Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Itse poltan. On minulla siihen varaa, mutta haluaisin lopettaa.
Olin polttamatta 4 kk ja pidin jopa ruokapäiväkirjaa tuona aikana, että en sortuisi syömään nikotiinin haluissani. Yhtään en lisännyt ruoan tai makeisten syöntiä tms. Lihoin tasan 4 kg tuon 4 kk:n aikana. Olin tyrmistynyt. En voinut käsittää mistä se johtui. Sitten tulin ajatelleeksi, että olisiko niin, että kun poltin, olin vireämpi ja puuhastelin kaikenlaista. Kun lopetin, en jaksanut ryhtyä mihinkään erityiseen.
Olisihan sekin hirveää, jos joka kuukausi paino nousisi kilon. Ei taitaisi olla terveellinen vaihtoehto sekään.
Aloitin aikanaan tupakoinnin, kun lapseni kuoli tapaturmaisesti. Kun sain tiedon, sytytin 1. tupakkani.
Otan osaa.
Äitini kertoi, että lopettamisen jälkeen mikään ei oikein kiinnostanut ja huvittanut, ei ole ideoita. Normaalisti on koko ajan touhuamassa ja menossa joka paikkaan, kova draivi päällä. Myös painoa on tullut tasaisesti lisää ja kilpirauhasen toimintahäiriökin on puhjennut sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella teistä ketkä ei polta on joka vuosi säästettynä se 4000e/pieni auto/yksiö? Ja tulot nettona,kiitos?
Minullapa itseasiassa on sekä velaton asunto, että auto ja vieläpä mukava sijoitussalkkukin, jonka rakentamisen aloitin 2007 juurikin tupakkalakkorahoilla. Silloin meni 8000€ vuodessa, kun aski maksoi nelisen euroa ja poltin pari askia. Sijoitan vieläkin, nyt 1000€ kuussa. En nyt enää tee numeroa, että tupakkarahoja säästän. Asunnon lohkaisin salkusta, käytännössä aivan puhtaasta voitosta. Sijoitukset olivat menneet hyvin. Nettopalkaa saan yli 3000€ ja olisi varaa tupakoida, mutta eipä nappaa enää. Nykyisin elän raitista elämää paremman puoliskoni kanssa.
Minä en ole juonut/polttanut koskaan.
Tupakoimaan päätynyt joutuu pohtimaan miten tienaa tupakkarahansa.
Minä ryhdyin lapsuudessa nuukuriksi ja olen pärjännyt melko pienillä tuloilla, Tupakka ja viina/kalja antavat huonon vastineen hinnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin polttamatta 4 kk ja pidin jopa ruokapäiväkirjaa tuona aikana, että en sortuisi syömään nikotiinin haluissani. Yhtään en lisännyt ruoan tai makeisten syöntiä tms. Lihoin tasan 4 kg tuon 4 kk:n aikana. Olin tyrmistynyt. En voinut käsittää mistä se johtui. Sitten tulin ajatelleeksi, että olisiko niin, että kun poltin, olin vireämpi ja puuhastelin kaikenlaista. Kun lopetin, en jaksanut ryhtyä mihinkään erityiseen.
Olisihan sekin hirveää, jos joka kuukausi paino nousisi kilon. Ei taitaisi olla terveellinen vaihtoehto sekään.
Aloitin aikanaan tupakoinnin, kun lapseni kuoli tapaturmaisesti. Kun sain tiedon, sytytin 1. tupakkani.
Otan osaa.
Äitini kertoi, että lopettamisen jälkeen mikään ei oikein kiinnostanut ja huvittanut, ei ole ideoita. Normaalisti on koko ajan touhuamassa ja menossa joka paikkaan, kova draivi päällä. Myös painoa on tullut tasaisesti lisää ja kilpirauhasen toimintahäiriökin on puhjennut sen jälkeen.
Kun lopettaa tupakoinnin pitää saman aikaisesti tarkkailla syömisiään ja tarpeen vaatiessa muuttaa ruokailutottumuksia ja alkaa harrastamaan liikuntaa edes jonkun verran. Minä aloitin painon pudotuksen saman aikaisesti, kun lopetin tupakan polton (tupakoinnin lopetus vieroituslääkkeiden avulla). Painonpudotus ja tupakoinnin lopetus saman aikaisesti onnistuivat ainakin minulta hyvin: kun tekee saman aikaisesti kahta tällaista isoa muutosta ei tule kiinnittäneeksi kumpaankaan muutokseen liikaa huomiota. Pudotin painoa melkein 20 kg vuoden aikana ja ilman tupakkaa olen ollut jo 2 vuotta.
