Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilaa loman

Vierailija
28.12.2021 |

Olemme miehen kanssa lomalla tämän viikon ja sovittiin, että lapset menee tällä viikolla hoitoon, jotta voimme tehdä yhdessä jotain kivaa välillä. Ja tästä lasten hoitoon viemisestä lomalla ei tarvitse hyökätä kimppuun, kiitos.

Mies on eilen nukkunut puoli 12 ja nyt vetää edelleen sikeitä. Minusta tuntuu että koko loma menee ihan pilalle, lapset kuitenkin pitää hakea kolmelta viimeistään, emme ehdi tekemään yhdessä mitään kun mies nukkuu lasten ollessa hoidossa. Mua suorastaan vituttaa tämä. Tulin itse äsken kävelyltä ja eilen puhuttiin että lähdettäisiin kaksin ostoksille ja syömään. No eipä lähdetä enää tähän aikaan kun siellä kuitenkin menee aikaa.

Miehen herättyä hän siirtyy sohvalle makaamaan ja katsomaan jotain ohjelmiaan. Mua kyllästyttää odottaa kun toinen nukkuu, ja jos menee herättämään saat vihaisen murahduksen vastaukseksi että mä olen lomalla. Ja tämä kaikki toistuu aina joka ikinen viikonloppu. Olen kurkkua myöten täynnä tätä. Ei auta puhua, siitä tulee vain tappelu. Loppuviikon teen itse mitä haluan ja annan miehen mädäntyä kotona. En todellakaan odota kotona että toinen herää. Menee koko loma pilalle, ärsyttää!!

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuta lasten hoito, jätä ne miehen kanssa kotiin ja lähde varhain omille retkillesi. Problem solved.

Vierailija
62/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, taas yksi raivomamma, jonka mielestä vain hän yksin saa päättää mitä perheessä tehdään.

Kyllä, ap on kuvottava h****, toivottavasti saa jonkun parantumattoman taudin ja mies ottaa eron.

Sittenhän mies ei saa nukkua päivisin, kun hänen pitää hoitaa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että mies sietänyt sinua noinkin pitkään, kun alat raivoamaan siitä, kun toinen nukkuu väsymystään pois…

itsekeskeisin ihminen josta olen vähään aikaan lukenut.. ”mä tahdon niinku shoppailee, mit toi vaan nukkuu.. vtu mä murisen ja kyllä ainaski..” no, mene itse ostoksille, kai sä osaat? Mies voi tulla vaikka mukaan siinö vaiheessa, kun oot pari tuntia pyörinyt kuin puolukka p:ssa krääsän keskellä. Tuskin mies nauttisi siitä yhtä paljon kuin sinä.

Vierailija
64/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoksille ja syömään? Oliko niin, että sinä puhuit ja mies myötäili?

Mulla on kans miehen kanssa ihan eri lomarytmit. Mä nousen yleensä lomillakin kuuden aikoihin ja mies nukkuu puolenpäivään. Juon kahvit, käyn lenkillä ja touhuan omiani ja koitan olla häiritsemättä vaikka itse en käsitä kuinka se tarvitsee 12h unia. Jos kaipaan seuraa niin keittelen kahvit ja vien sänkyyn ja makoilen hetken vieressä ja koitan hellästi potkia hereille. Jos haluaa vielä nukkua niin nukkukoon. Aika harvalla on sydäntä potkia toista pois jos tulee kahvit sänkyyn lämpimän halauksen kera ja aina on noussut jos jotain muutakin fyysistä läheisyyttä on tiedossa.

Kysyitkö yhtään mitä se mies haluaisi? Ehkä se olis vaan halunnut levätä sun vieressä?

Mä ainakin tunnen omaa ukkoani sen verran, että se haluais vaan hakata xboxia mun kanssa ja höpöttää siitä. En mäkään tajua noista peleistä mitään, mutta yritän sen mieliksi opetella ja olla kiinnostunut. Kaks kertaa oon häntä kysynyt lenkille mukaan, mutta tuli selväksi ettei sitä kiinnosta ja se on ihan ok.

