Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: mis haluaa yhden makkarin kokonaan itselleen.

Vierailija
14.04.2015 |

Meillä on sis kolme lasta ja ollaan ydinpere. Huoneistossa on neljä makkaria ja olohuone. Tämän suurempia kertsiasuntoja ei Helsingissä paljoa ole, ainakaan sellaisilla alueilla joihin meillä on varaa. Mies aluaa (ja on ottanut) yhden makkarin kokonaan omaksi harrastehuoneekseen. Siellä on ne miljoona tietokonetta, kitarat, erilaisia urheilukamoja ja äänentoisolaitteet. Lapset ovat siinä iässä, että oma huone olisi kiva juttu. Mutta ei onnistu, kun parivuoteenkin pitää olla jossain ja olkkariin ei mahdu. Minusta tämä on väärin, miten tuolla tavalla voi yksi ihminen vallata omaa tilaa yhteisestä kodista. Miehen huoneeeen ei lapsilla ole asiaa eikä munkaan imuri saa tulla sinne kuin metrin verran ovelta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikeaa niin sanos sille miehelle että muuttaa romuineen omaan kämppään. Kun tilaa ei ole tarpeeksi niin aikuiset joustaa ja lapsille annetaan tilaa. Jonain päivän lapsi/lapset muuttaa pois ja taas on tilaa myös itselle.

Vierailija
2/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin suuri ITSEKKYYS paistaa tuollaisesta miehestä, joka ITSELLEEN valtaa parhaimman huoneen vain OMIIN harrastuksiinsa, muista mitään välittämättä!!! Näin on muuten monessa muussakin perheessä, missä ei ole jotain työtilaa, esim autotallia, miehelle harrastaa.

Meillä kolme makkaria, olkkari ja keittiö+ruokailutila, ja autotalli + oma piha.  Iso huone makkarinamme, kaksi lastenhuonetta lasten pois muuton takia tyhjillään, nyt toinen miehen työhuone, toinen minun ompeluhuone. Pihatöitä teemme molemmat, ja autotalli miehen reviiriä. Kaikki hyvin. Ei ole KOSKAAN ollut mitään kiistaa huoneista.

Ymmärrän silti ap:tä. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

Onko lapsenne kaikki tyttöjä tai kaikki poikia? Laita 2 pienempää samaan, ja isompi omaan huoneeseen, elleivät itse muuta järjestelyä halua. Sano miehelle, että muutat teidän makkarin miehen huoneeksi ja isoimman makkarin teidän makuuhuoneeksenne, johon samalla mahdut itse työpöytinesi jotain harrastamaan.

Oletteko molemmat töissä? Jaatteko kaikki laskut, kumpi minkäkin maksaa? Jos sinäkin olet töissä, niin olet ihan yhtä oikeutettu omaan työtilaan kuin mieskin. Keittiö EI OLE mikään vaimon työtila, van koko perheen yhteisiä tiloja, kuten oloskikin.

Varo kuitenkin sitä, että mies ottaa kilarit ja siirtyy ihan muualle, jonnekin vuokratiloihin, harrastamaan, tai jää aina ylitöihin, kun kotona hänellä ahdasta. Tällaisetkin syytä ottaa huomioon, jo asioista valittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen romuille on ihan pakko antaa joku paikka niin pienin makkari pitää riittää ja sekin on jo paljon kun teillä tuota tilaa on aika vähän perheen kokoon nähden. Joku tolkku!

Vierailija
4/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietit asiaa, niin muista tämä vanha sanonta: "KUKA PASKAA KUSEE, SE VELKOJAAN EI MAKSA ENNEN TÄYDEN KUUN SÄTEEN OSUMISTA KRISTALLIJÄRVEEN". Mietihän vähän sitä, niin saat perspektiiviä asiaan.

Vierailija
5/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin itsekäs mies vaikka on isä niin ei se auta kun laittaa miehen sänky sinne MIEHEN OMAAN ISOON huoneeseen ja sinun ap sänky olkkariin ja niin vapautuu yksi makuuhuoneista lapsille. 

