Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen 24-vuotias ja odotan neljättä lasta, kysyttävää?!

Vierailija
14.08.2008 |

.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkittää naimisiinmenoa ihan viimeiseen hetkeen saakka. Jos synnyttämisen aloittaa vasta 24-vuotiaana, ehtii saada hyvässä lykyssä 2-3 lasta vähemmän kuin jos sen aloittaa jo 20-vuotiaana. Lisäksi mun omatunto sallisi oikein hyvin rytmimenetelmän tms. Aika harva vl kai oikeasti enää nykyään menee naimisiin 18-vuotiaana, sen ikäisethän ovat vielä lukiossa. Lisäksi asuminen tms. on ainakin täällä pk-seudulla niin kallista, että ihmettelen miten opiskelijaperheellä on varaa olla olemassa.

Eivätkö vl:t muuten yleensä kuitenkin opiskele vähintään amk-tutkinnon? Mietin vaan tota ap:n kirjoitustyyliä... älä pahastu ap kuitenkaan, jos et olekaan provo, mitä vähän epäilen ;)

Vierailija
62/64 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että sanon näin jyrkästi, mutta en tiedä itkisinkö vai nauraisinko aina, kun luen tämän saman väitteen. Suurimmassa osassa ns. normaaliperheitä vietetään ihan mukavaa elämää, varmaan samanlaista kuin teilläkin. Käydään töissä, haetaan lapset päivähoidosta, tehdään ruokaa, oleillaan, leikitään, pelataan, pestään pyykkiä, katsotaan telkkaria ja mennään nukkumaan.

Alkoholi ei ole minkäänlainen ongelma meillä eikä kenenkään tuttunikaan kotona. En edes ajattele alkoholia/juomista/humalaa ikinä, asialla ei ole mitään merkitystä arjessamme.

Kuvaamaasi viinanhuuruista baarielämää viettävät lastensuojelun piiriin kuuluvat perheet, eivät tavalliset maalliset perheet. Tällaisia perheitä on (onneksi) pieni murto-osa kaikista perheistä.

Perheissä on erilaisia jännitteitä, voi olla totta, että vl-mies pettää pienemmällä todennäköisyydellä, mutta teillä kyllä tuo lahkolaisuus tuo sitten toisenlaisia ongelmia: ry:n talkootoimintaan on pakko osallistua, arjessa väsymistä, uskonkriisiä, raskaaksitulemisen pelkoa jne. - tätä on aivan takuulla, vai juhlapuheissa muuta vakuutetaankin.

Ei baareista löytynytkään kuin viinanhuuruista tekoelämää. Mies pettää ja jättää. Rahat kuluu viinaan. Yksi ainokainen lapsi lentää pesästä kauas, kauas... Samaan aikaan toinen viettää elämänsä vaatimattomammin ja vähemmän kuluttaen, mutta henkisesti rikkaana perheensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on paljon kyllä muitakin asioita, jotka tuovat elämään sisältöä. Onhan teilläkin vl:ssä naimattomia/lapsettomia/pieniä perheitä. Onko heidän elämä automaattisesti jotenkin tyhjää tai turhaa. Ei, heidän elämässä on erilaisia asioita.

Yritän tuoda esille tätä "rotusyrjintää", jota ei-vl:t harjoittavat vl:iä kohtaan. Mutta myös aivan samalla tavalla vl:t haukkuvat aina noilla samoilla fraaseilla ei-vl:iä. Aina nuo samat: kaikki te vain juotte ja naitte ympäriinsä. Ajatelkaapa miten loukkaavaa tuo on! ja minusta tuota jopa opetetaan vl:ien keskuudessa. Epäuskoiset on yhtäkuin juoppoja huorintekijöitä.

t:73

Vierailija
64/64 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni nuorena, olin vasta 16 juuri täyttänyt. Muut ovat syntyneet kun olin 20,21 ja 24v.

Meillä kävi niin että lapsiluvun piti olla täysi, mutta kuparikierukasta huolimatta tulin raskaaksi ja odotan nyt kaiken lisäksi kaksosia. Kolmaskin mahassa on ollut mutta tuli ulos rv 10.

Kyllä saan osakseni jos jonkinlaista päivittelyä katraani ja mahani kanssa. Mutta olen onnellinen ja ammattinikin kerkesin jo hankkia ja työelämässä ollut lasten välissä.