Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
8561/10671 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti(nen) ystävä imee sinusta elinvoiman ja muovaa sinusta itselleen hännystelijän ja palvelijan ja lupailee tyhjiä lupauksia vastavuoroisista palveluksista. Pahinta on se, että hän saa sinut puhumaan asioita, joita et normaalisti puhuisi ja käyttäytymään tavalla, joka ei ole itsellesi ominaista. Hän saa sinut venyttämään rajojasi ihan huomaamattasi. Kun silmäsi avautuvat, olet ihan hämilläsi siitä, miten kauas lähtöpisteestä oletkaan ajautunut.

Seurustelusuhteessa on sentään rima jollain tasolla, mutta ystäväsuhteissa narsisti pääsee livahtamaan sisään helpommin, myöskin suhteen toisenlaisen luonteen vuoksi. 

Voi vitsi tämä teksti sai minut nyt tajuamaan! Minun ystäväni tekee juurikin näin ja poikaystäväni sanoi tästä minulle, että: hänellä on todella vahva ote sinusta.

Minulla itselläni on todella vaikea ymmärtää omaa identiteettiäni ja sen takia menen jotenkin niin helposti mukaan hänen juttuihin, vaikka se ei olisi oikeasti ollenkaan minua. Ensi kerralla aion keksittyä ja tarkkailen hänen tapojaan. Tietoisesti aion olla oma itseni, katsotaan miten käy :)

Luultavasti ei jaksa olla niin paljon kanssasi kuin aiemmin ja keskittyy johonkin toiseen enemmän. 

Vierailija
8562/10671 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Narsisti ymmärtää viestit tarkoituksella väärin, ei kuuntele eikä vastaa suoraan vaan usein esittää vastakysymyksiä, jotta vastapuoli harhautuisi alkuperäisestä aiheesta."

Tämä kuvaa erittäin hyvin narsistin  keskustelutyyliä, varsinkin silloin kun hän on tehnyt jotain väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8563/10671 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama esimerkki:

1. Suuttui, jos tulin kipeäksi koska joutui silloin tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lapsia. Syytti minua siitä, että olen liian herkkä ja tulen kipeäksi aina silloin kun on vähän enemmän töitä. Aloin oikeasti epäilemään itseäni, että olenko laiska kun taas tuli kuumetta :( luulen että olin niin usein sairaana, koska henkinen puoli oli ihan väsynyt

2. Ei ensimmäisiä vuosia lukuunottamatta ostanut enää synttärilahjoja ja muuta muistamista. Oli todella kiire työviikko aina ennen synttäreitäni. Kerran tuli viikko synttäreiden jälkeen kotiin vaatekaupan pussi kädessään. Oli ostanut itselleen paidan.

3. Yhdessä vaiheessa uskoin jo, että hän on muuttunut. Tajusin myöhemmin, että minä olin kävellyt varpaillani ja vältellyt konflikteja jo pidemmän aikaa. Osasin pitää hänet tyyneenä.

4. Haukkui minua todella rumilla sanoilla ja tiesi heikoimmat pisteeni. Ei koskaan pyytänyt anteeksi. Sanoi vain , että se on hänen luonteensa olla tempperamenttinen.

5. Petti minua ja valehteli muutenkin todella paljon. Sain tietää tästä vasta monen vuoden päästä.

6. Haukkui vaatteita räteiksi kun oltiin menossa ulos. Sanoi minua pullukaksi ja alkoi kontrolloimaan syömisiäni. Ei kestänyt, jos halusin edes satunnaisesti illalla syödä jotain hyvää.

7. Oli erittäin pikkutarkka ja kontrolloiva. Pystyi olla todella hyvä ja karismaattinen, mutta kahden kesken muuttui todella nopeasti vihaiseksi ja ilkeäksi

8. En voinut missään nimessä itkeä hänen edessään. Silloin hain vain huomiota ja se ei kuulemma tepsinyt häneen.

9. Oli erittäin hyvä peittämään kateellisuutta muita ihmisiä kohtaan. Esitti, ja oikeasti halusi olla maailman paras ihminen, jota kaikki kuuntelee

10. Lapsille erittäin vaativa, vaikka oli itse lapsuudessaan todella huono esim koulussa

Haluan vielä sanoa, että hänen lapsuutensa oli erittäin karu ja hän ei myöskään saanut paljon rakkautta. Uskon, että hän on sisimmissään vain erittäin rikkinäinen ihminen, joka toimii tällä tavalla, koska on helpompi rikkoa muita kun kohdata omat traumat ja ongelmat. Se ei tietenkään oikeuta häntä käyttäytymään näin. Mutta ymmärrystä minulla silti on.

