Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla paksut pitkät hiukset

Vierailija
15.04.2015 |

Onko hiustenpesu vaikeaa

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi toisekseen ainakin tällaiset luonnostaan suorat ja lasimaiset hiukset voi kuivata pyyhkeellä ja sitten harvalla kammalla rauhallisesti selvittää pesun jälkeen. Kun hiukset ovat ihan selvät, niin sitten ne voi kammata kunnolla ihan hajalleen nätisti. Siinä se virhe paksuhiuksisella onkin, jos jättää hiukset yhteen läjään odottamaan kuivumista tai yrittää jollain harjalla kiskoa.

Vierailija
42/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:11"]

Peseminen ei ole ongelma, mutta harjaaminen sitten onkin. Mulla on karheat, vähän luonnonkiharat ja tosi ohuet hiukset. Niitä vaan on tosi paljon. Pahimmillaan harjaamiseen menee melkein tunti ja heti vartin kuluttua ensimmäiset takut on jo muodostuneet. 

[/quote]

Mun luonnonkiharalle Tangle Teezer on ollut ihan mieletön helpostus!! Ennen harjaaminen oli ihan kamalaa ja vei pinen ikuisuuden, tuo harja selvittää ihan uskomattoman hyvin repimättä hiuksia. Mieskin kehui harjan maasta taivaaseen, kun ostin lapsen hiuksia varten oman :D

Kaikkien hiuksille ei sovi yhtä hyvin, mutta mä voin suositella lämpimästi kokeilemaan.

[/quote]

Ostin minäkin sellaisen ja oli todella pettymys. Ne piikit on tosi lyhyet eikä ulotu hiuspohjaan asti päälaella eikä niskassa. Jotenkin pitäisi tosi pienissä osissa kitkutella harjatessaan sillä. Harvapiikkinen kampa on paras..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseminen ei ole koskaan ollut ongelma ja takutkin saan aika helposti ojennukseen. Eniten ärsyttää se, että hiuksia ei voi pitää auki, koska ne tulevat tielle ja muuttuvat sotkuisen näköisiksi ja se, että monet kampaukset, kuten nutturat ja korkea poninhäntä, eivät toimi, koska tukka on niin raskas, että kampaus hajoaa ja vajoaa heti kun lähden liikkeelle. Hiukseni myös kasvavat todella nopeasti ja otsatukka on sen takia aina silmillä

Vierailija
44/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkään, paksuun, karheaan ja luonnonkiharaan tukkaan Moroccan oil on pelastus. Sillä shampoolla ja hoitoaineella ei tee mitään, mutta pyyhekuiviin hiuksiin laitettuna öljy tekee elämästä huomattavasti helpompaa.

Harja menee hiuksista läpi ja kuivanakin mun tuhannen voltin tukka on ihan inhimillinen käsiteltävä.

Jos ette ole testanneet, suosittelen kyllä kokeilemaan.

Vierailija
45/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ohuemmat hiukset, tämä on niin rasittavaa. Leikkasin aikoinani lyhyet hiukset mutta se kasvaa kummallisena tattimallina leikkauksesta huolimatta. Polkkahiukset on liian lyhyet, täytyy saada laitettua välillä kiinni, muuten niska ja sivut hiostuu liikaa. Otsatukka ei toimi kummallisten pyörteiden ja luonnonkiharan vuoksi. Kampaajakin varaa aina päivän viimeisen ajan, jotta saa kuivattua. Lisäksi kampaajalla jää herkästi aina shampoota hiuksiin, jonka huomaa sitten hetken kuluttua hiuksia selvitellessä. Poikkeuksetta on myös hiukset ja vaahto myös saaneet eri kampaajien lavuaarit tulvimaan. Onko kellään toimivaa hiusmallia paksuille hiuksille? Kalju houkuttelee aina näin kesän lähestyessä. 

Vierailija
46/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kampaatte luonnonkiharat hiukset? Tuntuu, että tosi helposti ne kiharat aukeaa ja tulee sellainen mahtava pörrö. Märkänä kammatessa taas latistuvat. Pesun jälkeen mulla on korkkiruuvikiharat. 

Pesu sinänsä ei ole minusta vaikeaa, ja annan yleensä kuivua itsekseen. Föönillä tulee Outi Heiskanen -look.

