Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kohtelette hoitajia kuin paskaa?

Vierailija
29.12.2021 |

Totta kai sekavan, aggressiivisen ja holtittoman käytöksen ymmärtää osittain, jos taustalla on jokin sairaus, kuten Alzheimer.

Mutta mitä ovat nämä täysin henkisesti terveet aikuiset ihmiset, jotka haukkuvat, tiuskivat ja mollaavat hoitajia?

Missä muussa ammattiryhmässä olisi ok, jos asiakas löisi työntekijää? Sehän olisi rikos.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.

Mun omaiseni asui tehostetun valvonnan hoivakodissa. Istuin siellä yks päivä klo kuudesta eteenpäin. Kukaan ei käynyt huoneessa. Soitin siskolle, hän soitti kansliaan muualta klo 12, että kuinka omaisemme voi. Omahoitaja oli kirjannut, että on tehty pesut, kahvittelut, jopa ulkoilut; siis sinä aikana, jolloin olin koko ajan huoneessa. Käräytettiin näin, kun epäilymme olivat jo aiemmin heränneet. Että se senkin hoivakodin hoitajien moraalista.

Jos tämä on totta niin tällainen ei ole missään nimessä hyväksyttävää. Kyllä paikoissa, joissa itse olen ollut halutaan oikeasti tehdä työ hyvin ja potilaista välitetään. Aina resurssit eivät riitä siihen kaikkeen, mitä haluaisi tehdä, mutta kyllä vähintään perushoito pyritään tekemään. Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että potilaan luona ei kertaakaan olisi käyty. Vielä uskomattomammalta se, että olisi kirjattu asioita, joita ei ole oikeasti toteutettu. Kiinnostaisi tietää, miten tilanne eteni. 

Vierailija
22/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni näistä asiattomasti käyttäytyvistä oikeasti on henkisesti terveitä? Se toki on totta että sen ei pitäisi silti oikeuttaa kohtelemaan ketään kuin paskaa. Usein sen asiattoman käytöksen kohteeksi joutuu hoitajien lisäksi myös läheiset jos heitä on jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vihaa kristittyjä koulussakin kirjoitti:

Ulkomaalaiset miehet varastaa hoitajien rahat ja tavarat tätä on jatkunut vuosikymmenet ne vihaa naisia siksi niillä on lapsia joka maassa ja joka kaupungissa mitä ne ei hoida ei maksa elatusmaksuja. Työpaikoilla ne vihaa kristittyjä eniten kohtelee huonosti myy huumeita.

Ulkomaalaiset työntekijät eivät ole sen huonompia kuin kantasuomalaisetkaan työntekijät. Kaikkiin ryhmiin mahtuu monenlaisia yksilöitä, mutta koko ryhmää ei voi tuomita yhden virheestä. Ei niin myöskään ammattiryhmää.

Eikös se insuliinipistoksia antanut "kuoleman enkeli" ollut tosiaan ihan kantishoitsu? Mikäli en väärin muista, vei jopa surmaamiltaan vanhuksilta näiden rahat.

Vierailija
24/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta mihinkään muuhun kantaa, mutta kyllä hoitaja saa nostaa pahoinpitelysyytteen hoidettavaa vastaan.

Tätä ei vain jostain syystä tehdä, vaikka pitäisi.

Toki... sitä saisi olla kokoajan tekemässä. :)

Nim. Psykiatrin.hoitaja joka on kerran tehnyt ilman. Tosin esimiehen pyynnöstä, kun en itsekään osannut ajatella.

Työpaikalla sanotaan, että tällainen vain kuuluu työhön ja täytyy sietää. Esimies tekee kaikkensa piilotellakseen ongelmia. Varmasti voit lähteä oikeuteen, mutta työpaikkasi hinnalla.

No on hölmö esimies. Pahoinpitely on pahoinpitely.

Vierailija
25/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat pahoinpiteli mun omaista palvelutalossa ja valehtelivat törkeästi. En kohdellut teitä huonosti, mutta ihmettelin kuinka sairaita te olette.

Mun omaiseni asui tehostetun valvonnan hoivakodissa. Istuin siellä yks päivä klo kuudesta eteenpäin. Kukaan ei käynyt huoneessa. Soitin siskolle, hän soitti kansliaan muualta klo 12, että kuinka omaisemme voi. Omahoitaja oli kirjannut, että on tehty pesut, kahvittelut, jopa ulkoilut; siis sinä aikana, jolloin olin koko ajan huoneessa. Käräytettiin näin, kun epäilymme olivat jo aiemmin heränneet. Että se senkin hoivakodin hoitajien moraalista.

