Apua, mikä JÄRKYTTÄVÄ tauti minuun iski kolme viikkoa sitten? Kuumetta 40,7 ja koronatestit negoja.
Koronarokotteet otettu. Alkoi joulukuun alussa kurkkukivulla ja sitten yhtäkkiä tuli outo olo - ja sitten mentiin yhdellä jysäyksellä yli 40 asteen kuumeeseen. Palelin ihan jörkyttävän paljon. Olo oli niin huono, että en voinut edes ajatella koronatestiin menemistä. En nimittäin päässyt sängystä ylös. Avokki käytti mua testissä.ja se oli nega. En ikinä ollut ollut läheskään niin sairas kuin mitä olin nuo viikot. Edes nukkuminen ei ollut mahdollista.
Menin reilussa viikossa tosi huonoksi ja avokki jäi etätöihin ja kantoi mua vessaan ja vielä toiseen koronatestiin. Yhden kerran pyörryin lattialle. Olo oli huono, todella huono, ihan kuin oksennus tulossa. Olisin varmasti kuollut nestehukkaan ja rakas avokkini ei olisi pakottanut minut juomaan.
Kahden viikon jälkeen kuume hellitti mutta yskä ei. Sain jälkitaudiksi keuhkoputkentulehduksen ja sitä parantelen edelleen jo toisen antibioottikuurin voimalla. Veto edelleen täysin pois ja painoa lähtenyt melkein 10 kiloa. Jos nousen ylös, meinaan pyörtyä ja tulee huono olo. Pää ihan usvassa. En pysty edes ajattelemaan töihin palaamista - pitää ensin kyetä istumaan yli 10 minuuttia.
Lääkäri sanoi että olisi ollut ihan selvä influenssa, mutta ei siis testattu.
Mitä veikkaatte? Joka tapauksessa aivan karmea tauti!! Jos oli influenssa, niin todella rajua tavaraa!!
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Jep, influenssa. Ensin virus, jälkitautina bakteeri, keuhkoputkentulehdus. Hyvä, että säästyit keuhkokuumeelta.
Oudoimpia oireita on se, kun iho on niin kipeä, että vaatteet sattuvat.
Kovissa kuumetaudeissa tulee aina tuo että vaatteetkin alkaa tehdä kipeää, myös vesi.
Influenssa, pistää aikuisen ihan polvilleen.
Influenssa on ollut hurja tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, influenssa. Ensin virus, jälkitautina bakteeri, keuhkoputkentulehdus. Hyvä, että säästyit keuhkokuumeelta.
Kovissa kuumetaudeissa tulee aina tuo että vaatteetkin alkaa tehdä kipeää, myös vesi.
Ok. Mulla on ollut vain yksi todella kova, influenssa A 1997. Kertoo jotain että muistan sen vieläkin. (Kuten myös ainokaisen noroni 2006, yay.)
Influenssaa minäkin veikkaisin. Ikinä en ole ollut niin sairas kuin silloin. Toipuminen vei pitkään ja pitää muistaa ottaa rauhallisesti. Itse sain jälkitautina keuhkokuumeen kun en malttanut levätä kun tunsin oloni hieman paremmaksi kuin se oikeasti olikaan. Sairaalareissuhan siitä sitten tuli. Sen jälkeen ottanut joka vuosi rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tarvi olla edes kova kuume kun on tuo ihon arkuus. Tosi harvoin kyllä yli 38 asteen kuume nouseekaan, joku 37,3 riittää siihen että on jo tosi sairas olo, iho on arka ja lihaksia kolottaa.
Influenssa on kunnon tauti toisinkuin korona.
Tuli tyhjästä mieleen pusutauti? Voi toki olla influenssakin.
Mulla koronasta +39 asteen kuume ja kauheet vilunväristykset, mutta sinä olit tosiaan parissakin testissä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Varotettiin näistä kokeellisista koronapiikeistä. Ihmiset on tyhmiä se on todistettu ja ei tule koskaan viisastumaan. Näissä piikeissä oli se ADE efekti vaara sekä lukuisia muita vaaroja. Kokeellisissa geeniterapia piikeissä voi myös olla vaikka ja miten paljon erilaisia haittavaikutuksia.
Kääri vielä vähän lisää foliota pääsi ympärille. Itse asiassa suosittelen verhoilemaan koko vartalosi folioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varotettiin näistä kokeellisista koronapiikeistä. Ihmiset on tyhmiä se on todistettu ja ei tule koskaan viisastumaan. Näissä piikeissä oli se ADE efekti vaara sekä lukuisia muita vaaroja. Kokeellisissa geeniterapia piikeissä voi myös olla vaikka ja miten paljon erilaisia haittavaikutuksia.
Kääri vielä vähän lisää foliota pääsi ympärille. Itse asiassa suosittelen verhoilemaan koko vartalosi folioon.
Se on kokeellinen piikki. Siitä ei pääse mihinkään. Kiedotaan nyt sitten vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla koronasta +39 asteen kuume ja kauheet vilunväristykset, mutta sinä olit tosiaan parissakin testissä käynyt.
Sama tuli mieleen. Eli rauhaskuume. Oon sairastanut sen joskus 90 luvun lopussa ja oli karmiva tauti. Monta kuukautta meni toipuessa.
Noin kipeänä olen ollut angiinasta.
Paino tippui niin, että housut pyöri jaloissa toivuttuani. Kuumetta oli n. 40 astetta. Ruokaa ei pystynyt syömään. Pyörryin kun ylös nousin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mulla on ollut vain yksi todella kova, influenssa A 1997. Kertoo jotain että muistan sen vieläkin. (Kuten myös ainokaisen noroni 2006, yay.)
Mutta ilmeisesti et ole kokenut enteroa? Se on maanpäällinen helvetti. Kuume 40 astetta pari viikkoa, kaikki voimat totaalisesti poissa ja rakkuloita joka paikassa. Lopulta lähtee kaikki kynnet ja nahka kämmenistä ja jaloista. Toipuminen kesti kuukausia. Bonuksena pieni lapsi hoidettavana. Edes influenssa, noro eikä edes tuhkarokko (jonka koin aikuisena) ole ollut niin karmea tauti. Kukaan ei siitä varoittanut 10 vuotta sitten kun se oli vain "lastentauti".
En rehellisesti sanottuna pelkää koronaa. Enteroa pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Pusutauti on ihan lälly. Vähän vaan jotain kuumetta.
Influenssalta kulostaa. Olen sairastanut ko taudin kuuskymppisen elämäni aikana kolmesti. Nuorena pari ja myöhemmällä iällä yhden.
Nuorena sairastetut olivat rajumpia oireistoltaan, sillä en vielä käyttänyt D-vitamiinilisää. Pari vuotta sitten sairastamani tauti (influ tai covid) kesti siedettävillä oireilla viikon, enkä saanut jälkitautia. Veren D-vitamiinipitoisuus nyt yli 100 nmol/l.
Mittauttakaa veren D-vitamiinitasonne ja ottakaa sen perusteella vitamiinilisää. Hyvä nyrkkisääntö on, että 100 mikrog päivittäisellä D-lisällä tuo tavoiteltu 100 nmol/l saavutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Influenssahan tuo. Koronasta olisit selvinnyt heittämällä
Selvishän se tuostakin.
Aika erikoista ettei influenssatestiä tehty. Enpä usko tähän aloitukseen siis ollenkaan. Se on pyrkimys kertoa, että influenssa on paha tauti, korona pikkunuha siihen verrattuna, ei mitään muuta.
Minä sairastin influenssan kahden päivän kuumeella. Ja ihan ensimmäisenä se testattiin lääkärille mennessä, koska influenssapotilaan tulee eristäytyä ja jos joutuu myöhemmin sairaalaan, eristää.
Keksi parempi
Muistan kun sain - varmaankin ensimmäisen aikuisiän - influenssani 29-vuoriaana. Kuume huiteli yli 40 astetta, kaikki lihakset sattuu ja pää sattuu, voimat pois. Kesti kauan.
Sen jälkeen olen visusti ottanut influenssarokotuksetkin.
Influenssa on just tuollainen. Nyt sitten muistat, että sairastaminen on vienyt sinut heikkoon kuntoon. Sairastut muihin tauteihin nyt helpommin ja esim. korona tulee pahana vähän todennäköisemmin. Älä siis saa sitä muutamaan kuukauteen!