Ahdistaa mennä kampaajalle :(
Olen hirveän ujo ja olen tosi huono ottamaan kritiikkiä vastaan. Käy kampaajalla aika harvoin, lähinnä sen takia koska ei ole varaa käydä useammin (tai olisi, mutta minusta 60€/kk voi käyttää fiksumminkin kuin omaan tukkaan)
Joka kerta kun käyn kampaajalla, kampaaja moittii koko leikkausajan miten HIRMUISEN huonokuntoinen tukka minulla on ja miten pitäisi ehdottomasti ostaa hirveä määrä jotain heidän kalliita tököttejään. Joskus sorrun ostamaan ja rehellisesti sanoen en näe mitään eroa heidän tuotteidensa käytön jälkeen.
Minun hiukseni ovat aina olleet jotenkin pörröiset ja oman tahdon omaavat. Ei puhettakaan että näitä saisi muotoiltua ja mallistakin kasvavat ulos jo muutamassa viikossa. Siksi leikkaan hiuksiani itse, ettei tarvitsisi juosta koko ajan kampaajalla.
Tästäkin kampaajat huomauttelevat, että ei saisi leikata itse kun ei saa leikattua tasaisesti.
En ymmärrä mikseivät kampaajat voisi vain tehdä työtään nurisematta :( Siitä minä heille kuitenkin maksan (aika hirveitä summiakin vielä)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:09"]Mun tyttö opiskelee parturi-kampaajaksi ja olenkin häntä opastanut, että et sitten ala moittia asiakkaita: onpa sulla ohuet hiukset, ei näistä oikein mitään saa, ei ainakaan tällaista mallia; onpa tullut jo harmaita sunkin tukkaan (ihan kuin asiakas ei itse tietäisi); hilsettä päässä, miten tuotteita oikein käytät, vai onko täällä päänahassa ihan joku sairaus. Tällaisia olen itse kuullut ja lakkasin kokonaan käymästä kampaajalla. Nyt on onneksi kampaaja omasta takaa. Ja uskon kyllä, että tyttö ei ala aiakkailleen saarnata.
Luulisi, että nuo asiakaspalveluun liittyvät käytöstavat olisivat perusasioita kampaajien koulutuksessa.
Käyn harvoin kampaajalla ja vihdoin rohkaistuin menemään. Kuittasin itse tilanteen sanomalla että "tilanne on ihan hirveä, tiedän sen, mutta tehdään siitä parempi." Joten ei jäänyt sitten aihetta päivitellä sitä enää.
Vähän sama kun lapsen neuvolaterkkari kauhuissaan päivitteli lapsen painonnousua joka kerta, alle 6kk yli 10kg, sitten kyllästyin ja sanoin kipakasti että hän on oma itsensä ja kasvaa omalla käyrällään, nyt pulinat pois! Ei ole koskaan enää sen jälkeen sanonut siitä.
Reippaasti vaan kampaajalle.
Olen kaksi kertaa elämässäni käynyt kampaajalla, enkä taida mennä enää ikinä. Ei sillä, että kukaan olisi saarnannut, mutta se vaan on niin ahdistavaa istua siinä tuolissa kun ei minulla edes ole mitään näkemystä millaiset hiukset minulle sopisi ja eikä sitä tunnu olevan kampaajilla sen enempää. Sama leikata itse, eipähän harmita niin paljon jos on rumat :D
No nehän vaan myy palveluaan. Mitä ihmeen lämpösuojia tarvitsee, jos ei käytä hiustenkuivaajaa/kiharrinta tms.? Halvemmat hoitoaineet tä esim.kookosöljy ajaa hoitoaineen virkaa. Hiukset ovat kuollutta kudosta, mutta kasvavat takaisin. Hyvin voi värjätä ja leikata itsekin, jos haluaa laittaa rahansa johonkin muuhun. t. hyvätuloinen, mutta säästeliäs