Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mineraalimeikki näyttää minulla kamalalta

Vierailija
03.05.2015 |

Olen 34-vuotias nainen ja ihoni on herkkä, punoittava, rasvainen (ei siis sekaiho vaan kauttaaltaan rasvainen) ja nyt jo toistamiseen kärsin aikuisiän aknesta.

Olen aiemmin käyttänyt nestemäistä meikkivoidetta, mutta silloin meikkiä joutui korjaamaan useasti päivän mittaan ja iholla oli usein inhottava, pakkelimainen tunne. Nyt ajattelin vaihtaa mineraalimeikkipohjaan. Olen katsellut tutorial- videoita ja tilasin eri sävyisiä näytteitä löytääkseni itselleni parhaan.

Mutta voi kamala sentään, minkä näköiseksi tuo mineraalimeikki minut tekee. Ihoni näyttää jopa enemmän pakkeloidulta kuin nestemäisen meikkivoiteen jäljiltä ja lisäksi näyttää kuin olisin ryppyinen. Tietysti minulla tässä iässä on hentoja juonteita silmäkulmissa, mutta silmiinpistäviä ryppyjä ei ole. Mineraalimeikki saa ihoni myös näyttämään rutikuivalta, vaikken laita edes puuteria. Tämä on jo sen luokan ihme, että en saisi valittaa.

Tietääkö kokeneemmat ja viisaammat, mikä tässä auttaisi? Haluaisin jatkaa mineraalimeikkipohjan käyttöä, koska iho kuitenkin tuntuu hyvältä ja on kiva tietää, ettei meikki tuki ihohuokosia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää mineraalimeikkejä, jos iho on huonossa kunnossa. Mulla mineraalimeikit sai suht hyvän ihon aivan kaameaan kuntoon. Suosittelen, että olet jonkun aikaa täysin ilman meikkiä, vaikka tuntuisikin pahalta ja hoidat ihosi kuntoon akneongelmiin tarkoitetuilla tuotteilla. Mikä ihonhoitosarja sulla on muuten nyt käytössä?

Kun iho on paremmassa kunnossa, niin suosittelen kevyttä meikkipohjaa, joka ei tuki huokosia. Esim. Lumenen CC-meikkivoide on loistava ja sipaisu irtopuuteria päälle. Ja älä yritä peittää aknea meikkivoiteella, vaan käytä peitevoidetta paikallisesti.

Ruokavalio sulla varmaan jo kunnossa, oletan?

Vierailija
2/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös hieman rasvainen iho ja taipumusta finneihin. Olen siirtynyt mineraalimeikkipuuterin käyttöön, koska se ei tuki ihohuokosia niin pahasti kuin tavalliset meikkivoiteet. Olen huomannut, että mineraalimeikki näyttää hyvältä silloin kuin ihokin on hyvässä kunnossa eli finnejä on vain vähän. Silloin meikkiä ei tarvitse laittaa edes paljon. Välttelen meikin levittämistä silmien alueelle, koska se korostaa ikävästi hyvin pieniä juonteita! Luulen, että käytät meikkiä liian paljon. Sitä tulee helposti liikaa. Mineraalimeikki näyttää ihollasi varmasti hyvältä kun ihon kunto paranee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkkiä käytät? Mulle sopii hyvn Lilylolo, mutta esim. Bare Minerals ei ollenkaan.

Vierailija
4/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa nro 2:lle:

Olen ollut vuoden kokonaan ilman meikkiä eikä siitä ole ollut mitään apua. Millekään tuotesarjalle en ole uskollinen ja käytän yleensä puhdistukseen apteekin tuotteita ja kosteusvoiteetkin on kevyitä perusvoiteita. Vuosien aikana tuli kokeiltua niin monet epäpuhtaalle iholle tarkoitetut tuotesarjat, jotka vain ärsyttivät ihoani.

Iho-ongelmani on hormonaalinen (ruokavaliosta ei ole ollut juuri apua) ja mahdollisesti siihen aloitetaan jossain vaiheessa lääkehoito. Finnejä ei ole jatkuvasti vaan välillä iho on aivan tasainen. Silloinkaan tuo mineraalimeikkipohja ei näytä hyvältä.

Meikkipohjan tulisi kuitenkin olla kunnolla peittävä, koska en näe mitään järkeä meikata, jos iho silti kuultaa punaisena läpi. Silloin voin olla ilman meikkiä. Punoittavat alueet ovat laajoja, joten peiteaineen käyttö on hankalaa (käytännössä koko toinen poski pitäisi sutia peiteaineella, ei hyvä). Mineraalimeikeissä kun on se jauhemainen corrector, jolla saa helposti ihon värin balanssiin. Siitäkin syystä haluaisin jatkaa sen käyttöä.

Vierailija
5/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:31"]

Mitä merkkiä käytät? Mulle sopii hyvn Lilylolo, mutta esim. Bare Minerals ei ollenkaan.

[/quote]

Lilyloloa, koska siitä löytyy parhaat sävyt.

