Miksi kohtelette hoitajia kuin paskaa?
Totta kai sekavan, aggressiivisen ja holtittoman käytöksen ymmärtää osittain, jos taustalla on jokin sairaus, kuten Alzheimer.
Mutta mitä ovat nämä täysin henkisesti terveet aikuiset ihmiset, jotka haukkuvat, tiuskivat ja mollaavat hoitajia?
Missä muussa ammattiryhmässä olisi ok, jos asiakas löisi työntekijää? Sehän olisi rikos.
Kommentit (61)
Taitaa olla yleinen asenne ihan päättäjienki puolelta kun ei palkatkaan nouse.
Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.
Avaisitko vähän tätä?
Tätä olen usein ihmetellyt kun olen omaisten huutamista kuunnellut. Että en minäkään mene niiden työpaikoille möykkäämään niin mikä oikeus niillä on tulla meille mesoamaan?
Ammatinvalinta kysymys. Miksi kukaan haluaa olla sairaanhoitaja?
Eivät kaikki kohtele huonosti. On kokemusta toisinpäin, että hoitsut tai lekurit ovat käyttäytyneet ikävällä tavalla. Muutama ok.
Meidän Marjut olin paskonut housuunsa hoitokodissa ja hoitajat näytti olevan koneella pelaamassa vaan CandyCrushia. Onko niillä minkäänlaista ammattiylpeyttä jäljellä??
Yhtä potilasta tönittiin vessaan tavaran siirto telineellä....
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen usein ihmetellyt kun olen omaisten huutamista kuunnellut. Että en minäkään mene niiden työpaikoille möykkäämään niin mikä oikeus niillä on tulla meille mesoamaan?
Joo ja joskus ihmiset tulevat oikein paikalle kaikella uhmalla ja milloin
Jotkut tulevat paikalle valmiiksi vihaisina ja uhmakkaina, vaikka eivät olisi koskaan paikassa käyneet. Monella ajatus tuntuu olevan, että hoitaja on vihollinen eikä tee työtään hyvin tai kunnolla.
Ottamatta mihinkään muuhun kantaa, mutta kyllä hoitaja saa nostaa pahoinpitelysyytteen hoidettavaa vastaan.
Tätä ei vain jostain syystä tehdä, vaikka pitäisi.
Toki... sitä saisi olla kokoajan tekemässä. :)
Nim. Psykiatrin.hoitaja joka on kerran tehnyt ilman. Tosin esimiehen pyynnöstä, kun en itsekään osannut ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla yleinen asenne ihan päättäjienki puolelta kun ei palkatkaan nouse.
Kenen palkat nousee?
En ole kohdellut huonosti, en huutanut, enkä lyönyt. Minua kohtaan on hoitaja sen sijaan käyttäytynyt asiattomasti.
Molemmin puolin huono käytös on huonoa käytöstä. Mutta älkää siis haukkuko hoitohenkilökuntaa kaikesta. Varmasti he tekevät parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Marjut olin paskonut housuunsa hoitokodissa ja hoitajat näytti olevan koneella pelaamassa vaan CandyCrushia. Onko niillä minkäänlaista ammattiylpeyttä jäljellä??
Yleensä paikoissa on niin sanottuja vaippakiertoja, jolloin vaipat tarkastetaan. Jos potilas ei pysty itse ilmaisemaan hätäänsä niin ei hoitajakaan voi olla hoidettavan vierellä 24/7. Säännöllisesti tilanne kuitenkin käydään tarkistamassa, jos potilaita on päälle 20 niin omaa vuoroa voi joutua odottamaan. Hoitajillakin on oikeus taukoihin ja joskus nekin on pidettävä. Nämä ovat juuri näitä hetkiä, kun hoitaja on juossut 5 tuntia ja jättänyt kahvitauon pitämättä ja omainen saapuu paikalle katsomaan, että siellä ne vain ovat kahvihuoneessa juoruamassa. Moni ei ymmärrä hoitotyön arkea eikä edes halua ymmärtää. Hoitajat eivät säntäile summa mutikassa sinne tänne. Totta kai kelloon vastataan, mutta päivässä on myös rakenne, jotta jokainen tulee hoidetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta mihinkään muuhun kantaa, mutta kyllä hoitaja saa nostaa pahoinpitelysyytteen hoidettavaa vastaan.
Tätä ei vain jostain syystä tehdä, vaikka pitäisi.
Toki... sitä saisi olla kokoajan tekemässä. :)Nim. Psykiatrin.hoitaja joka on kerran tehnyt ilman. Tosin esimiehen pyynnöstä, kun en itsekään osannut ajatella.
Työpaikalla sanotaan, että tällainen vain kuuluu työhön ja täytyy sietää. Esimies tekee kaikkensa piilotellakseen ongelmia. Varmasti voit lähteä oikeuteen, mutta työpaikkasi hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun omaiseni asui tehostetun valvonnan hoivakodissa. Istuin siellä yks päivä klo kuudesta eteenpäin. Kukaan ei käynyt huoneessa. Soitin siskolle, hän soitti kansliaan muualta klo 12, että kuinka omaisemme voi. Omahoitaja oli kirjannut, että on tehty pesut, kahvittelut, jopa ulkoilut; siis sinä aikana, jolloin olin koko ajan huoneessa. Käräytettiin näin, kun epäilymme olivat jo aiemmin heränneet. Että se senkin hoivakodin hoitajien moraalista.
Vierailija kirjoitti:
En ole kohdellut, mutta jos tämä aiheeton syyllistäminen ja narina ei lopu, niin kohtelen. Olen aivan kypsä hoitajien syyllistävään asenteeseen!
Juurihan kohtelit.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalinta kysymys. Miksi kukaan haluaa olla sairaanhoitaja?
Niinpä. Kuitenkin olet siitä vielä iloinen, kun tarvitset itse hoitoa tai joku läheisesi tarvitsee apua.
Ne vihaa kristittyjä koulussakin kirjoitti:
Ulkomaalaiset miehet varastaa hoitajien rahat ja tavarat tätä on jatkunut vuosikymmenet ne vihaa naisia siksi niillä on lapsia joka maassa ja joka kaupungissa mitä ne ei hoida ei maksa elatusmaksuja. Työpaikoilla ne vihaa kristittyjä eniten kohtelee huonosti myy huumeita.
Ulkomaalaiset työntekijät eivät ole sen huonompia kuin kantasuomalaisetkaan työntekijät. Kaikkiin ryhmiin mahtuu monenlaisia yksilöitä, mutta koko ryhmää ei voi tuomita yhden virheestä. Ei niin myöskään ammattiryhmää.
Ja mitä on se hoitajan tutkinnon ja ammattitaidon lyttääminen? Että hoitajakoulutukseen päätyvät vain he, jotka eivät muuhun pystyneet.