Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset pukeutuvat kokomustiin asusteisiin?

mölli567
29.12.2021 |

Kuin olisivat menossa tai tulossa hautajaisista.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidän mustista vaatteista,ei tarvitse etsiä sopivaa asua,kun kaik käy kaikkeen. Huiveilla,laukuilla ja koruilla korostetaan sitte,niin ja kampauksilla,laseilla. Nykyajan värit ovat liian noen kiljuvia,ei kiitos

Vierailija
2/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pinkkiin taittava valkea iho ja maantienvärinen hius näyttää parhaalta mustaa vasten. Vaaleita värejä vasten tällainen ihminen näyttää harmaan kalvakalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei ole muuta väriä. On musta, beige tuurilla, valkoinen ja harmaa. Siitä sitten valitaan. Olisi kiva jos löytyisi jotain väriä Tampereella.

Vierailija
4/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu niihin monet muutkin välillä. Eihän täällä kaupoissa ole muuta kuin beigen ja ruskean tai harmaan sävyisiä vaatteita. Inhoan niitä kaikkia. Ainoa mahdollisuus on musta.

Vierailija
5/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs ja helppo väri. Kuvaa myös mielenlaatua ja talven alakuloa. Hautajaisiksi on asusteet valmiina. Voi satsata laatuun.

Vierailija
6/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pinkkiin taittava valkea iho ja maantienvärinen hius näyttää parhaalta mustaa vasten. Vaaleita värejä vasten tällainen ihminen näyttää harmaan kalvakalta.

Mulla on vaalea iho ja tummanruskea tukka.

Vierailija
7/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaita värejä kauppoihin niin mustaankin tulisi vaihtelua. En pidä hailakoista beigeistä ja harmaista.

Vierailija
8/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#ketjuaskartelija taas spotattu

Vierailija
9/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni ei muuta uskalla, pelataan varman päälle.

Vierailija
10/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaita värejä kauppoihin niin mustaankin tulisi vaihtelua. En pidä hailakoista beigeistä ja harmaista.

Totta tämä, saisi olla laajempi skaala mitä tarjoavat. Beige ja harmaa ei myöskään oikein sovi mulle.

Vierailija
11/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä väreistä. Musta on tyylikäs ja sopii joka tilanteeseen.

Vierailija
12/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä en ainakaan jaksaisi pitää. Vaaleat väljät vaatteet parhaat. Hame voi olla mustakin, kun ei ole ihoa vasten ja ilma pääsee hameen alle.

Vierailija
13/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat vaatteet ovat auringonpaisteessa selvästi kuumemmat kuin valkoiset. Pienimuotoisen empiirisen tutkimukseni mukaan aurinkoisella terassillani muutaman tunnin kokeen päättyessä oli mustassa muovipullossa vesi noin 5 C-astetta lämpimämpää kuin valkoisessa. Musta pullo 35, valkoinen pullo 30 astetta.

Vierailija
14/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä väreistä. Musta on tyylikäs ja sopii joka tilanteeseen.

Minä taas rakastan värejä. Niitä on vain harmillisen vähän tarjolla kaupoissa.

Vierailija
15/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on vaikka mitä värejä, esim. sinisiä ja punaisia vaatteita on aina, ja keltaista oli kesällä kaikkialla. Nämä, jotka väittävät muuta eivät katsele ympärilleen vaan suunnistavat niin nettikaupoissa kuin kivijalkakaupoissakin heti mustan äärelle. 

Vierailija
16/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuste on hattu laukku käsineet kaulahuivi etc., mutta musta vaatteena on toki tyylikäs ja tekee suomalaisista sairaan kalpeita. 

Vierailija
17/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannu. Usein asu saattaa olla musta mutta asusteet on usein jonkun muun värisiä.

Vierailija
18/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikäs ja helppo väri. Kuvaa myös mielenlaatua ja talven alakuloa. Hautajaisiksi on asusteet valmiina. Voi satsata laatuun.

Tätäpä juuri. Mutta olisihan valkoinenkin talvinen väri.

Vierailija
19/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asusteisiin vai asuihin?

Mä pukeudun pääasiassa mustaan. Vähän ehkä tummansinistä ja harmaata välillä tai jopa pinkkiä (jossain kotihupparissa menettelee), mutta suurimmalta osin mustaan. En tuntisi oloani kotoisaksi missään persikanvärisissä, keltaisissa tms. Myös kukkakuviot, paisleyt ynnä muut ovat mulle kauhistus. Vaikkakin äitini yritti pukea mua sen tyyppisiin vuosikausia.

Vierailija
20/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin kauppojen valikoima syynä. Yritäppä löytää yhtään värikkäämpää talvitakkia, mission impossible.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä