Teille jotka haukutte "rikkaita" ilta-alessa käyjiä
Oletteko ajatelleet, että saattavat olla liikkeellä jonkun sukulaisen autolla.
Tunnen erään joka kävi leipäjonossa kalliilla vanhempien autolla, muuta apua ei vanhemmilta herunut.
Kommentit (43)
Yleinen harhaluulo on että jos on rikkaat vanhemmat on itselläkin pätäkkää. Todellisuudessa köyhiltä vanhemmilta voi saada enemmän apua jos ovat hyväsydämisiä.
No olipa perse vanhemmat sillä sitten, ellei ollut joku sellainen tyyppi jota on koitettu auttaa jo iät ajat ja vanhemmilla sulake paloi.
Ei kaikki vanhemmat auta lapsiaan olipa tulotaso mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä eivät? Eikö lasten auttaminen nimenomaan ole vanhempien tärkein tehtävä?
Päältä päin ei aina tiedä ihmisten rahatilannetta. Minulla esim. ei ole autoa ja saatan käydä lähikaupassa rönttävaatteissa. Palkkani on silti 4800 eur/ kk brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä eivät? Eikö lasten auttaminen nimenomaan ole vanhempien tärkein tehtävä?
Sitähän voisi kysyä niiltä vanhemmilta. Tuskin moni kehtaa puhua näistä ääneen, ettei saata vanhempia huonoon valoon tai menetä oikeutta perintöön..
Kyllä minä olen rikas Suomen mittakaavalla. Ostan melkein joka kauppareissulla jotain laputettuja tuotteita.(keltaisia, oransseja tai punaisia riippuen kaupasta). Eivät ne punalaputetut tuotteet ole mitään köyhäinapua vaan kaupan HÄVIKIN HALLINTAA.
En olisi "rikas", jos en hyödyntäisi alennuksia. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Mielestäni on eettistä jättää ne köyhille
Kyllä rikaskin saa osallistua hävikin vähentämiseen, ei niitä tuotteita mitenkään ole köyhille suunnattu. Aivan törkeää yrittää varata niitä jollekin tuloryhmälle, ihan kuin Suomessa ei olisi jo riittävän korkeat verot, ruoan hinnan ei sen lisäksi tarvi myös olla progressiivista.
Miksi köyhät ei sitten osta niitä? Eilenkin sain ihan rauhassa lappaa punalapputuotteita kärryyn Alepassa. Ei näkynyt juuri muita asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on eettistä jättää ne köyhille
Kauppias arvostanee ihan jokaista, joka niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Päältä päin ei aina tiedä ihmisten rahatilannetta. Minulla esim. ei ole autoa ja saatan käydä lähikaupassa rönttävaatteissa. Palkkani on silti 4800 eur/ kk brutto.
Ei niin, mutta varakkaan on helpompaa näyttää köyhältä kuin köyhän varakkaalta. Jokaiselta löytyy kaapista vanha tuulipuku, mutta jokaisen pihasta ei löydy uutta kallista autoa.
Taustoja tietämättä tuo ale-houkkatouhu on ihan perseestä, ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuten kuuluu, joten olen sitä mieltä, ETTÄ MINULLE ON IHAN HELVETIN SAMA TEKEE TUOTA IDIOOTTIHOMMAA KÖYHÄ TAI RIKAS NIIN KESKISORMI NOUSEE TAKUULLA. Mennään jumalauta kauppaan tuntia puoltatoista odottamaan että kello tulee 18 tai 20 ja sitten rynnätään ja tyhjennetään hyllyt tai piilotetaan tuotteita vaateosastolle. Joten haistakaa paska sekä köyhät että rikkaat ja opetelkaa perkele käyttäytymään kuten ihmiset. Ale-tuotteita pitäisi riittää siten, että myös oikeasti niitä tarvitsevat ehtivät mukaan. Vidutatte !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta varakkaan on helpompaa näyttää köyhältä kuin köyhän varakkaalta. Jokaiselta löytyy kaapista vanha tuulipuku, mutta jokaisen pihasta ei löydy uutta kallista autoa.
Se on kyllä omituista ajankäyttöä jos tarkkailee mistä autosta kukakin saapuu paikalle ja mitä laittaa ostoskoriinsa...
Vierailija kirjoitti:
Taustoja tietämättä tuo ale-houkkatouhu on ihan perseestä, ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuten kuuluu, joten olen sitä mieltä, ETTÄ MINULLE ON IHAN HELVETIN SAMA TEKEE TUOTA IDIOOTTIHOMMAA KÖYHÄ TAI RIKAS NIIN KESKISORMI NOUSEE TAKUULLA. Mennään jumalauta kauppaan tuntia puoltatoista odottamaan että kello tulee 18 tai 20 ja sitten rynnätään ja tyhjennetään hyllyt tai piilotetaan tuotteita vaateosastolle. Joten haistakaa paska sekä köyhät että rikkaat ja opetelkaa perkele käyttäytymään kuten ihmiset. Ale-tuotteita pitäisi riittää siten, että myös oikeasti niitä tarvitsevat ehtivät mukaan. Vidutatte !
Et se sinäkään kovin sivistyneeltä vaikuta kiroiluinesi. Vinkkinä, että viesti menee paremmin perille asiallisesti ilmaistuna.
kaikkea myytävää tavaraa saa ostaa kuka vaan viitsii sinne siihen aikaan mennä. Ei sitä ole missään määrätty 'köyhille'
Itsekin olen monesti ostanut punalappu lihaa kalliimmasta päästä, päivämäärään on ollut vielä 5 päivää jäljellä, eikä ollut edes ilta vaan aamu 8 aikaan. Ihmetytti tuo, kun niin paljon oli vielä päiviä aikaleimaan, mutta olivat tilanneet liikaa, uusi lähetys oli tullut ja entistä jäljellä.Sittenpä tehtiinkin paistista karjalanpaistia pakkaseen useampi kilo.Possunfilettä joukkon normihintaan, mutta sehän on aina edullista.
Älä sälli selitä