Vierailija
47/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja kuivattaminen kestää ikuisuuden. Yhtä perkelettä. Ja jos ei ne ole koko ajan kiinni (tyyliin tiukalla nutturalla), ne menee jatkuvasti silmiin, suuhun ja oven väliin. Liimautuvat huuliin ja poskiin, jos on esim. aurinkorasvaa naamassa. Yöllä sängyssä kääntyminen on pirullinen operaatio, kun ensin pitää kaapia se moppi selän alta pois ja asettaa pois tieltä. Ottaa päähän niin paljon koko hemmetin pöheikkö. Ei todellakaan voi suositella.                  Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.

Vierailija
48/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 2 kuvaili täydellisesti. On vaikeaa hiustenpesu ja moni muukin asia tällä tukalla

Vierailija
49/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun leikkasin polkkatukan, on kyllä ihanaa. Peseminen niin paljon helpompaa. Mutta on se pitkä tukka kyllä niin kaunis hyvin hoidettuna:)

Vierailija
50/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, komppaan kyllä kakkosta ihan täysin.

Suunnitelmissa on ollut pitkään hiusten pätkäiseminen polkkamittaan. Kyllä helpottuu elämä kummasti.

Vierailija
51/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan suorat paksut hiukset. En värjää mutta silti takkuuntuu helposti. Kyllä lyhyet on helpommat mutta pitkät näyttää kivoilta itsellä :) Tosi usein ihmiset kommentoi myös ihastuksissaan miten paksut hiukset on. Mitä vastaatte muuten noihin kommentteihin? Itse vaan punastun, ja kiitän vaikka enhän itse hiuksilleni mitään voi, ne vaan on mitä on. En ole tottunut huomioon.

Sama homma! Mulla on kanssa ihan järkky paksut ja pitkät hiukset. En tiedä mikä luonnonoikku nämä on, kun meillä ei suvussa kellään muulla ole tällaista pehkoa. Peseminen ei muuten ole hankalaa, mutta shampoota kuluu aivan törkeästi. Tottakai pitkät kuivaa kauemmin kuin lyhyt tukka, varsinkin kun mun latvat alkaa olla jo lantiolla asti. Omat hiukset näyttää mielestäni silloin ihan hyvältä, jos viitsii laittaa niitä jotenkin, ja vaikka pitäisi auki, on joskus ihana tunne kun ne on niin tuuheat. Ei kylläkään aina, välillä menee hermo. Olen huomannut, että silloin kun olen harkinnut leikata lyhyemmäksi, niin tulee vastaan joku tuttu tai usein ihan vieraskin jossain kaupassa tai vastaavassa ja alkaa kehua mun hiuksia, ja sitten mä tuun nopeasti toisiin ajatuksiin. Sama juttu, että mä vaan punastelen ja kiittelen, oli sitten vieras tai tuttu kommentoija. Mä en liioin ole tottunut siihen, että kehutaan...:)

Vierailija
52/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa käyminen kestää ikuisuuden silloin kun pesen hiukset!

Ensin lutraat vedellä niin kauan että saat hiukset läpimäriksi, ja sen jälkeen yrität ujuttaa shampoota joka puolelle. Kun olet saanut shampoot päähän, alkaa taistelu sen pois saamiseksi. Tämän jälkeen vuorossa hoitoaine...sitä perkelettä et saa hiuksistasi pois ilman 10min huuhtelua. Ilmankaan et voi olla, sillä muuten hiuksia ei saa ikinä selviksi pesun jälkeen. Paitsi ei sekään mitään takaa, sillä suihkun jälkeen joudun suihkuttamaan hiuksiin nestemäistä hoitaria ja laittamaan latvahoitoa. Tämän jälkeen ehkä, EHKÄ saan hiukset selviksi.

Ja ei, en voi leikata hiuksia lyhyiksi. Mulla on luonnonkihara tukka ja se lyhyeen tukkaan yhdistettynä ei vaan toimi mulla. Kokeiltu on. 

Oletko kokeillut hoitoaineen sijasta etikkaa? oikeasti toimii. ei tarvitse kuin nopean poishuuhtelun, jotkut ei huuhtele ollenkaan ja harjaaminen on helppoa tai ainakin yhtä helppoa kuin hoitoaineen jälkeen. kannattaa kokeilla! väkiviinaetikka käy, ei se haise hiuksissa yhtään. Ja huom saat aivan upean kiillon hiuksiisi! Kyllä se vanha kansa jotain tiesi. Täytät esim lavuaarin vedellä ja lorautat etikkaa sekaan ja käytät hiuksesi altaassa. 

Vierailija
53/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Pidän hiuksia auki myös yöllä. Hyvä hoitoaine pitää hiukset pois takusta. Pesen hiukset joka toinen päivä mutta vain kerran viikossa shampoolla. Joka kerta käytän latvoihin hoitoainetta. Annan kuivua itsestään. Kuivuu tunnissa.

Vierailija
54/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset aina se, että miehet tykkäävät paksuista, pitkistä hiuksista. Jos ne ovat vielä kiiltävät, niin vieläkin parempi. Naiset, älkää missään tapauksessa leikatko paksuja pitkiä hiuksia polkkatukaksi tai kananpersetukaksi. Ja jos elätte parisuhteessa ja suunnittelette tuollaista, kysykää mieheltänne mielipidettä ensin. Noin radiaalia toimenpidettä ei saa mennä tekemään ennen kuin miehen mielipide siihen on kysytty. Ai miten niin radikaali toimenpide? No siten, koska se on sellainen asia, joka voi oleellisesti vaikuttaa miehen siihen, miten haluttavana mies naisensa näkee. Hiukset on naisen kruunu.

Vierailija
55/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa naiset aina se, että miehet tykkäävät paksuista, pitkistä hiuksista. Jos ne ovat vielä kiiltävät, niin vieläkin parempi. Naiset, älkää missään tapauksessa leikatko paksuja pitkiä hiuksia polkkatukaksi tai kananpersetukaksi. Ja jos elätte parisuhteessa ja suunnittelette tuollaista, kysykää mieheltänne mielipidettä ensin. Noin radiaalia toimenpidettä ei saa mennä tekemään ennen kuin miehen mielipide siihen on kysytty. Ai miten niin radikaali toimenpide? No siten, koska se on sellainen asia, joka voi oleellisesti vaikuttaa miehen siihen, miten haluttavana mies naisensa näkee. Hiukset on naisen kruunu.

No mutta, nainenhan saa silloin todellisen lottovoiton. Pääsee samalla eroon sekä vaivalloisista hiuksista, että tyhmästä, pinnallisesta miehestä.

Vierailija
56/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se peseminen niinkään, mutta hiukseni ovatkin "vain" keskiselkään. Kyllähän siinä vähän käsivarret väsyy joskus, mutta mulla onkin aika huonot käsivoimat. :D Kuivaamisessa sitten meneekin pieni ikuisuus. Ärsyttävää kun tuntuu että ovat jo kuivat mutta aina löytyy lisää kosteita/märkiä kohtia, siis ainakin silloin kun on kiire johonkin. :D 

Vierailija
57/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 2 kertookin kaiken. Yöllä tosin pidän hiukdet sykeröllä pään päällä,muuten en pysty nukkumaan.hiusten pesu,kuivaaminen,laitto ym kestää sairaan kauan mutta en kuitenkaan ole valmis luopumaan pitkistä,kauniista hiuksistani

Vierailija
58/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pointtia. Itse kysyisin mielipidettä mieheltäni jos haluaisin leikata pitkät hiukseni lyhyiksi, mutta jos vastaus olisi ininää eikä hyväksyisi sitä, että teen hiuksillani mitä haluan eikä sen jälkeen enää näkisi mua samalla tavalla, olisi mulle periaatteessa voittotilanne koska sitten voisin jättää moisen pinnallisen kakkiaisen. 

Vierailija
59/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Shampoon huuhtelun jälkeen pitkät luonnonkiharat on niin helvetillisessä takussa. Sitten levitän hoitoaineen ja samalla sormin selvitän takut.  Ja hiusten kuivuminen... luonnonkiharille ei sovi fööni ja ilman sitä hiusten kuivuminen kestää kohdallani 2,5 tuntia. 

Vierailija
60/67 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aivan mun mieheltä :D Kyllä mä mielipiteen kysyisin, kun puhutaan muutenkin vähän kaikesta. Mies kysyy multakin joskus esim. vaatteistaan tai parrastaan, mutta itse hän tekee ratkaisut ja vastaavasti minä teen itse toki päätökset, jos haluan leikata hiukset tai muuttaa lookkia muuten. Meillä on nyt sikäli hyvä tilanne hiusten kanssa, että molemmat tykätään mun pitkästä tukasta, eikä muutosta ole suunnitelmissa. :)