Jos tämä on totta niin tällainen ei ole missään nimessä hyväksyttävää. Kyllä paikoissa, joissa itse olen ollut halutaan oikeasti tehdä työ hyvin ja potilaista välitetään. Aina resurssit eivät riitä siihen kaikkeen, mitä haluaisi tehdä, mutta kyllä vähintään perushoito pyritään tekemään. Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että potilaan luona ei kertaakaan olisi käyty. Vielä uskomattomammalta se, että olisi kirjattu asioita, joita ei ole oikeasti toteutettu. Kiinnostaisi tietää, miten tilanne eteni. 

Tehtiin potilas- asiamiehelle valitus. Hoivakoti sai varoituksen ja kyseinen hoitaja potkut, oli jäänyt kiinni aiemminkin. Tosiaan, koneelle oli kirjattu. Ei ollut kivaa käräyttää, mutta oli sen verran törkeää. Hoivakodin johtaja oli erittäin fiksu ja perkasi henkilöstön tapoja. Luojan lykky, että olin paikalla juottamassa jms.

Vierailija
26/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut täysin sekavassa tilassa ja silloinkaan en olisi kohdellut ketään kuin paskaa, jos ei itseäni olisi provosoitu tai eristetty yms.

Vierailija
27/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin potilas- asiamiehelle valitus. Hoivakoti sai varoituksen ja kyseinen hoitaja potkut, oli jäänyt kiinni aiemminkin. Tosiaan, koneelle oli kirjattu. Ei ollut kivaa käräyttää, mutta oli sen verran törkeää. Hoivakodin johtaja oli erittäin fiksu ja perkasi henkilöstön tapoja. Luojan lykky, että olin paikalla juottamassa jms.

Kiitos, että toimitte. Pelastitte seuraavat uhrit.

Vierailija
28/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen usein ihmetellyt kun olen omaisten huutamista kuunnellut. Että en minäkään mene niiden työpaikoille möykkäämään niin mikä oikeus niillä on tulla meille mesoamaan?

Tunnen yhden hoitajan, joka irtisanouduttuaan meni yhden entisen asiakkaan omaisen firmaan ja alkoi siellä sellaisen hyökkäävän, epämiellyttävän ja hieman uhkaavan käytöksen sille omaiselle. Eli sen saman, mitä tämä oli tehnyt. Kyseessä oli eräs myyntipaikka, josta tämä ex-hoitaja reklamoi tuotteiden takia. Kun tämä omainen hädissään sanoi: etkö sinä muista minua, tämä ex-työntekijä vastasi että muistan ja teen nyt samaa kuin sinä teit vuosia minulle kun olimme töissä. Oli ollut ihan ällistynyt, ei ilmeisesti tajunnut että sitä tangoa voi tanssia myös kaksi. 

Tiedän myös portsarin, joka meni erääseen autoliikkeeseen mesomaan. Kun tultiin kysymään siitä, sanoi tämä poke että sinähän teet sitä samaa minun työpaikallani joka viikonloppu. 

Vierailija
29/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalinta kysymys. Miksi kukaan haluaa olla sairaanhoitaja?

Niinpä. Kuitenkin olet siitä vielä iloinen, kun tarvitset itse hoitoa tai joku läheisesi tarvitsee apua. 

Niinpä. Pointti olikin se, että miksi valitetaan työtä ja sen vaativuutta? Pitäs olla reilummin työharjoittelua joka alalla- Selviäs se, että mitä se työ oikeasti on! Onko oikeasti semmoisen työn tekijäksi, vai kenties jokin muu ala sopivampi.

Vierailija
30/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa oma hoitofirma, sekä koittakaa saada se oikein tuottavaksi niin palkatkin voisi nousta.  Älkääkä odottako et Valtio taikoo teille heti jokut hurjat tukirahat ilmasta ja toivoo että valtionvelan korot ei muutu pikavippi luokkaan ja kaikki kaadu suomessa.

Vierailija
31/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea näkee.. kirjoitti:

Yhtä potilasta tönittiin vessaan tavaran siirto telineellä....

Oisko kuitenkin ollu turneri, joka näyttää kyllä kovin nokkakärryltä

Vierailija
32/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni näistä asiattomasti käyttäytyvistä oikeasti on henkisesti terveitä? Se toki on totta että sen ei pitäisi silti oikeuttaa kohtelemaan ketään kuin paskaa. Usein sen asiattoman käytöksen kohteeksi joutuu hoitajien lisäksi myös läheiset jos heitä on jäljellä.

Oma otantani psykiatriasta: hyvin moni omainen on itsekin sekaisin. Persoonallisuushäiriöitä on paljon, luonnevikaisia. Sama lienee vanhuspuolella. 

Mielestäni näille voisi asettaa porttikiellon, jos eivät osaa käyttäytyä. Toki sitä ei voi tehdä, mutta niin pitäisi saada tehdä. Sanoisi, että: "koska käyttäydyt epäasiallisesti, olemme päättäneet antaa sinulle porttikiellon tänne kuukaudeksi. Tervetuloa sen jälkeen uudestaan:" Ja jos sama jatkuisi, uusi porttari.

Keinot olisi, mutta ei onnistu koska uhriutuminen, valitukset ja hoivakodin johtajien munattomuus.

Vierailija
33/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma otantani psykiatriasta: hyvin moni omainen on itsekin sekaisin. Persoonallisuushäiriöitä on paljon, luonnevikaisia. Sama lienee vanhuspuolella. 

Mielestäni näille voisi asettaa porttikiellon, jos eivät osaa käyttäytyä. Toki sitä ei voi tehdä, mutta niin pitäisi saada tehdä. Sanoisi, että: "koska käyttäydyt epäasiallisesti, olemme päättäneet antaa sinulle porttikiellon tänne kuukaudeksi. Tervetuloa sen jälkeen uudestaan:" Ja jos sama jatkuisi, uusi porttari.

Keinot olisi, mutta ei onnistu koska uhriutuminen, valitukset ja hoivakodin johtajien munattomuus.

Sairaalassa ainakin on annettu porttikielto, koska omainen aiheutti vaara- ja uhkatilanteita olemalla päihtynyt ja varmaan sekaisin muutenkin. Katsottiin, että se haittaa omaisen hoitoa. Sairaalan järjestyssäännöt mahdollistivat tämän. 

Vierailija
34/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Missä muussa ammattiryhmässä olisi ok, jos asiakas löisi työntekijää? Sehän olisi rikos.”

Esimerkiksi varhaiskavastus, peruskoulu .. Sen lisäksi saa huoritella ja vitutella yhtetään.

Vierailija
35/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan törkeä tai ilkeä, olen sellainen, joka ei koskaan sano mitään. En ole myöskään sellainen, joka itselleen mitään vaatisi. Sen sijaan minua kohtaan on useat hoitajat olleet aivan todella törkeitä. Lääkärit harvemmin, mutta hoitajista todella moni. Ollaan sellaisella asenteella niin olevinaan, ettei potilas muka voi tietää omasta terveydestään tai voinnistaan mitään, ei oteta vakavasti, toimenpiteessä satutetaan, vähätellään ja suoraan myös pyöritelty silmiä ja huokailtu kun olen kysynyt tai pyytänyt lisätietoja tai syytä miksi toimenpide tehdään. 

Vierailija
36/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla yksi päivä, ettei superihminen Sari Sairaanhoitaja valittaisi jostain?

Kaiken he osaavat ja tekevät - myös ainaisen valituksen!

Vierailija
37/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen usein ihmetellyt kun olen omaisten huutamista kuunnellut. Että en minäkään mene niiden työpaikoille möykkäämään niin mikä oikeus niillä on tulla meille mesoamaan?

Tunnen yhden hoitajan, joka irtisanouduttuaan meni yhden entisen asiakkaan omaisen firmaan ja alkoi siellä sellaisen hyökkäävän, epämiellyttävän ja hieman uhkaavan käytöksen sille omaiselle. Eli sen saman, mitä tämä oli tehnyt. Kyseessä oli eräs myyntipaikka, josta tämä ex-hoitaja reklamoi tuotteiden takia. Kun tämä omainen hädissään sanoi: etkö sinä muista minua, tämä ex-työntekijä vastasi että muistan ja teen nyt samaa kuin sinä teit vuosia minulle kun olimme töissä. Oli ollut ihan ällistynyt, ei ilmeisesti tajunnut että sitä tangoa voi tanssia myös kaksi. 

Tiedän myös portsarin, joka meni erääseen autoliikkeeseen mesomaan. Kun tultiin kysymään siitä, sanoi tämä poke että sinähän teet sitä samaa minun työpaikallani joka viikonloppu. 

Todella pimeetä ja lapsellista.

Vierailija
38/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkinen sairaus on usein "tarttuvaa", enkä kyllä edes ihmettele sen verran asiatonta käytös usein on ettei ole ihme että myös läheiset voivat huonosti. Joskaan niitä läheisiä ei hirveästi yleensä ole varsinkaan jos tasapainottomuus on jatkunut pitkään.

Vierailija
39/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanko siitä, että sairaanhoitajat kohtelisi lähihoitajia ja laitoshuoltajia kunnioittavasti? Paranisi varmasti se työssäviihtyminenkin kaikilla osapuolilla.

Vierailija
40/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea näkee.. kirjoitti:

Yhtä potilasta tönittiin vessaan tavaran siirto telineellä....

Oisko kuitenkin ollu turneri, joka näyttää kyllä kovin nokkakärryltä

Tämä minullekin tuli mieleen. On muuten hyvä ja kätevä laite, helppokäyttöinen.