Tupakka on törkeän kallista ja vähän halvemmat sätkät joita läheiseni polttaa, haisee aivan karsealle. Päätä alkaa heti särkeä jos tulee samaan tilaan. Luulin jo että suurin osa kansasta olisi jo tajunnut lopettaa mutta eilen tuli autoillessa taas vastaan keski-ikäinen mies tupakkaa autossa polttaen. Eikö nyt järkikin sano ettei kukaan nykypäivänä halua ostaa haisevaa autoa? Aina pääsee ihmisten tyhmyys yllättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
Siinäpä syy jatkaa tupakointia, hohhoijaa. OIkein vanhempi kertoo lapselle miksi ei kannata olla polttamatta. Kyseessähän on selvästi korvien välissä oleva ongelma, eli masentaa kun ei saa tupakan tuomaa jatkuvaa nautintoa. Se nautinto pitäisi nyt vain keksiä toisella tavoin eikä itseään myrkyttämällä. Tupakoitsija on tavallaan koko ajan "pilven päällä". (vaikuttaa aivoihin).
Kiireisessä elämässä tupakalla voi korvata liikuntaa. Tupakasta on monia hyviäkiun puolia, että turha sitä on täysin lytätä.
Minulla olisi helposti varaa. En silti ole ikinä polttanut koska se on typerää.
Mä en ole koskaan täysin päässyt tupakasta eroon, vaikka en ole koskaan ollut siihen oikeastaan koukussakaan. En tiedä millaista on tuntea "niksat", että on ihan pakko päästä röökille. Mulle tupakointi on sosiaalinen tapa ja teen sitä sellaisen kaverin kanssa joka polttaa ja illanvietoissa. Muuten olen ilman. Kotiäitivuosina ja raskaana ollessa olen ollut täysin ilman. Mutta mulla siis kuluu ehkä 5 askia vuodessa. Sekin tosin turhaa, mutta jotenkin mun pahe on niin pieni, etten ole edes osannut pyristellä siitä irti.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka on törkeän kallista ja vähän halvemmat sätkät joita läheiseni polttaa, haisee aivan karsealle. Päätä alkaa heti särkeä jos tulee samaan tilaan. Luulin jo että suurin osa kansasta olisi jo tajunnut lopettaa mutta eilen tuli autoillessa taas vastaan keski-ikäinen mies tupakkaa autossa polttaen. Eikö nyt järkikin sano ettei kukaan nykypäivänä halua ostaa haisevaa autoa? Aina pääsee ihmisten tyhmyys yllättämään.
Samaten asunnot menee huonosti kaupaksi, jos rappukäytävässä haisee tupakka.
Paperit ruotsista, alle 10 euroa paketti, sätkätoppa ja filtterit Suomesta. Toki jos Torniossa asuu Mallu aski Ruotsissa on 65 kruunua, eli noin 6 euroa.
Toki voi tehdä niinkuin Martina teki aikoinaan, Riksussa M sai pienellä vaivalla savukkeet ilmaiseksi ja yläasteen pojat olivat tyytyväisiä
Onneksi vain juntit tupakoivat!
Vierailija kirjoitti:
Toki voi tehdä niinkuin Martina teki aikoinaan, Riksussa M sai pienellä vaivalla savukkeet ilmaiseksi ja yläasteen pojat olivat tyytyväisiä
Onko hän siis ollut poikien kanssa silleen ja saanut palkaksi savukkeita? My-my
Tupakointi on riippuvuutta aiheuttava tuote, pahimmillaan addiktio ja aivojen kannalta sairaus.
Ei tietenkään kenelläkään olisi varaa. Kysymys kuulluukin miksi valtio kerää verotuloja ja tavaraa
myydään kaupassa ?
Tupakka - kannabis - kovat huumeet...hauta
Minä pääsin oikeasta tupakasta eroon sähkötupakan avulla. Tupakointi loppui kerrasta kun sain sähkötupakan ja poltin kuitenkin askin päivässä. Tavoitteeni on pienentää sähkötupakan nikotiiniannosta vähitellen ja lopettaa tämäkin sitten.
Purkat/laastarit plus muut, eivät toimineet minulla yhtään. Vieroituslääkkeen reseptinkin sain, mutta sitä ei saa mistään tällä hetkellä.
Tosiaan, vape toimi minulla. Ilman oikeaa röökiä olen ollut nyt kuukauden. Hajuaistini on parantunut huomattavasti ja oikea tupakka haisee ihan järkylle. Sellaiselleko olen haissut?
Ja rahaa on säästynyt jo huomattava summa.
Lähes kukaan polta siksi että haluaa, vaan riippuvuuden takia.
Se on sairaus siinä missä alkoholismikin.Mitä eroo
Elämä on valintoja. Ymmärsin jo pienenä, etten hanki koskaan lasta. Heillä menee paljon enemmän rahaa koko elämän ajan vanhempina kuluja lapsiin kuin tupakoitsijalla koskaan. Mulle tupakka on pieni tauko pari kertaa päivässä. Se ei vie montaakaan senttiä varoista.