Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla paksut pitkät hiukset

Vierailija
15.04.2015 |

Onko hiustenpesu vaikeaa

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten huuhteluvaihe kestää jokusen tovin. Paksuudesta johtuen tuntuu, että johonkin koloseen jää shampoot piiloon. Hiusten harjaaminen on välillä mielenkiintoista, kun harja jää hiuksiin jumiin. Ei ole vielä hävinnyt pehkoon lopullisesti kuitenkaan. Mä nukun yleensä hiukset letitettynä, etten kuristu hiuksiin tms.

Vierailija
22/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pesu yhtä helppoa/vaikeaa kuin lyhyenä, mutta pitää antaa kuivua vapaana monta tuntia, yön yli ei riitä. yöksi letti tai nuttura päälaelle ei se sen vaikeampaa ole. tietty asioista saa aina vaikeita halutessaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:55"]

On, ja kuivattaminen kestää ikuisuuden. Yhtä perkelettä. Ja jos ei ne ole koko ajan kiinni (tyyliin tiukalla nutturalla), ne menee jatkuvasti silmiin, suuhun ja oven väliin. Liimautuvat huuliin ja poskiin, jos on esim. aurinkorasvaa naamassa. Yöllä sängyssä kääntyminen on pirullinen operaatio, kun ensin pitää kaapia se moppi selän alta pois ja asettaa pois tieltä. Ottaa päähän niin paljon koko hemmetin pöheikkö. Ei todellakaan voi suositella.                  Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.

[/quote]

Muuten sama, mutta mulla on niin paksut ja pitkät hiukset, että mikään tiukka nuttura ei tule kysymykseenkään. Hiusten paino aiheuttaa järkyn päänsäryn. Pidänkin tukkaa letillä jos ne eivät ole vapaina, myös yöllä.

Vierailija
24/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hiukset menee kyllä takkuun siitä, mutta ei se vaikeaa ole. Toisaalta en voi verrata, kun ei mulla ole koskaan ollut ohuita ja lyhyitä hiuksia (paitsi vauvana). Hiusten kuivuminen kestää kauan. Joskus kadehdin lyhyttukkaisia, kun ne voi pestä hiuksensa vaivattomsti lavuaarin yllä.

Vierailija
25/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:55"]On, ja kuivattaminen kestää ikuisuuden. Yhtä perkelettä. Ja jos ei ne ole koko ajan kiinni (tyyliin tiukalla nutturalla), ne menee jatkuvasti silmiin, suuhun ja oven väliin. Liimautuvat huuliin ja poskiin, jos on esim. aurinkorasvaa naamassa. Yöllä sängyssä kääntyminen on pirullinen operaatio, kun ensin pitää kaapia se moppi selän alta pois ja asettaa pois tieltä. Ottaa päähän niin paljon koko hemmetin pöheikkö. Ei todellakaan voi suositella.                  Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.
[/quote]

Komppaan tätä muuten, mutta ikinä en luopuisi näistä kutreista! On ihanaa kun pystyy tekemään mitä erikoisempia kampauksia ja vaikka hienoja lettejä :) aina ei tarvitse meikatakkaan jos tukka on kivasti laitettu vaikka kiharalle.

Vierailija
26/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen kestää ikuisuuden silloin kun pesen hiukset!

Ensin lutraat vedellä niin kauan että saat hiukset läpimäriksi, ja sen jälkeen yrität ujuttaa shampoota joka puolelle. Kun olet saanut shampoot päähän, alkaa taistelu sen pois saamiseksi. Tämän jälkeen vuorossa hoitoaine...sitä perkelettä et saa hiuksistasi pois ilman 10min huuhtelua. 
Ilmankaan et voi olla, sillä muuten hiuksia ei saa ikinä selviksi pesun jälkeen. Paitsi ei sekään mitään takaa, sillä suihkun jälkeen joudun suihkuttamaan hiuksiin nestemäistä hoitaria ja laittamaan latvahoitoa. Tämän jälkeen ehkä, EHKÄ saan hiukset selviksi.

Ja ei, en voi leikata hiuksia lyhyiksi. Mulla on luonnonkihara tukka ja se lyhyeen tukkaan yhdistettynä ei vaan toimi mulla. Kokeiltu on. 

Vierailija
27/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä.

Vierailija
28/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla pesen kuin lyhyetkin, eli ei ole vaikeaa, mutta toki hitaampaa se on (erityisesti huuhtelu) ja kuivumiseenkin menee aikaa. Jos haluaa kuivata nopeammin hiustenkuivaajalla, käsi väsyy :-D Kuivuttuaan nämä on kyllä ihan helpot, saa nopeasti näille kampaukselle pois tieltä, jos ei voi pitää auki.

Vierailija
29/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe pesemistä ollenkaan vaikeaksi. Kuivuminen kestää kyllä kauan.

