Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän päälle 4000€ edestä tupakkifirman osakkeita ja saan niistä osinkoja vähän päälle 300€ vuodessa. Taitaa tämä olla auringonlaskun ala, mutta kerätään nyt osingot talteen niin kauan kuin tätä kestää. Osinkopäivinä ajattelen tupakoitsijoita lämmöllä <3
Kuten tunnettua, rahalla ei ole moraalia.
Ihemttelen, miksi kukaan nykypäivänä haluaa aloittaa tupakoinnin? Se on ällöttävää ja etovaa. Mitä kicksejä ihmiset saavat tupakoinnista?
Whitetrashille on tyypillistä röökin palaminen aina, vaikka olisi persaukinen. Ruokakin kerjätään, mutta rööki ostetaan.
KELA hoitaa 😎 Kärsi lammas kärsi!
Ihana jos ei olisi varaa, niin ei tarvitsisi löyhkää haistella.
Toiset shoppailee samalla rahalla vaatteita, tai käy pari kertaa ( ellei joka viikonloppu) baareissa, käy kampaajalla, harrastaa, tilaa tilauslehtiä, on lemmikkejä yms. Minä en tee mitään näistä, niin on varaa polttaa.
Tupakka-askin hinnasta veroa on 95%. Yleensä tuotteen hinta on edes jollakin tavoin suhteessa tämän tuontantokustannuksiin, mutta tupakan kohdalla näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Toiset shoppailee samalla rahalla vaatteita, tai käy pari kertaa ( ellei joka viikonloppu) baareissa, käy kampaajalla, harrastaa, tilaa tilauslehtiä, on lemmikkejä yms. Minä en tee mitään näistä, niin on varaa polttaa.
Kuulostaa kyllä surulliselta tavalta elää. Toki jos haluaa käryyttää tonnit ja terveytensä ilmaan inkkarikyykyssä crocsit jalassa kurkkupurkin vieressä pihan perällä niin mikäpä siinä. Sen yhden elämän voi käyttää niinkin.
Askin saa 10e eli 3650e/v. Sätkillä mulla menee 900e/v.
Tupakka antaa energiaa sekä parantaa aivotoimintaa, Se on ihmeaine.
Vierailija kirjoitti:
Ihemttelen, miksi kukaan nykypäivänä haluaa aloittaa tupakoinnin? Se on ällöttävää ja etovaa. Mitä kicksejä ihmiset saavat tupakoinnista?
Sen avulla pitäisi saada elämäänsä lyhennettyä ettei tarvitsisi olla orjana.
Kirkollisveron makaminen menee kyllä vähän samaan sarjaan...
Tupakointi on laillinen huume, vaikeampi päästä eroon kuin amfetamiinista tai heroiinista.
Lisäksi sitä on saatavissa laillisesti 24/7
Pakollinen ostos riippuvaiselle, leipä saattaa jäädä kauppaan muttei rööki.
Nyt tupakoitsijoilla kävi säkä. Tupakkarahat kattaa hyvin kohonneen sähkön hinnan.
Kanssaihmiset kiittävät kun ei tarvi olla löyhkässä.
Itse poltan. On minulla siihen varaa, mutta haluaisin lopettaa.
Olin polttamatta 4 kk ja pidin jopa ruokapäiväkirjaa tuona aikana, että en sortuisi syömään nikotiinin haluissani. Yhtään en lisännyt ruoan tai makeisten syöntiä tms. Lihoin tasan 4 kg tuon 4 kk:n aikana. Olin tyrmistynyt. En voinut käsittää mistä se johtui. Sitten tulin ajatelleeksi, että olisiko niin, että kun poltin, olin vireämpi ja puuhastelin kaikenlaista. Kun lopetin, en jaksanut ryhtyä mihinkään erityiseen.
Olisihan sekin hirveää, jos joka kuukausi paino nousisi kilon. Ei taitaisi olla terveellinen vaihtoehto sekään.
Aloitin aikanaan tupakoinnin, kun lapseni kuoli tapaturmaisesti. Kun sain tiedon, sytytin 1. tupakkani.
Vierailija kirjoitti:
Askin saa 10e eli 3650e/v. Sätkillä mulla menee 900e/v.
Sätkäpussi riittää 5 päiväksi.
Hyvin on varaa polttaa. Tulot on ihan hyvät enkä sitten tuhlaa esimerkiksi kynsi-, ripsi- tai hiuspidennyksiin. Nämä on näitä valintakysymyksiä. Toisaalta haluaisin kyllä lopettaa mutta koukku on liian kova siihen että itsekuri riittäisi. Näillä mennään.
Elämä on valintoja. Kun katsoo vierestä keuhkosyöpään kuolemista pari kuukautta, ei tule mieleenkään polttaa. Tuolla valinnalla olen säästänyt kymmeniä ja kymmeniä tuhansia.
Toinen hyvä säästökohde on kirkollisvero. Siitä tulee kymmeniä tuhansia elämän aikana.
Kolmantena alkoholi. Taas säästää paljon.
Jos näissä kolmessa asiassa tekee järkeviä päätöksiä, tienaa helposti ison osan omakotitalon hinnasta nostamatta sormeakaan.
Tupakoijilla on usein vielä eläimiä varsinkin jos työtön niin millä rahalla? Itsellä karsittu ihan kaikki menot ja ruuasta tekee tiukkaa. Pakko olla rikollisia tai sit syövät kynsiä.
Ite en tajua miten sokeriset juttu voi olla nautinto.
Lihottaa, sitte menee terveys,vastenmielisen näköstä,haisevat lähes aina hielle yms.
Ja en muuten polta.