Mitä mieltä: mis haluaa yhden makkarin kokonaan itselleen.
Meillä on sis kolme lasta ja ollaan ydinpere. Huoneistossa on neljä makkaria ja olohuone. Tämän suurempia kertsiasuntoja ei Helsingissä paljoa ole, ainakaan sellaisilla alueilla joihin meillä on varaa. Mies aluaa (ja on ottanut) yhden makkarin kokonaan omaksi harrastehuoneekseen. Siellä on ne miljoona tietokonetta, kitarat, erilaisia urheilukamoja ja äänentoisolaitteet. Lapset ovat siinä iässä, että oma huone olisi kiva juttu. Mutta ei onnistu, kun parivuoteenkin pitää olla jossain ja olkkariin ei mahdu. Minusta tämä on väärin, miten tuolla tavalla voi yksi ihminen vallata omaa tilaa yhteisestä kodista. Miehen huoneeeen ei lapsilla ole asiaa eikä munkaan imuri saa tulla sinne kuin metrin verran ovelta.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:58"]
Onhan sullakin keittiö omana valtakuntana.
[/quote]
Avokeittiö, jonka välittömässä läheisydessä on suuri ja ainoa ruokapöytä. Ei ole minkäänlaista näkösuojaa ja koska pöydässä syödään kaikki ateriat, en voi käyttää pöytää omiin projekteihini. Tasi siis mulla ei ole mitään projekteja juuri tästä tilasyystä.
Mies pieneen huoneeseen ja piste. Ongelma ratkastu. Nyt vähän taot järkeä siihen päähän. Mies ei asu yksin vaan hänen tulee ottaa myös muut huomioon.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:58"]
Isoin huone lapsille, yksi pieni miehen roinalle.
[/quote]
Tähän mies ei suostu, olen ehdottanut monesti.
Tämän takia mä olen lapseton ja asun yksin kolmiossa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:01"]
Mies tarvitsee omaa tilaa.
[/quote]
Minäkin tarvitsisin omaa tilaa...
Oliko miehellä tämä oma huone jo ennen lasten syntymää vai miten näin on edes päässyt käymään? Mihin mielestäsi miehen tavarat sitten laitettaisiin?
Voi olla vähän myöhäistä tässä kohtaa jos olet mukisematta suostunut tähän järjestelyyn aiemmin. Mitä suuresti ihmettelen. Ettekö ole keskustelleet asiasta aiemmin? Kai te nyt vähän olette suunnitelleet elämäänne ja asioitanne kun lapset ovat syntyneet? Ei varmaan ihan yllärinä kuitenkaan tullut, että lapset kasvavat ja kaipaavat omaa huonetta.
Ihan normitouhua miehillä eli puolustat tietenkin lapsiasi, aikuisten pitää joustaa. Mies soittakoon teidän makkarin sängyllä tai kerrostalon jossain pommisuojassa tai tehkää saunasta, siis löylyhuoneesta, soittokoppi. Nykyään jotkut tekee. Bändikämpän kenties?
Muutettiin tähän asuntoon kun kolmas lapsi oli syntynyt. Ehkä olin lapsellinen, kun kuvittelin että mutettiin sen takia että lapsille olisi omat huoneet. Miehen oma tila yli tuplaantui muuton seurauksena, ainahänelä jonkinlainen ila on ollut, edellisessä kodissa suuuri makuualkovi, jossa liukuovi suojana.
Isoimpaan malkariin kaks lasta, toisteksi pienimpään yksi lapsi. Teidän makkari edelleen toisteksi isoimmassa ja mies pieneen koppiin. Jos tosiaan tarvitsee sen oman tilan ni eikö ole reilua et se on pienin koska hänellä makuutila makkarissanne. Jokainen varmaan toivois omaa harrastetilaa et esitä asia niin että hän ymmärtää että se on teiltä muilta uhraus kun annatte iskälle kokonaisen huoneen itselleen mitä teillä muilla ei ole.
Mä haaveilen myös omasta huoneesta. Olisi ihanaa, jos olisi oma tila, johon muilla ei olisi asiaa. Kaikilla muilla perheenjäsenillä tällainen on (lapsilla omat huoneet, miehellä työhuone kun tekee ajoittain töitä kotona) mutta ei mulla. Minulla ja miehellä on yhteinen makkari.
Mutta kun lapset lähtevät kotoa, niin sitten valtaan yhden huoneen vain itseäni varten. Kaipaan omaa tilaa ja omaa rauhaa, jossa kukaan muu ei tule sotkemaan tai riehumaan... Mutta toisaalta tässä perhe-elämässäkin on omat puolensa.
Jos olisin saavuttanut saman aseman kuin miehesi (eli minulla olisi se oma huone nyt), niin siitä luopuminen olisi kyllä vaikeaa.
Suu suppuun ja kyökkiin siitä! Anna miehellesi tilaa tai opettele loisimaan elareilla.
Oletko kotona ja mies käy töissä? Tai joku muu kerta kun se sika ei ole kotona, tyhjennä se huone niistä romuista ja laita iso sänky sinne. Sitten kaikille lapsille omat huoneet. Voishan sinne teidän tulevaan isoon makkariin jotain pientä harrastuskamaa laittaa js ne, mitkä ei mahdu niin varastoon yms. Jos ei kelpaa, saa sika etsiä itselleen vaikka yksiön mihin saa tunkea vaikka mitä paskaa
Parisänky joko harrastehuoneeseen tai olkkariin
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:04"]
Muutettiin tähän asuntoon kun kolmas lapsi oli syntynyt. Ehkä olin lapsellinen, kun kuvittelin että mutettiin sen takia että lapsille olisi omat huoneet. Miehen oma tila yli tuplaantui muuton seurauksena, ainahänelä jonkinlainen ila on ollut, edellisessä kodissa suuuri makuualkovi, jossa liukuovi suojana.
[/quote]
No niin olit lapsellinen jos asunnonhankintasi pohjautuu kuvitelmiin. Eikö teillä puhuta?
Meillä on 4h+k kahdelle hengelle ja molemmilla omat huoneet. Tai oikeastaan yksi kuntoiluhuone ja yksi työhuone.
Lapsille tietenkin omat huoneet, jos ovat jo kouluikäisiä. Ei siitä tarvitse edes neuvotella. Laita vaan tuulemaan ja vaikka se teidän sänky sinne harrastehuoneeseen. Sieltä kaikki turha pois
Miehen huone ja sun imuri :) voi elämä
Onpa lapsellisen kuuloinen kaveri jos ei suostu tuon vertaa joustamaan lastensa hyvinvoinnin vuoksi! :(
Miksi ihmeessä pidät kiinni parisängystä?
Miehellä on oma huone. OK. Miehen sänky saa luvan sopia sinne. 2 lasta jakaa suurimman makuuhuoneen, yksi lapsi saa oman huoneen ja sinä saat oman huoneen. Mies ei tarvitse sekä omaa huonetta että makuuhuonetta, tehkööt valinnan tai siten sinä teet sen. Se on joko tai eikä sekä että. Vaihtoehtona on se, että olohuoneeseen "rakennetaan" yksi huone lisää tekemällä komeroista väliseinä ja sen taakse tila yhdelle.
Jätä se Sika