Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: mis haluaa yhden makkarin kokonaan itselleen.

Vierailija
14.04.2015 |

Meillä on sis kolme lasta ja ollaan ydinpere. Huoneistossa on neljä makkaria ja olohuone. Tämän suurempia kertsiasuntoja ei Helsingissä paljoa ole, ainakaan sellaisilla alueilla joihin meillä on varaa. Mies aluaa (ja on ottanut) yhden makkarin kokonaan omaksi harrastehuoneekseen. Siellä on ne miljoona tietokonetta, kitarat, erilaisia urheilukamoja ja äänentoisolaitteet. Lapset ovat siinä iässä, että oma huone olisi kiva juttu. Mutta ei onnistu, kun parivuoteenkin pitää olla jossain ja olkkariin ei mahdu. Minusta tämä on väärin, miten tuolla tavalla voi yksi ihminen vallata omaa tilaa yhteisestä kodista. Miehen huoneeeen ei lapsilla ole asiaa eikä munkaan imuri saa tulla sinne kuin metrin verran ovelta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on jo muuttaneet isompaan kämppään, ja se tilan lisäys meni miehen harrastuksiin...

ap kukaan ei lue ajatuksiasi eikä pidä puoliasi, kyllä sinun on vaan itse avattava suu että tämä ei vetele. Ja kun mies ei ole tottunut että pidät puolesi, niin yksi kerta ei riitä. Jatkat vaikka joka viikko kunnes asia korjaantuu.

Vierailija
22/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:54"]

Sulla on neljä lasta, isoin on se millä on oma harrastehuone. Vai että pitää ihan äitylin laittaa miespoika nukkumaankin ettei sillä mene unirytmi sekaisin, voi hellanduudeli sentäs. Eikä saa "tytöt kielletty" huoneeseen mennä edes mamman oman pikku imurin kanssa siivoamaan...

Ei ihmekään että mies käyttäytyy kuin murrosikäinen, asuuhan hän äitinsä kanssa!

[/quote]

juuri näin, olen aivan samaa mieltä, tuollainenhan tuo kuvio on.

Kiva perhe- ja parisuhdemalli ap:n lapsille :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Ensin melkein pahoitin mieleni joidenkin viestien ilkeästä sävystä, mutta tarkemmin ajatellen niissä on kaikissa ihan hyviä pointteja. Liian kiltti varmasti olen, en varmaan muuten mutta miehen suhteen kyllä. En pelkää enkä odota väkivaltaa, mutta minä vaan jotenkin olen kaikessa jotenkin passiivisempi, jolle jotenkin vaan tapahtuu asioita.

Ainoa mitä en allekirjoita, on se että pakottaisin miehen nukkumaan, näin ei ole vaan ihan itsestään tulee, kun tietää että muuten häiritsee mun unta. Ja huone on kiellettyä aluetta kakilta lapsilta ja mun siivousyrityksiltä, muuten toki minä saan sinne mennä ja usein menenkin, nimittäin pelikoneen ääreen.

Vierailija
24/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:54"]

Sulla on neljä lasta, isoin on se millä on oma harrastehuone. Vai että pitää ihan äitylin laittaa miespoika nukkumaankin ettei sillä mene unirytmi sekaisin, voi hellanduudeli sentäs. Eikä saa "tytöt kielletty" huoneeseen mennä edes mamman oman pikku imurin kanssa siivoamaan...

Ei ihmekään että mies käyttäytyy kuin murrosikäinen, asuuhan hän äitinsä kanssa!

[/quote]

No näinpä! Osuit asian ytimeen. Paras ehdotus tähän mennessä on kuitenkin ollut se, että raijaat ukon sängyn sinne hänen omaan huoneeseen.  Näin sinäkin saat oman huoneen itsellesi. "Kyläilette" sitten tarpeen tullen. Ymmärsin, ettei pojille ollut ongelma olla samassa huoneessa. Kokeilkaa tätä, eihän se ole pakko olla loppuiän mittainen järjestely.

Vierailija
25/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti ja tavallaan, sori vaan, saat mitä ansaitset jos et saa sanottua mitä haluat. Selvästi haluat tosi paljon että se huone otetaan muuhun käyttöön, mutta sanot sitä vain kaikille meille, et sille MIEHELLE jolle sinun se pitäisi sanoa.

Tietty ekaksi sinun pitää saada suusi auki hänelle. Ja sitten vähän myöhemmin voit miettiä miksi et uskalla sanoa hänelle mitä oikeasti ajattelet. Jos hän ei ole ihan kauhean pelottava, niin sinun täytynee myöntää itsellesi että se on jotain mikä on ihan sinussa itsessä. Ja siitä voisi oppia pois.

Vierailija
26/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo miehen järjestely on nykyisellään hyvä. Lapset saavat opetella jo pienestä pitäen, ettei kaikkea voi saada. Olkoon se oppimistapahtuma. Ettei heistäkin kasva minäminä mulle ihmisiä.

Miehellä on aikuisena ja tienaavana oikeus omaan huoneeseen. Hyvä kun hänen kamat on poissa lasten sorkkimiselta. Äidilläkin voisi olla jokin oma huone, se kannattaisi vielä miettiä.

Ei kannata näiden Av-mammojen esimerkkidraamaa synnyttää. Hyvän miehen olet saanut.

Mies tarvitsee luolansa!!

Vierailija
27/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap sun on aika opetella jämäkkyyttä. Et voi elää elämääsi kynnysmattona. Tilanne on järjetön ja tajuat sen itsekin: mies rohmuaa romuilleen isoimman huoneen ja lapset joutuvat ahtautumaan pieniin huoneisiin, eikä kellään ole kunnolla tilaa, paitsi miehellä. Kuulostaa todella itsekkäältä, lapselliselta ja ajattelemattomalta ihmiseltä. 

Millainen suhde teillä on muuten? Osallistuuko mies huushollin pyörittämiseen ja lasten hoitoon? Miten päätätte yhteisistä asioista? Toimiiko teillä ylipäätään keskusteluyhteys, pystyttekö kertomaan toisillenne toiveistanne ja odotuksistanne ja antamaan toiselle asiallista palautetta jos jokin mättää? Kuulostaa vaan jotenkin huolestuttavalta, että mies on saanut rauhassa valloittaa epäreilun paljon tilaa asunnostanne itselleen ja kaikkien muiden pitää sitten ahtautua jotenkin johonkin, eikä kellään muulla ole kotona tilaa harrastaa tai toteuttaa itseään.

Vierailija
28/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meidän makkari, lapsen huone ja kaksi ylimääräistä kammaria, jotka miehen mielestä kuuluisivat molemmat olla hänen yksityisessä harrastekäytössään..

Vierailija
29/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:24"]

Meillä on meidän makkari, lapsen huone ja kaksi ylimääräistä kammaria, jotka miehen mielestä kuuluisivat molemmat olla hänen yksityisessä harrastekäytössään..

[/quote]

siis oikeesti millasten lasten kanssa te oikein olette? ja teette vielä lapsia näiden lasten kanssa!!?? tsiisu...

Vierailija
30/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:16"]

Minusta tuo miehen järjestely on nykyisellään hyvä. Lapset saavat opetella jo pienestä pitäen, ettei kaikkea voi saada. Olkoon se oppimistapahtuma. Ettei heistäkin kasva minäminä mulle ihmisiä.

Miehellä on aikuisena ja tienaavana oikeus omaan huoneeseen. Hyvä kun hänen kamat on poissa lasten sorkkimiselta. Äidilläkin voisi olla jokin oma huone, se kannattaisi vielä miettiä.

Ei kannata näiden Av-mammojen esimerkkidraamaa synnyttää. Hyvän miehen olet saanut.

[/quote]

Viimeinkin joku ajattelee järkevästi.

Vierailija
31/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun imuri...te ootte ihania te suomalaisnaiset. Että ihan imurin omistat.

Meillä on 6 makkaria. Niistä parhaimmat 4 ovat lastenhuoneina (jokaiselle oma) ja kaksi muuta ovat vanhempien omina huoneina, tasavertaisesti jaettu. Kuten myös ne kaksi autoa (ei mitään tyyliin mies ajaa isolla audilla ja vaimo kakkosautolla). Ja imuri(t) kuuluu molemille ja molemmat käyttävät niitä. Tilikin on yhteinen ja molemmat käyttävät sitä.

Niin.. ja olen kotiäitinä Saksassa.  

Vierailija
32/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:14"]Joo, en tiedä miten tähän on tultu. Ollaan naimisissa, tienataan ihan ookoosti eikä kustannusten jakamisessa ole ongelmia. Asunto omistetaan puoliksi yhdessä pankin kanssa. Annan vaan nn helposti myöten kaikessa, kun yritän ajatella perheen etua. Mutta nyt mun epäitsekkyys alkaa olla lapsilta pois ja se ei enää mulle käy.

[/quote]

Selittäisitkö ensin itsellesi ja sitten myös meille, millä tavalla nykyinen asumisjärjestys edistää PERHEEN etua?

Minä en sitten käsitä tätä naisten logiikkaa, että ollaan niin sovinnollisia ja myöntyväisiä ja muka ajatellaan jonkun parasta! Myönnä suoraan, että olen tossukka ja arka, etkä uskalla sanoa miehellesi mitään vastaan edes lasten edun vuoksi, kun pelkäät niin kauheasti miehesi löytävän uuden, ymmärtäväisemmän ja alistuvamman naisen. Lohduttakoon sinua se tieto, että ei ole ihan helppo löytää uutta vaimoa, joka suostuisi asumaan talossa, jossa ei olisi edes omille tavaroille mitään tilaa niin kuin sinulle.

Vierailija
33/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tellä ole varastoa? Sinne kaikki romut kuuluu, tilaa viemästä!

Vierailija
34/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suunnitelma mihin miehen tavarat kodissanne mahtuisivat, jos ne eivät ole omassa huoneessa. Osa olkkariin, osa teidän makkariin? Kuka saisi minkäkin huoneen? Teille ehkä isoin jotta sinne makkariin mahtuisi harrastuskamatkin. Sitten kun suunnitelmasi on valmis, esitä se miehellesi. Jos ei kelpaa, pyydä häntä miettimään miten ratkaisisi sen ongelman että lapset tarvitsevat oman huoneen. Ja tämä siis vain jos lapset oikeasti haluavat ja tarvitsevat jokainen oman huoneen.

Vierailija
35/65 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:16"]

[/quote]

Näköjään perheen isä toimii lapsille hienona esimerkkinä "minä minä -ihmisestä".

Vierailija
36/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Mies eikä Mis

ap

Vierailija
37/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti haluatko ne miehesi kamat olkkariin tai makkariisi. Jos et niin anna huoneen olla hänellä. Vai haluatko sen itsellesi meikki- ja vaathuoneeksi.

Tee yhdestä huoneesta leikkihuone lapsille ja yhdestä heille yhteinen nukkumahuone. Ongelma on helppo ratkaista jos tahtoa riittää.

Vierailija
38/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneet ovat pieniä kopperoita, noin 10 neliön kokoisia. Miehellä on suurin makkari harrastehuoneenaan, parisänky toisiksi isoimmasa, johon se juuri ja juuri mahtuu. Mulla ei ole juuri omaa tavaraa tai edes vaatetta. Kaikkialla on vain miehen ja lasten tavaroita ja vaatteita. Vaateeni mahtuvat yhteen lipastoon ja yhteen 0 cm leveän tankokaappiin, siis myös kaikki ulkovaatteet (myös talvi). Minä en osaa ratkaista tätä asiaa, lapset eivät mahdu samaan huoneeseen nukkumaan jos suuri huone on miehellä, kuten hän tahtoo.

Vierailija
39/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sullakin keittiö omana valtakuntana.

Vierailija
40/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin huone lapsille, yksi pieni miehen roinalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän