Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: mis haluaa yhden makkarin kokonaan itselleen.

Vierailija
14.04.2015 |

Meillä on sis kolme lasta ja ollaan ydinpere. Huoneistossa on neljä makkaria ja olohuone. Tämän suurempia kertsiasuntoja ei Helsingissä paljoa ole, ainakaan sellaisilla alueilla joihin meillä on varaa. Mies aluaa (ja on ottanut) yhden makkarin kokonaan omaksi harrastehuoneekseen. Siellä on ne miljoona tietokonetta, kitarat, erilaisia urheilukamoja ja äänentoisolaitteet. Lapset ovat siinä iässä, että oma huone olisi kiva juttu. Mutta ei onnistu, kun parivuoteenkin pitää olla jossain ja olkkariin ei mahdu. Minusta tämä on väärin, miten tuolla tavalla voi yksi ihminen vallata omaa tilaa yhteisestä kodista. Miehen huoneeeen ei lapsilla ole asiaa eikä munkaan imuri saa tulla sinne kuin metrin verran ovelta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme makuuhuonetta, lapsilla omat. Alakerrassa on iso harrastehuone ja työhuone. Nekin on lapsien käytössä.  Työhuoneesa voi olla kuka vaan, harrastehuoneessa soitetaan ja pelataan. Kun lapset oli pienempiä, siellä askarreltiin ja leikittiin. Sai sotkea mielinmäärin. Miehellä on autotallissa takahuone, joka on hänen omansa. Minulla on tilaa olla missä tahansa.

Lapsiperheessä mennään aina lasten ehdoilla

Vierailija
62/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:16"]

Minusta tuo miehen järjestely on nykyisellään hyvä. Lapset saavat opetella jo pienestä pitäen, ettei kaikkea voi saada. Olkoon se oppimistapahtuma. Ettei heistäkin kasva minäminä mulle ihmisiä.

Miehellä on aikuisena ja tienaavana oikeus omaan huoneeseen. Hyvä kun hänen kamat on poissa lasten sorkkimiselta. Äidilläkin voisi olla jokin oma huone, se kannattaisi vielä miettiä.

Ei kannata näiden Av-mammojen esimerkkidraamaa synnyttää. Hyvän miehen olet saanut.

Mies tarvitsee luolansa!!

[/quote]

Näköjään perheen isä toimii lapsille hienona esimerkkinä "minä minä -ihmisestä".

[/quote]

Mihin viisivuotias tarvitsee omaa huonetta? Aikuisille kuuluu omat työhuoneet, tai ainakin se yksi. Onhan esimerkkitapauksessa lapsilla vielä monta huonetta jaettavaksi! Vai pitääkö nykyään kysyä lapsilta asumisjärjestelyistäkin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:16"]

Minusta tuo miehen järjestely on nykyisellään hyvä. Lapset saavat opetella jo pienestä pitäen, ettei kaikkea voi saada. Olkoon se oppimistapahtuma. Ettei heistäkin kasva minäminä mulle ihmisiä.

Miehellä on aikuisena ja tienaavana oikeus omaan huoneeseen. Hyvä kun hänen kamat on poissa lasten sorkkimiselta. Äidilläkin voisi olla jokin oma huone, se kannattaisi vielä miettiä.

Ei kannata näiden Av-mammojen esimerkkidraamaa synnyttää. Hyvän miehen olet saanut.

Mies tarvitsee luolansa!!

[/quote]

Näköjään perheen isä toimii lapsille hienona esimerkkinä "minä minä -ihmisestä".

[/quote]

Mihin viisivuotias tarvitsee omaa huonetta? Aikuisille kuuluu omat työhuoneet, tai ainakin se yksi. Onhan esimerkkitapauksessa lapsilla vielä monta huonetta jaettavaksi! Vai pitääkö nykyään kysyä lapsilta asumisjärjestelyistäkin? 

[/quote]

Jokainen lapsi taritsee oman huoneen. vanhemmille riittää yhteinen makuuhuone. Kun lapset muuttaa pois, sitten voi vallata itselleen oman työhuoneen. Paitsi silloin kun on varaa asua tarpeeksi isossa asunnossa, jossa on makuuhuoneideiden lisäksi vielä työ/harrastehuone.

Vierailija
64/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:50"]Meillä on kolme makuuhuonetta, lapsilla omat. Alakerrassa on iso harrastehuone ja työhuone. Nekin on lapsien käytössä.  Työhuoneesa voi olla kuka vaan, harrastehuoneessa soitetaan ja pelataan. Kun lapset oli pienempiä, siellä askarreltiin ja leikittiin. Sai sotkea mielinmäärin. Miehellä on autotallissa takahuone, joka on hänen omansa. Minulla on tilaa olla missä tahansa.

Lapsiperheessä mennään aina lasten ehdoilla
[/quote]

No ei todellakaan mennä :D

Vierailija
65/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:31"]

Tee suunnitelma mihin miehen tavarat kodissanne mahtuisivat, jos ne eivät ole omassa huoneessa. Osa olkkariin, osa teidän makkariin? Kuka saisi minkäkin huoneen? Teille ehkä isoin jotta sinne makkariin mahtuisi harrastuskamatkin. Sitten kun suunnitelmasi on valmis, esitä se miehellesi. Jos ei kelpaa, pyydä häntä miettimään miten ratkaisisi sen ongelman että lapset tarvitsevat oman huoneen. Ja tämä siis vain jos lapset oikeasti haluavat ja tarvitsevat jokainen oman huoneen.

[/quote]

Ratkaisun avaimet ovat tässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi