Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.

Vierailija
29.12.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapset haisevat paskalta ja sellaisen hoitamiseen kuluu taatusti enemmän kuin päivittäiseen tupakointiin. En voi ymmärtää, kenellä on varaa kasvattaa sellaisia. Itse saan tupakasta huomattavasti enemmän iloa, kuin jostain kakarasta.

Vierailija
142/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenessä vuodessa yksiön hinta lähiössä.

Mieluummin nyt kuitenkin se rööki. Ahdistaa vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyövän hankkiminen on kallista ja kova urakka. Isä-vainaallakin meni siihen paljon rahaa ja kitumiseen henkeä haukkoen meni kauan.

On loistoidea imeä kemikaaleja keuhkoihin joka päivä.

Vierailija
144/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai meitä täydellisiä ihmisiä olekaan. Tilastojen valossa suolistosyövät menevät keuhkosyövän ohi selvin numeroin. Miksi me emme inhoa lihavia, punaista lihaa, valkoista leipää syöviä ihmisiä? Miksi emme? 

Vierailija
145/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan hinta on noussut järjettömän nopeasti. Kun poltin alaikäisenä askin sai alle 4 eurolla

Kun mä aloitin röökaamisen pieni toppa Marlb maksoi 1mk 25penniä, iso 2mk50p.

146/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa kuin ap. Tai vaikka polttaisikin puoli askia päivässä, niin silti hinnaksi tulee vuodessa yli 2000€. Kyllä minäkin käytän rahaa kaikkiin turhuuksiin, mutta en sentään noin typeriin juttuihin kuin rööki,

Vierailija
147/197 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai meitä täydellisiä ihmisiä olekaan. Tilastojen valossa suolistosyövät menevät keuhkosyövän ohi selvin numeroin. Miksi me emme inhoa lihavia, punaista lihaa, valkoista leipää syöviä ihmisiä? Miksi emme? 

Meillähän syödään vähemmän valkoista leipää ja punaista lihaa kuin niissä maissa, joissa suolistosyöpiä on vähemmän. Syöpiä on enemmän ruis- kasviöljy- ja olutmaissa, kuin punaisen lihan maissa. Eniten syöpiä on Meksikossa ja siellä syödään chiliä paljon, mutta punaista lihaa hyvin vähän.

Vierailija
148/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kellään on varaa lennättää perhettään Thaimaahan tai vaikkapa Dubaihin jopa joka vuosi? Tuhansia euroja maksaa ja kasoitttain päästöjä, joista muut kärsivät.

niillä polttamattomien tupakoiden hinnalla. 

Vierailija
149/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat vanhemmat polttoo 2 askia päivässä, se on 18 tuhattta, tässä voidaan jo oikeasti puhua säästöstä.

Vierailija
150/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on ihan hirveän hintaista. Olen kuullut monen tupakoitsijan suusta päivittelyä, että kuinka kallista kaikki nykyään on, etenkin ruoka ja jotkut oikein weeteet maksavat tukirahoilla käryttelynsä...

Vierailija
151/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se ja sama mihin ihmiset rahansa käyttää.

Next!

Vierailija
152/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa. Ihan oikein. Toivottavasti hinta nousee vielä tulevaisuudessa. Ihan typerä tuote koko tupakka. Turhaan sademetsiä kaadetaan tupakkaviljelmien takia! 

Hauskoja nämä ihmisten reaktiot, aina kun ei osu omaan nilkkaan.

Joku toinen huutelee pois lapsilisät ja palkalliset äitiyslomat.

Toinen huutelee pois työttömyyskorvaukset ja ansiosidonnaiset.

Toinen sanoo sokeriverot ylös ja super korkeiksi kun minä en syö karkkia.

Joku sanoo tiemaksut ja bensat mega kalliiksi, liikkukoot bussilla tai köyhät pois jaloista ym...

Millainenkohan paikka maailma olisi kun näitä kuunneltaisiin, ihan jokaisella todella kurjaa, eikö tämän suunnan voisi yrittää kääntää.

Vierailija
153/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella teistä ketkä ei polta on joka vuosi säästettynä se 4000e/pieni auto/yksiö? Ja tulot nettona,kiitos?

Vierailija
154/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynti auttaa tuloihin.

Tupakkaa polttavat eniten juuri matalasti koulutetut.

Vierailija
155/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on se ja sama mihin ihmiset rahansa käyttää.

Next!

No ei se ole jos eletään yhteiskunnan tuilla ja valitetaan köyhyyttä kun samaan aikaan poltetaan rahaa taivaantuuliin tuhansia euroja.

Vierailija
156/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sauhuttelin melkein 40 vuotta ja sillä rahalla mitä puhaltelin savuna ilmaan olisin saanut yhtä jos toistakin mitä minulla ei nyt ole. Jäin eläkkeelle pari vuotta sitten ja lopetin tupakan polton paitsi terveydellisistä syistä niin myös rahan takia. Kun olin tehnyt päätöksen halusta lopettaa sain julkisesta terveyskeskuksesta reseptin vieroituslääkkeisiin ja lääkityksen avulla lopetus onnistui yllättävän helposti ja rahan säästö (n. 300 eur kuukaudessa) oli se mikä motivoi pysymistä irti tupakasta. Jos minä saisin päättää, niin tupakan hintaan saisi tulla tuntuva korotus jolloin yhden jos toisenkin tupakoitsijan olisi taloudellisista syistä johtuen pakko lopettaa tupakointi.

Vierailija
157/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin poltin askin päivässä normi tupakkaa. Eli nopeesti laskettuna semmonen 100ekk. 

Nopeesti pääteltynä et osaa edes laskea.

Riippuu, miten paljon aikaisemmin.

Ei tainut eurohintojen tullessa askia koskaan saada  3,27€:lla, jonka tuo 100€/kk vaatisi...

Mallun "avaushinta" tai olla 4€.

Itseasiassa kun alottelin tupakointia vuonna 2006-2007 punainen Chesterfield oli 3€, sitten nousi 3,20€.

Vierailija
158/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijilla on usein vielä eläimiä varsinkin jos työtön niin millä rahalla? Itsellä karsittu ihan kaikki menot ja ruuasta tekee tiukkaa. Pakko olla rikollisia tai sit syövät kynsiä.

Kaveri käy Venäjältä rööökiä. Saan 50e/kartonki.

Mieluummin ilman ruokaa kuin ilman tupakkaa.

Vierailija
159/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi valtion mielestä niin kauhea synti että pitää nostaa hinnat pilviin ja kohta kieltää joka puolella eikä edes raaputusarpoja saa ilman tunnistautumista. Samalla kuitenkin suunnittelevat lakia huumeiden dekriminalisointiin ja käyttöhuoneisiin.

Vierailija
160/197 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan sätkiä,menee ehkä 40e/kk. Ei nyt niiiiin kallista etteikö tuota summaa hukkaisi johonkin muuhun turhaan.