Mies pilaa loman
Olemme miehen kanssa lomalla tämän viikon ja sovittiin, että lapset menee tällä viikolla hoitoon, jotta voimme tehdä yhdessä jotain kivaa välillä. Ja tästä lasten hoitoon viemisestä lomalla ei tarvitse hyökätä kimppuun, kiitos.
Mies on eilen nukkunut puoli 12 ja nyt vetää edelleen sikeitä. Minusta tuntuu että koko loma menee ihan pilalle, lapset kuitenkin pitää hakea kolmelta viimeistään, emme ehdi tekemään yhdessä mitään kun mies nukkuu lasten ollessa hoidossa. Mua suorastaan vituttaa tämä. Tulin itse äsken kävelyltä ja eilen puhuttiin että lähdettäisiin kaksin ostoksille ja syömään. No eipä lähdetä enää tähän aikaan kun siellä kuitenkin menee aikaa.
Miehen herättyä hän siirtyy sohvalle makaamaan ja katsomaan jotain ohjelmiaan. Mua kyllästyttää odottaa kun toinen nukkuu, ja jos menee herättämään saat vihaisen murahduksen vastaukseksi että mä olen lomalla. Ja tämä kaikki toistuu aina joka ikinen viikonloppu. Olen kurkkua myöten täynnä tätä. Ei auta puhua, siitä tulee vain tappelu. Loppuviikon teen itse mitä haluan ja annan miehen mädäntyä kotona. En todellakaan odota kotona että toinen herää. Menee koko loma pilalle, ärsyttää!!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koti sellainen on missä ei saa lomalla nukkua jos väsyttää? Paska.
Mikä nainen sellainen on joka määrittelee mitä mies saa tehdä ja mitä ei? Justiina
Mikä nainen sellainen on joka tarvitsee sen miehen mukaan kaikkeen? Ahdistava
Mikä se mies oikein on joka nukkuu? Väaynyt
Minkälaiset vanhemmat vievät lomalla lapset päiväkotiin? Huonot.
Miksi se päiväkoti on olemassa? Siksi että sinne voi viedä lapset että pystyy käymään töissä.
Mikä sellainen vanhempi on, joka ei ymmärrä lapsen tarvitsevan lomaa? Itsekäs.Teillä menee päin persettä.
Se on semmoinen koti, jossa vaimo hoitaa lapset ja kodin ja kerran vuodessa pyytää yhteistä aikaa ja mies nukkuu sen ja tuloksena vaimo saa tarpeeksi ja ottaa eron ja miehelle tämä tulee yllätyksenä. Että ei ollut onnellinen, vaikka sai passata koko perhettä, eikä mies edes vaivannut vaimoa viemällä hänet ulos kerran vuodessa syömään. Kas kummaa, kun vaimo lähtee jonkun Heikin mukaan, jonka kanssa käyvät ulkona ja parisuhdetta hoidetaan.
Jos se vaimo on kotona päivät pitkät, niin kyllä sitä sen töissäkäyvän mukaan mennään. Ei rahan vuoksi, vaan siksi, että se, joka joutuu käymään töissä kodin ulkopuolella on yleensä se väsyneempi osapuoli.
Juuri näin! Olin koti-isänä kaksi vuotta ja täytyy todeta, että kyllä työelämä on huomattavasti kuormittavampaa. Eihän siellä kotona tarvitse tehdä tehokkaasti kuin 2-3 tuntia /päivä, loppu on oleskelua.
Sama kokemus. Tiedä sitten, olisko ollut oikeaoppisempaa hoitovapaalla stressata (ja puunata) ja valittaa enemmän.
Ainakin se tuntuu olevan sosiaalisesti hyväksyttävämpää (naisten parissa) liittää työn tekemiseen valittamisen/uhriutumisen aspekti. Oli kyse sitten hoito-, opetus- ja kasvatusalan töistä tai kotitöistä.
Ei tartte vetää hernettä nenään. Tiedostan, että naiset tekevät edelleen keskimäärin enemmän kotitöitä, mutta miettikää, mitä kuraa saisi niskaansa se, joka hehkuttaisi kuinka tykkää koti-/lastenhoidosta, hoitotyöstä tai varhaiskasvatuksesta.
Ap tässä, en jaksanut kaikkia viestejä lukea kokonaan. Tilannehan siis on se, että minä pääsääntöisesti hoidan kotityöt ja lapset. Mies kun tulee töistä, yleensä vain on loppupäivän. Minulla se kuormittavampi arki usein on.
En ole mikään tyranni, joka vaatii että nyt tehdään tätä ja tota piste. Olisin vain halunnut, että joskus tehdään yhdessä jotain kun on mahdollisuus. En vaadi koko lomaa yhdessä ja sähkötystä paikasta toiseen. Olisin halunnut JOTAIN tehdä yhdessä.
Ja sitä paitsi totta kai olen antanut miehen nukkua. En minä herätä, jos nukuttaa. Nukkukoon, mutta kun eilen menty 23 nukkumaan kuitenkin ja nukkuu puoli yhteen päivällä eikä ole mitään kuormittavaa edes tehnyt. Ja joka viikonloppu nukkuu kuitenkin pitkään kun minä herään aina lasten kanssa. Onko liikaa vaadittu että haluaisi miehensä kanssa kahdestaan joskus tehdä jotain. En ole mikään saakelin Justiina, joka kaulimen kanssa pamputtaa toista hereille ja vaatii et nyt lähdetään. Jos viikon aikana pyydän, että käytäisiin vaikka yhdessä syömässä, tai tehtäisiin edes kotona yhdessä jotain ja toinen vaan nukkuu niin kyllä se nyt harmittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Mikä miehen on noin väsyttänyt?
No niin senkun tietäisi. Mennään kuitenkin aina aikaisin nukkumaan että ei ole edes valvonut myöhään. Tosi raivostuttavaa. Menee koko päiväkin pilalle aina kun nukkuu liian pitkään
Laiskuus/saamattomuus.
Palautuu työn stressistä.
Asia jota naiset eivät opi ymmärtämään: työ voi kuormittaa. Kyllä! Se on muutakin kuin juttelua ja käsien heiluttelua!
Selvästi mies nyt kaipaa unta, joten tekisin aamupäivän omia juttuja ja päivällä miehen herättyä sitten jotain yhteistä. Ei miestä kannata laiskaksi ja kelvottomaksi leimata, eihän teidän yhteistä viikkoa ole mennyt vasta kun 1 ja puoli päivää, loppuviikosta mies voi jo olla aktiivisempi kun saa huilattua. Juttele sille miehelle ja kysy mikä väsyttää ja tarvitseeko koko loman palautumiseen.
Me tehtiin miehen kanssa niin, että nukuttiin kummatkin melkein koko loma. Teki todella hyvää. Ja ennenkuin joku haukkuu meidät huonoiksi vanhemmiksi, lapset olivat kuukauden kotona kukin vuorotellen milloin missäkin taudissa, joten lomaviikko ihan vain itselle tuli todella tarpeeseen. Illat tietysti lasten kanssa kaikkea kivaa kerran terveitä olivat. Tehtiin lomaviikolla joka päivä hoitopäivän jälkeen jotain extraa. Haettiin heidät viimeistään kolmen aikaan ja lähdettiin heti puuhaamaan. Seikkailupuistoa, retkelle, kaupoille, leikkitreffeille, mummolaan jne. Tosi kiva viikko, win win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
No niin senkun tietäisi. Mennään kuitenkin aina aikaisin nukkumaan että ei ole edes valvonut myöhään. Tosi raivostuttavaa. Menee koko päiväkin pilalle aina kun nukkuu liian pitkään
Laiskuus/saamattomuus.
Asia jota naiset eivät opi ymmärtämään: työ voi kuormittaa. Kyllä! Se on muutakin kuin juttelua ja käsien heiluttelua!
Höpö höpö, nämä stressilässytykset ovat täyttä shaissea. En minäkään nuku puoleen päivään, vaikka olen hektisessä työssä, vastaan pääasiassa perheen ruokkimisen, harrastukset ja muut juoksevat asiat, harrastan tavoitteellisesti ja sairastuin flunssan jälkitautiin. Ja tämän olen ihan itse valinnut. Lepään kyllä parantuakseni ja palautuakseni, mutta en iltapäivään saakka olettaen, että joku muu hoitaa kaiken ja että yhteistä aikaa ja tekemistä ei tarvita. Kyllä perhe, parisuhde ja yhteiset aktiviteetit ovat niitä, jotka palauttavat ja ovat vastapainoa arjen rutiineille. En todellakaan sanoisi puolisolle, että mieluummin nukun, kuin laittaisin kauniit vaatteet päälle ja lähden kanssasi syömään. Jos näin tekee, on syytä mennä lääkäriin oman ja perheen hyvinvoinnin vuoksi.
No onhan se vaimo kohtuuton, kun toivoo, että edes yhtenä päivänä viikossa olisi miehen kanssa yhteistä aikaa. Mitä iloa tuollaisesta miehestä on? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Laiskuus/saamattomuus.
Naiset ei ymmärrä? Paljon on naisia, jotka tekevät todella raskasta ja kuluttavaa työtä! Silti pystyy pyörittämään perhettä siinä ohessa ja puuhastelemaan vapaillaan kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ostoksille ja syömään? Oliko niin, että sinä puhuit ja mies myötäili?
Mulla on kans miehen kanssa ihan eri lomarytmit. Mä nousen yleensä lomillakin kuuden aikoihin ja mies nukkuu puolenpäivään. Juon kahvit, käyn lenkillä ja touhuan omiani ja koitan olla häiritsemättä vaikka itse en käsitä kuinka se tarvitsee 12h unia. Jos kaipaan seuraa niin keittelen kahvit ja vien sänkyyn ja makoilen hetken vieressä ja koitan hellästi potkia hereille. Jos haluaa vielä nukkua niin nukkukoon. Aika harvalla on sydäntä potkia toista pois jos tulee kahvit sänkyyn lämpimän halauksen kera ja aina on noussut jos jotain muutakin fyysistä läheisyyttä on tiedossa.
Kysyitkö yhtään mitä se mies haluaisi? Ehkä se olis vaan halunnut levätä sun vieressä?
Mä ainakin tunnen omaa ukkoani sen verran, että se haluais vaan hakata xboxia mun kanssa ja höpöttää siitä. En mäkään tajua noista peleistä mitään, mutta yritän sen mieliksi opetella ja olla kiinnostunut. Kaks kertaa oon häntä kysynyt lenkille mukaan, mutta tuli selväksi ettei sitä kiinnosta ja se on ihan ok.
Temptation islandit saa kyllä katsella ittekseen.Muistan myös aikaa kun olen itse ollut masentunut ja suhdekin vaan ahdisti. Silloin sitä ei olis millään halunnut nousta sängystä ja odotteli sängyssä muka nukkuvinaan sitä että toinen lähtee kotoa ja saa nousta rauhassa itsekseen.
Oisko juttelu mitään?
Sinä teet miehen mieliksi sitä ja tätä. Mitä se mies tekee sinun mieliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Laiskuus/saamattomuus.
Naiset ei ymmärrä? Paljon on naisia, jotka tekevät todella raskasta ja kuluttavaa työtä! Silti pystyy pyörittämään perhettä siinä ohessa ja puuhastelemaan vapaillaan kaikenlaista.
Niinpä ja virtaa riittää sivusuhteeseenkin, jos omaa miestä kiinnostaa vain lepäily.
Nythän se on fiksua viedä lapset hoitoon niin että ne saa koronan..kun se tulee teidän perheeseen niin sit hajoot kun et tosiaan liiku edes yksinään mihinkään..typerää korona aikana tommonen ja miehesi voi olla sairas myös,kilppari arvot ja anemia...
Olin koko joulun iltavuoroissa ja todellakin aion nukkua nyt vapaillani pitkään! Lomalla oleva mies (loma alkoi jo ennen joulua) marmatti jotain tänään klo 9, että pitäisi jo nousta, kun lapset sitä ja tätä... Käänsin vain kylkeä. Teki mieli käydä huutamassa, että nyt sitten aikuinen mies hoidat ne lapset ja anna minun nukkua! Joulun saivat olla äitinsä ruokapöydässä ja hemmottelussa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vaimo kohtuuton, kun toivoo, että edes yhtenä päivänä viikossa olisi miehen kanssa yhteistä aikaa. Mitä iloa tuollaisesta miehestä on? Ei mitään.
Tuolla toisessa ketjussa nainen valittaa, kun mies haluaa seksiä ja tässä ketjussa valittaa, kun ei halua.
Jos on 5 päivää lomaa, niin voisiko ilmeisesti 4 hengen perheestä kaikki määrätä yhdestä.
Esim. Maanantaina mies nukkuu pitkään ja päivä jatkuu Netflixillä. Lapset hoidossa.
Tiistaina äiti saa shoppailureissunsa miehen kans. Mies ehtii iltapäivällä nukkua, jos on pakko. Lapset on hoidossa.
Keskiviikkona lapset on hoidossa ja vanhemmat tekee tahoillaan mitä tykkää.
Torstaina lapsi 1 haluaa, et kaikki menee hoploppiin.
Perjantaina lapsi 2 haluaa, et kaikki menee metsään retkelle.
Siinä on vanhemmille omaa rauhaa ja lepoa minusta suht paljon.
Jos puolisoilla on täysin eri mieltymykset ja rytmi, niin tuohan se ongelmia. Ei auta kuin sopia ja pitää sovitusta kiinni.
Me ollaan koko perhe nukuttu nyt lomalla puoleen päivään paitsi aattona. Itsekin yllätyin miten mulla riittää uni ja tajusin että oon ollut väsyneempi kuin tajusin.
Pari ekaa aamua heräilin jo aikaisin ja jouduin käymään taiston päässäni siitä että kyllä mulla on oikeus nukkua jos väsyttää eikä oo pakko herätä.
Nyt vasta alkaa olla levännyt olo. Olisin varmasti todella ahdistunut jos joku kyttäisi koska herään.
Koululaisetkin ovat vetäneet piiiitkiä unia vaikka uniajoista huolehditaan arkenakin.
Levätkää ja antakaa ainakin väsyneiden levätä.
Ap:n mies voi olla vaikka burnoutin partaalla, tämä lepo voi olla ratkaisevaa monelta kantilta.
Lapsillekin soisin loman, mutta näkökään ap itsekin on burnoutin partaalla jos heistäkin tarvii lomaa.
Ehkä isompi muutos koko perheessä olisi tarpeen?