Onko jumalaa olemassa mielestäsi?
Kommentit (64)
Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
Ahdistaa olla aina kuuntelemassa syytteitä siitä että joku on joskus levittänyt "uskoa" asein. En voi sille mitään, en pidä sitä oikeana, en ollut paikalla, en tehnyt niin, enkä tee niin. Haluan toimia oikein ja pitää moraalin korkeana. Olla toimiva yhteiskunnan osa. En väheksy ketään ja toivon että jokainen pääsee taivaaseen. Mitä muuta tässä oikein pitää tehdä, että muut hyväksyisivät ja lakkasivat kaatamasta jumalavihaansa minun ja muiden uskovaisten päälle? Miksi minä olen velvollinen vastaamaan maailman pahuudesta ja siitä miksi jotkut kokevat ettei Jumala kuuntele? Mielestäni vähän kohtuutonta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:31"]Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
Ahdistaa olla aina kuuntelemassa syytteitä siitä että joku on joskus levittänyt "uskoa" asein. En voi sille mitään, en pidä sitä oikeana, en ollut paikalla, en tehnyt niin, enkä tee niin. Haluan toimia oikein ja pitää moraalin korkeana. Olla toimiva yhteiskunnan osa. En väheksy ketään ja toivon että jokainen pääsee taivaaseen. Mitä muuta tässä oikein pitää tehdä, että muut hyväksyisivät ja lakkasivat kaatamasta jumalavihaansa minun ja muiden uskovaisten päälle? Miksi minä olen velvollinen vastaamaan maailman pahuudesta ja siitä miksi jotkut kokevat ettei Jumala kuuntele? Mielestäni vähän kohtuutonta.
[/quote]
Jatkan vielä. Mä olen 19v ja koko elämäni joutunut piilottelemaan ja häpeämään tätä asiaa. On ihan hirveän raskasta, oikeesti joka kerta kun aloittaa uudessa työssä, koulussa tai tet-paikassa vaikka en sanoisi tästä asiasta mitään! Aina tauolla joku on nauramassa kun "telkkarissa ne kokoontui yhteen rukoilemaan asian x puolesta, ihan kuin se mitään auttaisi, tyhmät pellet jne" siis mitä! Jotain isoa oli tapahtunut ja suuri joukko kokoontui toivomaan kärsineille hyvää ja joku kehtaa nokka pystyssä nauraa? Kuulen aina välillä mitä ihmeellisimpiä väitteitä. Kävelin viime syksynä illalla kotiin yhden baarin ohi, kun terassilla muutama mies huuteli, että tule tyttö juomaan. Kun kohteliaasti kerroin etten juo ja olen menossa kotiin, yksi miehistä kysyin "ootko muka joku uskovainen" ja vastasin myöntävästi. Neljä miestä hyökkäsivät kimppuuni. Siinä makasin maassa saaden lyöntejä, potkuja. Seuraavana päivänä lääkäriin ja poliisasemalle. Koulussa tilanne oli aikoinaan myös tosi raaka. En ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään, on riittänyt että "tunnustaa" olevansa uskovainen. Että sellaista suvaitsevaisuutta ):
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:31"]Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
[/quote]
Jatkan vielä. Mä olen 19v ja koko elämäni joutunut piilottelemaan ja häpeämään tätä asiaa. On ihan hirveän raskasta, oikeesti joka kerta kun aloittaa uudessa työssä, koulussa tai tet-paikassa vaikka en sanoisi tästä asiasta mitään! Aina tauolla joku on nauramassa kun "telkkarissa ne kokoontui yhteen rukoilemaan asian x puolesta, ihan kuin se mitään auttaisi, tyhmät pellet jne" siis mitä! Jotain isoa oli tapahtunut ja suuri joukko kokoontui toivomaan kärsineille hyvää ja joku kehtaa nokka pystyssä nauraa? Kuulen aina välillä mitä ihmeellisimpiä väitteitä. Kävelin viime syksynä illalla kotiin yhden baarin ohi, kun terassilla muutama mies huuteli, että tule tyttö juomaan. Kun kohteliaasti kerroin etten juo ja olen menossa kotiin, yksi miehistä kysyin "ootko muka joku uskovainen" ja vastasin myöntävästi. Neljä miestä hyökkäsivät kimppuuni. Siinä makasin maassa saaden lyöntejä, potkuja. Seuraavana päivänä lääkäriin ja poliisasemalle. Koulussa tilanne oli aikoinaan myös tosi raaka. En ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään, on riittänyt että "tunnustaa" olevansa uskovainen. Että sellaista suvaitsevaisuutta ):
[/quote]
ai kamala....
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:31"]Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
[/quote]
"Jumalanvihaa" saa osakseen vain jos itse käyttää Jumalaansa vihan ja vallan välineenä. Kyllä varmasti ymmärrät, että Raamatulla perustelu Ateistille tai johonkin muuhun uskovalle on vastaavaa sille, että joku yrittäisi saada kristityn uskomaan johonkin kun perustelee sen buddhan atteilla tai vaikka Koraanilla.
En tunne ketään tapauskovaista tai uskon omana asianaan pitävää joka olisi saanut osakseen mitään kiusaa yhtään keneltäkään. Tietenkin he ovat itse suvaitsevaisia muiden uskoja tai uskonnottomuutta kohtaan. Olen kyllä muutamalle käännyttäjälle sanonut ruman sanan kun tarttui kädestä kiinni eikä päästänyt lähtemään ja politiikassa julki arvonsa tuovia uskovaisia(kin) arvostellut, mutta ystäviäni en ja ymmärrän kyllä käyttäytyä kauniisti kirkkohäissä vaikka paikka onkin minulle vähemmän pyhä kun taliyhtiömme roskakatos.
Ihan mielenkiinnosta tahdon tietää, että onko aatteeni sellainen, jota sinä tarkoitit uskovaisia tai jumalaasi vihaavana?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:31"]Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
[/quote]
[/quote] Kamala juttu :(
Minutkin on pahoinpidelty nuorena känniääliöiden toimesta ja ihan typerästä syystä. (Olin 16v ja talutin illalla naapurin terrieriä ja kaksi puliukkoa alkoi räyhätä siitä miten kissaa ei saa taluttaa ja alkoi hakata...)
t. 46
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:56"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:31"]Joskus toivoisin että me uskovaiset voitaisiin vaan pakata kamat ja lähteä jonnekin jossa saisi olla rauhassa. Ostaa yhdessä Ahvenanmaa tai jotain ja olla siellä. Miettikääpä jos vaikka Suomen kaikki lestat lähtisi menemään, mitä se tekisi yhteiskunnalle.
[/quote]
"Jumalanvihaa" saa osakseen vain jos itse käyttää Jumalaansa vihan ja vallan välineenä. Kyllä varmasti ymmärrät, että Raamatulla perustelu Ateistille tai johonkin muuhun uskovalle on vastaavaa sille, että joku yrittäisi saada kristityn uskomaan johonkin kun perustelee sen buddhan atteilla tai vaikka Koraanilla.
En tunne ketään tapauskovaista tai uskon omana asianaan pitävää joka olisi saanut osakseen mitään kiusaa yhtään keneltäkään. Tietenkin he ovat itse suvaitsevaisia muiden uskoja tai uskonnottomuutta kohtaan. Olen kyllä muutamalle käännyttäjälle sanonut ruman sanan kun tarttui kädestä kiinni eikä päästänyt lähtemään ja politiikassa julki arvonsa tuovia uskovaisia(kin) arvostellut, mutta ystäviäni en ja ymmärrän kyllä käyttäytyä kauniisti kirkkohäissä vaikka paikka onkin minulle vähemmän pyhä kun taliyhtiömme roskakatos.
Ihan mielenkiinnosta tahdon tietää, että onko aatteeni sellainen, jota sinä tarkoitit uskovaisia tai jumalaasi vihaavana?
[/quote]
Tarkoitin sillä jvihalla sellaista varmaankin pettymykseta johtuvaa mesoamista, joka alkaa aina kun kuulee jonkun olevan uskovainen. "Miksi sitä ja sitä jos Jumala näin ja noin". Yleensä joku on kokenut jotain pahaa tai menettänyt läheisen. En mä perustele kellekään ei-uskovalle mitään Raamatulla, mutta en myöskään pyydä anteeksi toisten puolesta jos kiusaavat muita, en vastaa muiden teoista vaikka olenkin eri mieltä. Olen itsekin sanonut "kalastajille" ja muille rumasti, kun olen ärtynyt liikaa. Kuka tahansa sanoo jos jne. En ihan saanut aatteestasi kiinni, mutten oikein jaksa tähän aikaan enää edes jne.
Minä olen jumala, asun kahvikaapissasi. "Päästäkää ulos!"
Miksi tapella asiasta josta varmuus tulee vasta kun kuolee
Kyllähän muakin joskus säälittää miten jopa alaikäinen voi saada paskaa niskaan jos vaan seisoo bussipysäkillä risti kaulassa tai puhelimessa toivottaa jollekin siunausta
Ja samaan aikaan otetaan tänne pakolaisia joita vainotaan esim uskon takia..
Luulen että uskontoja on niin paljon ja aina ollut koska ihmisellä on luontainen tarve olla jumalaa lähellä. Mitä sitten jos joku uskoo Jeesukseen, harvemmin se ketään satuttaa. Ja uskovaisia on Suomessa eri lahkoissa ja liikkeissä, ei ne kaikki ole samanlaisia. Siksi me ei voida kiukutella uskovaiset x siitä mitä uskova y teki. Kaikki ei oo samanlaisia, kaikki on silti saman arvoisia
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:10"]Tämä ketju on hyvä osoitus siitä miten ylimielistä ja vittumaista sakkia uskovat osaavat olla. Jeesus ei arvostaisi.
[/quote]
Tämä ketju tehtiin pilkan vuoksi :DD hyvä osoitus siitä miten vittumaisia ei uskovat voi olla muille. En oo uskossa mutta kyllä säkin reagoit jos joku väheksyy sulle tärkeää asiaa ja jotkut vielä Komppaa
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 02:32"]En usko mitä en nää
[/quote]
Uskot moniin asioihin joita et näe paljaalla silmällä. Tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:28"]
On, mutta se ei taatusti ole sama jumala kuin Päivi Räsäsellä.Jumala on rakkaus.
[/quote]Niin, jotkut ihmiset palvovat Raamatun Jumalaa, toiset epäjumalaa. Tämän maailman jumala on nimeltään saatana.
Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. 2Kor.4:3-4
(En väitä tietäväni ketä Päivi Räsänen palvelee, sen tietää varmasti ainoastaan Kaikkivaltias).
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:03"]
Uskovaiset eivät ole tyhmiä, me emme vaan pidä vakaumusistamme mitään ääntä julkisen hyökkäyksen pelossa. T. Uskovainen, mutta (lääke)tieteen parissa työskentelevä
[/quote]Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.
Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."
Matt. 5
Näin olen kuullut että olisi , mutta sillä on paljon duunia eikä ehdi jeesata kaikkia , eikä tarvitsekaan !
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:11"]En olenähnyt mitään mikä todstaisi minkään jumaluuden olemassaolosta, mutta varma en voi olla.
[/quote]
Mulla taas on toisinpäin - kaikki mitä näen ja koen muistuttaa Jumalan olemassaolosta. Jokaisella on oma totuutensa ja olkoot! Mun kokemuksessa Jumala tosin ei ole mikään ukkeli pilven päällä, vaan itse elämä=totuus=rakkaus ! <3