Ihan kuin meillä. Kamalaa, ja toisaalta helpottavaa, että joku muukin näitä on kokenut. Välillä oli mielessä, että olenko aivan sekaisin ja eikö tämä nyt ole ihan tavallista parisuhteissa.

Synttärit todellakin unohdettiin. Tai ei unohdettu, sillä silloin oli aina suuri riita. Monta vuotta syytin itseäni, että triggeröin sen vihannja kiukun jotenkin, mutta sitten piti vain hyväksyä, että tekee tikusta asiaa, että voi juhlapäiväni äkäillä. Sama joulujen kanssa. Mutta annas olla jos oli yleisöä tarjolla: sain tosi kivoja lahjoja. Erotessa vei ne mennessään ja hänen harrastuksiinsa ja sisustusmakuunsa ne enemmän sopivatkin kuin minun.

Vierailija
8564/10671 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Narsisti ymmärtää viestit tarkoituksella väärin, ei kuuntele eikä vastaa suoraan vaan usein esittää vastakysymyksiä, jotta vastapuoli harhautuisi alkuperäisestä aiheesta."

Tämä kuvaa erittäin hyvin narsistin  keskustelutyyliä, varsinkin silloin kun hän on tehnyt jotain väärää.

Kannattaa myös kuunnella aina niitä asioita, mistä narsisti syyttää milloinkin. Se on erittäin todennäköisesti sitä, mitä hän on itse tehnyt.

Vierailija
8565/10671 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös kuunnella aina niitä asioita, mistä narsisti syyttää milloinkin. Se on erittäin todennäköisesti sitä, mitä hän on itse tehnyt.

Hyvin sanottu! Tämän ymmärsin valitettavasti liian myöhään. Pahinta oli kun minua syytettiin pettämisestä vaikka olin koko ajan kahden pienen lapsen kanssa. Imetin vielä nuorempaa. En myöskään edes katsonut ihmisiin, varsinkin miehiin päin. Näytin juuri sellaiselta, joka ei arvosta omaa elämää ollenkaan. En tiedä missä kohtaa olisin voinut pettää häntä? No hän jäi sitten kiinni siitä joku 5 vuotta myöhemmin, että oli juuri sinä aikana pettänyt minua. Minun pitäisi antaa anteeksi koska se oli vanha juttu jo. Lasten takia sitä valitettavasti muuttuu marttyyriksi ja elää omassa hiljaisuudessaan huonoa elämää, samalla kun yrittää luoda lapsille tasapainoista elämää.

Vierailija
8566/10671 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Juuri näin oli minun kohdalla. Painostava ja aggressiivinen ihminen syytti minua juuri siitä, mitä itse tekee, muun muassa karjumisesta, mikä on juuri hänen omaa käytöstään. Olen muka painostava ja hirveä ihminen. Täyttä peilausta. Ihmettelin ensin näitä syytöksiä ja sitä mukaa minulle valkeni projisointi ja muut käytöskuviot. En jaksanut jatkuvia vaihtokylpyjä, perättömiä syytöksiä ja henkistä painetta. Välit on nyt poikki.

Vierailija
8567/10671 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Juuri näin oli minun kohdalla. Painostava ja aggressiivinen ihminen syytti minua juuri siitä, mitä itse tekee, muun muassa karjumisesta, mikä on juuri hänen omaa käytöstään. Olen muka painostava ja hirveä ihminen. Täyttä peilausta. Ihmettelin ensin näitä syytöksiä ja sitä mukaa minulle valkeni projisointi ja muut käytöskuviot. En jaksanut jatkuvia vaihtokylpyjä, perättömiä syytöksiä ja henkistä painetta. Välit on nyt poikki.

Sehän noiden kanssa just on, että käytös on loppujen lopuksi hyvin samankaltaista kaikilla. Samat asiat toistuvat käytöksessä. Välit poikki tai jos on pakko olla tekemisissä niin harmaa kivi-metodi on parasta, mitä voi tehdä.

