Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kohtelette hoitajia kuin paskaa?

Vierailija
29.12.2021 |

Totta kai sekavan, aggressiivisen ja holtittoman käytöksen ymmärtää osittain, jos taustalla on jokin sairaus, kuten Alzheimer.

Mutta mitä ovat nämä täysin henkisesti terveet aikuiset ihmiset, jotka haukkuvat, tiuskivat ja mollaavat hoitajia?

Missä muussa ammattiryhmässä olisi ok, jos asiakas löisi työntekijää? Sehän olisi rikos.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.

Mun omaiseni asui tehostetun valvonnan hoivakodissa. Istuin siellä yks päivä klo kuudesta eteenpäin. Kukaan ei käynyt huoneessa. Soitin siskolle, hän soitti kansliaan muualta klo 12, että kuinka omaisemme voi. Omahoitaja oli kirjannut, että on tehty pesut, kahvittelut, jopa ulkoilut; siis sinä aikana, jolloin olin koko ajan huoneessa. Käräytettiin näin, kun epäilymme olivat jo aiemmin heränneet. Että se senkin hoivakodin hoitajien moraalista.

Miten ihmeessä olet päässyt asukkaan huoneeseen istumaan jo klo 6? Tuskin yökkö päästää ketään tapaamaan omaistaan tuohon aikaan

Vierailija
42/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanko siitä, että sairaanhoitajat kohtelisi lähihoitajia ja laitoshuoltajia kunnioittavasti? Paranisi varmasti se työssäviihtyminenkin kaikilla osapuolilla.

Minä kohtelen kaikkia työryhmäni jäseniä tasapuolisesti. Arvostan jokaisen panosta eikä ketään ilman pärjättäisi. Suurimmat oppini sain urani alussa lähihoitajilta. Arvostan heitä suuresti ♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.

Mun omaiseni asui tehostetun valvonnan hoivakodissa. Istuin siellä yks päivä klo kuudesta eteenpäin. Kukaan ei käynyt huoneessa. Soitin siskolle, hän soitti kansliaan muualta klo 12, että kuinka omaisemme voi. Omahoitaja oli kirjannut, että on tehty pesut, kahvittelut, jopa ulkoilut; siis sinä aikana, jolloin olin koko ajan huoneessa. Käräytettiin näin, kun epäilymme olivat jo aiemmin heränneet. Että se senkin hoivakodin hoitajien moraalista.

Miten ihmeessä olet päässyt asukkaan huoneeseen istumaan jo klo 6? Tuskin yökkö päästää ketään tapaamaan omaistaan tuohon aikaan

Kieltämättä tämä kuulostaa vähän erikoiselta. Myös siksi, että kyllähän potilaalle tulisi taata yörauha, vaikka kyllä moni vanhus heräileekin jo aikaisemmin luonnollisesti.

Vierailija
44/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt miten vanhainkodissa vanhukset on peloissaan ja hädissään. Hoitajat löytyy aina kahvihuoneesta.

Vierailija
45/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muussa ammatissa? Lastenhoitajan, opettajan ja koulunkäynnin ohjaajan.

Vierailija
46/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsee kyllä vaikka koko yöksi jos asukas on saattohoidossa. Silloin ei ole koronarajoituksia vierailuissa. 

Toki tuosta ei kyllä saanut sellaista kuvaa, että kyse olisi ollut saattohoidossa olevasta. 

Vierailija
47/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me sinne päästiin milloin vain, iltaisin oli summeri. Aamuviidestä ei summeria. Oltiin välillä myöhäänkin. Useimmiten ei edes tavattu ketään, mentiin vaan omaisen huoneeseen.

Vierailija
48/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähihoitajamies ja nuollut sairaanhoitajan pillua pikkujouluissa.

Joo ja niin on maailmankirjat sekaisin eiku... Taitavat olla niin lähihoitajat, sairaanhoitajat kuin lääkäritkin harrastaneet seksiä ja vielä toistensakin kanssa. Mutta miten se liittyy tähän aiheeseen? Niin no, en tiedä. 

Vierailija
49/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakeutua ammattiin josta varmaan jo heti alkumetreillä opiskellessa selviää miten raskasta ja huonosti palkattua hommaa on?

Vierailija
50/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsee kyllä vaikka koko yöksi jos asukas on saattohoidossa. Silloin ei ole koronarajoituksia vierailuissa. 

Toki tuosta ei kyllä saanut sellaista kuvaa, että kyse olisi ollut saattohoidossa olevasta. 

Omaisemme oli jo vaikeasti Altzheimerin viemä. Sitä suuremmalla syyllä käytiin, kun itse me pyykitkin hoidettiin. Ei niitä meidän käyntejä kukaan noteerannut.

Vierailija
51/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hakeutua ammattiin josta varmaan jo heti alkumetreillä opiskellessa selviää miten raskasta ja huonosti palkattua hommaa on?

Tässä ei ole valitettu työn raskaudesta tai palkasta vaan ihmisten käytöksestä hoitajia kohtaan. Itse asiassa työ olisi puolet helpompaa, jos kaikki potilaat olisivat yhtä ihania kuin jotkut potilaat ovat eli omaavat edes perus käytöstavat. 

Vierailija
52/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajaksi ei pääse kuin tarkkojen kriteerien kautta. Tyssää jo koulutukseen pääsy työhön käymättömiltä luonteilta. Eri asia ovat vanhat kyllästyneet hoitajat..ja huonokäytöksiset asiakkaat. Pinna pettää joskus hoitajaltakin..

Vierailija
53/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monessa muussakin ammatissa joutuu kohtaamaan väkivaltaa esim. lääkärit, poliisit, vartijat, pelastuslaitos, opettajat, kaupankassa jne.

Esim. yksikään poliisi ei tiedä, kun aloittaa työvuorona, tuleeko kotiin omin jaloin, vai päätyykö työvuoro sinkkiarkkuun.

Ja kyllä, se on ammatinvalinta kysymys.

Vierailija
54/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta mihinkään muuhun kantaa, mutta kyllä hoitaja saa nostaa pahoinpitelysyytteen hoidettavaa vastaan.

Tätä ei vain jostain syystä tehdä, vaikka pitäisi.

Toki... sitä saisi olla kokoajan tekemässä. :)

Nim. Psykiatrin.hoitaja joka on kerran tehnyt ilman. Tosin esimiehen pyynnöstä, kun en itsekään osannut ajatella.

Miksi näitä ei tehdä joka kerralla? Jumalauta jos asiakas koskisi sormellakaan minuun, se olisi välittömästi poliisiasia. En ole hoitaja.

Vierailija
55/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kohtele, en kohtele ketään huonosti ansiotta.

Lisää typeriä otsikoita? Oiskohan ollut osuvampaa kysyä, mistä johtuu, että JOTKUT kohtelevat ja mollaavat hoitajia?

Siihen minulla ei ole tyhjentävää vastausta. Joillain saattaa johtua kivuista ja kärsimättömyydestä, kun joutuvat jonottamaan ja odottamaan ymmärtämättä täysin syytä siihen. Kaikki kun eivät ymmärrä samalla lailla julkisen terveydenhuollon resurssipulaa ja paineita.

Voi olla myös, että osa ihmisistä ei ymmärrä, miksi hoitajat ja lääkärit eivät näe kristallipallostaan, mistä potilaat kärsivät, vaan kyselevät "liikaa" ja "tyhmiä" ja "pihtaavat tutkimuksia". Tämäkin on vähän hoopoa, mutta aika inhimillistä, että maallikko ei tiedä, mikä kaikki vaikuttaa asiaan ja mitkä asiat pitää poissulkea ennen diagnoosia. Tässä kaikessa olisi avuksi se, että asiat perustellaan ja selitetään mahdollisimman selkeästi. Terveydenhoito on isolta osin viestintää ja se voi mennä monessa kohdassa mönkään: potilas ei osaa selittää olennaisia asioita, vaan yhdstelee mielessään epäolennaisuuksia - ja tässä googlettaminen etukäteen voi aiheuttaa paljon haittaa.

Ja hoitajat/lääkärit eivät osaa välttämättä kysyä oikeita asioita ja niin, että potilas ymmärtää, miksi ensin tutkitaan ja suljetaan pois yleisimmät vaihtoehdot. Terveydenhoidon resurssit ovat kovin rajalliset, ei kaikille voi varmuuden vuoksi teettää kokovartalomagneettikuvaa...

Totta kai kyse voi olla myös potilaan k-päisyydestä. Tai hoitajan. Sivistynyt ja normaalissa sieluntilassa oleva ihminen ei tietenkään kuvittele olevansa parempi ja tärkeämpi ihminen kuin toinen vain ammatin tai koulutuksen perusteella.

Vierailija
56/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monessa muussakin ammatissa joutuu kohtaamaan väkivaltaa esim. lääkärit, poliisit, vartijat, pelastuslaitos, opettajat, kaupankassa jne.

Esim. yksikään poliisi ei tiedä, kun aloittaa työvuorona, tuleeko kotiin omin jaloin, vai päätyykö työvuoro sinkkiarkkuun.

Ja kyllä, se on ammatinvalinta kysymys.

Eikä ole mikään ammatinvalintakysymys. Mikään ei oikeuta väkivaltaa eikä mihinkään työhön kuuluisi kuulua väkivaltaa. Aivan uskomatonta mitä kirjoitat. Voitko lukea oman tekstisi? 

Vierailija
57/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla yksi päivä, ettei superihminen Sari Sairaanhoitaja valittaisi jostain?

Kaiken he osaavat ja tekevät - myös ainaisen valituksen!

Älä jaksa.

sano se aloittaneelle. Kuinka monta samanlaista viestiä tarvitaan kerran päivässä tänne?

Asiat eivät muutu, jos niistä ei puhuta. Jos asiat ovat huonosti niin kyllä niitä pitää pyrkiä muuttamaan eikä mussuttaa, että aina on tehty näin. Ihmiset kehittyvät, maailma muuttuu ja niin muuttuu hoitoalakin. 

Vierailija
58/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nousee hoitsujen palkat 15€/kk

Tohtoreille satoja euroja/ kk lisää liksaa.

Sama iankaikkinen kaava jatkuu jatkuu toistuu.

Vierailija
59/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut täysin sekavassa tilassa ja silloinkaan en olisi kohdellut ketään kuin paskaa, jos ei itseäni olisi provosoitu tai eristetty yms.

Jos olet ollut sekavassa tilassa /deliriumissa, et voi tietää miten olet käyttäytynyt ja sekavassa tilassa provosoinniksi riittää ihan vain oma sekavuustila, jonka vuoksi olet ollut harhainen.

Vierailija
60/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” Missä muussa ammattiryhmässä olisi ok, jos asiakas löisi työntekijää? Sehän olisi rikos.”

Esimerkiksi varhaiskavastus, peruskoulu .. Sen lisäksi saa huoritella ja vitutella yhtetään.

Sen jälkeen aikuisten wilmaviestit siihen päälle.