Temptation islandit saa kyllä katsella ittekseen.

Muistan myös aikaa kun olen itse ollut masentunut ja suhdekin vaan ahdisti. Silloin sitä ei olis millään halunnut nousta sängystä ja odotteli sängyssä muka nukkuvinaan sitä että toinen lähtee kotoa ja saa nousta rauhassa itsekseen.

Oisko juttelu mitään?

Vierailija
65/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koti sellainen on missä ei saa lomalla nukkua jos väsyttää? Paska.

Mikä nainen sellainen on joka määrittelee mitä mies saa tehdä ja mitä ei? Justiina

Mikä nainen sellainen on joka tarvitsee sen miehen mukaan kaikkeen? Ahdistava

Mikä se mies oikein on joka nukkuu? Väaynyt

Minkälaiset vanhemmat vievät lomalla lapset päiväkotiin? Huonot.

Miksi se päiväkoti on olemassa? Siksi että sinne voi viedä lapset että pystyy käymään töissä.

Mikä sellainen vanhempi on, joka ei ymmärrä lapsen tarvitsevan lomaa? Itsekäs.

Teillä menee päin persettä.

Word. Jos porukka on väsynyttä, he tarvii lomaa ja lepoa. Ei silloin suoriteta vaan annetaan kaikille aikaa. Lapset lomalla tarhaan on vihoviimeistä peaskaa.

Eli väsynyt äiti ei saa viedä lapsia pariksi päiväksi tarhaan voidakseen edes joskus levätä sitä omaa väsymystään pois? Äitimyytti elää vahvana vieläkin.

Kummasti sitä ennen vanhaan äidit jaksoivat. Eikä ole mikään myytti. Mutta nykyäidit taitaa olla?

Ne lapset oli keskenään ulkona koko päivän. Päivällä sai ruuaksi jotain makaronivelliä ja illalla selkäsaunan ihan varmuuden vuoksi.

Terveisin entisaikojen lapsi

Joo, kyllähän se entisaikojen vanhemmuus on siinä ollut helpompaa, että lapset hoitivat itse itsensä. Olivat koko päivän ulkona tai kavereilla. Ei niitä viihdytetty eikä niille tarjottu muuta kuin koti ja ruokaa.

Nykyään kukaan ei enää ole ulkona. Ei siellä ennenkään yksin viihdytty, vaan kavereiden kanssa.

Vierailija
66/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin rahaa laittaisi pankkiin, kun nuori mies nukkuu.

Vierailija
67/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu lomalla ja naiset ehdottelee eroa 😂 ei ole helppoa olla mies. Miettikäähän nyt hieman ennen kuin huutelette typeryyksiä.

Vierailija
68/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nainen sellainen on joka määrittelee mitä mies saa tehdä ja mitä ei? Justiina

Miksi se päiväkoti on olemassa? Siksi että sinne voi viedä lapset että pystyy käymään töissä.

Se on semmoinen koti, jossa vaimo hoitaa lapset ja kodin ja kerran vuodessa pyytää yhteistä aikaa ja mies nukkuu sen ja tuloksena vaimo saa tarpeeksi ja ottaa eron ja miehelle tämä tulee yllätyksenä. Että ei ollut onnellinen, vaikka sai passata koko perhettä, eikä mies edes vaivannut vaimoa viemällä hänet ulos kerran vuodessa syömään. Kas kummaa, kun vaimo lähtee jonkun Heikin mukaan, jonka kanssa käyvät ulkona ja parisuhdetta hoidetaan.

Jos se vaimo on kotona päivät pitkät, niin kyllä sitä sen töissäkäyvän mukaan mennään. Ei rahan vuoksi, vaan siksi, että se, joka joutuu käymään töissä kodin ulkopuolella on yleensä se väsyneempi osapuoli.

Vierailija
69/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on semmoinen koti, jossa vaimo hoitaa lapset ja kodin ja kerran vuodessa pyytää yhteistä aikaa ja mies nukkuu sen ja tuloksena vaimo saa tarpeeksi ja ottaa eron ja miehelle tämä tulee yllätyksenä. Että ei ollut onnellinen, vaikka sai passata koko perhettä, eikä mies edes vaivannut vaimoa viemällä hänet ulos kerran vuodessa syömään. Kas kummaa, kun vaimo lähtee jonkun Heikin mukaan, jonka kanssa käyvät ulkona ja parisuhdetta hoidetaan.

Jos se vaimo on kotona päivät pitkät, niin kyllä sitä sen töissäkäyvän mukaan mennään. Ei rahan vuoksi, vaan siksi, että se, joka joutuu käymään töissä kodin ulkopuolella on yleensä se väsyneempi osapuoli.

Aloituksen ensimmäisessä lauseessa luki, että sekä aloittaja että mies ovat lomalla tämän viikon. Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
70/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Olin koti-isänä kaksi vuotta ja täytyy todeta, että kyllä työelämä on huomattavasti kuormittavampaa. Eihän siellä kotona tarvitse tehdä tehokkaasti kuin 2-3 tuntia /päivä, loppu on oleskelua.

Vierailija
71/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi mies nukkuu älyttömästi? Vai valvooko ja juo illat pitkät? Jos vaikka valvoo klo 24 asti ja herää klo 10, kerkee silti nukkumaan hyvät 10 tunnin yöunet.

Vierailija
72/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen. Ei tykkää tilanteesta ja kiukuttelee siitä, mutta ei tee mitään tilanteen korjaamiseksi.

Meidän perheessä taas nainen on se joka nukkuu aina pitkään. Jos on 'sovittu' jokin meno seuraavaksi aamuksi, vaikkapa johonkin erämetsään retkelle ja aamulla nukuttaakin, niin sitten lähden vaikka yksin. En anna toisen pilata mielihyvääni enkä pilaa itse kitisemällä toisen unia.

Onko se sinusta sitten kivaa, että toinen on passiivinen?

Olen eri ja nukuin ennen kaikki lomat. Syy tälle oli liian suuri kuorma arkena. Kävin töissä ja lapset oli äidinsä kanssa kotona. Töistä päästyäni minua odotti ne puolet kotitöistä ja lasten leikit ym. Sitten talon ylläpeto koski luonnollisesti vain minua, kuten on suomessa tapana, että peniksellä se talo pysyy kunnossa ja remontit tulee tehtyä. Minua haukuttiin kun en antanut vaimolle tarpeeksi huomiota ja omaa aikaa. No sairastuin vakavasti ja se herätti. Otin eron ja nyt olen vuoroviikkoisä. Nyt minulla on aikaa yllinkyllin, eikä lomaa tarvitse käyttää nukkumiseen. Mistä tämä johtui? Se nainen aiheutti omalla toiminnallaan minulle ylimääräistä työtä vaikka kuinka paljon. Ei tunnu nytkään selviytyvän arjestaan, vaikka ei ole sitä kivirekimiestä nurkissa nukkumassa. Kannattaa joskus katsoa myös sinne peiliin.

Tämän takia kannattaa kuunnella omaa kroppaansa ja vastata sen tarpeisiin. Suorittajat uuvuttavat itsensä ja ympäriltään ne, jotka siihen lähtevät mukaan. Heille lepääminen on yhtä kuin laiskottelua ja järkeilevät toistenkin puolesta, "ettet voi olla väsynyt, koska eilen nukuit tms."

Kannattaa kysyä ja kuunnella, sekä itseään että toista.

Vierailija
73/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ihmettelisi, että mikä on vialla jos mies tarvitsee kahdentoista tunnin unia?

Nukkuuko huonosti, että uni katkeilee ja siksi menee pitempään? Onko arki liian kuormittavaa? Onko päivisin väsynyt?

Vierailija
74/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulahtaneet sohvaperunat täällää haukkuvat aktiivista ihmistä. Kyllähän kunnon aaveelainen nukkuu puoleen päivään ja loppupäivä löhötään sohvalla temppareita katsellen. Se on sitä oikeaa elämää, ei mitkään ravintolassa käynnit ja muut takakireiden pirttihirmujen kotkotukset

Miksi sillä aktiivisella ihmisellä pitäisi olla oikeus kiusata sitä väsynyttä?

Vierailija
75/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää mies raahata mukaan ostoksille? Mun mies ei kyllä lähde, enkä mä edes haluaisi sitä mukaan. Mun kokemuksen mukaan 99% miehistä inhoaa ostoksilla pyörimistä. Ruokakaupan hoitaa kyllä kun on selvät sävelet, eli kauppalista mukana. 

Vierailija
76/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te aina löydättekin näitä helmiä kumppaneiksenne, mihin ette sitten osaa olla tyytyväisiä.

Alan saamaan tarpeekseni teidän naisten jatkuvasta valittamisesta kelvottomien miesten takia, kun kunnonkin miehiä olisi, mutta ei ole teillä tainnut sivistymättömyytenne takia valinta kriteerit olla kohdallaan valintanne hetkellä.

Itse olen kunnon mies, mutta olen saanut elämäni aikana vain ylenkatsetta ja halveksuntaa suominaisilta vaikka missä.

Vierailija
77/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te aina löydättekin näitä helmiä kumppaneiksenne, mihin ette sitten osaa olla tyytyväisiä.

Alan saamaan tarpeekseni teidän naisten jatkuvasta valittamisesta kelvottomien miesten takia, kun kunnonkin miehiä olisi, mutta ei ole teillä tainnut sivistymättömyytenne takia valinta kriteerit olla kohdallaan valintanne hetkellä.

Itse olen kunnon mies, mutta olen saanut elämäni aikana vain ylenkatsetta ja halveksuntaa suominaisilta vaikka missä.

Lomalla lepääminen ei tee kenestäkään epäkelpoa kumppania.

Vierailija
78/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulahtaneet sohvaperunat täällää haukkuvat aktiivista ihmistä. Kyllähän kunnon aaveelainen nukkuu puoleen päivään ja loppupäivä löhötään sohvalla temppareita katsellen. Se on sitä oikeaa elämää, ei mitkään ravintolassa käynnit ja muut takakireiden pirttihirmujen kotkotukset

Miksi sillä aktiivisella ihmisellä pitäisi olla oikeus kiusata sitä väsynyttä?

Väsyneellä ihmisellä on kyllä elämänhallinta hukassa, jos ei edes kymmeneltä pääse sängystä ylös. Ja muu aika menee sohvalka, eikä edes yhtenä päivänä jaksa viettää parisuhdeaikaa valmiin pöydän ääressä ravintolassa. Ymmärrän, että haluat puolustella sisällötöntä sohvaelämääsi, mutta se ei ole normaalia. Teinit nukkyvat puoleen päivään ja maailma pyörii oman navan ympärillä. Aikuinen, parisuhteessa oleva perheellinen ihminen ei elä niin, vaan haluaa ottaa myls huomioon muut perheenjäsenet, koska siitä syntyy yhteinen hyvinvointi. Ei voi joka päivä nukkua ja maata sohvalla.

Vierailija
79/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se "helmi" tässä tapauksessa oli ap itse.

Vierailija
80/96 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin ottamasta mitään lomaa samaan aikaan EX-vaimon kanssa, koska hänelle loma tarkoitti just jotain suursiivouksia, remonttia, terassin rakentamista kaatosateessa, shoppailua Triplassa 6 tuntia, menemistä sinne ja tänne ja tuonne. Lopulta tulin lomalta väsyneempänä töihin kuin olin lähtenyt.

Onneksi se onkin ex-vaimo ja voi olla, että myös AP on kohta ex-vaimo, jos nalkuttaa miehelle siitä, että hän lepää lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi