Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikää hetki ennen kuin lisäännytte vanhojen miesten kanssa.

Vierailija
13.04.2015 |

Isäni oli 55, äitini 32 kun synnyin. Voin rehellisesti, kaunistelematta sanoa isäni iän olleen yksi elämäni isoimpia huolia ja tumma pilvi elämäni yllä niin kauan kuin muistan. Lainkaan liiottelematta voin verrata isäni ikää esim. alkoholismia vastaavaan vaikeuteen. Haluaisin antaa näin pappaisän lapsena kuvauksen siitä, millaista oikeasti on olla iäkkään isän lapsi:

- Minulla ei ole sisaruksia. Olen kärsinyt tämän takia yksinäisyydestä arjessa ja lomien aikana. Mökillä, lomamatkalla, yksin kotona koulun jälkeen on oikeasti ankea olla. Pienenä haaveiluni siskosta meni niin yli, että valehtelin ihmisille varmaan kahdeksanvuotiaaksi, että minulla on isosisko. Kaipasin seuraa lakkaamatta. Ymmärrän, että tilanne on eri monilla muilla yksilapsisilla pariskunnilla, joilla ovat kaverit, suku ja lähellä asuvat lapset mukana elämässä. Meidän perhe on ollut aina surullisen eristäytynyttä. Isälläni ei ole ainuttakaan ystävää, eikä heillä todellakaan ole pariskuntia kavereina. Rippijuhlat, ylppärit, synttärit, you name it, ollaan lähes aina oltu vain me ja pari muuta, jos niitäkään.

Isäni ja äitini suhde alkoi isäni ollessa yhä naimisissa. Suhde jatkui pari vuotta ennen kuin isäni ex-vaimo sai tietää asiasta ja lähti. Tästä johtuen sukuni "eristi" isän hetkeksi avioeron jälkeen, tilanne korjaantui myöhemmin mutta välit ovat yhä viileät ja ollaan se "odd one out"-perhe. Kiusallinen perhe. Se perhe, jossa äitini hymyilee ahdistunutta muovihymyä häissä tms. pakollisessa sosiaalisessa tilanteessa, missä huokuu selkeästi äitini olevan ylimääräinen, epätoivottu, vaikkei sitä ääneen sanota. Eleistä kyllä huomaa. Olen aistinut tämän pienestä pitäen, ja tilanne on heijastunut tavallaan minuunkin. En ole läheinen sisarpuolteni kanssa. Ikäeron takia, ja muutenkin. Kuitenkin lapsuudessani yksiä onnellisimpia muistoja oli se, kun pääsin peuhaamaan "oikeaa" lapsuutta sisarpuolteni kanssa, vaikka he olivatkin minua yli hyvin reippaasti vanhempia. Yllättävää kyllä, isäni exä on aina ollut lämmin ja jopa rakastava minua kohtaan. Tieto siitä, että vanhempieni suhde alkoi niin väärällä ja likaisella tavalla ei ole yhtään mukavaa. On kiusallista kuunnella vierestä, kun kaverit kertovat herttaisia ja mukavia tarinoita miten heidän vanhempansa tapasivat. Minä en pahemmin jakele omaani.

- Isäni on aina ollut "pappani", ei isäni. On kyllästyttävää, kun niin pienestä kuin muistan häntä on automaattisesti oletettu isovanhemmakseni. On tylsää ja noloa, kun vanhojentansseissa minulle tultiin sanomaan, että oli "söpöä" kun tanssin ukkini kanssa. On inhottavaa, että isäni on erottunut niin selkeästi vanhempainilloissa, kavereiden vanhempien joukossa. Hänen ikänsä on tullut kaikkien fyysisten aktiviteettien tielle. En ole koskaan riehunut isäni olkapäillä, juossut kilpaa, potkinut palloa. Hän ei todellakaan ole tullut valvomaan leirejä tai osallistunut treeneihin niinkuin muiden isät. Aina on pitänyt varoa. Varoa kun isä on väsynyt, heikko, sairas, hauras. Isäni sai ensimmäisen sydänkohtauksen kun olin 12. Olen pelännyt kuollakseni isän kuolemaa, koko elämäni.

-Äitini ja isäni suhde on voinut todella huonosti viimeiset ainakin seitsemän vuotta. En tiedä ennen sitä, en ollut tarpeeksi kypsä ymmärtääkseni ettei se mitä meillä on ei ole normaalia. Äitini käy edelleen töissä, isä on ollut eläkkeellä jo iät ajat. Äitini on joutunut joustamaan tekemisistään, haluistaan, menoistaan, koska isä ei vaan jaksa/pysty/halua. Tämä on todella rasittavaa, koska äiti pitää minua isäni korvikkeena. Siinä missä kavereideni vanhemmat menevät yhdessä matkalle, aloittavat uuden harrastuksen, touhuavat yhdessä, meillä minun pitäisi olla se joka menee äidin kanssa. Isäni ei tykkää matkustamisesta, ja äiti mankuu matkaseuraa koko ajan. "Aloitetaan seinäkiipeily, hei lähdetään Pariisiin just sillon kun on sun tenttiviikko, osallistutaanko, mennäänkö, blaablaablaa". NO EN TULE! Opiskelen toisessa kaupungissa, mulla on oma elämäni ja kotoa irtautuminen aiheuttaa syyllisyyttä ja pahaa mieltä. Inhottavinta tässä on se, että kaverini menevät kotiin rentoutumaan ja passuuttamaan itseään, minä menen kotiin passaamaan isääni. Äitiäni ahdistaa selkeästi isän rapistuva kunto. Hänellä ei ole tasa-arvoista kumppania, vaan hoidokki. Äiti vaikuttaa hyvin onnettomalta. 22-vuotiaana on helvetin raskasta huolehtia siitä, miten hoidan isän jos äiti äkillisesti kuolisi. On helvetin raskasta ajatella, että käyn varmuudella katsomassa isääni vanhainkodissa/tai että hän on täysin äidin hoidettavissa ennen kuin täytän kolmekymmentä. Jos hän elää sinne asti. Isäni ei tule 100% varmuudella tapaamaan lapsiani. On vitttumaista, että hän hopuuttaa lapsenlapsia itsekkäistä syistä. Hän ei ole koskaan ollut täysin osallistuva pappa ex-liittonsa lapsien lapsille. Ex-vaimon uusi mies on oikeastaan korvannut hänen paikkansa. Tästä isä on luonnollisesti katkera eikä nää itsessään mitään vikaa. Vastuu on siis minulla. Jee. On tosi kivaa murehtua isän laitospaikasta tän ikäisenä. On tosi kivaa, että elän about samaa ikävaihetta kuin itseäni 10-20 vuotta vanhemmat naiset. On tosi kivaa, ettei isä enää neuvo ja hoida minua, vaan minä häntä.

En tiedä miksi avaudun. Kai olen vaan niin helvetin väsynyt tähän kaikkeen. Olen kateudesta sairas, kun kaverini kertovat laittaneensa whatsappviestiä isälleen. Heidän moderneille, osaaville, työelämässä yhä toimiville isilleen. Isä, joka kantoi olkapäillä lapsena, isä jolla on yhä ajokortti, isä jolle voi soittaa jos on ahdistus ja hätä. Isä, jolla on liberaalit ajatukset kodinhoidosta. En osaa purkaa ajatuksiani. Kai vaan haluan sanoa teille naisille, jotka suunnittelette itsekkäästi pyöräyttävänne omaksi iloksenne sen iltatähden 44-60-vuotiaiden setienne kanssa, että miettikää vähän sen iltatähden joku päivä olevan ihminen joka joutuu kantamaan vastuun siitä, ettette kykene ajattelemaan hänen parastaan. Koska kyllä, lapsi tarvitsee isän. Pappa ei ole isä.

Kiitos. Kylläpä tuli tekstiä. Jotenkin vaan itkettää.

Kommentit (377)

Vierailija
261/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:12"]Olipas purkaus. Minäpä kerron omasta isästäni.

Kun synnyin, isäni oli 54-vuotias ja äitini oli 38. Minulla on kaksi vuotta vanhempi isoveli ja vuoden nuorempi pikkuveli. Tappelimme lapsina kovasti, joten ei ne sisaruksetkaan aina kaikki kaikessa ole. 

Isäni oli leskimies, kun alkoi heilastella äitini kanssa. Isäni aikuiset lapset eivät tykänneet hyvää, kun isäni valitsi äitini. Heidän suosikki uudeksi äitipuoleksi oli joku toinen nainen, jolla oli kiva kesämökki. Tämä kilpaileva nainen otti häviönsä huonosti ja kävi päivittelemässä isäni äidille, "Kuinka tässä nyt näin kävi".

Isäni sai sydänkohtauksen, kun olin vasta 2-vuotias. Hän joutui sairaseläkkeelle ja oli siitä lähtien kotona. Kun olin lapsi, hän joi välillä liikaa, mutta se jäi kun äiti osti omistusasunnon ja isä oli kauhuissaan asuntolainasta. Ja ryyppykaveritkin jäivät sinne vanhan kodin kulmille.

Meillä ei ollut koskaan kesäisin huolia lastenhoidosta, koska isä oli aina kotona. Ymmärsin vasta aikuisena, että monissa perheissä on vaikeaa kun lapset on koululaisia ja aikuiset joutuvat olemaan töissä. 

Kun me koululaiset tulimme kotiin, meitä oli aina mannapuuro odottamassa. Myöhemmin isä oppi laittamaan ruokaakin ja teki joskus kahtakin ruokaa, kun pelkäsi että kotona olisi samaa kuin koulussa. Pyykkiäkin hän oppi pesemään, vaikka ei siitä oikein tykännyt.

Yksi varhaisimmista lapsuusmuistoistani on sellainen, kun istuin isän olkapäällä keinutuolissa ja kaaduimme. Muistan sen tunteen kun olin siellä ylhäällä ja tajusin, että nyt mennään kumoon. Saatoin saada siinä aika tällin kun mentiin kirjahyllyä päin, mutta siitä en mitään muista. Tällaistako se ap on jäänyt kaipaamaan, isän olkapäillä istumista? 

Minulla on isästä hyvät muistot, koska olin isän suosikki. Ei hän ehkä ollut niin nuori kuin kavereiden isät ja kyllähän se minua lapsena hävettikin. Mutta isä tykkäsi minusta ja isälle minä kelpasin. Äidille en kelvannut koskaan ja siitä on jäänyt paha mieli aikuiseksi asti. Äiti oli jonkinlainen huolenpitäjä ja muistelen häntä tietyllä ymmärryksellä ja arvostuksella. Mutta isää minä muistelen lämmöllä. En ole koskaan kokenut, että olisin jäänyt mistään paitsi siksi, että minulla oli vanha isä. Äidin suhteen sen sijaan olisi ollut paljonkin toivomisen varaa.
[/quote]
Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki?

Vierailija
262/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"]

Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki?

[/quote]

Häh?

Vierailija
264/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
60-vuotias. Lahjoina, voi yökkis. Olisit läntännyt vielä jumalan tohon eteen niin ois ollut täysi paketti.

Vierailija
265/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:04"]Yhyy uliuli vali mulla on oikeus mun tunteisiin uikuti ui Vanhemmalla iällä tehdyn lapsen riski olla kusipää nähtävästi lisääntyy [/quote] Mulla ON oikeus mun tunteisiin vaikka se sua suututtaa. Tee tutkimus aiheesta, kykenet varmasti, oot sen verran fiksun oloinen.

[/quote]

Pitäähän kermaperseen jostain keksiä ne traumanaiheet. Sehän on muotia käydä terapiassa valittamassa kuinka kauhea lapsuus oli. Jos muuta ei keksitä niin ainakin isä oli liian vanha. On se rankkaa.
[/quote]
Ohis, mutta kermaperse on niin vahva wt-tutka. Istuu hyvin lähiömammojen ja elämämkoululaisten sanastoon.
[/quote]

Kermaperse on tutka? Selvä :D
[/quote]
Kermaperse sanana. Lähiö on vahvana sussa.
[/quote]

En kirjoittanut viestiä, jossa mainittiin kermaperse. Huvitti tuo sun kommentti kermaperse on niin tutka.
Lähiöitä en ole nähnyt kuin elokuvissa.

Vierailija
266/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:10"]Sympatiat kovaksi kokemastasi lapsuudesta. Mutta luuletko että viestisi lukemisen jälkeen päätän että jään lapsettomaksi koska mieheni on paljon minua vanhempi, tai jätän elämäni rakkauden tehdäkseni lapsia nuoremman kanssa jottei lapseni kärsi? Anteeksi, mutta kokemasi tuntuvat aiheutuneen suurimmalta osalta isäsi luonteen aiheuttamaa, osa omaa kokemaasi häpeää. Meinaatko että kaikilta normaalista poikkeavilta pitäisi kieltää lisääntyminen koska lasta nolottaa? Eli "vanhat" läskit sairaat yms ei ansaitse saada lapsia? Ongelma on ehkä sinussa tai vanhempiesi luonteessa [/quote] Kyllä. Vanhat eivät 'ansaitse' lapsia vaan lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka eivät ole isovanhemman iässä, sorry. Ihminen vain ei saa elämässä kaikkea ja jos kaiken silti haluaa, Se on joltain pois. [/quote] Niinpä. Homotkaan ei ansaitse. Lapsilla on oikeus nuoriin heterovanhempiin joita ei tarvitse hävetä. [/quote] Vau, nyt vedettiin pohjat. Oli tää kaunokainen päässyt livahtamaan silmieni ohi. Mitalli tulee postissa.

[/quote]

Vierailija
267/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"]

[/quote]

Häh?
[/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"]

[/quote]

Häh?
[/quote]
Lue provosi uudestaan läpi. Hirmuisen paljon aktivuteettia kerkesit harrastaa kaksivuotiaaksi

Vierailija
268/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:10"]Sympatiat kovaksi kokemastasi lapsuudesta. Mutta luuletko että viestisi lukemisen jälkeen päätän että jään lapsettomaksi koska mieheni on paljon minua vanhempi, tai jätän elämäni rakkauden tehdäkseni lapsia nuoremman kanssa jottei lapseni kärsi? Anteeksi, mutta kokemasi tuntuvat aiheutuneen suurimmalta osalta isäsi luonteen aiheuttamaa, osa omaa kokemaasi häpeää. Meinaatko että kaikilta normaalista poikkeavilta pitäisi kieltää lisääntyminen koska lasta nolottaa? Eli "vanhat" läskit sairaat yms ei ansaitse saada lapsia? Ongelma on ehkä sinussa tai vanhempiesi luonteessa [/quote] Kyllä. Vanhat eivät 'ansaitse' lapsia vaan lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka eivät ole isovanhemman iässä, sorry. Ihminen vain ei saa elämässä kaikkea ja jos kaiken silti haluaa, Se on joltain pois. [/quote] Niinpä. Homotkaan ei ansaitse. Lapsilla on oikeus nuoriin heterovanhempiin joita ei tarvitse hävetä. [/quote] Vau, nyt vedettiin pohjat. Oli tää kaunokainen päässyt livahtamaan silmieni ohi. Mitalli tulee postissa.

[/quote]

[/quote]

Mitali

Vierailija
269/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:04"]Yhyy uliuli vali mulla on oikeus mun tunteisiin uikuti ui Vanhemmalla iällä tehdyn lapsen riski olla kusipää nähtävästi lisääntyy [/quote] Mulla ON oikeus mun tunteisiin vaikka se sua suututtaa. Tee tutkimus aiheesta, kykenet varmasti, oot sen verran fiksun oloinen.

[/quote]

Pitäähän kermaperseen jostain keksiä ne traumanaiheet. Sehän on muotia käydä terapiassa valittamassa kuinka kauhea lapsuus oli. Jos muuta ei keksitä niin ainakin isä oli liian vanha. On se rankkaa.
[/quote]
Ohis, mutta kermaperse on niin vahva wt-tutka. Istuu hyvin lähiömammojen ja elämämkoululaisten sanastoon.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

En kirjoittanut viestiä, jossa mainittiin kermaperse. Huvitti tuo sun kommentti kermaperse on niin tutka.
[/quote]
Mitä?? Miten toi on mahdollista? Asut jossain kemissä etkä oo liikahtanut sieltä koko elämäsi aikana suuntaan tai toiseen?

Vierailija
270/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
60-vuotias. Lahjoina, voi yökkis. Olisit läntännyt vielä jumalan tohon eteen niin ois ollut täysi paketti.
[/quote]

Voi yökkis, kun ei muuta osaa enää sanoa. Yäkkis joku jumalan lahja. Yökkis kun lapsi on vanhemmalleen lahja yäk.

Vierailija
271/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:13"]

[/quote]

[/quote]

Mitali
[/quote]

Vierailija
272/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:13"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:10"]Sympatiat kovaksi kokemastasi lapsuudesta. Mutta luuletko että viestisi lukemisen jälkeen päätän että jään lapsettomaksi koska mieheni on paljon minua vanhempi, tai jätän elämäni rakkauden tehdäkseni lapsia nuoremman kanssa jottei lapseni kärsi? Anteeksi, mutta kokemasi tuntuvat aiheutuneen suurimmalta osalta isäsi luonteen aiheuttamaa, osa omaa kokemaasi häpeää. Meinaatko että kaikilta normaalista poikkeavilta pitäisi kieltää lisääntyminen koska lasta nolottaa? Eli "vanhat" läskit sairaat yms ei ansaitse saada lapsia? Ongelma on ehkä sinussa tai vanhempiesi luonteessa [/quote] Kyllä. Vanhat eivät 'ansaitse' lapsia vaan lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka eivät ole isovanhemman iässä, sorry. Ihminen vain ei saa elämässä kaikkea ja jos kaiken silti haluaa, Se on joltain pois. [/quote] Niinpä. Homotkaan ei ansaitse. Lapsilla on oikeus nuoriin heterovanhempiin joita ei tarvitse hävetä. [/quote] Vau, nyt vedettiin pohjat. Oli tää kaunokainen päässyt livahtamaan silmieni ohi. Mitalli tulee postissa. [/quote] Thanks :) [/quote] Mitali [/quote] Thanks :)

[/quote]

Hei äläs varasta mun mitalia.

Vierailija
273/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:27"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:08"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mitä?? Miten toi on mahdollista? Asut jossain kemissä etkä oo liikahtanut sieltä koko elämäsi aikana suuntaan tai toiseen?
[/quote]

Kemissä asuminen on niin tutka.

Vierailija
274/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

Voi yökkis, kun ei muuta osaa enää sanoa. Yäkkis joku jumalan lahja. Yökkis kun lapsi on vanhemmalleen lahja yäk.
[/quote]
Ups sori, et sä tietenkään. Sä oot osa Jumalan Suurta Suunnitelmaa, sun elämälläsi on suuri tarkoitus ja Hän valtavassa viisaudessaan sut tänne loi vanhempiesi Aarteeksi. Sä oot Spesiaali ja suuri Aarre. Siunausta hei sulle, ikioma Suomen kansallisaarre ja luomakunnan jalokivi.

Vierailija
275/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Ups sori, et sä tietenkään. Sä oot osa Jumalan Suurta Suunnitelmaa, sun elämälläsi on suuri tarkoitus ja Hän valtavassa viisaudessaan sut tänne loi vanhempiesi Aarteeksi. Sä oot Spesiaali ja suuri Aarre. Siunausta hei sulle, ikioma Suomen kansallisaarre ja luomakunnan jalokivi.
[/quote]

Tirsk, en usko jumalaan vaikka käytinkin vähän hassuja sanoja :)

Vierailija
276/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:13"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:10"]Sympatiat kovaksi kokemastasi lapsuudesta. Mutta luuletko että viestisi lukemisen jälkeen päätän että jään lapsettomaksi koska mieheni on paljon minua vanhempi, tai jätän elämäni rakkauden tehdäkseni lapsia nuoremman kanssa jottei lapseni kärsi? Anteeksi, mutta kokemasi tuntuvat aiheutuneen suurimmalta osalta isäsi luonteen aiheuttamaa, osa omaa kokemaasi häpeää. Meinaatko että kaikilta normaalista poikkeavilta pitäisi kieltää lisääntyminen koska lasta nolottaa? Eli "vanhat" läskit sairaat yms ei ansaitse saada lapsia? Ongelma on ehkä sinussa tai vanhempiesi luonteessa [/quote] Kyllä. Vanhat eivät 'ansaitse' lapsia vaan lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka eivät ole isovanhemman iässä, sorry. Ihminen vain ei saa elämässä kaikkea ja jos kaiken silti haluaa, Se on joltain pois. [/quote] Niinpä. Homotkaan ei ansaitse. Lapsilla on oikeus nuoriin heterovanhempiin joita ei tarvitse hävetä. [/quote] Vau, nyt vedettiin pohjat. Oli tää kaunokainen päässyt livahtamaan silmieni ohi. Mitalli tulee postissa. [/quote] Thanks :) [/quote] Mitali [/quote] Thanks :)

[/quote]

Hei äläs varasta mun mitalia.
[/quote]
Suhun uppos aika kipeesti toi eka viesti?

Vierailija
277/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"] Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki? [/quote] Häh? [/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"] Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki? [/quote] Häh? [/quote] Lue provosi uudestaan läpi. Hirmuisen paljon aktivuteettia kerkesit harrastaa kaksivuotiaaksi

[/quote]

Niin siis jätin lainauksen ihan tarkoituksella pois koka ei ole mun teksti. Mutta missä kohtaa siellä se kuoleminen oli?

Vierailija
278/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Tirsk, kiva hei kuulla! Oli kauheen hassuja sanoja, tirsk tirsk khihi!

Vierailija
279/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"] Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki? [/quote] Häh? [/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:18"] Mitä? Isäsi kuoli kun olit kaksivuotias, mutta kerkesi keitellä mannapuuroa kun tulit koulusta, kerätä muistoja, olla olkapäillä ja suosikki? [/quote] Häh? [/quote] Lue provosi uudestaan läpi. Hirmuisen paljon aktivuteettia kerkesit harrastaa kaksivuotiaaksi

[/quote]

Niin siis jätin lainauksen ihan tarkoituksella pois koka ei ole mun teksti. Mutta missä kohtaa siellä se kuoleminen oli?
[/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:25"]

[/quote]

[/quote]
Lue viesti uudelleen.

Vierailija
280/377 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:19"]Yleensähän nämä vanhat patut pitää iltatähtiään kuin kukkaa kämmenellä, lahjoina jotka heille vielä vanhemmalla iällä suotiin. Voivat pikkutyttäret olla jopa piloille hemmoteltuja. Ehkä sinua ei vaan ole rakastettu, tai et ole ollut toivottu. Tiedäthän ettei alle 60 vuotias ole liian vanha pitämään aarrettaan olkapäillään tai leikkimään jos vain tahtoo. Ehkä isäsi on hävennyt myös sinua, muttei ole ikinä viitsinyt sanoa.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Tirsk, kiva hei kuulla! Oli kauheen hassuja sanoja, tirsk tirsk khihi!
[/quote]

Tsihihih :)
Oot sä vaan aika raukka, toivottavasti saat apua.