Miksi Posti maksaa niin huonoa palkkaa?
Johtajien bonukset sen kertovat, sinne rahat menevät. Haluaisitko sinä tehdä huonolla palkalla töitä?
Kommentit (71)
Kuinka huonoa palkkaa posti maksaa?
Ihan naurettavaa touhua.
Sopii vain todella harvoille tuo työ.
Palkka surkea ja työ yksinkertaista ja uuvuttavaa.
Olen itse ns pazkaduunissa ja kyllä työ josta ei saa mitään iloa on surkeaa. Ei edes kunnon palkkaa.
Suosittelen opiskelemaan kunnon ammatin.
Vierailija kirjoitti:
En tedä, mutta tunnen yhden pk-seudulla asuvan postinjakajan ja sen on pakko tehdä toista työtä pärjätäkseen.
Itsekin tiedän henkilön joka on postilla töissä mutta hänellä on myös toinen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tedä, mutta tunnen yhden pk-seudulla asuvan postinjakajan ja sen on pakko tehdä toista työtä pärjätäkseen.
Harva tekee postinjakana täyttä viikkoa. Pikaisella googlettelulla kaikki paikat ovat 10-15 h/vk ja kaikissa mainitaan, että sopii esim. opiskelijalle. Eikä se palkka mitenkään tuhottoman huono ole työn vaikeuteen ja vaatimuksiin nähden.
Mulla on ihan OK palkka, mutta jos tekisin 10 h työviikkoa, niin olisi minunkin "pakko" tehdä toista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva tekee postinjakana täyttä viikkoa. Pikaisella googlettelulla kaikki paikat ovat 10-15 h/vk ja kaikissa mainitaan, että sopii esim. opiskelijalle. Eikä se palkka mitenkään tuhottoman huono ole työn vaikeuteen ja vaatimuksiin nähden.
Mulla on ihan OK palkka, mutta jos tekisin 10 h työviikkoa, niin olisi minunkin "pakko" tehdä toista työtä.
Taidat nyt sekoittaa varhaisjakelijat (lehdenjakajat) postinjakajiin.
Palkkataulukot menisivät uusiksi, jos työstä maksettaisiin sillä perusteella kuinka puuduttavaa se on ja kuinka vähän taitoja se vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tammisaareen etsitään jakajaa 11,71 €/h palkalla. Luvassa olisi töitä keskimäärin 25-27 h/vko eli paikan vastaanottaja tienaa n. 1 200 €/kk. Lisäksi rahanarvoisena työsuhde-etuna mm. Mehiläisen työterveyshuolto.
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/postinjakaja-tammisaari-spsos-142080…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tammisaareen etsitään jakajaa 11,71 €/h palkalla. Luvassa olisi töitä keskimäärin 25-27 h/vko eli paikan vastaanottaja tienaa n. 1 200 €/kk. Lisäksi rahanarvoisena työsuhde-etuna mm. Mehiläisen työterveyshuolto.
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/postinjakaja-tammisaari-spsos-142080…
Tuo voisi olla hyvä työ esim. jollekin pienen lapsen äidille, joka tahtoo tehdä 3 päivänä viikossa ja olla muuten kotona lapsen kanssa. Tai jollekin yrittäjälle sellainen lisätyö, jonka avulla toimeentulo on turvattu vaikka firmalla menisi huonpsti.
Voisin tehdä ja teenkin huonolla palkalla töitä. Postinkantajana en pärjäisi, lajittelijana kyllä. Niitä paikkoja on vain harvemmin tarjolla, koska koneet hoitaa hommat.
Itse oon lajittelussa.. ihan ok palkkaa mutta on velkoja sun muuta ei meinaa oikein pärjätä.. palkka sais olla parempi
Vierailija kirjoitti:
Itse oon lajittelussa.. ihan ok palkkaa mutta on velkoja sun muuta ei meinaa oikein pärjätä.. palkka sais olla parempi
Paljonko palkka on?
No mun palkka on n. 2350€/kk. lisineen. En tiedä onko se hyvä vai huono. Kuitenkin pärjäilen ihan hyvin.
Ihan hyvä palkka vertaa ettei posti tuonut edes joulukortteja perille.
Palkka määräytyy työn vaativuuden mukaan. Kun se (vaativuus siis) on erittäin alhainen, myös pieni palkka on siinä ihan asianmukainen asia...
Koulunpenkille, jos haluaa paremmille ansioille!
Vierailija kirjoitti:
Palkka määräytyy työn vaativuuden mukaan. Kun se (vaativuus siis) on erittäin alhainen, myös pieni palkka on siinä ihan asianmukainen asia...
Yritätkö nyt sanoa, että työn vastuullisuus määrittelee palkan? Reps, älä naurata.
Vierailija kirjoitti:
En.
Etsin juuri parempaa paikkaa suuremmalla liksalla, nyt vain 4450e/kk.
Tolla elää vuoden ja toisella maksaa vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa ei todellakaan makseta työn vaativuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa ei todellakaan makseta työn vaativuuden mukaan.
Kyllä ainakin Postissa. En tiedä miten muissa firmoissa tai aloilla. -eri
En.
Etsin juuri parempaa paikkaa suuremmalla liksalla, nyt vain 4450e/kk.