Ahdistaako teitä ihmisten tuijotus?
Tänäänkin kaupassa aloin miettiä, että onkohan mulla ehkä joku jättimäinen likatahra otsassa tai housut unohtuneet kotiin, kun tuijottelu oli niin intensiivistä.
Kommentit (107)
Jos kyseessä on ihan selkeä tuijotus, kyllä ahdistaa. Varsinkin jos kyseessä on joku epämiellyttävä mies, joka vaikuttaa siltä että olisi kiinnostunut tekemään tuttavuutta. Yritän aina olla kuin en huomaisi. Mikään pikainen neutraali vilkaisu minun suuntaani tietenkään ei ahdista.
Työkaverina on nainen joka tuijottaa jakuvasti, sillä jää ns. Pitkät päälle. Ärsyttää syödä kun se saattaa alkaa vahtaan ilman syytä minuutti tolkulla ja silmät ei räpsähdä kertaakaan
Suomalaisethan ovat kunnon kyylääjiä, joten ei mitään uutta. M a m u on näköjään kielletty sana täällä. Pyhä sana ilmeisesti. Eipä niistä sitten sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverina on nainen joka tuijottaa jakuvasti, sillä jää ns. Pitkät päälle. Ärsyttää syödä kun se saattaa alkaa vahtaan ilman syytä minuutti tolkulla ja silmät ei räpsähdä kertaakaan
Mä sekoaisin. En muutenkaan ikinä tykkää jos joku katsoo kun syön. Saatikka sitten että oikeen töllätään.
Kokeilkaa tuijottaa takaisin niin, että laitatte silmät kieroon. Menee vastapuolelta taju.
Kyll mie sillon romahan, jos ihmiset tuijottaa - jotain muuta kuin minua. Olenhan kylän komein, fiksuin ja tavoitelluin peräkammarinpoika ainakin sarjassa yli 75 vuotta!
Erittäin ahdistavaa. Eniten ahdistaa maalaistollo-monttuauki-tuijotus. Ystävä sanoi että oon vaan niin hyvännäköinen että ihmiset tuijottaa. Ihana ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sekoaisin. En muutenkaan ikinä tykkää jos joku katsoo kun syön. Saatikka sitten että oikeen töllätään.
Se on tosi epäkohteliasta ja alkaa ahdistamaan
Miten tällä palstalla on näin paljon vai no har hai si a tyyppejä? Ja pelokkaita? Sitä paitsi itsehän te olette niitä tuijottajia, jos kerran tuijotatte niitä ihmisiä, jotka vastaan tulevat.
Itse en ainakaan huomaa mitään tuollaista, en hyvällä enkä pahalla, minulla on ihan normaali hyvä itsetunto ja huumoria, enkä jaksa muutenkaan hötkyillä turhuuksia tai ylianalysoida kaikkea.
En huomaa ja ei haittaa, vaikka tuijottaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla maskia, jos ei se on sellainen että hyvä ettei vielä kimppuun käydä...
Tänään kupittaan citymarketissa yksi idiootti nainen harmaa pipo päässä meinasi pudottaa silmänsä kun olin ilman maskia. Sanoin että oletko täysi idiootti kun katsot noin. Ei vastannut mitään. On ihmis ressukat täysin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on näin paljon vai no har hai si a tyyppejä? Ja pelokkaita? Sitä paitsi itsehän te olette niitä tuijottajia, jos kerran tuijotatte niitä ihmisiä, jotka vastaan tulevat.
Itse en ainakaan huomaa mitään tuollaista, en hyvällä enkä pahalla, minulla on ihan normaali hyvä itsetunto ja huumoria, enkä jaksa muutenkaan hötkyillä turhuuksia tai ylianalysoida kaikkea.
Et nyt ymmärrä, kun et ole itse kokenut. On eri asia huomata jotain ja kääntää sitten katse muualle kuin naulata katse tuntemattomaan.
Se, ettet ole kokenut tätä, ei tarkoita, etteikö muut olisi. Ikävää haukkua toisia harhaisiksi ja pelkureiksi. Melkein toivon, että joudut vielä joskus jonkun pervon kohteeksi. Katsotaan sitten, miten erinomainen olet.
Ei enää. Hyväksyn täysin sen, että olen outolintu. Tuijottajia riittää moneen lähtöön: vihamieliset, lakoniset, pelokkaat, hymyilevän ystävälliset… Katson takaisin, joskus nyökkään. Ajattelen, että mukavampi tulla huomatuksi kuin olla ilmaa (olin teininä tätä, kun en uskaltanut näyttää todellista itseäni).
Himokkaat tuijottajat saattaa kyllä ahdistaa, jos joutuu vaikka bussissa olemaan sellaisen kanssa.
Missä te tuijotuksen kohteet asutte? En ole koskaan kiinnittänyt huomiota mahdolliseen tuijottamiseen. Asun Helsingissä enkä ole huomannut kenenkään tuijottavan minua. Eipä minussa mitään tuijottamista ole, olen ihan tavallisen näköinen. En ole huomannut maalla käydessänikään mitään tuijottamista, en myöskään ulkomailla, tosin Intiassa en ole ollut. Bussipysäkilläkin kaikki katsovat yleensä omiin suuntiinsa. Jos nyt joku tuijottaa niin siitä vaan jos ei ole muuta tekemistä.
Mikään ei ärsytä enempää kuin tyyppi joka hymyilee ja tuijottaa. Olen alkanut syleksii niitten viereen niin jopa loppuu,naama on taas peruslukemilla.
Ahdistaa ja ärsyttää. Yritän aina kulkea niin, etten ota katsekontaktia vastaantuleviin niin en huomaa jos joku katsoo pitempään. Harvemmin kukaan tuijottamalla tuijottaa, mutta niin on tapahtunut joskus. Olen kysynyt kerran, että mitä? Mutta jatkaneet vaan :D Ei sitä kuitenkaan viittis mustiin pukeutua jatkuvasti ettei kukaan kiinnittäis huomiota.
Todellinen tuijotus on epäkohteliasta ja ärsyttävää. Nyt koronan jälkeen ja kevät auringon alkaessa paistaa ihmiset heräävät katselemaan, se on sitä ihmisyyttä:).
Kuitenkin joskus olen pysähtynyt ja antanut kyllä saman tuijotuksen takaisin, kun oikein on ärsyttänyt. Varsinkin jos koen tuojotuksen liittyvän olemukseeni, saatan jopa sanoa jotain, koska olen ylipainoinen, kuitenkin olen aika normaali sellainen:).
Ahdistaa kyllä! Ja etenkin nyt keväisin vanhempi miesväestö jotenkin sekoaa (varmaan valosta johtuen joku käpyrauhanen aktivoi himokeskuksen) ja aloittaa tuijottamisen.
Sitten kun tuijotan takaisin niin kuvittelevat että aa tässähän syntyi joku kiinnostunut katsekontakti. Not! Yök, katselisivat omanikäisiään.
En kiinnitä ihmisiin huomiota, niin en huomaa, tuijottaako joku.
maalta tulleet tuijottaa Stadissa