Vierailija
8568/10671 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän noiden kanssa just on, että käytös on loppujen lopuksi hyvin samankaltaista kaikilla. Samat asiat toistuvat käytöksessä. Välit poikki tai jos on pakko olla tekemisissä niin harmaa kivi-metodi on parasta, mitä voi tehdä.

Juuri noin, ainoa keino toimia heidän kanssaan, on laittaa välit poikki. Ja he eivät ikinä ymmärrä miksi näin on tehty.

Vierailija
8569/10671 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, ainoa keino toimia heidän kanssaan, on laittaa välit poikki. Ja he eivät ikinä ymmärrä miksi näin on tehty.

Niinpä. Tuo peilaaminen on sellaista, mitä ei meinaa ihan heti tajuta, mutta kun alkaa ymmärtää mitä narsismi on käytännössä niin se on helpompaa huomata. Usein saa kuulla olevansa sitä mitä narsisti on itse. Kun laittaa välit poikki niin silloin syyttely ja muu raivoaminen yltyy. Voi olla myös mustamaalausta. Mutta lopulta jokainen, joka on tekemisissä narsistin kanssa huomaa lopulta mikä hän on. Hyvä että tietoa aiheesta jaetaan.

Vierailija
8570/10671 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen ja krokotiilin kyyneleet että saisi asiat tapahtumaan juuri hänen vaatimalla tavalla.

Tämä voisi olla myös narsistin suusta. Hän ei voi käsittää, että joku tuntee niin voimakasta mielipahaa, että itkettää. Kyyneleet ovat siis krokotiilin kyyneleitä ja itku manipulointia.

Minulla meni miltei 20 vuotta tajuta tämä. Itselläni sydän aina heittää ympyrää, kun joku itkee ja teen kyllä parhaani auttaakseni. Tunnistan mielestäni myös tekoitkun.

Kuulostaa tutulta. Narsistinen äitini piti meidän lasten itkua vaan teatterina. Meillähän ei saanut olla mistään paha mieli tai mistään minkäänlainen hätä. Ulkomaalla lomalla eksyin kilometrejä pitkällä rannalla, jossa oli tuhannittain ihmisiä. Kun itkuisena lopulta löysin paikalle, kaikki oli äitini mielestä vain teatteria ja tekoitkua. Ikävää tottua lapsena tällaiseen tunteitten polkemiseen. Narsistin mielestä vain narsistilla on tunteet tai saa olla tunteita. Raivokohtauksistakaan ei ikinä äitini elonaikana tullut yhtään ainoa anteeksipyyntöä. Pokkana vaan porskutetaan eteenpäin.

Vierailija
8571/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet ettei narskuilla ole huumorintajua lainkaan?

Ihan totisena istutaan ja haukutaan muita. Ja kehutaan itseä.

Ainakaan itseään kohtaan ei heillä ole huumorintajua. Muille voivat kyllä naureskella.

Sen huomasin myös, että narsisti naureskeli jotenkin todella ällöttäville ja pervoille jutuille, joista itselleni tuli ahdistunut olo hänen seurassaan.

Kyllä, jopa ruokapöydässä puhuu seksiasioistaan, mitään säästämättä, yksityiskohdatkin, hyi hitto.

Narsisti on monella tapaa rajaton käytöksessään muita kohtaan. Ja kyvytön normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa pidemmässä juoksussa. Sellaiset normaalit pidäkkeet tai ymmärrys ja tilannetaju puuttuvat. Vainoharhaisuus on myös tyypillinen piirre, kaikki tuntuvat olevan narsistin mielestä häntä vastaan, nauravat hänelle tai pyrkivät jollain tavoin vahingoittamaan häntä.

Vierailija
8572/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu! Tämän ymmärsin valitettavasti liian myöhään. Pahinta oli kun minua syytettiin pettämisestä vaikka olin koko ajan kahden pienen lapsen kanssa. Imetin vielä nuorempaa. En myöskään edes katsonut ihmisiin, varsinkin miehiin päin. Näytin juuri sellaiselta, joka ei arvosta omaa elämää ollenkaan. En tiedä missä kohtaa olisin voinut pettää häntä? No hän jäi sitten kiinni siitä joku 5 vuotta myöhemmin, että oli juuri sinä aikana pettänyt minua. Minun pitäisi antaa anteeksi koska se oli vanha juttu jo. Lasten takia sitä valitettavasti muuttuu marttyyriksi ja elää omassa hiljaisuudessaan huonoa elämää, samalla kun yrittää luoda lapsille tasapainoista elämää.

Ja sinä sitten päätit tehdä tälle k-päälle oikein useammankin lapsen??

Vierailija
8573/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuo peilaaminen on sellaista, mitä ei meinaa ihan heti tajuta, mutta kun alkaa ymmärtää mitä narsismi on käytännössä niin se on helpompaa huomata. Usein saa kuulla olevansa sitä mitä narsisti on itse. Kun laittaa välit poikki niin silloin syyttely ja muu raivoaminen yltyy. Voi olla myös mustamaalausta. Mutta lopulta jokainen, joka on tekemisissä narsistin kanssa huomaa lopulta mikä hän on. Hyvä että tietoa aiheesta jaetaan.

Sinä vaikutat itse narsistilta.

Vierailija
8574/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kylmäävät sanat "No okei siinä vaiheessa kun se teki itsarin nii tajusin et on minussakin vikaa ollut eikä se pelkästään ollut hänen huumorintajuttomuuttaan"

Tuon lauseen jälkeen tiesin että seurustelen psykopaatin kanssa, merkkejä oli jo ennen mutta ei ollut moksiskaan expuolisonsa kuolemasta. Nostin kytkintä ja muutin äidille.

Niinpä. Muuthan ovat vain herkkiä arvostelulle, eivät kestä kritiikkiä, huumorintajuttomia, suhtautuvat asioihin väärin jne jne jne. Onneksi pääsit eroon tyypistä!

Se tunne on kyllä järkky, kun tajuaa, että se läheinen ihminen onkin narsisti tai psykopaatti. 

Minullekin narsistinen ihminen selitti pitkään kaikissa tilanteissa ilkeiltyään ja vähäteltyään, että olen huumorintajuton. Kyseessä ihminen, joka esittää hyvää ihmistä. Narsismiin kuuluu esiintyä itse hyväkkäänä ja kohdella toista pahana. Ja tietysti mahdollisimman monelle mustamaalata uhria. Jopa viranomaisille voi valehdella ja vihjailla. Tavoitteena on uhri saada tuntemaan, että on yksin.

Vierailija
8575/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan itseään kohtaan ei heillä ole huumorintajua. Muille voivat kyllä naureskella.

Sen huomasin myös, että narsisti naureskeli jotenkin todella ällöttäville ja pervoille jutuille, joista itselleni tuli ahdistunut olo hänen seurassaan.

Kyllä, jopa ruokapöydässä puhuu seksiasioistaan, mitään säästämättä, yksityiskohdatkin, hyi hitto.

Narsisti on monella tapaa rajaton käytöksessään muita kohtaan. Ja kyvytön normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa pidemmässä juoksussa. Sellaiset normaalit pidäkkeet tai ymmärrys ja tilannetaju puuttuvat. Vainoharhaisuus on myös tyypillinen piirre, kaikki tuntuvat olevan narsistin mielestä häntä vastaan, nauravat hänelle tai pyrkivät jollain tavoin vahingoittamaan häntä.

Narsisti ei kykene pitämään yllä normaalia parisuhdetta, koko ajan on säätöä muualle, tämä sitten kun alkuhuuma on mennyt ohi. Todella törkeästi haetaan huomiota muilta vaikka suhteessa. Sanoin kuvittelevat olevansa hyviä sängyssä, mutta todellisuus toista.

Vierailija
8576/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiasioitten lisäksi narsistin puheet ja usein teotkin on linjalla piereminen, ulostaminen ym. sinänsä normaalit ruumiintoiminnot. 

Narsisti saattaa pieraista ihan missä tahansa ja hymyilee päälle sellaista typerää omahyväistä hymyä jossa on iso ripaus onnellista ilmettä mukana.

Tämäkin voi tapahtua kyläpaikassa ja siellä ruokapöydässä. 

Narsisti kyllä antaa kuulua itsestään molempien päitten kautta.

Vierailija
8577/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin olenko tekemissä narsistien vaiko vaan työpaikkakiusaajien.. vai olenko jotenkin sellainen persoona, ettei kanssani voi tulla toimeen.

Olen tehnyt työtäni vuosikymmeniä ja varmaankin ihan hyvä siinä. Keskityn työhöni, enkä ole kovin kiinnostunut kaveeraamaan kolleegoiden kanssa toimistossa. Olen ihan sosiaalinen kuitenkin ja pyrin tulemaan kaikkien kanssa toimeen. Olenko jokin punainen vaate narsisteille tai työpaikkakiusaajille koska useassa työpaikassa on ollut henkilö tai pari, joteka vähättelevät, mollaavat ja ilkeilevät joka käänteessä. Jos sanon jonkin kehittämisidean, sille naureskellaan, pyöritellään silmiä ja tyrmätään täysin. Kunnes sitten joku muu sanoo tämän ideani ääneen omanaan, ja sitten se onkin ihan huippu juttu. Jos sanon ääneen kohtelustani, olen kuulemma vainoharhainen.

Onko kyseessä narsismi, työpaikkakiusaaminen vai olenko itse vääränlainen ihminen jollain tapaa?

Vierailija
8578/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei kykene pitämään yllä normaalia parisuhdetta, koko ajan on säätöä muualle, tämä sitten kun alkuhuuma on mennyt ohi. Todella törkeästi haetaan huomiota muilta vaikka suhteessa. Sanoin kuvittelevat olevansa hyviä sängyssä, mutta todellisuus toista.

Kyllä. Suuret puheet ja sitten todellisuus on kuin jonkun sieluttoman robotin kanssa asiointi. Ei katsekontaktia eikä mitään positiivista tunnetta mukana.

Vierailija
8579/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen ja krokotiilin kyyneleet että saisi asiat tapahtumaan juuri hänen vaatimalla tavalla.

Tämä voisi olla myös narsistin suusta. Hän ei voi käsittää, että joku tuntee niin voimakasta mielipahaa, että itkettää. Kyyneleet ovat siis krokotiilin kyyneleitä ja itku manipulointia.

Minulla meni miltei 20 vuotta tajuta tämä. Itselläni sydän aina heittää ympyrää, kun joku itkee ja teen kyllä parhaani auttaakseni. Tunnistan mielestäni myös tekoitkun.

Kuulostaa tutulta. Narsistinen äitini piti meidän lasten itkua vaan teatterina. Meillähän ei saanut olla mistään paha mieli tai mistään minkäänlainen hätä. Ulkomaalla lomalla eksyin kilometrejä pitkällä rannalla, jossa oli tuhannittain ihmisiä. Kun itkuisena lopulta löysin paikalle, kaikki oli äitini mielestä vain teatteria ja tekoitkua. Ikävää tottua lapsena tällaiseen tunteitten polkemiseen. Narsistin mielestä vain narsistilla on tunteet tai saa olla tunteita. Raivokohtauksistakaan ei ikinä äitini elonaikana tullut yhtään ainoa anteeksipyyntöä. Pokkana vaan porskutetaan eteenpäin.

Mun teatteriin taipuvainen äiti sai sydänkohtauksia säännöllisesti. Upposihan se pieneen lapseen.

Vierailija
8580/10671 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kylmäävät sanat "No okei siinä vaiheessa kun se teki itsarin nii tajusin et on minussakin vikaa ollut eikä se pelkästään ollut hänen huumorintajuttomuuttaan"

Tuon lauseen jälkeen tiesin että seurustelen psykopaatin kanssa, merkkejä oli jo ennen mutta ei ollut moksiskaan expuolisonsa kuolemasta. Nostin kytkintä ja muutin äidille.

Niinpä. Muuthan ovat vain herkkiä arvostelulle, eivät kestä kritiikkiä, huumorintajuttomia, suhtautuvat asioihin väärin jne jne jne. Onneksi pääsit eroon tyypistä!

Se tunne on kyllä järkky, kun tajuaa, että se läheinen ihminen onkin narsisti tai psykopaatti. 

Minullekin narsistinen ihminen selitti pitkään kaikissa tilanteissa ilkeiltyään ja vähäteltyään, että olen huumorintajuton. Kyseessä ihminen, joka esittää hyvää ihmistä. Narsismiin kuuluu esiintyä itse hyväkkäänä ja kohdella toista pahana. Ja tietysti mahdollisimman monelle mustamaalata uhria. Jopa viranomaisille voi valehdella ja vihjailla. Tavoitteena on uhri saada tuntemaan, että on yksin.

Meillä selitys oli, etten osaa kommunikoida. Muut kyllä jokseenkin ymmärsivät niin siviili- kuin työelämässäkin sekä puhuttuna että kirjoitettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi