalla hiustyypille sopivilla aineilla ja hoitoainetta unohtamatta. Kuivaus taas, sitä nyt ei ole oikein kampaajakaan jaksanut tehdä loppuun asti, kun kestää niin pitkään. Kotona en kuivaa hiustenkuivaajalla, jos ei ole pakkotilanne. Muutaman tunnin kestää kuivua vapaasti.

Vierailija
6/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:34"]

Onka kaikilla paksuhiuksisilla täällä luonnonkiharat? Mulla on aivan suorat, lähes vyötärölle ja painavat ihan tuhottomasti. Mutta kuivuvat kyllä vartissa ja pysyvät selvinä. Kampaajatkin ihmetelleet kun tukkaa joutuu koko ajan kosteuttamaan lisää leikatessa.

[/quote]

Mulla on suorat, ulottuvat jonnekin lapaluiden alle. Ja kuivumiseen ilman kuivaajaa menee reilusti yli tunnin, vähintään pari. Kuivaajan kanssakin saa tovin puhallella. Kampaajalla ongelmana on aina se, ettei leikkaukseen varata riittävästi aikaa, kun se pesu ja etenkin kuivaus vievät aina odotettua pidempään. Kuivaajan käyttö ei tee hyvää latvoille, mutta joudun sillä puhaltamaan säännöllisesti hiukset päänahasta irti. Ellen tee sitä, päänahasta tulee tiheän hiusmassan alla kutiava ja hilseilevä. Yöt nukun usein hiukset letillä, etteivät hiukset takkuunnu.

Vierailija
7/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin vaikeaa ettei pari kertaa viikossa jaksaisi. Tässäpä hiustenhoitorutiinini pesupäivänä. Aamulla: yöletti auki, kampaus harvapiikkisellä kammalla, päiväksi nutturalle tai letille. Alkuillasta: suihkuun, päänahka pestään shampoolla, latvaosaan riittää hoitoaine. Ensin painellaan pyyhkeellä, sitten sohvalle iltaa viettämään, pyyhe selkänojalle johon hiukset levitetään. Pari tuntia viihdettä, sitten varovainen kampaus harvapiikkisellä kammalla vielä hieman kosteat hiukset yöksi letille. 

Elikkä tulen hiusteni kanssa toimeen ihan mukavasti kun vältän hiustenkuivaajaa, harjaa ja hiusten auki pitämistä. 

Vierailija
8/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:34"]Onka kaikilla paksuhiuksisilla täällä luonnonkiharat? Mulla on aivan suorat, lähes vyötärölle ja painavat ihan tuhottomasti. Mutta kuivuvat kyllä vartissa ja pysyvät selvinä. Kampaajatkin ihmetelleet kun tukkaa joutuu koko ajan kosteuttamaan lisää leikatessa.
[/quote]
No mulla on semmoiset laineikkaat? Pörhöiset, karkeat, paksut ja niitä on paljon.

Vierailija
9/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu ...suomalaiset naiset vihavat omia kauniita pitkia hiuksia....muualla naiselle hiukset siunaus,kruunuu ja kauneus. Pitkiin hijksiin tottuu ja niistä täytyy pitää huolta,jos harjaa ja käyttää itselle sopivia luontaistuotteita niin ne hiukset todellinen koriste joka kuuluu naiselle.
Jos on niin kamala ajaa itsensä kaljuksi ja laittaa päähään tatuointeja!!! Kumma ettei nykyään naiset viihtyy naisena.

Vierailija
10/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]

Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä.

[/quote]

No ei ole kovin paksut sitten nuo sun hiukset.. mulla on vielä illakin kosteat hiukset, jos aamulla ne pesin ja ovat olleet kiinni koko päivän. Mutta ei niitä voi pestä illallakaan, koska sitten nukkuu märällä tyynyllä koko yön ja hiukset on kuitenkin koseteat vielä aamulla.

Vierailija
11/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu ei ole hankalaa, kuivuminen vain kestää kauan. Harjaan hiukset ennen pesua, niin ne eivät takkuunnu yhtä helposti pestessä. Seuraavan kerran harjaan vasta kun ovat kunnolla kuivuneet. En käytä hoitoainetta.

Yleensä pidän hiukset poninhännällä, en ole koskaan oppinut tekemään itselleni tasaista lettiä, eikä letti muutenkaan pysy siistinä juuri tuntia pidempään. Sitä poninhäntääkin täytyy vähän väliä kiristää. Öisin hiukset ovat auki, en osaa nukkua möykky niskassa. Hiukseni ovat suorat, todella liukkaat ja ulottuvat vyötärölle.

Vierailija
12/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:51"]

Kumma juttu ...suomalaiset naiset vihavat omia kauniita pitkia hiuksia....muualla naiselle hiukset siunaus,kruunuu ja kauneus. Pitkiin hijksiin tottuu ja niistä täytyy pitää huolta,jos harjaa ja käyttää itselle sopivia luontaistuotteita niin ne hiukset todellinen koriste joka kuuluu naiselle. Jos on niin kamala ajaa itsensä kaljuksi ja laittaa päähään tatuointeja!!! Kumma ettei nykyään naiset viihtyy naisena.

[/quote]

Mitä nyt taas

Vierailija
13/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mielestäni ihan samanlaista pitkissä kuin lyhyissäkin. Itselläni on todella paksut hiukset jotka kasvavat nopeasti. Välillä leikkaan ne lyhyiksi ja välillä taas annan kasvaa lapaluiden alapuolelle asti. Hitaasti ne kuivuvat, mutta ei se minua haittaa. Pesun jälkeen istuin pyyhe päässä noin 10 minuuttia ja menen nukkumaan hiukset märkinä. Aamulla ne ovat kuivat tai ainakin lähes kuivat ja helposti harjattavissa.

Vierailija
14/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksut vyötärölle ulottuvat lähes suorat hiukset (joissain osissa laineita). Yöksi ehdottomasti letti, hiukset ei takkuunnu niin paljoa. Tangle Teezer on loistava, mutta kuten monet on huomanneetkin, paksut hiukset pitäis selvittää tosi pienissä nipuissa että takut lähtis kaikkialta. Olen tämän ratkaissut kahden harjan mallilla. Eli ekana Tangle Teezerilla mahdollisimman tarkasti (myös pää alaspäin asennossa), lopuksi sitten tavallinen pitempipiikkinen harja. Märkinä en ala hiuksiani selvittelemään, liian vaivalloista.

Ei pesu mikään ongelma ole. Ennen pesua selvittely, shampoo päänahkaan ja hoitoaine kuiviin osiin. Kunhan tekee tuon selvittelyn ennen suihkua ja välttää suihkussa vanuttamista niin yllättävän vähillä takuilla pääsee :)

Kesällä jos aamulla pesee hiukset niin toimiva kikka mulle on kuivata föönillä enimmät, sitten autoon ja ikkunat auki ajon ajaksi niin kuivaa paremmin. Töissä sitten pukuhuoneessa lettikampaus tms. Pyrin muutenkin välttämään sitä että föönäisin hiukseni täysin kuiviksi, olen huomannut ettei todellakaan tee hyvää.

Vuosien varrella oppii kyllä erehdysten kautta itselleen sopivat metodit.

Vierailija
15/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peseminen ole mun mielestä vaikeaa, mutta harjaaminen ja kuivaaminen on vähän.

Vierailija
16/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan suorat paksut hiukset. En värjää mutta silti takkuuntuu helposti. Kyllä lyhyet on helpommat mutta pitkät näyttää kivoilta itsellä :) Tosi usein ihmiset kommentoi myös ihastuksissaan miten paksut hiukset on. Mitä vastaatte muuten noihin kommentteihin? Itse vaan punastun, ja kiitän vaikka enhän itse hiuksilleni mitään voi, ne vaan on mitä on. En ole tottunut huomioon.

Vierailija
17/67 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmia pitkistä hiuksista. Ihanat ovat! Omat hiukset ei takkuunnu tai mitään. Ainoa huolenaihe niissä on se, että hoidan niitä paljon, koska haluan niiden olevan hyväkuntoiset.

Vierailija
18/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Lattiakaivossa kannattaa kuitenkin pitää suodatinta, niin pääsee vähemmällä siivotessaan. Yöllä teen hiuksistani nutturan päälaelle, joten ei tarvitse heräillä hiukset suussa. Luonnonkiharissa on se hyvä puoli, että niitä ei tarvitse pahemmin laitella (ja jos haksahtaa laittelemaan, ne ovat hetken kuluttua taas lähtötilanteessa).

Ja ikää on siis viisikymmentä.

Vierailija
19/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseminen ei ole vaikeaa, en ole moista kuullutkaan. Kuivattaminen ja suoristaminen kestää iäisyyden.

Vierailija
20/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pitää hiuksia yöllä kiinni mutta lopputuloksena on se, että mies saa hiuslenksua repiä irti kauheasta takkutollosta. Vissiin pyörin aika paljon unissani tai jotain kun hiukset ovat lenksusta huolimatta umpisolmussa. 

-kolmonen-