Vierailija
30/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ponnarinympärys 13cm ja luonnonkiharat hiukset vyötärölle. En kuvailisi pesua vaikeaksi. Päänahan vaahdotan ja annan shampoon valua huuhdellessa pituuksiin. Kosteiisiin hiuksiin levitän hieman kookosöljyä, haron sormilla takut pois ja annan kuivua ensin pyyhkeen alla pari tuntia ja loput itsekseen. Helppoa, joskaan ei nopeaa! ;)

Vierailija
31/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka pitkät hiukset teillä on?
Ei mulla ole ollut mitään ongelmia pesemisen tai muun kanssa (käytän kyllä shampoota aina hyvin pienen määrän) mutta se kuivuminen toki kestää ainakin 3-4h.

Hiukseni ovat pisimmillään kuitenkin olleet vain rintojen alle ulottuvat, mutta paksut.

Vierailija
32/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]

Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä.

[/quote]

Jos mä aamulla letitän hiukset kosteina, ne eivät ole illallakaan kuivat.

Vierailija
33/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä.
[/quote]

Oletko varma, että sun hiukset on paksut? Ei taida paksut hiukset tunnissa kuivua...

Vierailija
34/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset menee kovasti takkuun pestessä, koittakaa hellävaraisempaa shampoota tai hoitoaineen laittamista ennen shampoopesua (ensimmäisenä hoitoaine kosteaan tukkaan, sen jälkeen pesu ja hoito normaaliin tapaan).

Vierailija
35/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]Oletko varma, että sun hiukset on paksut? Ei taida paksut hiukset tunnissa kuivua...[/quote]

Kuivumisaikaan vaikuttaa hiuslaatu ja myös hiusten kunto, ei pelkästään paksuus.

Vierailija
36/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]

Siis kuinka pitkät hiukset teillä on? Ei mulla ole ollut mitään ongelmia pesemisen tai muun kanssa (käytän kyllä shampoota aina hyvin pienen määrän) mutta se kuivuminen toki kestää ainakin 3-4h. Hiukseni ovat pisimmillään kuitenkin olleet vain rintojen alle ulottuvat, mutta paksut.

[/quote]

Mun hiukset ovat takapuoleen ja peseminen on, jos nyt ei vaikeaa, niin aika työlästä verrattuna siihen mitä se oli silloin, kun tukka oli rintsikkapituinen.

Vierailija
37/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseminen ei ole ongelma, mutta harjaaminen sitten onkin. Mulla on karheat, vähän luonnonkiharat ja tosi ohuet hiukset. Niitä vaan on tosi paljon. Pahimmillaan harjaamiseen menee melkein tunti ja heti vartin kuluttua ensimmäiset takut on jo muodostuneet. 

Vierailija
38/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:11"]

Peseminen ei ole ongelma, mutta harjaaminen sitten onkin. Mulla on karheat, vähän luonnonkiharat ja tosi ohuet hiukset. Niitä vaan on tosi paljon. Pahimmillaan harjaamiseen menee melkein tunti ja heti vartin kuluttua ensimmäiset takut on jo muodostuneet. 

[/quote]

Mun luonnonkiharalle Tangle Teezer on ollut ihan mieletön helpostus!! Ennen harjaaminen oli ihan kamalaa ja vei pinen ikuisuuden, tuo harja selvittää ihan uskomattoman hyvin repimättä hiuksia. Mieskin kehui harjan maasta taivaaseen, kun ostin lapsen hiuksia varten oman :D

Kaikkien hiuksille ei sovi yhtä hyvin, mutta mä voin suositella lämpimästi kokeilemaan.

Vierailija
39/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]

[/quote]

Jos mä laitan hiukset märkinä illalla letille, ovat ne vielä aamulla aivan märät. Kuivuminen kestää hiukset aukikin pari tuntia. 

Minä en koe pesua, huuhtelua enkä hoitoaineen huuhtelua mitenkään hankalana. Nykyään pesen hiukset vain pari kertaa viikossa, nuorempana pesin joka aamu.

Hiukseni ovat luonnonkiharat, joten, jos käytän hiustenkuivaajaa, on minun pakko käyttää sen jälkeen harjakiharrinta (vain metallipiikkinen käy), koska muuten hiuspehkoni on todellinen pehko...pelottava näky suorastaan.

Näin vanhemmiten olen kyllä lyhennyttänyt hiuksiani, nykyään ne ovat reilusti olkapäille entisen puolen selän sijasta. 

Mutta, kuten kampaajani totesi, yksikään nainen ei ole tyytyväinen hiuksiinsa:)

Vierailija
40/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]Mitä ihmettä te kaikki valitatte? Minulla on puoleen selkään tosi paksut hiukset ollut ihan lapsesta asti. Suihkussa menee kaikkinensa 15 minuuttia, sen jälkeen vartin päästä kammalla kampaan, letitän ja menoksi. Hiukset on ihan kuivat, kun vajaan tunnin päästä olen töissä. [/quote] Oletko varma, että sun hiukset on paksut? Ei taida paksut hiukset tunnissa kuivua...

[/quote]

Ehkä teidän kaikkien muiden hiukset pitää sitten olla ruutikuivat ja stressaatte muutenkin, jos pesussa menee vähän aikaa. On nämä paksut, oikein tiukkaan letitettyinä sellainen aikuisen ranteen paksuinen letti.