Vierailija
6/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama juttu! Rasvainen iho ja mineraalimeikit näyttää hirveältä... Mulla parhaiten toimii valokynää ensin alle peittämiseen ja tummiin kohtiin. Päälle meikkipuuteria. Saan itse noilla peittävimmän ja ohuimman meikin. Meikkipuuterit myös imevät rasvaa iholta joten ei niillä niin nopeasti iho kiillä. Itsekin ajattelin että mineraalimeikit on ratkaisu mun ongelmiin mutta ei...

Vierailija
7/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kiiltäminen ei ole minusta se pahin juttu. Siihen on kuitenkin keinoja. Tuo "ryppyisyys" ja elottomuus on pahin näky. En ole tottunut näkemään sellaista naamaa peilistä :D Viime kesänä käytin kasvoilla hieman itseruskettavaa ja se tavallaan peitti punaisuutta kun iho oli päivettyneen näköinen.

Mineraalimeikeistä luin etukäteen, että meikki muuttuisi päivän mittaan ihon omien rasvojen mukana entistä luonnollisemman näköiseksi. Ja kilin kellit, sanon minä.

Joku epäili että käytän meikkiä liikaa. No se voi olla, mutta ihan olen noudattanut ohjeita. Eli tosi pieni määrä ensin huolellisesti pyöritellen, sitten hetken odotus ja jos ei ole vielä tarpeeksi peittävä niin sitten lisää. Poskien alueelle olen laittanut kolme kerrosta, muualle on riittänyt yksi.

-ap

Vierailija
8/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuta kasvovettä meikin päälle. Itse käytän meine basen suolaa ihon hoidossa ja jos iho näyttää kuivalta suihkautan suolavettä meikin päälle. Nyt on juuri taas sellainen aika siitepölyjen takia että hiukset ja iho tuntuu kuivilta. Sama juttu pakkasten alkaessa.

Vierailija
9/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CC-meikkivoide (Color Clone), joka on tarkoitettu punertavalle iholle. Voit joutua pulittamaan vähän enemmän saadaksesi laadukasta voidetta. Sitä tarvitsee vain ohuen kerroksen ja se tasoittaa ihon omaa väriä. Menee vain minuuttti ja voiteen väri on sopeutunut ihosi väriin.

Vierailija
10/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärä mineraalimeikkivoide. Mineraalimeikkivoiteissa on eroja ihan samalla tavalla kuin nestemäisissä voiteissa, siksi on vähän hölmöä puhua niistä vain "mineraalimeikkivoiteena."

Itselläni on melko samankaltainen iho kanssasi, myöskin kolmenkympin kieppeillä ja lievää aikuisiän aknea kiitos hormonitoiminnan.

Lily Lolo ei sopinut ollenkaan itselleni, juurikin en heikon peittävyyden takia. Lisäksi teki kalkkimaisen ihon itselleni. Mielestäni Lily Lolo sopii parhaiten niille joilla on perushyvä iho ja kaipaavat vain kevyttä tasoitusta, siihenhän se on loistava koska ainakin oman kokemukseni mukaan se sekoittui oman ihon sävyyn todella hyvin.

Vaihdoin Lily Lolon Everyday Mineralsiin ja olen todella tyytyväinen. Peittävin EDM mattapohja peittää TODELLA hyvin, joten huono levittäjä saa sillä sellaisen pakkelimaisen tuloksen jos kerrostaa liikaa. Valikoimassa on myös kevyemmin peittävää, mutta huonoihoisen kannattaa kokeilla ensin tuota peittävintä.

Mikä sivellin sulla on käytössä? Mineraalimeikeissä kunnon sivellin, Kabuki tai esim. EDM:n Flat top brush on avainsana hyvän mineraalimeikkipohjan teossa.

Lisää peittävyyttä saat myös kevyesti suihkaisemalla siveltimeen suihkepullosta vettä ( Todella vähän) ja levittämällä puuterin aavistuksen kostealla siveltimellä. Itselläni tämäkään ei kyllä riittänyt Lily Lololla.

Vierailija
11/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rasvoittuvalle sekaiholle ei ole koskaan sopineet apteekin perusvoiteet, vaan iho on mennyt niistä ihan tukkoon, vaikka olisi olleet kevyitä. Oma ihoni pysyy kohtuullisen hyvässä kunnossa Korresin tai Biodrogan tuotteilla. Nyt en enää edes muita ole kokeillut. Kokeile Korresin vaahtoavaa maitoproteiinipuhdistustuotetta, Pomegranate -sarjan kasvovettä, kosteusvoidetta ja naamioa kuukauden ajan ja katso onko apua. Vitamiineiksi käyttöön sinkki, d-vitamiini ja maitohappobakteerit. Hormonaaliset muutoksethan yleensä pahentaa jo parantuneen aknen, oletko raskaana tai imetät? Tsemppiä.

Vierailija
12/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily lolon mineraalimeikistä saa peittävän kun laittaa peitevärin meikkipohjan päälle kabukilla. Toimii mun akne-arpi-couperosa ihollani ja tosiaan suihkaus kasvovettä kiinnittää meikin ja kosteuttaa ihoa joten kasvot ei näytä kuivilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi