Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten ristiriitaiset liikuntasuositukset

Vierailija
29.12.2021 |

Oletteko huomanneet miten ristiriitaisia aikuisille annetut liikuntasuositukset on? Toisaalta sanotaan, että liikuntaa pitäisi harrastaa 2,5 h viikossa ja toisaalta päivässä pitäisi ottaa 10 000 askelta, mikä vastaa n. 1,5 tunnin reipasta kävelyä. Että oliko se minimisuositus 2,5 h vai 10,5 h liikuntaa viikossa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10000 askelta ei ole liikunnan harrastamista, vaan kyse arjen liikkumisesta esim. käyt kaupassa, töissä kävelet jne. Niitä arjen valintoja pysäköidä kauemmas kaupalla tai hissin sijasta mennä portaita.

Haluaisin kuulla sellaisen ihmisen päiväohjelman, joka saa säännöllisesti tuon täyteen liikkumatta. Eli ilman kävelylenkkejäkään.

Itse en saa lähellekään tuota, vaikka käyn kävellen kaupassa, en käytä hissejä tmv. ja teen työtä jossa tulee niin ulkoiltua kuin käveltyä ympäri rakennustakin. Kävelylenkin lisäämällä toki saan tuon täyteen.

Ehkä joku koiran omistaja saa tuon ”huomaamatta” täyteen?

Ei tavoite olekaan saada sitä huomaamatta täyteen. Kyllä se panostusta vaatii. Itse käyn esim kauempana kaupassa että tavoite täyttyy. -eri

Vierailija
42/43 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Suositellaan 2,5h hengästyttävää kestävyysharjoittelua viikossa, 2 kertaa lihaskuntoa, 2 kertaa kehonhuoltoa, 10 000askelta päivässä ja vähintään yksi lepopäivä. Ei mahdu ainakaan mun viikkoon kaikki mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasuositukseen kuuluu myös kaksi lihaskuntoharjoitusta viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän