Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)
Kommentit (197)
Vierailija wrote:
Lähes kukaan polta siksi että haluaa, vaan riippuvuuden takia.
Näinhän se on. Siksi onkin hieman kyseenalaista verottaa tupakkaa ankarasti. Valtio pyrkii rikastumaan riippuvaisten ihmisten riippuvuudella.
Lopetti naisen lahjomisen ja palvelun niin jää vielä saman verran säästöönkin. Ja kohta tulee vielä lisää säästöä kun jätän akan niin ei tarvi enää elättää kuin itseni niin jää säästöön se raha mikä ennen meni naisen ja hänen lapsen elättämiseen
-Kapanteri.- wrote:
Minä en ole juonut/polttanut koskaan.
Tupakoimaan päätynyt joutuu pohtimaan miten tienaa tupakkarahansa.
Minä ryhdyin lapsuudessa nuukuriksi ja olen pärjännyt melko pienillä tuloilla, Tupakka ja viina/kalja antavat huonon vastineen hinnallaan.
Et voi tietää niistä koettua nautintoa kun et ole koskaan kokenut sitä.
Vierailija wrote:
Se on sairaus siinä missä alkoholismikin.Mitä eroo
No ei ole vielä ainakaan diagnosoitu sairaudeksi.
Minulla ei mene rahaa ravintolassa syömiseen tai baareissa juomiseen, jokainen käyttää rahansa mihin haluaa.
Ei toi ole kuin kuukauden palkka. Keksin tosin sille parempaakin käyttöä.
hyvänä puolena työajalla tupakointiin menneet verot voi vähentää tulonhankkimismenoina
Me miehen kanssa poltetaan yhteensä 3 askia tupakkaa päivässä. Lapsia on 5, joista vanhin on 8v ja nuorin 3kk. Ostamme sitten lapsille vähemmän ruokaa tai jätämme jotain vähemmän tärkeää kuten vauvan vaipat ostamatta.
Vierailija wrote:
Me miehen kanssa poltetaan yhteensä 3 askia tupakkaa päivässä. Lapsia on 5, joista vanhin on 8v ja nuorin 3kk. Ostamme sitten lapsille vähemmän ruokaa tai jätämme jotain vähemmän tärkeää kuten vauvan vaipat ostamatta.
sugardaddyt voi korvata tuon menetyksen
Mun isoisä poltti myös kaksi ja puoli askia päivässä.
Mulla menee tupakkaan 600e/vuosi. En joudu muusta säästämään. Välillä oon kokonaan polttamatta.
Edunvalvoja lähettää minulle 20 euroa viikossa ja sen lisäksi saan työtoiminta ahkeruusrahaa 40 euroa kuussa. Siis noin 120 euroa kuussa. Kaikki menee tupakkaan.
Miten tupakka-askien hinnat ovat siis nousseet?
Voisko joku kertoa vuosia ja hintoja kootusti?
Itse en siis ole ikinä polttanut, joten ei mitään hajua siitä, mitä hinnat ovat olleet ja mitä ne ovat nyt.
Nikotiiniriippuvuus, eivät pysty oleen ilman.
Noin 10 euroa aski, 365 päivää. Miten se on muka 4500?
Kyllä mäkin voisin polttaa vaikka olen osa-aikatyössä ja tuetTulevien leikkausten jälkeenkin kuten tähänkin asti mutta jos miettii mitä kaikkea tuolla 4500€ saisi niin :D