Voit sitten käydä miestä joskus panemassa siellä miehen omassa huoneessa jos sua nyt vielä kiinnostaa...

Vierailija
6/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, miten olette aikananne päätyneet tuollaiseen ratkaisuun? Eikö sinunkaan päähäsi pälkähtänyt tuohon asuntoon muuttaessa, että on se myös SINUN kotisi - vai onko?

Vierailija
7/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista nuorin on tyttö, nyt 5.v ja pojat koululaisia. Tavallaan hassua, että kaksi suurinta ovat samassa huoneessa ja pienin yksin kuten nyt ovat. Silti vaikuttaa siltä, että tämä järjestys on lapsille mieluisin. PArisängystä pitäisin mielelläni kiinni myös. Olemme molemmat töissä ja unirytmi pysyy parhaiten yllä niin, että meemme samaan aikaan nukkmaan. Jos miehellä olisi sänky harrastehuonessaan, tulisi yökukkumista paitsi hänelle, myös yhdelle herkkäuniselle pojalle. Ja ehkä sitä vieraantuisi parisuhteestakin, pelkään. Samaten pelkää, että tulisi hirveät ridat, jos oikeasti alkaisin väkisin kampeamaan miestä pois tuosta suuresta huoneesta. Sitä voisi yrittää, että pojille saisi siihen huoneeseen krjoituspöydät, nyt läksyt tehdään ruokapöydässä.

Joo, en tiedä miten tähän on tultu. Ollaan naimisissa, tienataan ihan ookoosti eikä kustannusten jakamisessa ole ongelmia. Asunto omistetaan puoliksi yhdessä pankin kanssa. Annan vaan nn helposti myöten kaikessa, kun yritän ajatella perheen etua. Mutta nyt mun epäitsekkyys alkaa olla lapsilta pois ja se ei enää mulle käy.

Vierailija
8/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallesi tielle!

Jatkat siis samaa rataa ja mies+romunsa on tärkeämpi kuin lapset ja herra varjele jos tulisi vielä riitaakin huh huh!

Nyt nainen ihan oikeasti istutte alas KESKUSTELEMAAN asiasta ja jos sinun ratkaisusi eivät kelpaa niin mies ehdottaa jotain muuta mutta nykyinen malli ei toimi enää. PIDÄ PUOLESI!

Vierailija
9/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin saada miehen ymmärtämään, että jos ne lapset jakaa huoneen, niin tarvii tilaakin vähän enemmän. Kun taas hän on yksin huoneessa, niin luulisi hieman pienempäänkin mahtuvan. Luulisi, että mies tämän verran joustaisi, kun on kerta ihan oman huoneenkin saanut.

Vierailija
10/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mies oli ennen niitä lapsia. Tottakai se ja sen romut on tärkeitä. Ei kai lapset parisuhdetta ja aviopuolisoa syrjäytä? Ainiin, tää on av. av mammoille mies ja sen kamat on vaan välttämätön paha, kun haluaa siitoksen.

Vierailija
11/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:14"]Lapsista nuorin on tyttö, nyt 5.v ja pojat koululaisia. Tavallaan hassua, että kaksi suurinta ovat samassa huoneessa ja pienin yksin kuten nyt ovat. Silti vaikuttaa siltä, että tämä järjestys on lapsille mieluisin. PArisängystä pitäisin mielelläni kiinni myös. Olemme molemmat töissä ja unirytmi pysyy parhaiten yllä niin, että meemme samaan aikaan nukkmaan. Jos miehellä olisi sänky harrastehuonessaan, tulisi yökukkumista paitsi hänelle, myös yhdelle herkkäuniselle pojalle. Ja ehkä sitä vieraantuisi parisuhteestakin, pelkään. Samaten pelkää, että tulisi hirveät ridat, jos oikeasti alkaisin väkisin kampeamaan miestä pois tuosta suuresta huoneesta. Sitä voisi yrittää, että pojille saisi siihen huoneeseen krjoituspöydät, nyt läksyt tehdään ruokapöydässä.

Joo, en tiedä miten tähän on tultu. Ollaan naimisissa, tienataan ihan ookoosti eikä kustannusten jakamisessa ole ongelmia. Asunto omistetaan puoliksi yhdessä pankin kanssa. Annan vaan nn helposti myöten kaikessa, kun yritän ajatella perheen etua. Mutta nyt mun epäitsekkyys alkaa olla lapsilta pois ja se ei enää mulle käy.
[/quote]

Yökukkumista? Laitatko sinä miehesi illalla nukkumaan omaan viekkuun? Eikö osaa itse mennä hyvään aikaan nukkumaan??

Vierailija
12/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kun minä olen melko iltauninen ja joudun heräämään aikaisin, ja toisaalta mun nukahtaminen on välillä pahasti hakusessa, niin yhteiselo on johtanut siihen, että kun mä menen maate, on kaikkien siinä samassa huoneessa nukkuvien tehtävä niin ja suunnilleen samaan aikaan. Ja niin mies tekeekin. Mutta jos hänellä olisi oma sänky johon voi rauhassa kömpiä vaikka keskellä yötä, niin hänellä yöt menisivät puuhaillessa ja samalla hän häiritsisi myös herkkäunista poikaamme ja tietysti ajaisi itsensä väärään vrk-rytmiin ja väsymykseen. Vaikea selittää, mutta tämä "kauhun tasapaino" sopii meidän perheelle ja takaa kaikille riittävät yöunet.

Vierailija
13/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydin lienee siinä että olet liian kiltti, myötäilevä, joustat, anna miehelle periksi ettei tule riitaa... ja olette ajautuneet tilanteeseen jossa teillä on kotityranni, sinä kiehut salaa sisällä ja teidän liitto ei nytkään ole enää kovin hyvissä kantimissa.

Oletko alkoholistiperheestä? Nimittäin kuulostaa tutulta. Kohtalotoveri täällä. Kokemuksesta oppineena, nosta kissa pöydälle nyt, jos annat asioiden mennä tuohon tahtiin niin jossain vaiheessa ratkeat ja kävelet pihalle ja se liitto oli siinä. Sitä taustaa vasten yhdet kilarit häneltä on pientä. Ei varmaan lyö kuitenkaan, toivon.

Vierailija
14/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mies oli kanssa yökukkuja (ex) Se ei ole sinun ongelmasi vahtia aikuista miestä. Jos hänen elämäntavat ei sovi perheelliselle, niin ratkeat itse kun yrität pakottaa häntä käyttäytymään aikuisen tavoin. Sinun tehtävä ei ole olla äitinä hänelle.

Vierailija
15/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin ja vaihtaisin huoneet kun mies on töissä :D

Vierailija
16/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:58"]

Isoin huone lapsille, yksi pieni miehen roinalle.

[/quote]

Tähän mies ei suostu, olen ehdottanut monesti.

[/quote]

mikä kakara sulla on miehenä? Eihän hän asiaa yksin päätä.

Vierailija
17/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsille pitää olla omat huoneet, miksei muka aikuisille? Pitää mennä lasten ehdoilla? Varojen mukaan, ei pidä ehdä niin montaa mukulaa ettei rahat ja tilat riitä.

Vierailija
18/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:04"]

aikuisten pitää joustaa.

[/quote]

Kaikki lapsille parhain päin, curlingvanhemmuus rules. Parisuhteella niin väliä.

Vierailija
19/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on neljä lasta, isoin on se millä on oma harrastehuone. Vai että pitää ihan äitylin laittaa miespoika nukkumaankin ettei sillä mene unirytmi sekaisin, voi hellanduudeli sentäs. Eikä saa "tytöt kielletty" huoneeseen mennä edes mamman oman pikku imurin kanssa siivoamaan...

Ei ihmekään että mies käyttäytyy kuin murrosikäinen, asuuhan hän äitinsä kanssa!

Vierailija
20/65 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö muuttamaan isompaan kämppään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme